ریپورتاژ تبلیغاتی

ترمینال جنوب تهران کجاست

Ready for Charb gif

اگر با اتوبوس به تهران سفر کرده باشید، می‌دانید که ترمینال جنوب یکی از مقصد‌های معروف در تهران است. در این‌مقاله می‌خواهیم درباره این‌که ترمینال جنوب کجاست و چگونه می‌توان به آن دسترسی داشت صحبت کنیم. اگر دوست دارید درباره این‌موضوع بدانید یا قرار است با اتوبوس به تهران یا از آن سفر کنید، این‌مطلب را تا پایان مطالعه کرده و با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید.

خرید اینترنتی بلیط اتوبوس یکی از راه‌های متداول برای مسافران زیادی است که روزانه در مسیر‌‎های مختلفی جا‌به‌جا می‌شوند. اگر‌چه تهران راه‌های ارتباطی دیگری مانند قطار یا هواپیما را به بسیاری از شهر‌های داخلی و خارجی دارد، هنوز اتوبوس یکی از مهم‌ترین وسایل حمل‌ونقل آن به شمار می‌رود.

حتما بخوانید: 6 تا از بهترین سایت های تست سرعت اینترنت

سهولت استفاده از اتوبوس، وجود آن در روز‌ها و ساعت‌های مختلف، راحتی در آن و بسیاری از موارد دیگری دلایلی هستند که اتوبوس را به وسیله حمل‌ونقل محبوبی تبدیل کرده است. ارزانی اتوبوس را نسبت به وسایل حمل‌ونقل دیگر نیز نمی‌توان نادیده گرفت. تهران را نیز همه ما به‌عنوان یکی از شهر‌های تجاری، دیدنی و مرکزی می‌شناسیم که روزانه مسافران زیادی به آن سفر می‌کنند. اگر قرار باشد با اتوبوس از تهران یا به آن سفر کنیم یکی از پایانه‌های اتوبوس آن باید مقصد ما باشد. در این‌مقاله می‌‎خواهیم درباره پایانه یا ترمینال جنوب صحبت کنیم.

 


چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

پایانه‌های اتوبوس تهران

اگر در شهر‌هایی به‌جز تهران زندگی می‌کنید احتمالا یک یا دو پایانه را برای اتوبوس‌ها داشته باشید. تهران به دلیل بزرگی و تعداد زیاد مسافرانی که در آن به دلیل فعالیت‌های اقتصادی، گردشگری یا حتی برای تغییر مسیر به آن سفر می‌کنند، پایانه‌های بیشتری دارد. درباره ترمینال جنوب در ادامه توضیحات کاملی را بیان می‌کنیم.

پایانه‌هایی مانند ترمینال غرب، شرق و بیهقی نیز از دیگر پایانه‌های تهران بزرگ هستند. یکی از مواردی که در سفر به تهران باید در نظر بگیرید آدرس جایی است که بعد از رسیدن به شهر باید به آن بروید. اگر اطلاعات خوبی از مقصد خود در شهر داشته باشید به‌راحتی می‌توانید اتوبوسی به مقصد یکی از پایانه‌های نزدیک به آن را رزرو کنید. این‌موضوع در وقت و هزینه شما صرفه‌جویی بسیاری خواهد داشت. بسیاری از مسافران ترمینال جنوب را برای سفر خود انتخاب می‌کنند. در ادامه درباره چرایی آن صحبت خواهیم کرد.

ترمینال جنوب تهران

ترمینال جنوب تهران در سال 1359 ساخته شده است. این‌‌پایانه را در گذشته با نام “ترمینال خزانه” می‌شناخته‌اند. ترمینال جنوب یکی از قدیمی‌ترین پایانه‌های شهر تهران است که امروزه مسافران زیادی از آن تردد دارند. بنا‌بر‌این ترمینال جنوب را یکی از شلوغ‌ترین و پر‌رفت‌وآمد‌ترین پایانه‌های شهر بزرگ تهران می‌دانند. درباره این‌که ترمینال جنوب در کدام نقطه شهر قرار دارد بیشتر توضیح خواهیم داد؛ اما اگر بخواهیم خلاصه بگوییم، این‌ترمینال در بزرگراه بعثت تهران قرار گرفته است. یکی از ویژگی‌های بارز ترمینال جنوب امکان سفر ارزان از آن‌جا است. بسیاری از افراد که برای سفر‌های کاری به تهران سفر می‌کنند یا افرادی که دوست دارند در هزینه‌های جا‌به‌جایی خود صرفه‌جویی کنند، ترمینال جنوب را برای سفر‌های خود انتخاب می‌کنند.

شرکت‌های مسافربری زیادی در ترمینال جنوب مستقر هستند که به مسافران حق انتخاب‌های زیادی می‌دهند. خرید اینترنتی بلیط اتوبوس ترمینال جنوب نیز از سایت‌های بسیاری امکان‌پذیر است.

ترمینال جنوب یکی از پایانه‌های اصلی و شلوغ شهر تهران است. تقریبا به همه شهر‌های ایران از پایانه جنوب اتوبوس‌های مختلفی وجود دارد. با‌توجه‌به هزینه‌ای که انجام می‌دهید اتوبوس‌های متفاوتی با کیفیت‌های متنوع برای شما وجود دارند. برخی از اتوبوس‌های پایانه قدیمی هستند و شاید کیفیت مناسبی نداشته باشند، اما اتوبوس‌های جدید و تازه‌نفس نیز در شرکت‌های مسافربری مختلفی به‌کار گرفته شده‌اند.

این مطلب را هم بخوانید: تور آنتالیا برای شهر تاریخی پرگه

آدرس ترمینال جنوب تهران

در قسمت‌های قبلی اشاره‌ای کلی به آدرس ترمینال جنوب داشتیم. آدرس ترمینال جنوب تهران عبارت است از: تهران، منطقه 15، بزرگراه بعثت، روبه‌روی کارخانه روغن نباتی قو. شماره تلفن‌های پایانه 0215518547 و 02155158390 هستند. تلفن گویا 55185501 الی 9 در دسترس مسافران است.

البته برای ارتباط با شرکت‌های مسافربری مختلفی که در پایانه جنوب مستقر هستند می‌توانید با شماره تلفن‌های آن‌ها یا راه‌های ارتباطی دیگری که خود آن‌ها در‌اختیار شما قرار می‌دهند تماس برقرار کنید. اگر قصد خرید اینترنتی بلیط اتوبوس از پایانه جنوب را دارید راه‌ها و سایت‌های بسیاری موجود هستند.

یکی از بهترین سایت‌های برای خرید انواع بلیط سایت علی بابا است. کار با سایت علی بابا ساده و آسان است. کافی است آدرس سایت را تایپ کرده و بعد از ورود در قسمت بلیط اتوبوس، اتوبوسی که می‌خواهید را رزرو کنید. از ترمینال جنوب به شهر‌های مختلفی از ایران، اتوبوس وجود دارد.

نحوه دسترسی به ترمینال جنوب تهران

همان‌طور که گفته شد، ترمینال جنوب یکی از شلوغ‌ترین پایانه‌های مسافربری است. طبیعی است که این‌حجم مسافران برای رسیدن به پایانه یا خروج از آن نیاز به راه‌های ارتباطی متنوعی دارند. مترو تهران بزرگ ایستگاهی با نام ترمینال جنوب دارد که از داخل پایانه به آن دسترسی وجود دارد.

همین راه مسافران بسیاری را از ترمینال به قسمت‌های مختلف شهر هدایت می‌کند و برای دسترسی هم مسافران می‌توانند از نقاط مختلف شهر سوار شده و در ایستگاه پایانه جنوب پیاده شوند. اتوبوس‌های BRT نیز در پایانه ایستگاه دارند. برای دسترسی به ترمینال جنوب از طریق اتوبوس‌های BRT کافی است از مسیر خط 8، پایانه خاوران، و خط 4، پایانه افشار استفاده کنید.

تاکسی‌های فراوانی هم در نقاط مختلفی در خدمت مسافران هستند. اگر دوست دارید اطلاعاتی از مقصد دریافت کرده و سپس حرکت کنید، بهتر است در محل مناسبی مستقر شده و وسیله جا‌به‌جایی بعدی خود را انتخاب کنید.

امکانات ترمینال جنوب تهران

حجم بالای مسافرانی که روزانه در ترمینال جنوب تردد دارند، این‌نیاز را در آن به وجود آورده که امکانات مناسبی در آن وجود داشته باشد. فروشگاه‌ها، اغذیه سراها، سرویس بهداشتی، محل شارژ تلفن همراه، آب‌میوه‌فروشی‌ها، نماز‌خانه، ایستگاه مترو از‌جمله امکانات این‌پایانه هستند. اگر بخواهیم امکانات ترمینال جنوب را بیشتر توضیح دهیم باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • خودپرداز در نقاط مختلف پایانه برای دسترسی آسان مسافران، رانندگان و کارکنان پایانه
  • کارواش شبانه‌روزی
  • کلانتری 208
  • جایگاه سوخت شبانه‌روزی
  • غرفه‌های فروشگاهی و فرهنگی
  • خوابگاه رانندگان
  • درمانگاه و اورژانس مجهز
  • اتاق مادر و کودک که در سالن مقابل تعاونی 15 قرار دارد.
  • پنج پارکینگ در محله باغ آذری و بزرگراه بعثت

آیا شما برای سفر‌های خود از ترمینال جنوب استفاده کرده‌اید؟ در این‌مقاله سعی کردیم ضمن توضیح درباره موقعیت ترمینال جنوب، توضیحاتی را نیز از آن بیان کرده باشیم.

ترمینال جتوب تهران

میلاد حیدری

کتاب بخون، بخند و خوب باش تا همه مون در آرامش باشیم... سالهاست در زمینه آموزش رایگان در زمینه های اینترنت، کامپیوتر و دنیای تکنولوژی فعالیت می کنم و هدفم ارتقای سطح علمی هموطنان عزیز در سراسر دنیاست. سوالات خود را مطرح کنید در حد توان پاسخ خواهم داد...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا