ریپورتاژ تبلیغاتی

مزایای دریافت کد بورسی به صورت آنلاین چیست؟

Ready for Charb gif

برای فعالیت در بورسی تهران باید یک شناسه اختصاصی یا منحصربه فرد در اختیار داشته باشید. سازمان بورس از طریق این شناسه هر یک از فعالان بازار را از دیگران شناسایی می‌کند. برای دریافت کد بورسی باید مراحلی را پشت سر بگذارید. این مراحل در گذشته دردسرهای فراوانی را به دنبال داشت و زمان زیادی از افراد برای دریافت کد بورسی تلف می‌شد. اما در حال حاضر ماجرا کاملا تغییر کرده است و با ایجاد زیرساخت‌های آنلاین فرآیند دریافت کد بورسی با همکاری یوآیدی به مراتب آسان‌تر شده است. سرویس یوآیدی، اخیرا محصولی برای احراز هویت صرافی رمز ارز نیز به منظور راحتی کاربران این صرافی ها ارائه کرده است. در ادامه با ما همراه باشید تا به بحث و بررسی پیرامون مزایای دریافت کد بورسی به صورت آنلاین بپردازیم.

کد بورسی چیست؟

همان طور که در مقدمه اشاره کردیم، کد بورسی حکم شناسنامه افراد را در بازار بورس دارد که با آن از دیگر افراد متمایز می‌شوند. اما شاید این سؤال در ذهن شما ایجاد شود که کد بورسی از چه ساختاری تشکیل شده است؟ سه حرف اول نا خانوادگی افراد در کنار یک عدد پنج رقمی کد بورسی هر یک از فعالان این بازار را تشکیل می‌دهد.

روش‌های دریافت کد بورسی

برای دریافت کد بورسی در حال حاضر دو روش حضوری و غیرحضوری وجود دارد. قبل از معرفی این دو روش لازم است در خصوص سامانه سجام توضیحاتی را ارائه کنیم. . تا چند سال گذشته خبری از سامانه جامع اطلاعات مشتریان نبود. در نتیجه هرکسی برای ثبت نام و دریافت کد بورسی باید به صورت حضوری به دفاتر کارگزاری‌هایی که توسط سازمان بورس اعلام شده بود، مراجعه می‌کرد. از سال 1388 با راه‌اندازی سامانه سجام، امکان ثبت اطلاعات اولیه برای دریافت کد بورسی به صورت آنلاین فراهم شد.

 


چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

در قالب این سامانه هر یک از افراد حقیقی یا حقوقی می‌توانند مبادرت به ثبت نام اولیه برای دریافت کد بورسی کنند. برای افراد حقیقی پس از پرداخت کارمزد ثبت نام معادل 10 هزار تومان، فرآیند ثبت نام اولیه آغاز می‌شود. در جریان این ثبت نام اطلاعات هویتی، بانکی، محل سکونت و شغلی از افراد دریافت می‌شود. این فرآیند در قالب تکمیل چند فرم ارزیابی صورت می‌گیرد. پس از پایان مراحل ثبت نام اولیه یک کد پیگیری برای افراد صادر می‌شود. لازم به ذکر است که تا قبل از دریافت این کد پیگیری ثبت نام اولیه شما نهایی نشده است.

بعد از ثبت نام اولیه نوبت به انجام فرآیند احراز هویت می‌شود که به دو صورت قابل انجام است:

1. احراز هویت حضوری سجام

در گذشته صرفا امکان احراز هویت سجام به صورت حضوری فراهم بود. افراد برای بررسی صحت درج اطلاعات ثبت شده در سامانه سجام باید به دفاتر پیشخوان دولت یا شعب کارگزاری‌های منتخب سامانه سجام مراجعه کرده و با در دست داشتن مدارکی از جمله شناسنامه و کارت ملی بعد از پرداخت کارمزد احراز هویت، این فرآیند را به صورت حضوری پیگیری کنند.

2. احراز هویت آنلاین سجام

در دو سال اخیر، با راه‌اندازی اپلیکیشن‌های احراز هویت آنلاین امکان انجام این فرآیند به صورت آنلاین در کمتر چند دقیقه برای افراد فراهم شده است. به این ترتیب که باید نسبت به دانلود و نصب یکی از نرم‌افزارهای مورد تأیید سجام برای احراز هویت آنلاین اقدام کنید. سپس با انجام مراحل زیر کار احراز هویت را به پایان برسانید:

  • ارائه کد پیگیری ثبت‌نام در سامانه سجام
  • پرداخت کارمزد احراز هویت دیجیتال به‌صورت آنلاین
  • ثبت تصویر مدارک هویتی (معمولا کارت ملی)
  • ثبت نمونه امضا
  • ضبط یک ویدئو سلفی به‌صورت آنلاین با شرایط ویژه ذکر شده در اپلیکیشن

به همین راحتی کار احراز هویت شما به پایان می‌رسد و معمولا نتیجه بررسی‌ها نیز ظرف کمتر از 24 ساعت به اطلاع شما می‌رسد. در صورتی که احراز هویت تأیید شود؛ آنگاه کد بورسی از طریق پیامک برای شما ارسال می‌شود.

مزایای دریافت کد بورسی به صورت آنلاین

هر چند در حال حاضر هر دو روش دریافت کد بورسی به صورت آنلاین و سنتی برای افراد حقیقی یا حقوقی قابل استفاده است. اما بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که به صورت آنلاین نسبت به دریافت کد بورسی اقدام کنند. در جریان احراز هویت حضوری معمولا بین 3 تا 7 روز کاری برای صدور کد بورسی زمان نیاز است. این در حالی است که فرآیند دریافت کد بورسی به صورت آنلاین کاملا در لحظه انجام می‌شود. به این ترتیب صدور کد بورسی نیز تنها به فاصله چند ساعت بعد از ثبت نام صورت می‌گیرد.

نکته بعدی این است که اپلیکیشن‌های دریافت آنلاین کد بورسی به صورت 24 ساعته و در سراسر کشور در اختیار شما هستند. اما شعبه‌های مربوط به دریافت کد بورسی حضوری در سطح کشور به تعداد محدود وجود دارند و همچنین در ساعات کاری رسمی صرفا امکان دسترسی به آن‌ها وجود دارد. برای دریافت کد بورسی به صورت آنلاین زمانی از شما تلف نمی‌شود. این در حالی است که در فرآیند حضوری ممکن است زمان زیادی برای انجام مراحل ثبت نام هدر برود.

کلام پایانی

در این مقاله به بررسی مهم‌ترین مزایای دریافت کد بورسی به صورت آنلاین پرداختیم. توسعه زیرساخت‌های الکترونیک در کشور و امکان استفاده از خدمات احراز هویت آنلاین، موجب شده است که فرآیند صدور کد بورسی در کشور به خوبی تسهیل شود. به این ترتیب بسیاری از مشکلات و نارضایتی‌هایی که در گذشته وجود داشت، امروز برطرف شده است. نکته پایانی که لازم است در این پایان به آن تأکید کنیم این است که بورس به عنوان یک بازار مالی با ریسک‌های خاص خودش شناخته می‌شود. بنابراین ورود بدون تجربه و آگاهی به این بازار قطعا نتایج مثبتی را در پی نخواهد داشت.

 

میلاد حیدری

کتاب بخون، بخند و خوب باش تا همه مون در آرامش باشیم... سالهاست در زمینه آموزش رایگان در زمینه های اینترنت، کامپیوتر و دنیای تکنولوژی فعالیت می کنم و هدفم ارتقای سطح علمی هموطنان عزیز در سراسر دنیاست. سوالات خود را مطرح کنید در حد توان پاسخ خواهم داد...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا