آموزش ترفندهای کامپیوتری

3 بهترین جزوه pdf آموزش ویندوز ۷ به زبان فارسی+ دانلود

ویندوز ۷ یکی از ویندوزهای ماندگار شرکت ماکروسافت است که به دلیل اینکه سازگاری مناسبی دارد، قدیمی نمی شود. در این مطلب ۳ تا از بهترین جزوه های پی دی اف آموزش ویندوز ۷ به زبان فارسی را برای دانلود در اختیار شما قرار می دهیم.

ویندوز ۷ دوست داشتنی!

هفتمین نسل از سیستم عاملهای ویندوز شرکت مایکروسافت ویندوز ۷ است که بعد از ویندوز ویستا در ۲۲ اکتبر ۲۰۰۹ ارائه شد. مسئولان مایکروسافت ویندوز هفت را به عنوان نسخه ارتقا یافته ویندوز ویستا به بازار جهانی عرضه کردند به طوری که مدیریت ، امنیت و بهره وری از سخت افزار در این سیستم عامل بهبود یافته است.

یکی از بهترین و پرکاربرد ترین سیستم عامل های در حال استفاده در تمام دنیا ویندوز ۷ می باشد. در واقع می توان گفت که این سیستم عامل ارائه شده است تا تمامی نقص های موجود در سیستم عامل ویندوز ویستا را برطرف کند و تجربه خوبی برای کاربران و طرفداران محصولات شرکت مایکروسافت باشد.

از جمله قابلیت های این ویندوز می توان به قابلیت چند لمسی، طراحی دوباره ویندوز شل، نوار وظیفه و یک سیستم شبکه خانگی به نام گروه خانگی، استفاده ی کمتر از انرژی، اشغال فضای کمتر از RAM، افزایش و سهولت اتصال با سایر رایانه ها و دستگاه های جانبی دیگر، سهولت اجرای بازی ها و کار با اینترنت اشاره کرد.

آموزش نصب ویندوز سون به طور کامل به زبان فارسی


۱- کتاب آموزش سیستم عامل پیشرفته – ویندوز ۷ و لینوکس دبیان

کتاب آموزش ویندوز 7 و لینوکس

  • موضوع: کتاب‌های آموزش و ترفند کامپیوتر
  • تعداد صفحات: ۲۶۴ صفحه
  • فرمت: PDF
  • زبان: فارسی
  • نویسندگان: نیلوفر بزرگ نیا طبری، احمد امینی

دانلود کتاب آموزش سیستم عامل پیشرفته – ویندوز ۷ و لینوکس: PDF کتاب آموزش سیستم عامل پیشرفته – ویندوز ۷ و لینوکس 

۲- کتاب آموزش ویندوز هفت به زبان ساده

کتاب آموزش ویندوز هفت به زبان ساده

  • از: علی صیاد
  • موضوع: کتاب‌های آموزش و ترفند کامپیوتر
  • تعداد صفحه: ۸۱ صفحه
  • فرمت: PDF
  • زبان: فارسی
  • تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۲

دانلود کتاب آموزش ویندوز هفت به زبان ساده: PDF  کتاب آموزش ویندوز هفت به زبان ساده

۳- کتاب ۱۸ قابلیت جالب و انحصاری ویندوز ۷

 کتاب 18 قابلیت جالب و انحصاری ویندوز 7

دانلود کتاب ۱۸ قابلیت جالب و انحصاری ویندوز ۷: PDF کتاب ۱۸ قابلیت جالب و انحصاری ویندوز ۷

۴- آموزش ویندوز ۷

ویندوز ۷

دانلود ویندوز ۷: PDF آموزش ویندوز ۷

۵- آموزش سیستم عامل مقدماتی (ویندوز ۷)

 آموزش سیستم عامل مقدماتی (ویندوز 7)

دانلود کتاب آموزش سیستم عامل مقدماتی (ویندوز ۷): PDF آموزش سیستم عامل مقدماتی (ویندوز ۷)


آموزش ویندوز ۷، Part 1

آموزش ویندوز ۷، Part 2

آموزش ویندوز ۷، Part 3

 

حتما ببینید: دانلود آموزش ویندوز ۷ (ده درس مهم+فیلم فارسی)

10 نکته کار با ویندوز 7 که باید بلد باشید

ویندوز 7 یک سیستم عامل قدیمی است اما هنوز بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند و این به خاطررابط کاربری ساده و کاربر پسند آن میباشد اما شرکت مایکروسافت دیگر از این ویندوز پشتیبانی نمیکند .

در زیر توضیحات کلی در مورد چگونگی کار با ویندوز 7 آورده شده است:

  1. صفحه‌ی اصلی: بعد از راه‌اندازی ویندوز 7، شاخه‌ها و نمایه‌ها در صفحه اصلی (Desktop) قابل مشاهده هستند. اینجا می‌توانید به آیکون‌ها و پوشه‌ها دسترسی داشته باشید.
  2. فایل Explorer: برای مدیریت فایل‌ها و پوشه‌ها از ویندوز Explorer استفاده می‌شود. با کلیک بر روی آیکون Computer یا My Computer از دسکتاپ، می‌توانید به Explorer دسترسی پیدا کنید.
  3. منوی Start: منوی شروع (Start Menu) در پایین سمت چپ صفحه وجود دارد. با کلیک بر روی آن، می‌توانید به برنامه‌ها، تنظیمات و ابزارهای مختلف دسترسی پیدا کنید.
  4. برنامه‌ها و نرم‌افزارها  برای اجرای برنامه‌ها و نرم‌افزارها، می‌توانید از منوی Start یا آیکون‌های دسکتاپ استفاده کنید.
  5. کنترل پنل  کنترل پنل (Control Panel) به شما امکان مدیریت تنظیمات سیستم و دیگر تنظیمات را می‌دهد. از منوی Start می‌توانید به کنترل پنل دسترسی پیدا کنید.
  6. اینترنت  Explorerبرای مرور در اینترنت، از مرورگر اینترنت Explorer استفاده می‌شود. با کلیک بر روی آیکون e آبی رنگ روی دسکتاپ یا از منوی Start می‌توانید آن را اجرا کنید.
  7. تنظیمات سیستم  برای تنظیمات سیستم و ویژگی‌های مختلف، می‌توانید به کنترل پنل و سپس به System and Security دسترسی پیدا کنید.
  8. بروزرسانی ویندوز  به منظور حفظ امنیت سیستم، باید ویندوز 7 را به‌روزرسانی کرده و از آخرین به‌روزرسانی‌ها استفاده کنید. این کار را از منوی Start > Control Panel > Windows Update انجام دهید.
  9. جستجو  در پایین منوی Start یک جعبه جستجو وجود دارد. با وارد کردن نام فایل یا برنامه، می‌توانید به سرعت به آن دسترسی پیدا کنید.
  10. خاموش کردن سیستم  برای خاموش کردن یا راه‌اندازی مجدد سیستم، از منوی Start > Shut down یا Restart استفاده کنید.

به این موضوع هم توجه داشته باشید که ویندوز 7 دیگر از سوی مایکروسافت پشتیبانی نمی‌شود و به‌توصیه است که به یک نسخه جدیدتر از ویندوز ارتقاء دهید تا از به‌روزرسانی‌ها و امکانات جدید بهره‌مند شوید.

امیدوار هستیم از کتاب های آموزش ویندوز ۷ راضی بوده باشید. کتاب ها دریافت شده از کتاب سبز هستند و اگر سوالی در زمینه آموزش ویندوز ۷ دارید در بخش نظرات با ما مطرح کنید.

میلاد حیدری

کتاب بخون، بخند و خوب باش تا همه مون در آرامش باشیم... سالهاست در زمینه آموزش رایگان در زمینه های اینترنت، کامپیوتر و دنیای تکنولوژی فعالیت می کنم و هدفم ارتقای سطح علمی هموطنان عزیز در سراسر دنیاست. سوالات خود را مطرح کنید در حد توان پاسخ خواهم داد...

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. سلام بر شما و ممنون از فایل های بسیار عالی شما.
    آیا امکان دارد این فایل های تصویری شما را با دانشجویان خود به اشتراک بگذاریم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا