به مدت محدود! اپلیکیشن "چرب زبان" با قیمت سال گذشته به فروش می رسد! (بهترین اپ آموزش زبان)

(اینجا کلیک کنید)
آموزش ترفندهای موبایلی

10 علت داغ شدن گوشی هنگام استفاده از اینترنت+ راه حل

در حالی که طبیعی است که تلفن‌ها با استفاده طولانی‌مدت حرارت تولید کنند، دمای بالا و مداوم ممکن است به مشکلات اساسی مانند بدافزار، تجهیزات شارژ معیوب یا آسیب داخلی اشاره داشته باشد. بررسی دلایل داغ شدن بیش از حد تلفن برای اطمینان از عملکرد و دوام طولانی‌مدت آن بسیار مهم است.برای اطلاع از عوامل متنوعی که ممکن است باعث داغ شدن گوشی شما به هنگام استفاده بشود ، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

دلایل گرم شدن گوشی تلفن همراه

1. محیط گرم یا نور مستقیم خورشید

اگر تا به حال تلفن خود را در یک روز آفتابی بیرون گذاشته‌اید، ممکن است از داغ شدن زیاد آن شگفت‌زده شده باشید. نور مستقیم خورشید می‌تواند یکی از دلایل معمول داغ شدن بیش از حد تلفن باشد — بنابراین هنگام بیرون بودن، تلفن خود را از خورشید بپوشانید.

علاوه بر تماس طولانی‌مدت و مستقیم با خورشید، تلفن شما ممکن است پس از ماندن در یک محیط گرم برای مدت طولانی، مانند داخل خودرو در یک روز گرم تابستان، نیز داغ شود.

علت ممکنه مال ویروس باشه: ۷ بهترین آنتی ویروس های گوشی اندروید

2. بارگذاری بیش از حد پردازنده

تلفن‌های هوشمند شبیه کامپیوترهای کوچکی هستند، اما تفاوت کلیدی بین این دو این است که کامپیوترها دارای فن‌های داخلی برای خنک نگه داشتن خود هستند و تلفن‌ها این فن‌ها را ندارند. اگرچه تلفن‌های هوشمند در پخش گرما برای استفاده روزمره عالی هستند، اما حدی وجود دارد که می‌توانند تحمل کنند. اگر تعداد زیادی برنامه به‌طور همزمان روی تلفن شما اجرا شود، ممکن است پردازنده بیش از حد بارگذاری شود و باعث داغ شدن آن شود.

در زیر چند مثال از عواملی که ممکن است باعث بارگذاری بیش از حد پردازنده شوند آورده شده است:

  • اجرای تعداد زیادی برنامه به‌طور همزمان
  • پخش محتوای ویدیویی مانند نتفلیکس یا یوتیوب
  • ضبط ویدیوهای طولانی با تلفن
  • بازی کردن بازی‌های موبایل برای مدت طولانی
  • تنظیمات نامناسب، مانند والپیپرهای انیمیشنی یا ویجت‌ها
  • نگه‌داشتن روشنایی صفحه‌نمایش در سطح بالا در هر بار استفاده

3. بدافزار

گاهی اوقات به نظر می‌رسد تلفن شما بدون دلیل قابل تشخیص داغ می‌شود. اگر مطمئن هستید که تلفن خود را در یک محیط گرم قرار نداده‌اید و پردازنده تلفن خود را با تعداد زیادی برنامه بارگذاری نمی‌کنید، مشکل می‌تواند بدافزار روی تلفن شما باشد.

همانطور که کامپیوترهای رومیزی در برابر ویروس‌ها و بدافزارهای آنلاین آسیب‌پذیر هستند — که گاهی اوقات باعث بارگذاری بیش از حد پردازنده کامپیوتر و خاموش شدن آن می‌شود — همین امر می‌تواند برای تلفن شما نیز اتفاق بیفتد. ممکن است بدافزاری در تلفن شما وجود داشته باشد که برنامه‌ها، ویجت‌ها و سایر فرآیندهای مضر را در پس‌زمینه اجرا می‌کند و پردازنده تلفن شما را تحت فشار قرار می‌دهد.

وقتی فشار زیادی روی پردازنده تلفن شما وارد می‌شود، گرمای بیشتری تولید می‌کند. از این راهنما برای حذف بدافزار از دستگاه خود و جلوگیری از داغ شدن آن در آینده استفاده کنید.

4.تجهیزات شارژ یا باتری معیوب

تجهیزات شارژ یا باتری معیوب شارژرها، کابل‌ها و باتری‌های آسیب دیده یا معیوب می‌توانند تلفن شما را به سطح خطرناکی گرم کنند. اگر از تجهیزات شارژ استفاده می‌کنید و متوجه بوی سوختگی، نشانه‌های سوختگی یا پلاستیک ذوب شده شدید، بلافاصله استفاده از آن را متوقف کنید. هنگام جدا کردن آن از تلفن یا پریز برق مراقب باشید که خود را نسوزانید.

تعویض تجهیزات یا باتری معیوب شما در اسرع وقت باید مشکل داغ شدن تلفن شما را حل کند. بهتر است فقط از لوازم شارژ با کیفیت بالا استفاده کنید، به ویژه کابل‌ها و شارژرهای اصلی اگر هنوز آن‌ها را دارید.

بلد باشید: چطور بفهمم گوشی من هک شده و بعد از آن چه کنم؟

5.آسیب داخلی تلفن

آسیب داخلی تلفن شما اگر تلفن شما علاوه بر باتری، آسیب داخلی دیگری هم داشته باشد، این نیز می‌تواند باعث داغ شدن آن شود. انداختن تلفن شما ممکن است منجر به شل شدن قطعاتی شود که کوتاه مدار کرده و تلفن شما را داغ کنند. آسیب‌های دیگر به خمیر حرارتی تلفن شما ممکن است باعث شود که نتواند گرما را به درستی از پردازنده منتقل کند.

6.مسدود شدن تهویه تلفن شما از پورت شارژ

مسدود شدن تهویه تلفن شما از پورت شارژ خود به عنوان تهویه استفاده می‌کند و اگر این پورت با ذرات مسدود شود، ممکن است باعث داغ شدن تلفن شما شود. تهویه مسدود شده، همراه با یک روز گرم تابستان یا زمان زیادی که در معرض نور مستقیم خورشید قرار گرفته‌اید، احتمالاً باعث داغ شدن تلفن شما خواهد شد. می‌توانید سعی کنید پورت شارژ را به دقت با یک گوش‌پاک‌کن یا خلال دندان تمیز کنید.

7. قدیمی بودن تلفن

داشتن تلفن قدیمی داشتن یک تلفن قدیمی نیز باعث می‌شود که بیشتر مستعد داغ شدن باشد. سخت‌افزارهای قدیمی احتمالاً دچار سایش و پارگی قطعات تلفن شما مانند خمیر حرارتی پردازنده می‌شوند. اگر خمیر حرارتی سایش پیدا کند، باعث می‌شود تلفن شما سریع داغ شود.

در نظر داشته باشید که اگر قصد دارید مدت زمان طولانی از تلفن خود استفاده کنید، استراحت‌های موقتی انجام دهید یا ویژگی‌هایی را که نیازی به استفاده از آن‌ها ندارید، مانند بلوتوث، خاموش کنید تا پردازنده تلفن شما استراحت کند.

word image 61337 2

دانلود کنید: ۱۲ اپلیکیشن ضروری که هر کاربرد اندروید در ایران نیاز دارد

8.ساعت‌های طولانی بازی

استفاده فشرده از پردازنده مرکزی (CPU) و پردازنده گرافیکی (GPU) به خصوص در بازی‌های گرافیکی سنگین باعث تولید گرما می‌شود، زیرا این قطعات در تمام ظرفیت خود کار می‌کنند. استفاده مداوم از داده در بازی‌های آنلاین، همراه با تخلیه سریع باتری در طی وظایف پردازشی سنگین، بیشتر به افزایش دما کمک می‌کند.

برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد، بین جلسات بازی استراحت کنید، از بازی کردن در هنگام شارژ تلفن خودداری کنید و برنامه‌های پس‌زمینه را ببندید.

9.نرم‌افزار قدیمی

نرم‌افزار قدیمی روی تلفن شما می‌تواند منجر به داغ شدن شود به دلیل عدم وجود بهینه‌سازی‌های عملکردی و رفع اشکالات مهم در به‌روزرسانی‌های جدیدتر. تولیدکنندگان به‌طور منظم به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری منتشر می‌کنند تا مدیریت منابع را بهبود بخشند، ثبات سیستم را افزایش دهند و تعامل بین سیستم عامل و سخت‌افزار دستگاه را بهینه کنند.بدون این به‌روزرسانی‌ها، تلفن شما ممکن است بیش از حد لازم کار کند، در مدیریت منابع مشکل داشته باشد و در طول استفاده عادی گرمای بیشتری تولید کند.

10.روشنایی بالای صفحه‌نمایش

روشنایی بالای صفحه‌نمایش می‌تواند به دلیل مصرف برق بیشتر و تولید گرما بیشتر به داغ شدن تلفن شما کمک کند. وقتی روشنایی تلفن خود را در سطح بالاتری تنظیم می‌کنید، برای روشن کردن صفحه به انرژی بیشتری نیاز دارد، که منجر به بار بیشتر روی باتری و پردازنده دستگاه می‌شود. در نتیجه، قطعات سخت‌افزاری، به خصوص نمایشگر و پردازنده، بیشتر کار می‌کنند و گرمای اضافی تولید می‌کنند.

برای گوشی آیفون: روش پایین آوردن دمای گوشی آیفون داغ شده

چگونه دمای تلفن را بررسی کنیم؟

مهم است به یاد داشته باشید که همه تلفن‌ها تا حدی گرم می‌شوند، اما چگونه بدانید که دما باعث نگرانی است؟ به طور معمول، دمای داخلی تلفن شما در حالت عادی بین 98.6 تا 109.4 درجه فارنهایت خواهد بود.

در اینجا چند نکته برای بررسی دمای تلفن شما و اینکه آیا غیر عادی است آورده شده است:

برای کاربران آیفون هیچ راهی برای گرفتن دمای دقیق آیفون وجود ندارد، اما می‌توانید از ویژگی سلامت باتری برای مشاهده اطلاعات مربوط به استفاده از باتری و اینکه کدام برنامه‌ها بیشترین باتری را مصرف می‌کنند استفاده کنید.

این مراحل را دنبال کنید تا بیشتر بدانید:

به تنظیمات بروید. سپس Battery را انتخاب کنید. Battery Health را انتخاب کنید تا اطلاعات استفاده از باتری را مشاهده کنید.

برنامه های افزایش سرعت: ۳ نرم افزار حل مشکل هنگ و کاهش سرعت گوشی

نکته: در بخش سلامت باتری، بررسی کنید که آیا باتری شما فرسوده است یا خیر، با نگاه کردن به ظرفیت حداکثر و قابلیت عملکرد اوج.

اگر باتری در کمتر از 100٪ کار می‌کند یا در اوج عملکرد طبیعی کار نمی‌کند، ممکن است باتری نیاز به تعویض داشته باشد.

برای کاربران اندروید مشابه آیفون، نمی‌توانید دمای دقیق تلفن اندروید خود را بررسی کنید.

از مراحل زیر برای بررسی استفاده از باتری در دستگاه اندروید خود استفاده کنید:

تنظیمات را باز کنید. روی Battery کلیک کنید. Battery Usage را انتخاب کنید تا وضعیت باتری خود را در 24 ساعت گذشته مشاهده کنید.

نصب کنید حتما: ۵ اپلیکیشن برتر ضد هک اندروید (و ۶ نکته امنیتی)

چگونه تلفن خود را خنک کنیم؟

در ادامه 6 روش موثر برای کاهش دمای گوشی آورده شده است :

1. باد زدن یا دمیدن بر روی تلفن

ممکن است احمقانه به نظر برسد، اما باد زدن یا دمیدن روی تلفن می‌تواند به خنک کردن آن کمک کند. همانطور که باد زدن باعث خنک شدن بدن می‌شود، یک نسیم می‌تواند به خنک کردن تلفن شما کمک کند وقتی که بیش از حد گرم می‌شود.

2. اجتناب از تغییرات ناگهانی دما

آیا می‌توانید تلفن خود را در فریزر یا یخچال بگذارید تا خنک شود؟ ما این کار را توصیه نمی‌کنیم. قرار دادن تلفن در معرض گرما یا سرمای بیش از حد، به قطعات آن آسیب می‌زند و همچنین خطر جذب رطوبت را افزایش می‌دهد که مطمئناً به دستگاه شما آسیب می‌زند.

3. برداشتن قاب

اگر تلفن شما بیش از حد گرم شده است، قاب تلفن شما کمکی نمی‌کند. تلفن‌ها با توجه به تخلیه حرارت طراحی شده‌اند، اما قاب‌ها می‌توانند گرما را نگه دارند. بنابراین، قاب تلفن را بردارید تا به خنک شدن سریع‌تر آن کمک کنید.

4. خاموش کردن بلوتوث

اگر بلوتوث روشن است ولی تلفن به دستگاهی متصل نیست، به طور مداوم به دنبال چیزی برای اتصال خواهد بود. این می‌تواند باعث گرم شدن تلفن شود.

5. روشن کردن حالت پرواز

اگر تلفن شما سیگنال ضعیف یا هیچ سیگنالی ندارد، ممکن است بیش از حد تلاش کند تا یک اتصال پیدا کند که می‌تواند منجر به گرم شدن تلفن شما شود. حالت پرواز را روشن کنید تا زمانی که دوباره در منطقه پوشش باشید.

6. جدا کردن تلفن از سایر دستگاه‌های تکنولوژی

قرار دادن تلفن، تبلت و کامپیوتر با هم در یک کیف باعث می‌شود که بیشتر مستعد گرم شدن بیش از حد شوند. آن‌ها را جدا نگه دارید، ترجیحاً روی یک سطح صاف، تا به خنک ماندنشان کمک کنید.

اگه راهکارهای بالا جواب نداد اینو تست کنید: 7 علت داغ شدن گوشی هوشمند+ 12 روش حل مشکل

ویدیوی آموزشی

 

بلد باشید: مقایسه امنیت پیام ‌رسان‌های واتساپ، تلگرام و سیگنال

نکته تکمیلی

با توجه به مطالب گفته شده، عوامل متعددی می‌توانند باعث داغ شدن گوشی همراه شما شوند، از جمله محیط گرم، بارگذاری بیش از حد پردازنده، بدافزار، تجهیزات شارژ معیوب، آسیب داخلی، مسدود شدن تهویه، قدیمی بودن تلفن، بازی‌های طولانی‌مدت، نرم‌افزار قدیمی و روشنایی بالای صفحه‌نمایش.

با شناسایی و مدیریت این عوامل، می‌توانید از داغ شدن بیش از حد گوشی خود جلوگیری کرده و عمر مفید و عملکرد بهینه آن را تضمین کنید. به یاد داشته باشید که نگهداری و استفاده صحیح از گوشی، نه تنها از مشکلات ناشی از داغ شدن جلوگیری می‌کند، بلکه باعث بهبود کلی عملکرد و کارایی دستگاه شما می‌شود.

 

چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

تیم تولید محتوا

کتاب بخون، بخند و خوب باش تا همه مون در آرامش باشیم... سالهاست در زمینه آموزش رایگان در زمینه های اینترنت، کامپیوتر و دنیای تکنولوژی فعالیت می کنم و هدفم ارتقای سطح علمی هموطنان عزیز در سراسر دنیاست. سوالات خود را مطرح کنید در حد توان پاسخ خواهم داد...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا