ریپورتاژ تبلیغاتی

شرایط تحصیل در دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه

ترکیه یکی از کشور هایی است که سالانه بسیاری از ایرانی ها به این کشور سفر کرده و همچنین اقدام به گرفتن اقامت این کشور می کنند. همچنین بسیاری از جوانان ایرانی علاقه مند به تحصیل در این کشور هستند. دو تا از مهمترین دلایل محبوبیت این کشور عبارتند از:

  • کشور ترکیه جز همسایگان کشور ایران می باشد و به ایران بسیار نزدیک است
  • هزینه ها در این کشور برای ایرانیان بسیار مقرون به صرفه است.

دانشگاه های این کشور دارای رتبه و رنکینگ بسیار خوب می باشند و همچنین سالانه دانشجویان بین المللی بسیار زیادی پذیرش می کنند. پذیرش در دانشگاه های این کشور بسیار راحت می باشد. دراین مقاله می خواهیم به شرایط تحصیل در دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه بپردازیم. با ما همراه باشید.

 دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه

رنکینگ دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه

یکی از پارامتر های مهم برای دانشجویان زمانی که می خواهند یک دانشگاه را برای تحصیل انتخاب کنند رنکینگ و رتبه آن دانشگاه در کشور ترکیه و همچنین در جهان می باشد. موسسات بین المللی در سطح جهان وجود دارد که با استفاده از پارامتر های خاص و مختلف اقدام به رتبه بندی دانشگاه های جهان می کنند. دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه بر اساس رتبه بندی وبسایت URAP که در سال 2020 انجام شده است توانسته رتبه های بسیار خوب کسب نمایند. به عنوان مثال دانشگاه خصوصی KOÇ ÜNİVERSİTESİ توانسته در بین دانشگاه های کشور ترکیه رتبه یک کسب نماید. یعنی این دانشگاه برترین و بهترین دانشگاه کشور ترکیه به حساب می آید.

شرایط پذیرش در دانشگاه های خصوصی

شما برای پذیرش در هر دانشگاه باید شرایطی داشته باشید تا بتوانید در آن دانشگاه تحصیل کنید. این شرایط در هر دانشگاه متفاوت می باشد. در ادامه به معرفی شرایط کلی که تمام دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه به آن نیاز دارند می پردازیم.

  • شما باید مدرک تحصیل معتبر که مورد تایید دانشگاه باشد ارائه دهید.
  • شما باید نمره لازم در آزمون های مربوط به زبان انگلیسی کسب نموده باشید.(TOEFL یا IELTS)
  • شما باید در آزمون ورودی دانشگاه های ترکیه شرکت نمایید و نمره لازم کسب نمایید.(آزمون SAT یا GRE)
  • پرداخت شهریه و هزینه های مربوط به ثبت نام
  • شما باید ویزای تحصیلی نیز اخذ نمایید.

امروزه رقابت بسیار شدیدی بین دانشجویان کشور ترکیه و دانشجویان بین المللی برای پذیرش در دانشگاه های دولتی کشور ترکیه است؛ به خصوص در رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی رقابت بسیار بالا بود و گرفتن پذیرش سخت شده است. به همین علت دانشجویان  بین المللی به سمت پذیرش در دانشگاه خصوصی این کشور روی آورده اند. با توجه به مزیت هایی که گفته شد دانشگاه های خصوصی این کشور بسیار خوب می باشند و هم سطح دانشگاه دولتی کشور ترکیه قرار دارند.

شرایط پذیرش در دانشگاه های خصوصی

مزایای پذیرش در دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه

به طور کلی زمانی که شما در کشور های دیگر تحصیل کنید دارای فایده و مزیت های بسیار زیادی برای شما می باشد. در ادامه به مزیت های تحصیل در دانشگاه های خصوصی ترکیه پرداخته می شود.

  • دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه دارای بورسیه تحصیلی می باشند و همچنین تخفیف های بسیار زیادی در شهریه در نظر میگیرند.
  • شما می توانید در رشته های پرطرفدار و جذاب تحصیل نمایید و مدرک معتبر دریافت نمایید.
  • شما با پذیرش در دانشگاه های خصوصی می توانید از امکانات آموزشی بسیار زیادی بهره مند شوید و استفاده نمایید.
  • باعث می شود که با فرهنگ و زبان ترکی آشنا شوید.
  • یکی از بزرگترین مزیت های تحصیل در کشور های دیگر این است که شما می توانید با دانشجویان و استادان بین المللی ارتباط برقرار کنید.

هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی

ابتدا شما باید بدانید که شهریه و هزینه ها در دانشگاه های خصوصی بسیار بیشتر از دانشگاه های دولتی می باشد؛ در نتیجه اگر می خواهید هزینه های شما کمتر شود بهتر است که اقدام به پذیرش در دانشگاه های دولتی کشور ترکیه نمایید. شهریه دانشگاه های خصوصی در هر هر رشته و دانشگاه متفاوت می باشد و شهریه شما بر اساس دانشگاهی که اقدام به پذیرش در آن کرده اید و همچنین رشته ای که قصد ادامه تحصیل در آن دارید متفاوت است. ولی به طور کلی شهریه در رشته های پزشکی بسیار بالاتر از رشته های دیگر می باشد.

یکی از مزیت های دانشگاه های خصوصی ترکیه این است که برای دانشجویان بورسیه ها و تخفیف های زیادی در نظر میگیرند که باعث می شود هزینه های دانشجویان بین المللی بسیار کاهش نماید. البته ناگفته نماند که یکی از دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه به نام مدیپول تخفیف های ویژه ای برای دانشجویان ایرانی در نظر می گیرد. این تخفیفات به خاطر شرایط ارزی در ایران می باشد که گاهی اوقات میزان تخفیف در این دانشگاه برای دانشجویان ایرانی به 60 درصد می رسد.

معرفی بهترین دانشگاه های خصوصی

ده دانشگاه خصوصی برتر کشور ترکیه عبارتند از:

  1. دانشگاه کوچ
  2. دانشگاه باهچه شهیر
  3. دانشگاه باشکنت
  4. دانشگاه یدی تپه
  5. دانشگاه آجی بادام
  6. دانشگاه آیدین استانبول
  7. دانشگاه مدیپول استانبول
  8. دانشگاه بیرونی
  9. دانشگاه بیلکنت
  10. دانشگاه سابانجی

آیا دانشگاه های خصوصی ترکیه مورد تایید وزارت ایران می باشند؟

آیا دانشگاه های خصوصی ترکیه مورد تایید وزارت ایران می باشند؟

در سال 2023 تعداد هفت دانشگاه خصوصی در کشور ترکیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار گرفت که عبارتند از:

  1. دانشگاه کوچ
  2. دانشگاه باهچه شهیر
  3. دانشگاه باشکنت
  4. دانشگاه یدی تپه
  5. دانشگاه آجی بادام
  6. دانشگاه آیدین استانبول
  7. دانشگاه مدیپول استانبول

سعی کنید در یکی از این هفت دانشگاه اقدام به تحصیل نمایید تا بعد از فارغ التحصیلی اگر خواستید در ایران مشغول به کار شوید به مشکل بر نخورید. البته اگر قصد ندارید در ایران مشغول به کار شوید و قرار است در کشور های دیگر بمانید در هر کدام از دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه می توانید تحصیل نمایید.

نتیجه گیری

کشور ترکیه یکی از کشور های همسایه ایران می باشد که سالانه دانشجویان بسیار زیادی برای ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند. این کشور دارای دانشگاه های خصوصی و دولتی بسیار زیادی می باشد که سالانه دانشجویان بین المللی بسیار زیادی پذیرش می کنند. در این مقاله به شرایط تحصیل در دانشگاه خصوصی کشور ترکیه پرداخته شد. امیدواریم مفید بوده باشد.

میلاد حیدری

کتاب بخون، بخند و خوب باش تا همه مون در آرامش باشیم... سالهاست در زمینه آموزش رایگان در زمینه های اینترنت، کامپیوتر و دنیای تکنولوژی فعالیت می کنم و هدفم ارتقای سطح علمی هموطنان عزیز در سراسر دنیاست. سوالات خود را مطرح کنید در حد توان پاسخ خواهم داد...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا