ریپورتاژ تبلیغاتی

راهنمای انتخاب و قیمت برای هنگ درام و تانک درام

اگر می‌خواهید درمورد قیمت هنگ درام و تانک درام اطلاعات کسب کنید، این مطلب کوتاه را تا پایان مطالعه بفرمایید. در این مقاله علاوه‌بر صحبت درمورد قیمت، مطالب مفید دیگری از قبیل ویژگی‌ها، معایب و نکات مهم خرید این ساز را بیان کرده‌ایم. همچنین ما در پیانوپارس برخی از محبوب‌ترین برندهای هنگ درام را به شما معرفی خواهیم. در صورتی که با نکات خرید هنگ درام و تانک درام آشنا باشید، بهترین انتخاب را برای نیازهای خود خواهید داشت.

معرفی هنگ درام و تانک درام؛ ویژگی‌ها، نکات خرید و قیمت هنگ درام و تانک درام

هنگ درام یکی از آلات موسیقی نسبتاً جدید است و در دستهٔ سازهای کوبه‌ای خودصدا قرار می‌گیرد. این ساز دایره‌ای شکل که به نام‌های هندپن، پنتام یا هنگ درام هم شناخته می‌شود، جزو سازهای محبوب در دهه‌های اخیر به‌شمار می‌رود. هرچند که قیمت هنگ درام بالاست؛ اما امروزه در بین طرفداران موسیقی به ویژه معلمان یوگا و درمانگران موسیقی جایگاه به‌خصوصی یافته‌است. هنگ درام در جلسات مدیتیشن به‌طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ساز دارای نت ثابت است

نواختن ساز با هنگ درام بسیار راحت است و قوانین یا دستورالعمل‌های سختیگرانه‌ای در خصوص آن وجود ندارد. بر همین اساس، اکثر افراد مبتدی در اولین گام‌های خود برای یادگیری موسیقی، این ساز را انتخاب می‌کنند. کسانی که به‌دنبال یادگیری حرفه‌ای موسیقی باشند، با تمرین و ممارست و بالابردن اطلاعات خود، می‌توانند در نواختن این ساز حرفه‌ای شوند.

همچون سازهای ایرانی صدای هنگ درام خاص و آرامش‌بخش است و به دلیل برخورداری از هارمونیک‌های فراوان در تک‌تک نت‌های آن، صدایی زیبا و گوش‌نواز تولید می‌کند. بدنهٔ این ساز یکپارچه است. بر همین اساس با به صدا درآوردن یک نت، دیگر نت‌ها به آرامی به لرزش درمی‌آیند و همین موضوع منجر به تولید صدایی گرم و دلنشین می‌شود.

نکتهٔ مهم این است که قیمت هنگ درام بالاست و بر همین اساس بسیاری از افراد را در خرید این ساز با چالش روبه‌رو می‌کند. در ادامه به بیان این‌که چرا هنگ درام گران است می‌پردازیم.

word image 60804 2

چرا قیمت ساز هنگ درام بالاست؟

اگر درمورد قیمت ساز هنگ درام پرس‌وجو کرده باشید و یا به‌طورکلی در حوزهٔ ساز و موسیقی فعالیت دارید، متوجهٔ گران بودن این ساز می‌شوید. این ساز گران‌بها دست‌ساز است و پروسهٔ ساخت آن هم بسیار زمان‌بر و دشوار است. از طرفی تعداد سازندگان آن در جهان محدود است. فرایند ساخت ساز هندپن یا هنگ درام مستلزم دقت و شناخت کامل درمورد این ساز است. برای مثال، انتخاب مناسب فلز و آلیاژ بسیار مهم است. برای فرم دادن به ساز و دستیابی به نت‌های درست با کوک مناسب، به زمان زیاد و تجهیزات خاصی از قبیل دستگاه‌های چکش‌‌کاری نیاز خواهد بود. به‌طورکلی دشواری و زمان‌بر بودن ساختن این ساز، به همراه دقت، مهارت بالا و امکانات مخصوص، دلایل اصلی گران بودن آن محسوب می‌شوند.

نکات خرید ساز هنگ درام قیمت مناسب

برای خرید هنگ درام با قیمت مناسب‌تر می‌توانید از طریق نمایندگی هنگ درام اقدام کنید. در نمایندگی‌های فروش، به بهترین برندهای هنگ درام ازجمله هنگ درام کیتا، وندا و .. دسترسی خواهید داشت.  در برخی موارد ناآگاهی درمورد سازها و به‌ویژه ساز هنگ درام، باعث شده‌است که نمونه‌های بی‌کیفیت این ساز با قیمت بالا فروخته شود. بنابراین برای جلوگیری از متضرر شدن، رعایت نکات زیر پیش از خرید اهمیت زیادی دارد:

تحقیق درمورد سازندگان و بهترین برندهای هنگ درام

قبل از خرید هندپن یا هنگ درام، حتماً سازندگان این ساز را بشناسید و با کیفیت کار آن‌ها آشنا شوید. برای نمونه هنگ درام کیتا توسط یکی از سازندگان اولیهٔ این ساز در ایران یعنی شرکت کیتا پنتام تولید می‌شود. این شرکت تاکنون باکیفیت‌ترین hang drumها را به بازار عرضه کرده‌است و محصولات آن ازجمله هنگ درام کیتا، جزو پرفروش‌ترین‌های بازار به‌شمار می‌رود.

تحقیق درمورد ساز هنگ درام و یادگیری نواختن آن

یادگیری و آموزش نواختن هنگ درام موجب می‌شود تا در هنگام خرید، دید بهتری از این ساز داشته باشید و درمورد نت‌ها و نحوهٔ کارایی آن اطلاعات نسبی به‌دست آورید. همچنین می‌توانید درمورد تنظیمات صدای این ساز نیز بررسی‌های لازم را به عمل بیاورید، زیرا هنگ دارم‌ها با تنوع بالایی از تنظیمات صدا تولید و عرضه می‌شوند و لازم است که تنظیمات صدای آن با صدای مدنظر شما همخوانی داشته باشد.

word image 60804 3

بررسی اندازه و وزن هنگ درام

قبل از خرید هندپن یا همان هنگ درام، حتماً به اندازه و وزن ساز و تطابق آن را با نیاز و سلیقهٔ خود بررسی کنید. توجه داشته باشید که قیمت هنگ درام کوچک نسبت‌به نمونه‌های بزرگ‌تر مناسب‌تر است.

بررسی قیمت و خرید هنگ درام و خرید از مراکز معتبر

درنهایت این‌که شما باید هنگ درام را براساس بودجه و نیاز خود خریداری کنید. اما نباید از کیفیت غافل شوید. در نمایندگی مرکزی فروش هنگ درام، علاوه‌بر تنوع برندها و دسترسی به بهترین برندهای هنگ درام ازجمله هنگ درام وندا، کیتا و … به خدمات پس از فروش نیز دسترسی خواهید داشت. همچنین می‌توانید این سازهای کوبه‌ای پرطرفدار را با قیمت مناسب‌تر نسبت‌به بازار خریداری کنید.

خرید هنگ درام ارزان قیمت

به‌طور معمول بهتر است ساز هنگ درام را با توجه به نیاز و بودجهٔ خود خریداری کنید. اما همان‌طوری که اشاره کردیم، نباید کیفیت را فدای قیمت کنید. خرید بهترین برندها ازجمله هنگ درام وندا، کیتا و موارد مشابه دیگر، بهترین نتیجه و بازخورد را از یادگیری و نواختن این ساز به شما ارائه می‌دهد. اما اگر موضوع بودجه برای شما در اولویت است، می‌توانید انواع کوچک‌تر، دست دوم یا ساز مشابهٔ آن را خریداری کنید.

ساز تانک درام که در گذشته هانک درام نامیده می‌شد و امروزه به هپی درام نیز مشهور است، مشابه هنگ درام است. فلسفه و دلیل اصلی ساخت این ساز، گران بودن قیمت هنگ درام بوده است. تانک درام هم مانند هنگدرام صدای دلنشین و آرامش‌بخشی تولید می‌کند و برای ریلکسیشن و مدیتیشن بسیار مناسب است. شکل امروزی ساز تانک درام به شکل سپرهای قدیمی یا بشقاب پرنده است. با این ساز کوبه‌ای می‌توانید آهنگ‌های شاد بنوازید و از صدای آن لذت ببرید. مهم‌تر از همه برای خرید آن نیازی نیست هزینهٔ زیادی پرداخت کنید.

برای خرید تانک درام نیز باید به قیمت، برند سازنده و فروشنده اهمیت بدهید. با خرید این ساز از نمایندگی مرکزی فروش هنگ درام از مزایای خرید با قیمت مناسب، تنوع مدل‌ها و برندها و همچنین خدمت پس از فروش بهره‌مند خواهید شد.

42

سخن پایانی

هنگدرام و تانک درام دو ساز کوبه‌ای بسیار طرفدار هستند. نواختن این سازها بسیار آسان است و صدای دلنشینی ایجاد می‌کند. در هنگام خرید هنگدرام و تانک درام باید چند نکتهٔ مهم را مدنظر قرار دهید. هرچند که قیمت هنگ درام گران است؛ اما شما می‌توانید از طریق نمایندگی فروش هنگ درام پیانوپارس، به مدل‌های متنوع با قیمت مناسب دسترسی داشته باشید.

میلاد حیدری

کتاب بخون، بخند و خوب باش تا همه مون در آرامش باشیم... سالهاست در زمینه آموزش رایگان در زمینه های اینترنت، کامپیوتر و دنیای تکنولوژی فعالیت می کنم و هدفم ارتقای سطح علمی هموطنان عزیز در سراسر دنیاست. سوالات خود را مطرح کنید در حد توان پاسخ خواهم داد...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا