ریپورتاژ تبلیغاتی

جادوگری حریره بادام را دست کم نگیرید + خواص و طرز تهیه

حریره بادام یکی از غذاها و دسرهای بسیار مقوی و پرخاصیت است و مصرف آن بیشتر برای کودکان یا نوزادانی که در سن رشد هستند، توصیه می‌شود. همچنین حریره بادام برای کسانی که مشکل معده دارند یا معده‌ی حساسی دارند، یک انتخاب خوب است. به همین منظور، در این مقاله قرار است تا به طرز تهیه حریره بادام به ساده‌ترین شکل ممکن بپردازیم. بنابراین اگر شما نیز دوست دارید تا این دسر یا غذای خوشمزه و ساده را یاد بگیرید تا انتها مطلب با ما همراه باشید.

حریره بادام

تعداد نفرات 2 نفر
زمان آماده سازی 10 دقیقه
زمان پخت غذا 30 دقیقه
میزان سختی راحت

حریره بادام خوشمزه و مقوی

باید گفت که حریره بادام از نظر طعم بسیار شبیه به فرنی آرد برنج است و تقریبا روش تهیه یکسانی نیز دارند. این غذا معمولا برای نوزادان و کودکان استفاده می‌شود و جایگزین خوبی برای سرلاک نوزاد است.

حریره بادام خوشمزه و مقوی

مواد اولیه برای تهیه این وعده غذایی بسیار ساده و در دسترس است و به راحتی می‌توانید آن را تهیه کنید. البته این تنها ماده مفید برای بدن نیست بلکه بسیاری از آبمیوه‌های دیگر نیز خواص زیادی را برای بدن دارند که در مقاله آب زرشک را چه موقع بخوریم در لینک https://blog.snappfood.ir/%D9%81%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%A2%D8%A8-%D8%B2%D8%B1%D8%B4%DA%A9/ نیز می‌توانید آنها را ببینید.

مواد لازم برای تهیه حریره بادام

با این میزان از مواد اولیه شما می‌توانید حریره بادام را برای 2 نفر تهیه کنید. البته امکان تغییر مقادیر نیز وجود دارد و اگر می‌خواهید برای نفرات بیشتری غذا را تهیه کنید، باید اندازه‌ها را ضرب و تقسیم کنید. همچنین تهیه و آماده سازی این مواد به هزینه‌ی کمی نیاز دارد و با مبلغ معقولی می‌توانید حریره بادام را تهیه و آماده کنید.

مواد اولیه مقدار مورد نیاز
بادام 6 عدد
شیر 1 لیوان
شکر 2 قاشق غذا خوری
آرد برنج 1 قاشق غذا خوری
آب به میزان کافی
وانیل به میزان دلخواه

طرز تهیه حریره بادام به صورت مرحله به مرحله

در ادامه به آموزش درست کردن حریره بادام می‌پردازیم. بنابراین اگر قصد درست کردن حریره بادام را دارید، با این روش خوشمزه، ساده‌ترین حریره بادام را درست خواهید کرد و قطعا طعم آن برای شما فراموش نشدنی خواهد بود.

  • مرحله اول: اولین مرحله برای درست کردن حریره بادام این است که بادام‌ها را بشکنید و سپس آن‌ها را در ظرف شیر جوش بریزید. نصف لیوان آب نیز به ظرف اضافه کنید و آن را روی حرارت متوسط قرار دهید تا آب به جوش آید.
  • مرحله دوم: زمانی که آب به جوش آمد، باید زیر آن را خاموش کنید و بعد از این که کمی خنک شد بادام‌ها را آبکش کنید و روی آن‌ها آب سرد بریزید.
  • مرحله سوم: با انجام این کار متوجه خواهید شد که پوست بادام‌ها جدا خواهد شد. بعد از این کار باید بادام‌ها را درون مخلوط کن یا آسباب بریزید و بگذارید تا چند دقیقه به خوبی میکس شوند تا پودر شوند.
  • مرحله چهارم: بعد از این که بادام به این حالت رسید، باید شکر را به همراه آب به مخلوط کن اضافه کنید و بگذارید تا مواد مجددا با یکدیگر مخلوط شوند و بافت یکسانی در آن ایجاد شود.
  • مرحله پنجم: در ادامه مواد مخلوط شده را باید مجددا درون شیر جوش بریزید و روی حرارت قرار دهید. سپس شیر را نیز به آن اضافه کنید و شروع به هم زدن مواد کنید.
  • مرحله ششم: بعد از این که شیر کمی داغ شد، نوبت اضافه کردن آرد برنج می‌رسد. بعد از اضافه کردن آرد برنج نیز باید همزدن مواد را ادامه دهید تا جایی که به یک غلظت مناسب برسید. غلظت ایده آل در تهیه حریره بادام چیزی شبیه به ماست است.
  • مرحله هفتم: بعد از رسیدن به این غلظت، باید زیر شیر جوش را خاموش کنید و اجازه دهید تا حریره بادام خنک شود. حریره بادام شما آماده است و می‌توانید آن را در ظرف مورد نظرتان سرو کرده و نوش جان کنید! به همین سادگی… طرز تهیه حریره بادام برای بزرگسالان نیز دقیقا مطابق با همین روش است.

طرز تهیه حریره بادام با شیر خشک

از آنجایی که حریره بادام یک غذای کامل برای نوزدان و کودکان است، می‌توانید با استفاده از شیر خشک ارزش غذایی آن را برای این دسته بیشتر کنید. به کار بردن شیر خشک در تهیه حریره بادام سبب افزایش انرژی درونی و همچنین بهبود وضعیت استخوان‌های کودک خواهد بود.

طرز تهیه حریره بادام با شیر خشک

برای تهیه حریره بادام با شیر خشک، تمام مراحل تهیه و آماده سازی مطابق با آنچه که در روش بالا گفتیم می‌باشد و تنها به جای استفاده از آرد برنج باید شیر خشک را به مواد درون شیر جوش اضافه کنید و هم بزنید تا به غلظت مدنظر و دلخواه برسد! به همین راحتی…

طرز تهیه حریره بادام با نشاسته

یکی دیگر از موادی که می‌توانید در تهیه حریره بادام از آن استفاده کنید و جایگزین خوبی به جای آرد برنج یا گندم است، نشاسته می‌باشد. برای انجام این کار مراحل ابتدایی درست کردن حریره بادام که شامل آماده سازی بادام است، کاملا شبیه به روش‌های قبل است و سایر مراحل در ادامه قید شده است.

  • مرحله اول: شما باید بعد از این که بادام‌ها را پوست گرفتید و چرخ کردید، آن‌ها را در یک پارچه نازک بریزید و روی آن یک لیوان آب گرم نیز بریزید و اجازه دهید تا شیره بادام به طور کامل خارج شود.
  • مرحله دوم: در ادامه باید شیره‌ی بادام به دست آمده را درون یک کاسه بریزید و نشاسته را نیز به کاسه اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا نشاسته کاملا حل شود و حالت گلوله گلوله در آن ایجاد نشود.
  • مرحله سوم: در ادامه این مواد را درون یک شیر جوش ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید و شکر را نیز به شیر جوش اضافه کنید و بگذارید تا شیر گرم شود.
  • مرحله چهارم: همزمان با گرم شدن شیر، شروع به همزدن مواد کنید تا به یک غلظت مناسب برسد. بعد از رسیدن به غلظت ایده آل حریره بادام شما آماده است و می‌توانید آن را نوش جان کنید. اگر دوست داشته باشید می‌توانید از پودر یا خلال بادام برای تزیین حریره استفاده کنید.

طرز تهیه حریره بادام بدون شیر

برخی از افراد ممکن است به لاکتوز درون شیر حساسیت داشته باشند یا در کل طعم شیر را دوست نداشته باشند. این افراد ممکن است فکر کنند که نمی‌توانند حریره بادام را تهیه و میل کنند اما باید گفت که اینطور نیست!

شما می‌توانید حریره بادام را بدون شیر نیز درست کنید که برای انجام این کار به آب، آرد برنج، بادام سابیده شده و یک شیرین کننده مانند عسل، شکر یا نبات نیاز داشته باشید. برای تهیه حریره بادام بدون شیر باید طبق مراحل زیر عمل کنید.

  • مرحله اول: از آنجایی که آرد برنج دارای نشاسته است، برای جلوگیری از گلوله شدن نشاسته باید در ابتدای کار آن را در آب سرد حل کنید.
  • مرحله دوم: بعد از حل کردن آرد برنج، شیرین کننده را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا حل شود.
  • مرحله سوم: در ادامه باید مواد را درون شیر جوش ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید تا به غلظت مدنظر برسد.

طرز تهیه حریره بادام بدون شیر

کلام آخر…

در این مطلب به طور کامل در مورد انواع روش‌های طرز تهیه حریره بادام اشاره کردیم و فهمیدیم که چه فوایدی را برای کودکان و بزرگسالان دارد. روش‌هایی که در این مطلب به آن اشاره شد اگر شما هم روش متفاوتی را برای درست کردن این میان وعده در نظر دارید، آن را به صورت مرحله به مرحله با ما به اشتراک بگذارید.

برگرفته از مقاله: خواص و طرز تهیه حریره بادام بلاگ اسنپ فود

میلاد حیدری

کتاب بخون، بخند و خوب باش تا همه مون در آرامش باشیم... سالهاست در زمینه آموزش رایگان در زمینه های اینترنت، کامپیوتر و دنیای تکنولوژی فعالیت می کنم و هدفم ارتقای سطح علمی هموطنان عزیز در سراسر دنیاست. سوالات خود را مطرح کنید در حد توان پاسخ خواهم داد...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا