ریپورتاژ تبلیغاتی

آموزش گرامر زمان حال ساده انگلیسی

Ready for Charb gif

زمان حال ساده در زبان انگلیسی به عنوان مهمترین و پرکاربردترین زمان شناخته می شود که بیشتر برای توصیف دو حالت از آن استفاده می شود؛ عملی که در حال حال انجام است و یا عملی که به صورت تکراری و منظم صورت می پذیرد. دقیقا به همین دلیل است که گاهی اوقات مدرسین زبان انگلیسی از آن به عنوان زبان نامعلوم نیز یاد می کنند. اولین مبحثی که در زبان انگلیسی به زبان آموزان تدریس می شود دقیقا بحث زمان حال ساده است از این رو ما امروز قصد داریم برای شما این زمان پرکاربرد را همراه با نحوه کاربردش توضیح دهیم.

حتما بخوانید: اپلیکیشن های آموزش زبان

کاربرد زمان حال ساده در زبان انگلیسی

گرامر زمان حال، کلینیک زبان رفیعی : زمان حال ساده برای بیان شرایط مختلفی به کار می رود ولی اصلی ترین و عمده ترین آن دو مورد می باشد که پیش از این به شما گفتیم در این بهش نگاهی دقیق به کاربرد این زمان می اندازیم.

وقتی امری یا مسئله ای به طور کلی یا همیشه درست (حقیقت غیر قابل تغییر) باشد، از حال ساده استفاده می کنیم

 


چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

People need food

از این زمان برای موقعیتی استفاده کنیم که فکر می کنیم کمابیش دائمی است.

Where do you live?

استفاده بعدی برای عادات یا کارهایی است که به طور مرتب انجام می دهیم. ما اغلب در این مورد از قیدهای تکرار (مانند “often”، “always” و “sometimes”) و همچنین عباراتی مانند “every Sunday” یا “twice a month” استفاده می کنیم.

I play tennis every Tuesday.

همچنین می‌توانیم از حال ساده برای اقدامات کوتاهی که اکنون در حال انجام هستند استفاده کنیم. اقدامات آنقدر کوتاه هستند که تقریباً به محض گفتن جمله تمام می شوند. این اغلب در تفسیر ورزشی استفاده می شود.

He takes the ball, he runs down the wing, and he scores!

وقتی در حال بحث در مورد یک جدول زمانی یا یک برنامه ثابت هستیم، از زمان حال ساده برای صحبت در مورد آینده استفاده می کنیم. معمولا، جدول زمانی توسط یک سازمان تعیین می شود، نه توسط ما

School begins at nine tomorrow

ما همچنین از زمان حال ساده برای صحبت در مورد آینده بعد از کلماتی مانند «when»، «until»، «after»، «before» و «as soon as» استفاده می‌کنیم.

I will call you when I have time.

ما از حال ساده در شرط اول و صفر استفاده می کنیم

If you heat water to 100 degrees, it boils.

برای دستورالعمل ها

Open the packet and pour the contents into hot water.

نحوه ساختن حال ساده

حالا که با کاربرد این زمان آشنا شدید زمان آن فرا رسیده است که در مورد ساختار و گرامر زمان حال ساده نیز آشنا شوید.

I work in London.

به جمله بالا دقت کنید. جمله ابتدا با فاعل که I است شروع شده است سپس بعد از آن ما فعل ساده Work را آورده ایم و سپس ادامه جمله که در اینجا قید مکان می باشد.

فاعل + فعل ساده (سوم شخص همراه با اس) + مفعول + قید مکان و زمان

همانگونه که در ساختار بالا مشاهده می کنید زمان حال ساده همیشه با فاعل آغاز می شود و سپس فعل را به شکل ساده (در صورت اینکه سوم شخص مفرد باشد همراه با S سوم شخص) همراه می شود در صورتی که فعل متعدی باشد از مفعول و در نهایت نیز قید مکان و زملان رو می آوریم. به مثال های پیش رو دقت کنید.

She works in London.

I like tennis but I don’t like football.

جمله اول را مشاهده می کنید که فاعل سوم شخص مفرد با S سوم شخص در فعل همراه شده است.

نحوه ساختن شکل سوالی حال ساده

اگر قصد دارید فعل حال ساده را به صورت سوالی به کار ببرید کار بسیار ساده ای پیش رو دارید. می توانید با استفاده از دو فعل کمکی DO و Does در اول جمله می توانید جمله را سوالی کنید.

Do you play the piano?

Where do you live?

Does Jack play football?

در این مثال ها مشاهده می کنید که فعل کمکی DO و یا Does را به ابتدای جمله آورده و سپس ادامه جمله را به همان صورت می آوردیم. نکته مهم این اسم زمانی که در سوم شخص مفرد از Does استفاده می کنیم دیگر S سوم شخص به فعل اصلی نمی چسبد.

نحوه ساختن شکل منفی حال ساده

به منظور منفی کردن یک جمله حال ساده مجدد به دو فعل کمکی Do و Does نیاز داریم ولی این بار این دو فعل کمکی پس از فاعل و قبل از فعل اصلی به کار گرفته می شوند.

I don’t live in London now.

John doesn’t live in Manchester.

در این ساختار نیز زمانی که ما از Does برای منفی کردن استفاده می کنیم دیگر فعل اصلی ما S سوم شخص نمی گیرد.

 

میلاد حیدری

کتاب بخون، بخند و خوب باش تا همه مون در آرامش باشیم... سالهاست در زمینه آموزش رایگان در زمینه های اینترنت، کامپیوتر و دنیای تکنولوژی فعالیت می کنم و هدفم ارتقای سطح علمی هموطنان عزیز در سراسر دنیاست. سوالات خود را مطرح کنید در حد توان پاسخ خواهم داد...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا