آموزش های متنوع دیگر

سایز استاندارد طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ چقدر است؟

سایز کارت ویزیت در فتوشاپ، استانداردهای خاصی دارد و رعایت این استانداردها به شما کمک می‌کند تا کارت ویزیتی حرفه‌ای داشته باشید. تأثیر و اهمیت کارت ویزیت جذاب در جلب توجه مخاطبان و تبدیل آن‌ها به مشتریان غیر قابل انکار است. به همین دلیل توصیه می‌شود برای طراحی کارت ویزیت از طراحان ماهر و مجربی که در این زمینه فعالیت دارند کمک بگیرید. یک کارت ویزیت جذاب می‌تواند به تمایز شما از رقبا کمک کرده و نام کسب و کار شما را در ذهن مخاطبان ماندگار کند.

بهترین سایز کارت ویزیت کدام است؟

کارت ویزیت را می‌توانید در هر سایز و ابعادی طراحی و چاپ کنید. برخی از کسب و کارها اقدام به طراحی و چاپ کارت ویزیت در شکل و اندازه‌های کاملا متفاوت می‌کنند. کارت‌های خلاقانه و متفاوت جذابیت‌های خاص خود را دارند اما توجه به استانداردهای سایز کارت ویزیت در فتوشاپ سبب می‌شود تا کارت ویزیت شما حرفه‌ای و رسمی‌تر به نظر برسد. همچنین رعایت سایز استاندارد کارت ویزیت کمک می‌کند تا نگهداری کارت در کیف پول یا کیف‌های جاکارتی ساده تر باشد.

از آن‌جایی‌که کارت ویزیت به نوعی معرف کسب و کار شما و اولین ابزار ارتباط با مخاطبان است باید به حرفه‌ای و استاندارد بودن سایز آن و متریالی که برای چاپ کارت استفاده می‌شوند توجه زیادی داشته باشید. طراحان با تجربه به خوبی با اصول و استانداردهای طراحی و چاپ کارت ویزیت آشنا هستند و می‌توانند به شما در داشتن کارت ویزیتی جذاب و تأثیرگذار کمک کنند.

کارت ویزیت

سایز کارت ویزیت مستطیل

کارت‌های مستطیلی رایج‌ترین نوع کارت ویزیت هستند. سایز استاندارد کارت ویزیت مستطیلی 8/5 در 4/5 سانتی‌متر است و از کاربردی‌ترین انواع کارت‌ها به حساب می‌آید. برخی از کارت ویزیت‌های مستطیلی را به شکل عمودی طراحی می‌کنند که ظاهر جذاب و منحصربه‌فردی دارد. کارت‌های عمودی معمولا در ابعاد 9 در 6 سانتی‌متر طراحی می‌شوند. کارت ویزیت دورگرد نیز نوع دیگری از کارت ویزیت‌های مستطیلی است که چهار طرف آن برش گردی دارد و ابعاد استاندارد آن 8/5 در 5/5 سانتی‌متر است.

علاوه بر سایز کارت ویزیت باید به مناسب بودن سایز فونت کارت ویزیت نیز توجه داشته باشید. سایز فونت کارت ویزیت باید متناسب با طرح و ابعاد کارت باشد اما به طور کلی گفته می‌شود که اندازه فونت کارت ویزیت از 6 پیکسل کمتر و از 14 پیکسل بیشتر نباشد.

سایز کارت ویزیت مربع در فتوشاپ

کارت‌های ویزیت در انواع مختلف و به شکل‌های مربعی، مستطیلی، دایره‌ای و غیره طراحی می‌شوند. هرچند اغلب کارت ویزیت‌ها به شکل مستطیل و معمولا به اندازه کارت‌های بانکی و مترو هستند اما کارت ویزیت‌های مربعی نیز طرفداران زیادی دارند.

استاندارد سایز کارت ویزیت در فتوشاپ برای کارت‌های مربعی 6 در 6 سانتی‌متر است که نیم سانت از آن به عنوان حاشیه امن کارت در نظر گرفته شده و بعد از چاپ و برش، ابعاد کارت ویزیت مربعی 5/5 در 5/5 سانتی‌متر می‌شود. این نوع کارت ویزیت‌ها کوچک هستند و به راحتی در کیف یا جیب جا می‌شوند در نتیجه احتمال نگه داشتن آن‌ها توسط مشتریان زیاد است اما از طرفی هم کوچک بودن این نوع کارت‌ها سبب می‌شود تا برای چاپ اطلاعات زیاد روی آن‌ها فضای کافی وجود نداشته باشد بنابراین تنها باید اطلاعات مهم را چاپ کنید.

سایزهای استاندارد کارت ویزیت

نکات مهم در طراحی کارت ویزیت

رعایت نکات اصولی و مهم طراحی کارت ویزیت به شما کمک می‌کند تا در نظر مخاطبان و مشتریان خود حرفه‌ای‌تر باشید. با توجه به تأثیری که داشتن کارت ویزیت جذاب و استاندارد در جلب توجه مشتریان دارد هزینه‌ای که برای طراحی و چاپ کارت ویزیت صرف می‌کنید به نوعی سرمایه گذاری برای پیشرفت کسب و کار و همچنین بخشی از هزینه‌های مرتبط با بازاریابی به حساب می‌آید و با تأثیری که بر افزایش فروش شما می‌گذارد کاملا جبران خواهد شد. برخی از مهم‌ترین نکاتی که در طراحی کارت ویزیت باید مورد توجه داشته باشید عبارتند از:

  • سایز کارت ویزیت در فتوشاپ به پیکسل بستگی به نوع کارت دارد. این عدد برای کارت‌های مستطیلی  ۸۵۰ در ۴۸۰ است.
  • در نظر گرفتن حاشیه امن در هنگام طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ اهمیت زیادی دارد. این حاشیه برای این است که بعد از چاپ و برش، کارت صدمه نبیند. اندازه حاشیه امن با توجه به نوع و اندازه کارت ویزیت تعیین می‌شود.
  • کارت ویزیت در فتوشاپ باید با رزولوشن ۳۰۰ طراحی شود.
  • انتخاب رنگ‌های مناسب تأثیر بسیار زیادی در جذابیت کارت ویزیت دارد.
  • انتخاب اندازه و نوع مناسب فونت کارت ویزیت اهمیت بسیار زیادی در زیبایی و خوانایی کارت دارد.

جمع‌بندی

در این نوشته اطلاعات کاملی در مورد استانداردهای سایز کارت ویزیت در فتوشاپ بیان کردیم. همان‌طور که توضیح دادیم ابعاد استاندارد کارت ویزیت با توجه به نوع کارت تعیین می‌شود. برای مثال سایز استاندارد کارت ویزیت مستطیلی 8/5 در 4/8 سانتی‌متر و سایز استاندارد کارت ویزیت مربع 5/5 در 5/5 است. البته در هنگام طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ، ابعاد کارت نیم سانتی‌متر بیشتر در نظر گرفته می‌شود که این مقدار حاشیه امن نام دارد و کمک می‌کند بعد از چاپ و برش صدمه‌ای به طرح کارت وارد نشود.

با توجه به اهمیت جذابیت کارت ویزیت در جلب توجه مخاطبان پیشنهاد می‌شود برای داشتن یک کارت ویزیت حرفه‌ای از طراحان با تجربه‌ای که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می‌کنند کمک بگیرید.

میلاد حیدری

کتاب بخون، بخند و خوب باش تا همه مون در آرامش باشیم... سالهاست در زمینه آموزش رایگان در زمینه های اینترنت، کامپیوتر و دنیای تکنولوژی فعالیت می کنم و هدفم ارتقای سطح علمی هموطنان عزیز در سراسر دنیاست. سوالات خود را مطرح کنید در حد توان پاسخ خواهم داد...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا