آموزش اینترنت

طراحی سایت با گوشی امکان پذیر است ؟ پاسخ را از برترآموز بشنوید …

امروزه دیگر کسب و کارهای سنتی رونق قدیمی خود را دارد و اکثر کسب و کارها در بستر فضای مجازی ارائه می‌شود، اما سؤال اصلی آن است که چرا سایت بستری مناسب برای ایجاد کسب و کار است؟ آیا می‌توان فقط با داشتن یک وب سایت به‌راحتی کسب و کار خودمان را رونق دهیم؟ قطعاً که بله. در چند سال اخیر و به‌ویژه از زمانی که بیماری کرونا ظهور کرد، کسب و کارهای سنتی رونق خودشان را از دست دادن و اکثر افراد جامعه از طریق سایت خریدهای خودشان را انجام می‌دادند. خرید کالا و استفاده از خدمات متنوع و… که در بستر وب انجام می‌شد تا حد امکان سرعت را برای افراد جامعه افزایش داد و به همین دلیل خرید و فروش آنلاین دیگر عجیب نیست و رواج پیدا کرده است.

زراحی سایت با گوشی
اگر شما کسب و کار سنتی دارید یا تخصصی در زمینه ایی دارید، بهتر است که هر چه سریع‌تر خودتان و کسب و کار شخصیتان را به دیگر افراد جامعه معرفی کنید. به‌عنوان مثال حوزه آموزش زبان انگلیسی ماهانه بالا 60 هزار بار توسط کاربران در گوگل سرچ می‌شود. حال اگر شما تخصصی در زبان انگلیسی دارید می‌توانید یک وب سایت آموزشی راه اندازی کنید و پکیج‌های آموزشی خودتان را برای فروش بگذارید. اگر از این 90 هزار کاربر فقط و فقط 300 نفر ماهانه پکیج شما را خریداری کنند، درآمد خالص شما چقدر خواهد شد؟ آن‌قدر زیاد که حتی فکرش را هم نمی‌کنید. (البته برای موفقیت در کسب و کار سایت، باید روی سئو آن هم فعالیت انجام دهید که در ادامه بخش‌های قبلی به‌صورت مفصل با آن آشنا خواهید شد.

برای طراحی سایت به چه چیزهایی نیاز داریم ؟

ابتدا باید ذکر کنیم که طراحی سایت پروسه زمانی 7 الی 20 روز از شما زمان خواهد گرفت و این که این مدت زمان وابسته به تجربه و از طرفی امکانات وب‌سایت است (به‌عنوان مثال برای پروژه‌های سنگین، حداقل 20 روز برای طراحی سایت باید زمان بگذارید)

شما برای طراحی سایت به موارد زیر نیاز دارید :

  • دامنه : اولین چیزی که برای طراحی سایت نیاز خواهید داشت، دامنه است. دامنه یا همان آدرس باید نام برند تجاری کسب و کار شما یا یک موضوع مرتبط با حوزه کاری باشد. برای خریداری کردن دامنه شما می‌توانید از سایت‌های مختلفی اقدام کنید که فرایند تهیه کردن دامنه بسیار آسان است.

موضوع دیگر در رابطه با دسترس بودن دامنه خواهد بود. شما برای ثبت دامنه ابتدا باید در دسترس بودن آن را چک کنید که قبلاً ثبت نشده باشد. (اگر ثبت شده باشد، باید به دنبال دامنه دیگری برای سایت خودتان باشید) پیشنهاد می‌شود به هنگام خرید دامنه، دامنه ایی انتخاب کنید که کوتاه باشد و نهایت ارتباط موضوعی با حوزه شما داشته باشید.

هاست : هاست بستر میزبانی مجازی است که روی سروری قرار می‌گیرد. شما برای طراحی سایت باید هاست با فضای مناسب تهیه کنید (اگر شما می‌خواهید یک وب سایت فروشگاهی ایجاد کنید که تعداد محصولات هم بالا است، بهتر است که از هاست با فضای بیشتری استفاده کنید) شما می‌توانید از شرکت‌های هاستینگ، هم دامنه و هم هاست تهیه کنید و به این صورت به‌راحتی هم می‌توانید آن‌ها را با هم ست کنید.

قالب : امروزه تعداد قالب‌های زیادی برای ایجاد یک سایت وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. قالب‌های آماده سایت، امکانات فوق‌العاده ایی به شما می‌دهد و حتی اگر شما زمان کافی برای طراحی سایت هم نداشته باشید، می‌توانید از دمو های آماده قالب استفاده کنید.

مراحل طراحی سایت : کجا به مشکل میخوریم‌ ؟

شما تا به الان با بخش‌های اصلی یک سایت آشنا شدید و این که برای طراحی سایت به چه عناصری نیاز دارید، به‌صورت کلی مراحل طراحی سایت به چند دسته تقسیم می‌شود که عبارت‌اند از:

  • خریداری کردن هاست و دامنه : اولین بخش از مراحل طراحی سایت خریداری کردن دامنه و هاست است. شرکت‌های هاستینگ متفاوتی دامنه و هاست به کاربران ارائه می‌دهند که با کمی تحقیق می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. (ملاک برای انتخاب شرکت هاستینگ، بازه قیمت خدمات و سرویس‌ها و از طرفی نحوه پشتیبانی است)

مراحل طراحی سایت

ست شدن دامنه و هاست ممکن است که کمی طول بکشد و برای این موضوع اصلاً نگران نباشید. خریداری کردن هاست و دامنه می‌توانید از خود موبایل اقدام کنید.

  • خرید قالب آماده : بعد از خریداری کردن دامنه هاست، نوبت آن فرا رسیده که به سراغ خرید قالب آماده سایت بروید. توجه داشته باشید که این قالب ها برای سازگاری با وردپرس ساخته شده‌اند و شما با تغییرات کوچک می‌توانید سایت مد نظرتان را طراحی کنید.
  • نصب وردپرس روی هاست : خب بعد از این دو مرحله، نوبت آن فرا رسیده که وردپرس فارسی را دانلود کنید. بعد از اتمام دانلود، فایل زیپی را مشاهده خواهید کرد که ابتدا باید آن را استخراج کنید.

بعد از استخراج، پوشه ایی به نام wordpress را مشاهده خواهید که فایل های زیادی دارد، شما باید تمامی این فایل ها را به‌صورت زیپ آرشیو کنید. (دقت داشته باشید که فایل آرشیوی شما باید زیپ باشد)

حال کافی است که په پنل کاربری هاست خودتان وارد شوید و فرقی هم نمی‌کند که پنل کاربری هاست شما سی پنل یا دایرکت ادمین باشد. در بخش فایل منیجر هاست، مهم‌ترین پوشه public_html است. سایت شما در این پوشه ساخته می‌شود. کافی است که گزینه آپلود را انتخاب کرده و فایل زیپ وردپرس را آپلود کنید. (آپلود کردن ممکن است که کمی طول بکشد) حال کافی است که فایل زیپ را استخراج کنید، بعد از استخراج کردن کافی است که آدرس دامنه سایت خودتان را سرچ کنید و مسیر راه اندازی وردرپرس را مشاهده خواهید کرد. شما برای نصب وردپرس روی هاست باید از کامپیوتر و لپ تاپ استفاده کنید و با موبایل کار شما برای نصب وردپرس روی سایت بسیار سخت خواهد شد.

  • ساخت یک دیتابیس : بعد از نصب وردپرس رو هاست، کافی است که یک دیتابیس برای سایت ایجاد کنید و اطلاعات آن را برای راه اندازی وردپرس استفاده کنید.

وارد بخش MySQL هاست خودتان شوید و بر روی گزینه ساخت یک دیتا بیس جدید کلیک کنید، حالا می‌توانید یک نام دیتابیس و یوزر و پسورد برای دیتابیس خودتان انتخاب کنید. بعد از ساخته شدن دیتا بیس، وارد همان صفحه راه اندازی وردپرس شوید (در بخش قبلی گفته شد که بعد از نصب وردپرس اگر دامنه سایت را سرچ کنید به صفحه راه اندازی وردپرس وارد خواهید شد) حالا همان اطلاعات دیتا بیس خودتان را در فیلد های مربوطه صفحه راه اندازی وردپرس وارد کنید تا سریعاً اطلاعات راستی آزمایی شود. بعد از تکمیل کردن این صفحه، وارد صفحه اطلاعات وردپرس خواهید شد و نام سایت و یوزر و رمز را انتخاب کرده و یک ایمیل اختیاری وارد کنید. به همین راحتی سایت شما با وردپرس ساخته شده است.

تمامی این مراحل با لپ تاپ و کامپیوتر امکان پذیر است و شما نمی‌توانید با موبایل تمامی این مراحل را آنجا دهید.

  • نصب قالب : بعد از نصب وردپرس و ساخته شدن سایت، حالا بهتر است که قالب سایت را نصب کنید.

وارد پیشخوان وردپرس شوید و بر روی نوار پوسته ها کلیک کنید. گزینه افزودن را انتخاب کرده و فایل زیپ قالبی که خریداری کردید را آپلود کنید. بعد از آپلود کردن کافی است که قالب را فعال‌سازی کنید.

 طراحی سایت

سئو سایت فراموش نشود !

بعد از ساخت سایت نوبت آن فرا رسیده است که سایت خودتان را سئو کنید و ورودی از سمت گوگل دریافت کنید. ایجاد سایت تازه مرحله اول است و اگر کاربری به سایت شما وارد نشود، قطعاً که درآمدی هم کسب نخواهید کرد. شما بعد از ایجاد یک سایت کافی است که فعالیت سئو را شروع کنید و به آرامی از سمت گوگل ورودی جذب کنید و به واسطه آن‌ها درآمدزایی هم داشته باشید و بهترین قدم برای شروع سئو سایت توسط خودتان مشاهده یک دوره آموزش سئو سایت حرفه ای است که در ادامه بهترین منبع آن را معرفی میکنیم …

برتر آموز بهترین منبع آموزش طراحی سایت و سئو حرفه ای

مجموعه برتر آموز برای شما همراهان گرامی که علاقه‌مند به آموزش طراحی سایت و آموزش سئو هستید، دوره های آموزشی به‌صورت صفر تا صد و کامل تهیه کرده است که به‌راحتی برای کسب و کار خودتان سایت ایجاد کرده و از طرفی هم روی سئو آن کار کنید. دوره آموزش سئو به‌صورتی است که ابتدا مبانی اولیه و صفر تا صد سئو سایت را فرا خواهید گرفت و سپس با ارتباط سئو و درآمدزایی آشنا خواهید شد، یعنی شما دیگر دغدغه ایی برای درآمد زایی نخواهید داشت و با اجرا کردن چند تیریک سئویی به درآمد خواهید رسید.

میلاد حیدری

کتاب بخون، بخند و خوب باش تا همه مون در آرامش باشیم... سالهاست در زمینه آموزش رایگان در زمینه های اینترنت، کامپیوتر و دنیای تکنولوژی فعالیت می کنم و هدفم ارتقای سطح علمی هموطنان عزیز در سراسر دنیاست. سوالات خود را مطرح کنید در حد توان پاسخ خواهم داد...

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا