ریپورتاژ تبلیغاتی

عوارض زدن موهای بدن با تیغ اصلاح + چه جایگزین هایی وجود دارد؟

Ready for Charb gif

آیا تا به‌حال شده که از اصلاح مداوم موهای زائد خود خسته شوید؟ قطعا اینکه هرفرد مجبور باشد مدت زمان زیادی را به اصلاح موهای زائد خود اختصاص دهد خسته‌کننده است، اما نظافت صورت و بدن هم یکی از قابل اهمیت‌ترین دغدغه برای خانم ها و آقایون است. همچنین نحوه انجام این کار و اینکه چگونه باید از شر موهای زائد بدن یا صورت خود خلاص شویم، امر مهمی است که تاکنون راهکارهای زیادی برای آن ارائه شده است. اما به نظر شما کدام یک از این راهکار ها واقعا مفید است؟

تجربه‌های فردی که افراد مختلف داشته‌اند بیان‌کننده این است که اکثر مردم استفاده از تیغ اصلاح صورت و بدن را به هرشیوه دیگری ترجیح می‌دهند، بسیاری از افراد این راه را ساده‌ترین شیوه برای رهایی از موهای زائد خود می‌دانند. درواقع راهکار مفیدی است که هم بانوان و هم آقایان می‌توانند به سادگی از آن استفاده کنند.

حتما بخوانید: 5 روش تشخیص فیک بودن گوشی اندروید 

اما نکته قابل اهمیت درمورد این راهکار این است که این شیوه هم مانند تمامی راهکارهای دیگر معایبی نیز دارد. در این مقاله به بررسی عوارض استفاده از این راهکار و شیوه‌های که می‌تواند جایگزین خوبی برای این راهکار باشد می‌پردازیم. پس اگر می‌خواهید که بهترین شیوه برای رهایی از موهای زائد خود پیدا کنید تا انتهای این مقاله را مطالعه کنید.

 


چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

اصلاح با تیغ، مورد اعتماد ترین راهکار!

قدیمی‌ترین شیوه‌ای که افراد برای حذف موهای زائد خود از آن استفاده می‌کردند تیغ بود. درواقع تیغ را می‌توان به عنوان پدر ابزارهای شیو نامید. در اوایل سال‌های 1900 میلادی وسیله‌ای به نام تیغ اصلاح تولید و ارائه شد که تحول بزرگی در روش شیو به وجود آورد.

نکته بسیار جالبی که وجود دارد این است که اگر از مردم بپرسیم که بهترین پیشنهادآنها برای حذف موهای زائد چیست؟ اولین و راحت‌ترین پیشنهاد آنها استفاده از تیغ اصلاح صورت و بدن است. چون این راهکار به سادگی قابل انجام است و به ابزار خاصی نیاز ندارد. همچنین هزینه آن بسیار اندک است و باعث بروز حساسیت هم نمی شود. اما نظر شما چیست؟ به عقیده شما این راهکار فقط دارای مزیت است؟

معایب استفاده از تیغ اصلاح

همانطور که گفته شد استفاده از تیغ اصلاح مانند بسیاری دیگر از شیوه‌های بهداشتی، دارای معایبی است. مردان و زنان در دور‌های مختلف زمانی با استفاده از تیغ اصلاح تمامی موهای زائد خود را از بین می‌بردند. اما با گذشت زمان و استفاده مداوم از این وسیله، متوجه بروز مشکلاتی شدند.

همانطور که مشخص است تمامی راهکار ها یا شیوه ها دارای مزیت و معایت مختلفی هستند. شیوه استفاده از تیغ اصلاح هم از این قاعده مستثنی نیست و با استفاده مداوم و همیشگی، مشکلاتی را به همراه خواهد داشت. استفاده مداوم از تیغ اصلاح باعث می‌شود که این معایب چشمگیر‌تر شود. از جمله معایب این شیوه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اصلاح ریش با تیغ

ایجاد جوش

یکی از ناخوشایند‌ترین نتایجی که پس از اصلاح با تیغ برای افراد رخ می‌دهد جوش است. در بسیاری از موارد افراد پس از اصلاح با تیغ شاهد ایجاد جوش‌های مختلف برروی سطح پوست خود هستند. البته این امر ارتباط مستقیمی با تیغ مورد استفاده و نوع پوست دارد. زیرا در بسیاری از موراد انتخاب نادرست نوع تیغ باعث بروز حساسیت و ایجاد جوش می‌شود.

برای رفع این مشکل لازم است که افراد به دکتر پوست مراجعه کرده و یا با انجام آزمایش از نوع پوست خود اطلاع یافته و تیغ مناسب را برای خود انتخاب کنند. همچنین آنها می‌توانند از شیوه‌های دیگری که در حوزه حذف موهای زائد وجود دارد استفاده کنند.

خارش

خارش نواحی مختلف بدن یکی دیگر از معایب استفاده از تیغ است. هنگامی که شما از تیغ اصلاح برای حذف موهای زائد خود استفاده می‌کنید درواقع سطح نازکی از پوست را خراش داده‌اید، همین امر باعث می‌شود که افرادی که پوست حساس و نازکی دارند با خارش پس از شیو مواجه شوند.

برای حل این مشکل می‌توان از انواع کرم‌های (after shave) یا حتی روش‌های دیگر حذف موهای زاید استفاده کرد.

بریدگی

بریدگی سطوح مختلف بدن یکی دیگر از معایب بسیار ناخوشایندی است که برای افراد رخ می‌دهد. گاهی افراد در زمان شیو دچار حواس‌پرتی شده یا حتی عجله می‌کنند و قسمتی از بدن خود را با تیغ می‌برند. این بریدگی به زخم منجر شده و بسیار دردناک است. همچنین یکی از معایبی است که افراد را به استفاده از راهکارهای دیگر ترغیب می‌کند.

سوزش

سوزش یکی دیگر از آسیب‌های وارد شده به پوست توسط تیغ است. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که اگر از تیغ‌های تیز‌تر استفاده کنند یا حتی اگر تیغ را مدت زمان و دفعات بیشتری بر روی پوست بکشند، رویش موهای زائدشان دیرتر رخ می‌دهد. اما این باور کاملا غلط است و باعث می‌شود که لایه عمیق‌تری از پوست خراش داده شود و منجر به ایجاد سوزش و درد می‌شود.

افزایش رشد و ضخامت مو

یکی دیگر از باورهای که مورد معایب استفاده از تیغ وجود دار افزایش رشد و ضخامت مو است. بسیاری از افراد بر این باورند که اگر موهای زائد خود را با استفاده از تیغ اصلاح کنند، موهایشان در مدت زمان کمتری رشد می‌کند و ضخامت بیشتری دارد.

البته این امر تا درصد زیادی به ژنتیک افراد بستگی دارد. زیرا افرادی که دارای حساسیت‌های بیشتری باشند باید مراقبت‌های بیشتری انجام دهند و تا حد امکان از تیغ اصلاح استفاده نکنند. اما برای افراد دیگر میزان رشد موهای زائد با هرشیوه اصلاح کاملا یکسان است.

بروز شیوه های نوین اصلاح

با گذشت زمان و بروزرسانی ابزارهای بهداشتی و مراقبتی، لوازم جدیدی برای اصلاح صورت و بدن ارائه شد. بسیاری از افراد وقت کافی برای اصلاح با تیغ را نداشته و برخی هم علاقه‌ای به استفاده از این روش نداشتند، پس بهترین گذینه برای آنها استفاده از روش‌های نوین بود.

در قسمت زیر به روش‌های نوین اصلاح موهای زائد صورت و بدن خواهیم پرداخت:

ابزار های شیو موهای زائد

استفاده از وکس

وکس یکی از بهترین شیوه‌های اصلاح برای بانوان و آقایان است. در این شیوه از مواد مناسب استفاده کرده و با استفاده از دستگاه لازم، تمام موهای زائد را از بین می‌برند. استفاده از وکس اصلاح مو باعث شفافیت و روشنایی پوست شده و تمام میکروب یا سموم را از منافذ باز پوست خارج می‌کند.

استفاده از کرم موبر

این شیوه از لحاظ زمانی تقریبا با اصلاح توسط تیغ یکسان است. اما تفاوت مهمی که دارد این است که میزان حساسیت کمتری دارد و باعث نرمی پوست می‌شود. شما می‌توانید بهترین کرم موبر را باتوجه به نوع پوستتان از طریق فروشگاه لوازم بهداشتی یا سایت‌های مختلف( مانند سایت مو تن رو) خریداری کنید.

استفاده از دستگاه لیزر

استفاده از دستگاه لیزر یکی از راحت‌ترین و البته پرهزینه‌ترین شیوه‌های حذف موهای زائد است. در این روش افراد می‌توانند با استفاده از دستگاه‌های مناسب و تایید شده، تمامی موهای زایئد خود را در چند جلسه برای همیشه از بین ببرند.

هرکدام از شیوه‌های بیان شده در قسمت بالا نتیجه پیشرفت تکنولوژی و بروز لوازم بهداشتی و مراقبتی است. بسیاری از افراد که دارای حساسیت هستند یا زمان کافی برای اصلاح با تیغ را ندارند می‌توانند از شیوه‌های دیگر اصلاح استفاده کنند. پس اگر جزو افرادی هستید که به پوست بدن و صورت خود اهمیت زیادی می‌دهید، با تحقیق درمورد پوست خود، بهترین شیوه را برای اصلا موهای زائد انتخاب کنید.

میلاد حیدری

کتاب بخون، بخند و خوب باش تا همه مون در آرامش باشیم... سالهاست در زمینه آموزش رایگان در زمینه های اینترنت، کامپیوتر و دنیای تکنولوژی فعالیت می کنم و هدفم ارتقای سطح علمی هموطنان عزیز در سراسر دنیاست. سوالات خود را مطرح کنید در حد توان پاسخ خواهم داد...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا