ریپورتاژ تبلیغاتی

رازهای یک ارائه بی نقص؛ دانلود قالب پاورپوینت و جلب نظر مخاطب

بدون شک یکی از رازهای یک ارائه بی نقص؛ دانلود قالب پاورپوینت و جلب نظر مخاطب است. از این رو برای داشتن چنین پاورپوینتی باید استانداردهای گوناگونی را رعایت کنید. شما به راحتی با رعایت نکاتی همچون: تصاویر باکیفیت، تم رنگی جذاب، استفاده از جلوه‌های ویژه و … توانسته ارائه حرفه‌ای داشته باشید. در ادامه این مطالب در مورد تمامی بایدها و نبایدهای یک کنفرانس عالی با تم پاورپوینت جذاب توضیح داده‌ایم.

آشنایی با رازهای یک ارائه بدون نقص

المان‌های متنوعی کمک به جذاب و حرفه‌ای‌تر کردن کنفرانس شما می‌کند که شناخت و رعایت آن برای تمامی افرادی که به دنبال دانلود قالب پاورپوینت بوده بسیار لازم است. به همین خاطر در مورد آن‌ها به طور مفصل توضیح می‌دهیم؛ پس همراه ما باشید.

استفاده از تصاویر باکیفیت و جذاب

عکس‌های از مهم‌ترین ابزارها برای منتقل کردن داده‌های شما با جلوه بصری است و در صورت به کار بردن اصولی از تصاویر، توانسته ارائه جذاب و بدون کسلی خود و مخاطبان را تجربه کنید. به طور کلی عکس‌های مرتبط و متناسب با حوزه ارائه شما موجب به خاطر سپردن بهتر اطلاعات در ذهن کاربران می‌شود؛ از این رو در زمان توضیح دادن یک مطلب مهم و کلیدی، حتما از تصویر متناسب با آن را قرار دهید. به کار بردن خلاقیت در تمامی عکس‌ها فراموش‌تان نشود!

word image 58688 2

تناسب بین رنگ‌ها، کنتراست و فضای خالی

شاید خیلی از افراد در زمان طراحی اسلایدها از رنگ‌ها غافل شوند. ولی روانشناسی رنگ‌ها ثابت کرده که در صورت استفاده درست از آن‌ها توانسته به راحتی مخاطبان را درگیر و تحت تاثیر ارائه خود قرار دهید. در ابتدا انتخاب رنگ مرتبط دشوار بوده اما با توجه به حوزه کاری خود متناسب‌ترین رنگ را برگزینید. به عنوان مثال برای قالب پاورپوینت پایان نامه از رنگ‌های رسمی همچون: آبی استفاده می‌شود. همچنین دانلود قالب پاورپوینت آماده سایت مینارو به دلیل داشتن تم رنگ‌بندی حرفه‌ای، برای ارائه‌های شما انتخاب عالی به حساب می‌آید.

در ضمن در بیشتر مواقع با ایجاد کنتراست درست و تضاد بین رنگ‌ها می‌توانید توجه مخاطب را بیش از بیش جلب کنید. جدای از تنظیم کردن رنگ بین پس زمینه اسلایدها و رنگ متن، وجود نوشته خوانا بر روی تصاویر با کنتراست متناسب اهمیت بیشتری دارد. از این رو شفافیت تصاویر را با 60 درجه کاهش داده و با تیره کردن آن، محتوا را جذاب‌تر کنید.

تناسب بین فضای سفید و محتوای اسلایدها

در زمان طراحی قالب پاورپوینت فقط نباید به فکر پر کردن تمامی بخش‌های اسلایدها با محتوا باشید. با داشتن اسلایدهای ساده و حرفه‌ای مخاطبان خود را گیج نکنید، پس حتما بخشی را به عنوان فضای خالی در نظر بگیرید.

به کار بردن انیمیشن

هنگام استفاده از جلوه‌های ویژه مانند: انیمیشن در اسلایدسازی باید بسیار حواس خود را جمع کرده تا درست و به جا باشد. زیرا در صورت به کار بردن غلط از انیمیشن، موجب کاهش سرعت ارائه شده و در برخی از مواقع مخاطب با تماشای آن از موضوع اصلی دور می‌شوند. اما در صورتی که از انیمیشن به جا و درست استفاده شود، از جمله مهم‌ترین رازهای یک ارائه بی نقص به حساب می‌آید، بعضی از مواقع به کار بردن انیمیشن در شرایط متناسب شامل موارد زیر است:

  • نمایش امکانات و ویژگی‌های محصولات مختلف
  • نشان دادن اطلاعات و داده‌ها به کمک داستان
  • نمایش آمار و ارقام به صورت قابل فهم و بدون توضیح اضافی.

داشتن ساختار کلی برای اسلایدها

شما قبل از اسلایدسازی باید یک داستان کلی برای اسلایدهای خود در نظر بگیرید تا تمام آن‌ها با یکدیگر هماهنگ باشند. از این رو قبل از طراحی آن باید ارائه خود را همچون یک داستان فرض کرده و محتواها را در صفحات پاورپوینت قرار دهید تا مخاطبان برای دنبال کردن ارائه شما بدون کسلی و خستگی ترغیب شوند. در حالت کلی یک قالب پاورپوینت برای جلب نظر مخاطب باید شامل بخش‌های زیر برای معرفی محصول، چالش یا ایده باشند:

  1. بیان مساله: نشان دادن موضوع از طریق اسلایدهای جذاب به همراه تصاویر زیبا برای پشتیبانی بصری
  2. بیان راه حل: بیان کردن راه حل برای موضوع از طریق اسلایدهای توضیح دهنده
  3. نمایش کاربرد عملی: استفاده از نمودار، آمار، عدد، چارت و پیامی واحد در یک اسلاید برای نشان دادن نتیجه کلی موضوع.

تمرکز بر روی انتقال پیامی واحد

بعد از ایجاد ساختار کلی برای کنفرانس‌های خود، باید حتما فقط روی یک محتوا و پیام فوکوس کرده و برای توضیح، تحلیل و تبین همان موضوع تلاش کنید. مدام در زمان اسلایدسازی برای دانلود قالب پاورپوینت و جلب نظر مخاطب، سوال پیام من در هر اسلاید چیست؟ را بپرسید. در این صورت کل داده‌های شما در یک جمله، عدد، نمودار یا تصویر خلاصه می‌شود.

مدیریت مدت زمان ارائه

خیلی از افراد اینطور فکر می‌کنند که در صورت توضیح بیش از حد محصول یا ایده خود می‌توانند بهتر مخاطبان را متقاعد کنند. ولی بر اساس نتایج، کاربران بعد از 20 دقیقه سطح پذیرش‌شان پایین می‌آید و اشتیاقی برای گوش دادن ندارند. در بیشتر مواقع طول مدت ارائه مشخص می‌شود ولی در صورت معلوم نبودن، خودتان کنفرانس را قبل از 20 دقیقه به اتمام برسانید و ارائه کوتاه اما مفیدی را داشته باشید.

ارائه دادن سرگرم کننده و جذاب

کنفرانسی موفق عمل کرده که داده‌ها و پیام‌های ارائه در ذهن مخاطب باقی بماند. به طور کلی استفاده از انواع احساسات متنوع در طول سخنرانی به عنوان رازهای یک ارائه بی نقص، موجب ایجاد ارتباط عاطفی می‌شود وانتقال پیام را موثرتر عملی خواهد کرد. اهمیت این مساله زمانی بیشتر است که با شما با سازمان‌های گوناگونی در رقابت بوده و داشتن اسلایدهای خلاقانه‌تر و شیک‌تر توانسته توجه همگان را به سمت بیزینس، محصول و ایده خود بکشانید.

شما با روش‌های گوناگونی توانسته تا احساس کاربران را برانگیزید که در جدول زیر در مورد آن‌ها توضیح داده‌ایم:

نوع احساس توضیحات
خنداندن مخاطبان به وجود آوردن خنده بر روی لب کاربران کار دشواری بوده و شما باید با روش‌های زیرکانه این کار را کنید. به طور کلی مخاطبان شادتر، مطالب را بهتر به خاطر می‌سپارند ولی مانند کمدین عمل نکنید.
دادن ایده‌های مدرن و هوشمندانه شما با دادن مطالب جدید و جالب به راحتی توجه مخاطب خود را افزایش دهید و از طریق سرگرمی کاربران، ایده‌ها و داده‌های مدرن و نو را انتقال دهید تا مخاطبان شما با مطالب قدیمی خسته نشوند.

داشتن پایان حرفه‌ای و جذاب

اسلاید تشکر و عکس پایانی پاورپوینت در این مرحله به شما کمک زیادی خواهد کرد تا خاطره خوبی از ارائه خود به جای بگذارید. شما توانسته با معرفی یک نتیجه یا محصول جدید از حوزه کاری خود، مخاطبان را شگفت زده کنید و تجربه فراموش نشدنی را برای آن‌ها به ارمغان بیاورید.

word image 58688 3

دانلود قالب پاورپوینت و جلب نظر مخاطب از سایت مینارو

در این مطلب در مورد تمامی استانداردهای کنفرانس حرفه‌ای توضیح دادیم و شما با رعایت این موارد بدون شک ارائه تخصصی و به یاد ماندنی را خواهید داشت. ولی اسلایدسازی بر اساس این پارامترها زمان بر بوده و فرصت برای جمع آوری مطالب تحقیق‌تان کم میاورید. از این رو از جمله مهم‌ترین رازهای یک ارائه بی نقص؛ دانلود قالب پاورپوینت رایگان و جلب نظر مخاطب به راحتی با قرار دادن محتوای پژوهش و ارائه‌تان در اسلایدهاست. شما به راحتی با مراجعه به وبسایت مینارو به نشانی https://minaro.ir اقدام به دانلود تم پاورپوینت پایان نامه، مهندسی، شرکتی و … کرده و از داشتن کنفرانسی جذاب و تخصصی همگی را شگفت زده کنید.

میلاد حیدری

کتاب بخون، بخند و خوب باش تا همه مون در آرامش باشیم... سالهاست در زمینه آموزش رایگان در زمینه های اینترنت، کامپیوتر و دنیای تکنولوژی فعالیت می کنم و هدفم ارتقای سطح علمی هموطنان عزیز در سراسر دنیاست. سوالات خود را مطرح کنید در حد توان پاسخ خواهم داد...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا