ریپورتاژ تبلیغاتی

دانستنی های سفر قبل از اجاره ویلا

انتخاب یک مکان مناسب برای اقامت همواره از اصلی‌ترین چالش‌هایی است که هنگام برنامه‌ریزی برای سفر با آن مواجه می‌شویم. خیلی‌ها هتل را برای اقامت در سفر انتخاب می‌کنند اما شاید شما از آن دسته افرادی باشید که ترجیح می‌دهند به جای گذران وقت در هتل‌های پر هیاهو، یک ویلای دربست اجاره کرده و گرفتار شلوغی و سر و صدای دیگران نباشند. اجاره ویلا به خصوص بین خانواده‌ها خیلی پر طرفدار است تا بتوانند در یک محیط شخصی و خودمانی، کاملا راحت باشند. پیدا کردن یک ویلای خوب با قیمت مناسب، می‌تواند هزینه‌های سفرتان را هم کاهش دهد. پس در این مطلب قصد داریم بررسی کنیم که برای رزرو و اجاره ویلا باید به چه نکاتی توجه کنیم، چطور می‌توانیم یک ویلای امن و مجهز رزرو کنیم و فوت و فن‌های پیدا کردن ویلا با قیمت مناسب چیست؟

نکات مهم در مورد رزرو و اجاره ویلا

چندین نکته مهم وجود دارد که حین رزرو ویلا، باید توجه به آن‌ها را مد نظر داشته باشید؛ به خصوص اگر اولین بار است که قصد رزرو ویلا به جای هتل را دارید. به جز مسائل مالی و امکانات، برخی ویژگی‌های دیگر مانند امنیت، قوانین مربوط به کنسلی، بهداشت، دسترسی و غیره نیز هستند که بی‌توجهی به آن‌ها حین رزرو، باعث می‌شود تا سفر خود را با خاطرات تلخی از گذران روزهایتان در مکانی نامناسب، بگذرانید. در ادامه به معرفی فاکتورهایی می‌پردازیم که هنگام اجاره هتل باید به آن‌ها توجه کنیم و اهمیت این ملاک‌ها و معیارها برای انتخاب ویلا، فارغ از شهر مورد نظرتان یا مقدار مبلغی است که قصد پرداخت آن را دارید.

توجه به زمان بندی

اولین نکته در رزرو و اجاره ویلا، توجه به زمان‌بندی سفر است. پیش از اقدام برای رزرو، ابتدا مشخص کنید دقیقا می‌خواهید ویلا را برای چند روز اجاره کنید و چه تاریخی را مد نظر دارید. تعیین یک سقف و بودجه برای هزینه اقامت، معمولا از اصلی‌ترین ابعاد برنامه‌ریزی هر سفر است و هر گونه اشتباه در تخمین این مبلغ ممکن است خسارت قابل توجهی را به بودجه شما وارد کند. این در حالی است که داشتن یک زمان‌بندی حساب‌شده کمک می‌کند تا مدت اقامت خود را دقیقا مشخص کنید و در نتیجه مجبور به پرداخت هزینه‌ای مازاد نشوید.

نکات مهم در مورد رزرو و اجاره ویلا-1

بررسی هزینه کنسلی

گاهی اوقات افراد حین رزرو هتل یا اجاره ویلا و خانه، فراموش می‌کنند تا در مورد هزینه کنسلی و شرایط آن نیز جست‌وجو کنند. همواره این امکان هست که با وجود تمام برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در نهایت مجبور به کنسل کردن سفر شوید. در این شرایط باید از قبل با قوانین مربوط به کنسلی ویلا یا کلبه سوئیسی که رزرو کرده‌اید آشنا باشید و بدانید مبلغ جریمه پرداختی برای آن چقدر است. در بسیاری از مواقع اگر به موقع برای کنسلی اقدام کنید، مجبور نمی‌شوید هزینه زیادی را به عنوان جریمه پرداخت کنید. در نتیجه هنگام رزرو حتما قوانین کنسلی اجاره ویلا را پرس‌وجو کنید و یا اگر از سایت برای رزرو استفاده می‌کنید، مطالعه قوانین کنسلی را فراموش نکنید.

مشخص کردن نوع ویلا و موقعیت مکانی مد نظر

فرض کنید قرار است ویلا را در یکی از شهرهای شمالی کشور اجاره کنید. می‌خواهید رو به جنگل باشد یا در نزدیکی ساحل و دریا؟ تا چه حد نزدیک بودن ویلا به مراکز خرید شهری برایتان اهمیت دارد؟ قصد دارید از سکوت و طبیعت لذت ببرید یا می‌خواهید سفر خود را در سواحل پر طرفدار بگذرانید؟ در این شرایط تمام این فاکتورها اهمیت زیادی برای انتخاب ویلا خواهند داشت. قصد سفر به هر مقصدی را هم که داشته باشید، باید به خوبی مشخص کنید که چه نوع ویلایی را مد نظر دارید. این کار باعث می‌شود تا انتخاب‌های خود را محدود کنید و در نهایت گزینه‌ای را اجاره کنید که بیشترین همخوانی را با ملاک‌های شما داشته باشد.

بررسی راه های ارتباطی ویلا

دسترسی راحت از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه کنید و بسیاری از افراد آن را فراموش می‌کنند. رفت و آمد به ویلا باید تا حد ممکن راحت باشد و از این بابت شما را دچار دردسر نکند. اگر قصد دارید تعطیلات خود را در یک منطقه بکر و به دور از هیاهوی شهر بگذرانید، شاید دسترسی راحت عامل مطرحی نباشد اما در غیر این صورت، مهم است که به مسیرهای منتهی به ویلا و راحتی رفت و آمد توجه کنید؛ به خصوص اگر به جای خودروی شخصی از تاکسی یا وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‎کنید.

توجه به هزینه اجاره

اگر قصد دارید کمترین هزینه را برای اجاره ویلا پرداخت کنید باید دو نکته اصلی را مد نظر داشته باشید. اول این که زمان شلوغی و تعطیلات رسمی را برای رزرو انتخاب نکنید! بدیهی است که در این ایام، اجاره‌ها به دلیل تقاضای زیاد، سر به فلک خواهند گذاشت! دومین نکته نیز توجه به زمان رزرو است. هر چه زودتر برای رزرو اقدام کنید، احتمال این که قیمت‌های بهتر را شکار کنید بیشتر است.

بررسی امکانات ویلا

ویلاها از لحاظ امکانات با هم یکسان نیستند. برخی از آن‌ها امکان آشپزی دارند اما برخی دیگر صرفا برخی وسایل اولیه را در اختیار مسافران قرار می‌دهند. برخی ویلاها کاملا مبله هستند و تلویزیون یا اینترنت دارند در حالی که بعضی دیگر، فقط جایی برای خواب را تامین می‌کنند. حین رزرو ویلا باید دقیقا به امکانات موجود در آن توجه کنید تا از نبود آن‌ها، غافلگیر نشوید. معمولا بررسی امکانات هنگام اجاره ویلا شمال بیشتر دقت می شود. این نکته نیز شایان ذکر است که هر چه ویلایی که انتخاب می‌کنید، امکانات بیشتری داشته باشد، بالطبع هزینه رزرو آن نیز بیشتر خواهد بود.

توجه به سالم بودن وسایل

یک نکته دیگر که اغلب افراد آن را فراموش می‌کنند، توجه به سالم بودن یا نبودن وسایل و امکانات ویلا است. به محض تحویل گرفتن ویلا (یا هنگام بازدید از آن برای رزرو) ابتدا وسایل را بررسی کنید و اگر هر کدام از آن‌ها مشکلی داشت فورا به صاحب ویلا گزارش دهید.

به همراه داشتن مدارک شناسایی

برای اطمینان بیشتر بهتر است برخی مدارک شناسایی خود و همراهانتان را دم دست داشته باشید تا در مواقع لزوم بتوانید از آن‌ها استفاده کنید.

نکات مهم در مورد رزرو و اجاره ویلا-2

برنامه‌ریزی مالی

برنامه‌ریزی مالی بهترین گزینه برای مدیریت هزینه‌های سفر است و یکی از مهمترین ابعاد این برنامه‌ریزی، بودجه هزینه اقامت است که بالاتر نیز به آن اشاره شد. همان‌طور که گفتیم، هر چه امکانات ویلایی که رزرو می‌کنید بیشتر باشد، باید هزینه بیشتری را هم بابت آن بپردازید. این در حالی است که شاید نخواهید ویلای مورد نظرتان حتما تلویزیون داشته باشد! شاید هم قصد ندارید در سفر آشپزی کنید؛ پس نیازی به اجاره یک ویلا با آشپزخانه و امکانات پخت و پز ندارید! پس نتیجه می‌گیریم که مجبور نیستید حتما ویلایی را رزرو کنید که بیشترین امکانات را دارد؛ بلکه باید موردی را پیدا کنید که صرفا فاکتورهای مورد نظر شما را داشته باشد. این‌طوری هزینه اضافی بابت آپشن‎هایی که از آن‌ها استفاده ندارید هم پرداخت نمی‌کنید.

سخن پایانی

اجاره ویلا برای سفر می‌تواند انتخاب بسیار خوب و راحتی باشد، به شرط این که حین رزرو به موضوعاتی که در مورد آن‌ها صحبت کردیم توجه کنید. اگر قصد اجاره ویلا دارید، کمی وقت بذارید و بین گزینه‌های موجود جست‌وجو کنید. مکان اقامت تاثیر زیادی در تجربه شما از سفر دارد؛ پس از انتخاب آن سرسری نگذرید.

میلاد حیدری

کتاب بخون، بخند و خوب باش تا همه مون در آرامش باشیم... سالهاست در زمینه آموزش رایگان در زمینه های اینترنت، کامپیوتر و دنیای تکنولوژی فعالیت می کنم و هدفم ارتقای سطح علمی هموطنان عزیز در سراسر دنیاست. سوالات خود را مطرح کنید در حد توان پاسخ خواهم داد...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا