ریپورتاژ تبلیغاتی

علت خاموش نشدن ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی یکی از لوازمیست که عدم وجود آن در منزل غیر قابل تحمل است، شاید اهمیت وجو این وسیله تا زمانی که این دستگاه با بروز خرابی مواجه نشود حس نگردد، یکی از خرابی های رایج در این دستگاه خاموش نشدن آن و ادامه کار آن می باشد، اگر شما ه تا به حال با این مشکل مواجه شده اید به شما توصیه می کنیم تا در این مقاله از شرکت تعمیرات لوازم خانگی آی پی امداد با بررسی علت خاموش نشدن ماشین لباسشویی با ما همراه باشید.

چرا ماشین لباسشویی خاموش نمی شود؟

خرابی در شیر برقی ورودی آب و خاموش نشدن ماشین لباسشویی

خرابی در پمپ تخلیه آب و خاموش نشدن ماشین لباسشویی

خرابی در دیگ شستشو یکی از علل خاموش نشدن ماشین لباسشویی

بروز خرابی در تایمر یا برد چگونه می تواند منجر به خاموش نشدن لباسشویی شود؟

خرابی لوله تخلیه یکی از دلایل خاموش نشدن ماشین لباسشویی

چرا ماشین لباسشویی خاموش نمی شود؟

اولین سوالی که مصرف کنندگان در هنگام بروز با این مشکل مطرح می کنند این است که چرا ماشین لباسشویی خاموش نمی شود؟ اگر این پرسش برای شما هم مطرح است به شما توصیه می کنیم تا در ادامه با ما همراه باشید.

بررسی 5 علت خاموش نشدن ماشین لباسشویی:

  • خرابی در شیر برقی ورودی آب
  • خرابی در پمپ تخلیه ماشین لباسشویی
  • خرابی در دیگ شستشو ماشین لباسشویی
  • خرابی در برد یا تایمر لباسشویی
  • خرابی در لوله تخلیه ماشین لباسشویی

خرابی در شیر برقی ورودی آب و خاموش نشدن ماشین لباسشویی

پس از گذاشتن البسه در لباسشویی شیر برقی شروع به وارد کردن آب به این دستگاه می کند و پس از اتمام فرایند شستشو این فرایند قطع می گردد، در زمانی که شیر برقی با خرابی مواجه شود ممکن است تا فرایند وارد شدن آب به شیر برقی پایان نمیابد و بر همین اساس خرابی در شیر برقی می تواند یکی از علل خاموش نشدن ماشین لباسشویی باشد.

در اغلب مواقع برای رفع این مشکل باید اقدام به تعویض شیربرقی ماشین لباسشویی نمایید.

کاربران گرامی؛ در صورت استفاده از ماشین لباسشویی آبسال و بروز خرابی در این دستگاه می توانید برای تعمیر ماشین لباسشویی آبسال خود در آی پی امداد با نمایندگی های این شرکت در تماس باشید.

خرابی در پمپ تخلیه آب و خاموش نشدن ماشین لباسشویی

پمپ تخلیه همانگونه که از نامش مشخص است وظیفه تخلیه آب ماشین لباسشویی و فعال کردن دور خشک کن ماشین لباسشویی دارد، در صورتی که خرابی در پمپ تخلیه ایجاد شود فرایند شستشو پایان نمی یابد و بر این اساس این موضوع می تواند یکی از دلایل خامو نشدن ماشین لباسشویی باشد.

خرابی در دیگ شستشو یکی از علل خاموش نشدن ماشین لباسشویی

هر ماشین لباسشویی دو نوع دیگ دارد، دیگ داخلی و بیرونی ماشین لباسشویی که البسه در دیگ های داخلی شسته می شود، دیگ داخلی ماشین لباسشویی پس از اتمام فرایند شستشو باید متوقف شود و در صورتی که این اتفاق نیوفتد بروز خرابی در دیگ می تواند یکی از علل خاموش نشدن ماشین لباسشویی باشد.

در این مواقع برای جلوگیری از ایجاد فشار روی موتور ماشین لباسشویی به شما توصیه می کنیم هرچه سریع تر اقدام به تعمیر دستگاه خود نمایید.

کاربران گرامی؛ در صورت استفاده از ماشیین لباسشویی بوش و بروز خرابی در این دستگاه می توانید برای تعمیر ماشین لباسشویی بوش در آی پی امداد با نمایندگی های این شرکت در تماس باشید.

مشکل خاموش نشدن ماشین لباس شویی

بروز خرابی در تایمر یا برد چگونه می تواند منجر به خاموش نشدن لباسشویی شود؟

امروزه دو نوع ماشین لباسشویی در منازل ایرانیان موجود است، مدل های جدید که دارای برد هستند، و مدل های قدیمی تر که تایمر دارند، تایم شستشو در لباسشویی های قدیمی بر اساس تایمر مشخص می گردد و در لباسشویی های جدید برد ماشین لباسشویی فرمان قطع شستشو را برای دستگاه صادر می نماید، در صورت خرابی تایمر و عدم تشخیص زمان دقیق اتمام شستشو لباسشویی خاموش نمی شود.

در لباسشویی های جدید هم در صورتی برد الکترونیکی با بروز خرابی مواجه شود فرایند شستشو قطع نمی شود، به همین علت این موضوع می تواند یکی از علل خاموش نشدن ماشین لباسشویی باشد.

خرابی لوله تخلیه یکی از دلایل خاموش نشدن ماشین لباسشویی

لوله تخلیه وظیفه دارد تا آب آلوده حاصل از شستشو لباس را از لباسشویی خارج نماید، در همین راستا هم در زمانی که لوله تخلیه وظیفه خود را انجام ندهد و آب خالی نشود فرایند شستشو تمام نمی شود، از همین رو بروز خرابی در پمپ تخلیه می تواند یکی از علل خاموش نشدن ماشین لباسشویی باشد.

میلاد حیدری

کتاب بخون، بخند و خوب باش تا همه مون در آرامش باشیم... سالهاست در زمینه آموزش رایگان در زمینه های اینترنت، کامپیوتر و دنیای تکنولوژی فعالیت می کنم و هدفم ارتقای سطح علمی هموطنان عزیز در سراسر دنیاست. سوالات خود را مطرح کنید در حد توان پاسخ خواهم داد...

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام. ممنونم از مطلب خوبتون. کاش توضیح بدید که در زمانی که ماشین لباسشویی بنا به هر دلیلی خاموش نمی شود، چطور میشه اون رو از حرکت متوقف کرد؟ آیا باید اون رو از پریز بکشیم؟ اینجوری آسیبی به دستگاه وارد نمیشه؟ ممنون میشم در این خصوص توضیح بدید

  2. یک دلیل دیگه اش هم میتونه خرابی میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی باشه که گاهی مانع از روشن شدن و گاهی مانع از خاموش شدن دستگاه میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا