ریپورتاژ تبلیغاتی

آیا طول محتوا در سئو مهم است؟

همه کسانی که در زمینه seo فعالیت می‌کنند درگیر موضوع انتخاب طول محتوا در سئو هستند. در واقع الگوریتم‌های موتورهای جستجو و فیلترهای فعال در طول زمان بارها تغییر کرده‌اند؛ بنابراین هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند که تغییرات دیگری رخ نخواهد گرفت و یک استراتژی واحد برای رشد در فضای وب وجود دارد. ابزارهای آنالیز صفحه به همین دلیل ایجاد شد تا کارشناسان seo بتوانند مسیرهای تخصصی خود را طراحی کنند. این بار قصد داریم موضوع طولانی‌بودن محتوا را از منظر کارشناسی و البته تجربی بررسی کنیم. نکات مهم در انتخاب طول مطلب و همچنین بررسی فاکتورهای مهم رتبه‌بندی در این مورد را با شما در میان بگذاریم.

اهمیت محتوا

در مبحث سئو باید به نکات مهم و ضروری توجه کرد. به‌عبارت‌دیگر، اکثر کارشناسان و کارشناسان بزرگ سئو معتقدند که محتوا یکی از دلایل اصلی موفقیت یک سایت می‌باشد. همان محتوایی که در قالب مطالب روزانه، اخبار، محصولات جدید و … به سایت خود اضافه می‌کنید. هنگام دریافت خدمات سئو در نظر داشته باشید که تولید محتوای سایت شامل هزینه سئو پروژه شما به حساب می‌آید و شما نبایستی هزینه بیشتری در این خصوص پرداخت نمایید.‌

طول محتوا در سئو بسیار مهم است، زیرا نشان می‌دهد که محتوای شما بر اساس اصول سئو چقدر پیشرفت کرده و البته تا چه اندازه نیازهای کاربر را برآورده می‌کند و کاربر را جذب می‌کند و تعیین می‌کند که چقدر به هدف مخاطبان خود نزدیک بوده‌اید و کاربر چقدر به شما اعتماد دارد و ارائه بهترین محتوا به او باعث می‌شود ترافیک بیشتری دریافت کنید، زمان بیشتری را در وب‌سایت خود توسط مخاطبان خود صرف کنید و به دلایل مختلف، گوگل تشخیص می‌دهد که محتوای شما از ارزش بالایی برخوردار می‌باشد. به‌طورکلی، بهینه‌سازی رتبه سایت در موتورهای جستجو چیزی جدا از محتوا نیست. به همین دلیل گوگل و سایر موتورهای جستجو اهمیت زیادی به محتوا می‌دهند.

مزایای طول محتوا در سئو

  • دریافت بک لینک باکیفیت بالا: اکثر وبلاگ‌نویسان با نوشتن محتوای طولانی و باکیفیت، شانس خود را برای دریافت بک لینک افزایش می‌دهید.
  • افزایش اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی: یکی از مهم‌ترین مزایای طول محتوا در سئو، نرخ بالای اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی است. محتوای طولانی معمولاً مزایای زیادی برای مخاطب به همراه دارد و مخاطب ترغیب می‌شود آن را با دوستان یا خانواده خود به اشتراک بگذارد.
  • امتیاز بالاتر در گوگل: گوگل یک الگوریتم هوش مصنوعی به نام RankBrain دارد که به ارائه محتوای مرتبط‌تر به کاربران کمک می‌کند. وقتی محتوای طولانی می‌نویسید، از کلمات کلیدی بیشتری استفاده می‌کنید و این الگوریتم گوگل محتوای شما را راحت‌تر شناسایی می‌کند؛ بنابراین محتوای شما با کلمات کلیدی موردنظر رتبه بهتری در گوگل خواهد داشت.
  • افزایش زمان حضور مخاطب در سایت: با انتشار مطالب طولانی، مخاطب زمان بیشتری را در سایت شما صرف می‌کند و احتمال بسته‌شدن سریع صفحه کاهش می‌یابد. مدت‌زمان حضور کاربر در سایت یکی از متغیرهای مهمی است که گوگل به آن اهمیت زیادی می‌دهد و تأثیر بسزایی در امتیاز سایت دارد.
  • محتوای همیشه سبز: اکثر مقالات طولانی‌مدت محتوای همیشه سبز هستند که مزایای طول محتوا در سئو را ارائه می‌دهند. از طرفی یک مقاله طولانی به‌تنهایی می‌تواند باعث افزایش بازدید و افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو شود.

همه موارد فوق باعث افزایش نرخ تبدیل مخاطب به مشتری می‌شود؛ بنابراین افزایش نرخ تبدیل را نیز می‌توان یکی از مزیت‌های محتوای طولانی دانست. به‌عنوان یک تولیدکننده محتوا، تمرکز شما باید روی ایجاد محتوای طولانی (بیش از 400 کلمه) و باکیفیت بالا باشد و هرگز از کیفیت و خوانایی متن خود غافل نشوید.

seo

آیا همیشه نیاز به نوشتن محتوا طولانی هست؟

خب این سؤالی است که پاسخ آن به نیاز شما بستگی دارد. گاهی اوقات برای درک بیشتر در مورد موضوعی خاص باید ساعت‌ها صحبت کنید، گاهی اوقات با یک متن کوتاه می‌شود آن موضوع را بیان کرد.

اگرچه طول محتوا در کسب رتبه تأثیر دارد، اما عملکرد آن همان چیزی است که کاربر انتظار دارد؛ بنابراین به‌جای اینکه طول مطالب خود را 2000 کلمه تنظیم کنید، سعی کنید مطالب کافی و مفیدی بنویسید که پاسخگوی نیاز مخاطب باشد. به عبارتی طول محتوا در سئو را فدای کیفیت آن نکنید.

طول محتوا در هر صفحه از سایت چقدر باشد؟

تا همین چند سال پیش اگر از یک کارشناس seo می‌پرسیدید که محتوای وبلاگ ما چقدر باید باشد تا ترافیک بیشتری جذب کنیم، با دلیل و ارائه مستندات کاری خود می‌گفت که حدود 250 کلمه برای یک وبلاگ مناسب است. برخی دیگر حتی فکر می‌کردند که محتوای 250 کلمه‌ای طولانی و خسته‌کننده است.

اما امروزه می‌بینیم که بسیاری از وبلاگ‌های معتبر مقالات و مطالبی بین 1500 تا 5000 کلمه را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در حال حاضر در دنیای سئو اصطلاح thin content را داریم که به محتوای 300 کلمه یا کمتر اشاره دارد. محتوای با طول کم، اساساً شامل اخبار یا توضیحات کوتاه در مورد یک محصول خاص می‌باشد و اگر در جایی غیر از این مواقع استفاده شود، کیفیت چندانی برای سئو نخواهد داشت.

برای مطالعه بیشتر در خصوص سئو می‌توانید به لینک زیر مراجعه نمایید.

https://nabzemarketing.com/سئو-سایت/

همه این توضیحات نشان می‌دهد که معیاری که چند سال پیش معتبر و مناسب بود، اکنون ارزش چندانی در سئو ندارد. اگر به 10 مقاله برتر گوگل در موضوعات مختلف نگاه کنید، متوجه خواهید شد که میانگین طول محتوا در سئو این صفحات 2000 کلمه یا بیشتر است. چون محتوای طولانی‌تر شانس بیشتری برای رتبه‌بندی در نتایج جستجوی گوگل خواهد داشت. در واقع، ازآنجایی‌که اشتراک‌گذاری‌های محتوای طولانی بک لینک بیشتری دریافت می‌کنند، سریع‌تر رتبه‌بندی می‌شوند.

سخن پایانی

طول محتوا می‌تواند عوامل زیادی را فعال کند که به تعریف محتوای باکیفیت برای کاربران و موتورهای جستجو کمک می‌کند:

  • باارزش و باکیفیت
  • جامع و کامل‌بودن
  • نگه‌داشتن کاربر در صفحه تاحدامکان
  • برچسب‌ها و توضیحات جذاب

در پایان مقاله باید توجه داشته باشیم که هدف شما از نوشتن محتوا نباید افزایش تعداد کلمات متن در سئو باشد، بلکه باید برای کیفیت محتوا و کاربرپسند بودن آن‌ وقت بگذارید. اگر هدف شما از نوشتن مقاله برآوردن نیاز کاربران است، مطمئن باشید که حداکثر جذب را از گوگل تجربه خواهید کرد و فروش خوبی خواهید داشت. امیدوارم با مطالعه این مقاله از تأثیر طولانی‌بودن طول محتوا در سئو سایت آگاه شده باشید.

آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ

همکاری بهترین کار‌آفرین‌های ایرانی با آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ

آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ از سال ۱۳۹1 باهدف کمک به مشاغل و کسب‌وکار‌های سنتی و ایجاد زیربنایی محکم برای مشاغل اینترنتی و آنلاین به وجود آمد. نبض مارکتینگ در طی این 9 سال با بهترین کار‌آفرینان و صاحبان برند‌های مطرح ایرانی همکاری داشته که تمام نتایج به‌دست‌آمده حاصل زحمات افراد باتجربه و متخصص تیم بوده است.

از جمله دستاوردهای نبض مارکتینگ در این حرفه، داشتن بیش از 300 پروژه سئو، بیش از 15 هزار کلیدواژه در صفحه اول گوگل و سابقه فعالیت در بیش از 50 حوزه کسب‌وکاری می‌باشد.

همین‌طور نبض مارکتینگ، سابقه و تجربه بسیاری در راه‌اندازی کسب‌وکارهای نوپا در حوزه‌های مختلفی از Digital Marketing را دارد که امروزه هرکدام از آن‌ها به شرکت‌های موفقی در زمینه‌های طراحی سایت، بهینه‎‌سازی و سئو سایت، طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن و نرم‌افزار تبدیل شده‌اند.

برای آنکه محصول یا خدمت شما در نتایج اول گوگل دیده شود، به یک سفارش پروژه سئو نیازمندید. مشاوران نبض مارکتینگ با ارائه خدمات سئو تخصصی، مشاوره و آنالیز سئو سایت، یک برنامه اساسی برای بهینه‌سازی وب‌سایت شما ارائه خواهند داد. به این صورت، با انجام برنامه‌های او، سایت شما پس از بهینه‌سازی و بهبود، در رتبه های بالای گوگل قرار می‌گیرد. همین امر باعث می‌شود که جذب ورودی به سایت شما افزایش یابد و سبب کسب درآمد و سود بیشتر شما شود.

اگر شما هم علاقه‌مندید، فرصت را از دست ندهید! برای رسیدن به اهداف و رؤیاهایتان، برنامه‌ریزی کنید و با گفتگو با افراد متخصص و مشاوران نبض مارکتینگ، رؤیای خود را به حقیقت تبدیل کنید.

آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ | Nabzemarketing.com

میلاد حیدری

کتاب بخون، بخند و خوب باش تا همه مون در آرامش باشیم... سالهاست در زمینه آموزش رایگان در زمینه های اینترنت، کامپیوتر و دنیای تکنولوژی فعالیت می کنم و هدفم ارتقای سطح علمی هموطنان عزیز در سراسر دنیاست. سوالات خود را مطرح کنید در حد توان پاسخ خواهم داد...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا