آموزش های متنوع دیگر

شرایط و مدارک لازم برای ویزای ازدواج آمریکا

آمریکا یکی از کشورهایی است که به‌سختی می‌توان مجوزهای لازم برای اقامت دائم در آن را دریافت کرد؛ اما با همه این تفاسیر هرساله افراد زیادی شانس خود را برای ورود و زندگی در ایالات متحده امتحان می‌کنند. روش‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد که یکی از آن‌ها دریافت ویزای ازدواج آمریکا است. در این مقاله قصد داریم مراحل ثبت درخواست، مدارک و … را بررسی کنیم تا بتوانید چالش‌های موجود در مسیر را به حداقل رسانده و در سریع‌ترین زمان ممکن، شهروندی خود را دریافت کنید. اگر قصد استفاده از این روش برای گرفتن اقامت را دارید، در ادامه با ما همراه باشید.

انواع ویزای ازدواج آمریکا

جالب است بدانید که درحال‌حاضر می‌توان از طریق دو روش برای دریافت ویزای ازدواج اقدام کرد که هرکدام از آن‌ها برای قشر و گروه خاصی از افراد مناسب هستند. به شما توصیه می‌کنیم ابتدا شرایط خود را بررسی کنید تا بتوانید بهترین راه را انتخاب کرده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، اقامت دائم خود را دریافت کنید.

ویزای نامزدی

اگر قصد داشته باشید مراسم ازدواج خود را در خاک آمریکا برگزار کنید، استفاده از این روش مناسب شماست. در نظر داشته باشید که مدت‌زمان دریافت این نوع ویزا بسته‌به زمانی که اقدام کرده‌اید و باتوجه‌به توانایی شما در انجام و پیگیری امور اداری، بین 3 تا 18 ماه طول می‌کشد. پس بهتر است قبل از مشخص کردن تاریخ عروسی خود، حتما اقدامات لازم را انجام دهید تا در زمان تعیین‌شده، مشکلی برای ورود به ایالات متحده نداشته باشید. شرایط لازم برای دریافت ویزای نامزدی عبارت هستند از:

  • داشتن شهروندی آمریکا و مقیم بودن همسرتان در این کشور
  • برخلاف ویزای ازدواج آمریکا شما با دردست‌داشتن این مدرک نمی‌توانید گرین کارت خود را دریافت کنید.
  • برای این‌که ثابت کنید صرفا به‌منظور ورود به خاک ایالات متحده قصد ازدواج ندارید، باید مدارکی ارائه دهید که در دو سال گذشته ملاقات حضوری داشته‌اید.
  • پس از این‌که ویزای خود را دریافت کردید، سه ماه زمان دارید تا ازدواج خود را رسمی کنید.
  • مجرد بودن و داشتن سن قانونی از دیگر لازمه‌های دریافت مجوزهای لازم به‌حساب می‌آید.

ویزای ازدواج

این نوع از مجوز صرفا برای کسانی صادر می‌شود که قبلا با یکی از شهروندان آمریکا ازدواج کرده‌اند و قصد دارند از این طریق، اقامت دائم خود را دریافت کنند. دو نکته مهمی که باید به آن توجه شود را در ادامه بررسی می‌کنیم:

  • زوجین باید حداقل 18 سال داشته باشند. درصورتی‌که یکی از آن‌ها زیر سن گفته‌شده باشد، ویزای ازدواج آمریکا برای آن‌ها صادر نمی‌شود.
  • باتوجه‌به شرایط، ممکن است روند دریافت ویزا بین 12 تا 48 ماه طول بکشد.
  • در نظر داشته باشید که قبل از ثبت درخواست خود، حتما باید قوانین مربوط به ایالاتی که قصد زندگی در آن را دارید، بررسی کنید؛ زیرا در برخی از آن‌ها ازدواج فامیلی به رسمیت شناخته نمی‌شود.

ویزای ازدواج

مراحل ثبت درخواست و دریافت ویزا

پس از این‌که بررسی‌های لازم را انجام دادید و مطمئن شدید که می‌توانید برای دریافت اقامت دائم خود اقدام کنید، لازم است تا درخواست خود را ثبت کنید. در ادامه، راهنمایی در اختیارتان قرار می‌دهیم تا مشکلی برایتان ایجاد نشود.

اولین گام تحویل فرم اثبات شهروندی همسرتان به سازمان مهاجرت و شهروندی است که ثابت می‌کند شما قصد ازدواج با یک آمریکایی را دارید. مرحله بعدی، ارائه مدارکی است که ثابت کند همسرتان توان پرداخت هزینه‌های زندگی در ایالات متحده را دارد.

پس از تأیید شدن صلاحیت، شما باید مدارکی که جهت انجام کارهای قانونی و دریافت ویزای ازدواج آمریکا لازم است را به اداره مهاجرت این کشور ارائه دهید. در نظر داشته باشید درصورت کامل نبودن اسناد، از طریق یکی از راه‌های ارتباطی که مشخص کرده‌اید، به شما اطلاع‌رسانی می‌شود تا برای کامل‌کردن مدارک خود اقدام کنید. در صورت بروز چنین مشکلی، فرایند دریافت ویزا طولانی‌تر خواهد شد. هم‌زمان با تحویل اسناد خواسته شده، باید هزینه‌ای پرداخت کنید تا درخواست شما ثبت شود.

مدارک موردنیاز برای دریافت اقامت از طریق ازدواج

ازآنجایی‌که ایالات متحده، سیستم اداری یکپارچه و منظمی دارد، مهم نیست در کدام ایالات این کشور برای دریافت ویزای ازدواج آمریکا اقدام می‌کنید. مدارک موردنیاز یکسان بوده و به شرح زیر است:

  • ارائه عکس پاسپورتی
  • ارائه گواهی تولد همسر آمریکایی و شناسنامه ایرانی خود
  • اصل پاسپورت که حداقل یک سال از اعتبار آن باقی‌ مانده باشد به همراه کپی
  • تکمیل فرم‌های لازم
  • پرداخت هزینه تعیین‌شده
  • درصورتی‌که از همسر قبلی خود جدا شده‌اید و مجدد قصد ازدواج دارید، باید اصل و کپی طلاق‌نامه خود را ارائه دهید.
  • باید مدارکی را در اختیار کارشناسان مربوطه قرار دهید که ثابت کند شما تمکن مالی در کشور آمریکا را دارید.
  • ارائه اسناد و مدارکی که نشان دهد ازدواج شما واقعی بوده است.

قوانین دریافت ویزای ازدواج آمریکا

در نظر داشته باشید که برخی از ازدواج‌ها در ایالات متحده به رسمیت شناخته نمی‌شوند و شما نمی‌توانید با استناد به آن‌ها درخواست دریافت ویزای خود را ثبت کنید. مهم‌ترین مواردی که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد، موارد زیر است:

  • ازدواج دوم
  • اگر یکی از زوجین به سن قانونی نرسیده باشد.
  • ازدواج‌های سفید
  • ازدواج هم‌جنس‌گراها
  • غیابی بودن ازدواج و حضورنداشتن یکی از طرفین در مراسم
  • وصلت خانوادگی در برخی ایالات

زمان لازم برای دریافت اقامت ایالات متحده از طریق ازدواج

به‌طور مشخص نمی‌توان مدت‌زمان لازم برای دریافت ویزا از این طریق را مشخص کرد؛ اما باتوجه‌به شرایطی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، امکان تعیین یک بازه زمانی وجود دارد. به‌عنوان‌ مثال اگر همسرتان شهروند ایالات متحده باشد و شما در این کشور حضور داشته باشید، دریافت ویزای ازدواج آمریکا بین 12 تا 27 ماه طول می‌کشد. این درحالی است که نبودتان در این کشور روند کار را تسریع کرده و برای دریافت گرین کارت فقط 13 ماه صبر می‌کنید.

حالت دیگری نیز وجود دارد و آن زمانی است که همسر شما گرین کارت آمریکا را داشته باشد. مدت‌زمان لازم درصورتی‌که در این کشور حضور داشته باشید، مشابه حالت قبل است؛ اما اگر ساکن ایالات متحده نباشید، انجام کارهای اداری و صدور مجوزهای لازم بین 18 تا 32 ماه طول می‌کشد.

پاسپورت

جمع‌بندی

دریافت ویزای ازدواج آمریکا یکی از روش‌های متداولی است که بسیاری از افراد با کمک آن، مجوزهای قانونی برای زندگی در ایالات متحده را دریافت می‌کنند. اگر شما نیز قصد دارید از این روش استفاده کنید، باید با اصول و قواعد انجام آن آشنا باشید تا مشکلی برایتان ایجاد نشود. در این مقاله، توضیحاتی را ارائه کردیم که با بررسی آن می‌توانید به‌راحتی ویزای خود را دریافت کنید. پس پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را بادقت مطالعه کنید.

میلاد حیدری

کتاب بخون، بخند و خوب باش تا همه مون در آرامش باشیم... سالهاست در زمینه آموزش رایگان در زمینه های اینترنت، کامپیوتر و دنیای تکنولوژی فعالیت می کنم و هدفم ارتقای سطح علمی هموطنان عزیز در سراسر دنیاست. سوالات خود را مطرح کنید در حد توان پاسخ خواهم داد...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا