آموزش های متنوع دیگر

تفریحات غیر آبی جنوب

جنوب ایران با داشتن مناظر طبیعی زیبا و فراوان، یکی از جاذبه‌های گردشگری برای بسیاری از مسافران داخلی و خارجی است. علاوه بر تفریحات آبی، در این مناطق می‌توان از تفریحات غیر آبی هم لذت برد. این تفریحات شامل بازدید از اماکن طبیعی، پیاده‌روی در کوهستان‌ها، کویرسواری، بازدید از اماکن تاریخی و مذهبی، بازی‌های ورزشی و… می‌شوند. در اینجا به برخی از تفریحات غیر آبی جنوب ایران پرداخته خواهد شد مانند بهترین رستوران های کیش، بهترین شهربازی های بندر عباس، دره ستارگان قشم و دره مجسمه ها در هرمز.

بهترین شهربازی های بندر عباس

بندرعباس با داشتن آب و هوای گرمسیری و جاذبه‌های گردشگری زیاد، شهربازی‌های بسیاری دارد که می‌توان در آن‌ها از تفریح لذت برد. برخی از بهترین شهربازی‌های بندرعباس (https://www.alibaba.ir/mag/hormozgan/bandar-abbas/bandar-abbas-amusement-parks/ ) عبارتند از:

  • پارک شهر: این پارک امکاناتی همچون سالن‌های ورزشی، استخر، سینما، پارکینگ و رستوران دارد و برای تفریح خانوادگی بسیار مناسب است.
  • کاروانسرای جنوب: این کاروانسرا بازی‌های مختلفی همچون میدان تیراندازی، توپ‌چین، ترامپولین و… را فراهم کرده است و برای تفریح کودکان و نوجوانان بسیار مناسب است.
  • پارک امیرکبیر: این پارک امکاناتی همچون سالن‌های ورزشی، پارکینگ و رستوران دارد و برای تفریح خانوادگی بسیار مناسب است.
  • مجموعه تفریحی ورزشی حیدری: این مجموعه امکاناتی همچون باشگاه بدنسازی، استخر، سونا، جکوزی و بازی‌های مختلفی همچون پینگ پونگ و تنیس روی میز را ارائه می­دهد.

تفریحات غیر آبی جنوب

دره ستارگان قشم

دره ستارگان یکی از جاذبه‌های طبیعی دیدنی جزیره قشم است که در شمال شرقی جزیره و در فاصله ۲۰ کیلومتری از شهر قشم واقع شده است. این دره به خاطر آسمان شب بسیار تاریک و پر از ستاره‌ها و درختان بلوط قدیمی و بلند آن معروف است. در این دره شب‌هایی با آسمان پراز ستاره و بدون نور شهر، تجربه‌ی بسیاری است که برای علاقمندان به فضا و ستاره‌شناسی بسیار جذاب خواهد بود. همچنین در روزهای آفتابی نیز با قدم زدن در میان درختان بلوط بسیار بلند و قدیمی، می‌توان از طبیعت بکر جزیره قشم لذت برد. در ورودی دره ستارگان نیز یک رستوران و چند غرفه برای فروش انواع صنایع دستی و سوغاتی‌های جزیره قشم وجود دارند.

دره مجسمه ها در هرمز

دره مجسمه‌ها یا همان دره موشکی، یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان هرمز در استان هرمزگان است. این دره در فاصله ۱۲ کیلومتری شمال شرقی شهر هرمز واقع شده و بیش از ۱۰۰ مجسمه‌ی طبیعی و نامتعارف دارد که توسط عوامل طبیعی مانند باد، باران و آب‌های سطحی شکل گرفته‌اند. این مجسمه‌ها به شکل‌های مختلفی همچون حیوانات، انسان‌ها و… ساخته شده‌اند و بسیار جذاب و دیدنی هستند. علاوه بر طبیعت زیبای این منطقه، در فواصل نزدیک به دره، چشمه‌هایی با آب بسیار خوش طعم و خنک وجود دارند که برای بازدید و تفریح خانوادگی بسیار مناسب هستند. همچنین در این منطقه امکاناتی همچون پارکینگ، رستوران و تعدادی ازغار طبیعی نیز وجود دارد که می‌توان از آن‌ها نیز بهره برد.

بهترین رستوران های کیش

کیش با داشتن آب و هوای گرمسیری و جاذبه‌های گردشگری زیاد، رستوران‌های بسیاری دارد که می‌توان در آن‌ها از غذاهای محلی و بین‌المللی لذت برد. برخی از بهترین رستوران‌های کیش عبارتند از:

به شماره بخشیدن به خواسته شما، توضیحات بیشتری درباره‌ی هر یک از رستوران‌های معرفی شده در کیش ارائه می‌دهم:

  • رستوران دریاچه: این رستوران در منطقه‌ی دریاچه‌ی هور العظیم واقع شده و منظره‌ی زیبا و دلنشینی از دریاچه و کوه‌های اطراف دارد. غذاهای این رستوران از قبیل ماهی و میگو و… در حالت‌های مختلف طبخ شده و ارائه می‌شود.

تفریحات غیر آبی جنوب

  • رستوران سوفال: این رستوران در منطقه‌ی جنوبی کیش واقع شده و منظره‌ی زیبایی از دریا و پل کیش دارد. غذاهای این رستوران از قبیل ماهی، مرغ، گوشت و … به صورت محلی و بین‌المللی طبخ می‌شوند و برای تجربه‌ی غذاهای خوشمزه مناسب است.
  • رستوران لوکسمبورگ: این رستوران در نزدیکی مرکز خرید کیش مال ۲ واقع شده و غذاهای اروپایی بسیار خوشمزه دارد. فضای این رستوران شیک و با دکوراسیونی زیبا و دلنشین طراحی شده و برای تجربه‌ی غذاهای اروپایی در کیش بسیار مناسب است.
  • رستوران بومی‌سازی: این رستوران در منطقه‌ی پاسداران کیش واقع شده و غذاهای محلی و بومی ایرانی از قبیل خورشت‌ها، کباب‌ها و غذاهای دریایی را ارائه می‌دهد. فضای این رستوران با دکوراسیون سنتی و زیبا طراحی شده است.

محوطه تاریخی چغازنبیل در خوزستان

محوطه تاریخی چغازنبیل یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم استان خوزستان است. این محوطه تاریخی در فاصله حدود ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی شهر شوش قرار دارد و شامل آثار باستانی مانند قلعه‌ی چغازنبیل، کاروانسرای تاریخی، باغ‌های اطراف و تپه‌های باستانی است.

قلعه‌ی چغازنبیل یکی از قلعه‌های قدیمی ایران است که در دوران ساسانیان برای نگهداری از جاده‌ی ارتباطی شوش با شهرستان‌های جنوبی ساخته شده است. این قلعه‌ی باستانی شامل دو برج بلند و یک سربازخانه بزرگ است که به صورت دایره‌ای ساخته شده و دیوارهای ضخیم و برج‌های محافظ دارد. در داخل این قلعه چندین اتاق و حیاط وجود دارد که برای نگهداری سربازان و تجهیزات نظامی به کار می‌رفت.

باغ‌های اطراف محوطه‌ی تاریخی چغازنبیل نیز به عنوان یکی از جاذبه‌های دیدنی در این منطقه شناخته می‌شوند. این باغ‌ها شامل باغ‌های نارنج، باغ‌های خرما، باغ‌های گردو و باغ‌های پسته هستند که با داشتن آب و هوای گرمسیری و خاک حاصلخیز، محصولات بسیار خوبی را تولید می‌کنند.

در نهایت تفریحات غیر آبی در جنوب ایران بسیار متنوع هستند و برای هر سلیقه‌ای گزینه‌هایی موجود است. در این منطقه، از جمله تفریحات غیر آبی می‌توان به بازدید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، پیاده‌روی در کوهستان‌های زیبا، مسافرت به روستاهای قدیمی و تجربه‌ی محیط روستایی، بازدید از موزه‌ها و نمایشگاه‌ها، و شکار اشاره کرد.

میلاد حیدری

کتاب بخون، بخند و خوب باش تا همه مون در آرامش باشیم... سالهاست در زمینه آموزش رایگان در زمینه های اینترنت، کامپیوتر و دنیای تکنولوژی فعالیت می کنم و هدفم ارتقای سطح علمی هموطنان عزیز در سراسر دنیاست. سوالات خود را مطرح کنید در حد توان پاسخ خواهم داد...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا