آموزش های متنوع دیگر

۴ روش رفع مشکل بالا نیامدن تصویر و بازی PlayStation 4

Ready for Charb gif

مشکلی وجود دارد که بسیاری از کاربران PlayStation 4 را نگران کرده است – کنسول PS4 آنها چیزی که در تلویزیون یا مانیتور نمایش داده می شود را نشان نمی دهد. معمولاً این مشکل علائم متفاوتی دارد. برای برخی در زمان روشن شدن کنسول PS4ایجاد می شود به این صورت که چیزی را روی صفحه نمی بینند در حالیکه کنسول کار می کند. بعضی ها صفحه سیاه روی مانیتور خود می بینند اما کنسول با تلویزیون کار می کند. در موارد دیگر، کاربران صفحه ها را به طور معمول در سیستم مشاهده می کنند، اما پس از باز کردن برنامه های خاص، صفحه سیاه می شود.

اگر شما نیز با این مسئله روبرو هستید، باید بدانید که جای نگرانی نیست! روشهایی برای حل مشکل شما وجود دارد: بدون نیاز به مهارت فنی خاصی. لازم نیست همه آنها را امتحان کنید. لیست پایین را جستجو کنید و مورد مناسب را پیدا کنید.

۱- راه اندازی مجدد PS4

 


چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

۲- تغییر کابل یا پورتHDMI

۳- غیر فعال کردنHDCP

۴- تعمیرPS4

با این روش ساده هر بازی پلی استیشن را روی گوشی اندروید خود نصب کنید

روش ۱: PS4 خود را به طور کامل راه اندازی مجدد (ریست) کنید

راه اندازی مجدد PS4 به طور کامل می تواند بسیاری از مشکلات موجود که ممکن است باعث بالا نیامدن تصویر شده باشند را برطرف کند. اگر تصوری در پلی استیشن شما نمایش داده نمی شود، اولین چیزی که باید امتحان کنید این کار است:

۱- دکمه روشن / خاموشPS4 خود را فشار دهید و حدود ۷ ثانیه نگه دارید (تا زمانی که بوق دوم را از کنسول بشنوید). با این کار کنسول شما کاملاً خاموش می شود.

۲- کابل برق را از کنسول جدا کنید.

۳- حداقل ۳۰ ثانیه صبر کنید.

۴- کابل برق را دوباره به کنسول وصل کنید.

۵-  PS4خود را روشن کنید و ببینید آیا مشکل برطرف شده است یا خیر.

روش ۲: تغییر کابل یا پورت HDMI

اگر از HDMI برای خروجی ویدیو استفاده می کنید و مشکل بالا آمدن تصویر را دارید، ممکن است کابل یا پورت HDMI مورد استفاده شما باعث مشکل شده باشد.

ابتدا می توانید کابل دیگری را آزمایش کنید و ببینید آیا با این کار می توانید مشکل را برطرف کنید. اگر کابل جدید نتواند به شما کمک کند، ممکن است پورت HDMI مورد استفاده شما خراب باشد. بنابراین می توانید پورت دیگری را امتحان کنید و ببینید چه اتفاقی رخ می دهد.

برای بازی کامپیوتر بهتر است یا کنسول؟

روش ۳: غیر فعال کردنHDCP

HDCP، (High-bandwidth Digital Content Protection) فناوری حفاظتی است که برای جلوگیری از سرقت محتوای دیجیتال به عنوان مثال فیلم های HD طراحی شده است و با استانداردهای ویدیوی دیجیتال مانند HDMI ، DisplayPort ،DVI و غیره استفاده می شود. اما گاهی اوقات HDCP می تواند بسیار آزار دهنده باشد. اگر تلویزیون یا مانیتور شما با آن سازگار نباشد، PS4 هیچ فیلم یا صوتی را پخش نمی کند و این احتمالاً دلیل مشکل شما است. شما می توانید آن را غیرفعال کنید و ببینید آیا به در رفع مشکل کمک کند یا خیر.

توجه داشته باشید که باید نسخه ۱٫۷۰ یا نسخه بعدی به روزرسانی شده میان افزار سیستم را نصب کنید تا بتوانید HDCP را خاموش کنید.

برای انجام این کار:

۱- در PS4 خود، Settings را باز کنید.

۲- System را انتخاب کنید.

انتخاب System در بخش تنظیمات ps4 ۳-HDCP را غیرفعال کنید (علامت Enable HDCP را بردارید)

HDCP را غیرفعال کنید

اکنون شما HDCP را در PS4 خود غیرفعال کرده اید. برنامه یا بازی که باعث ایجاد صفحه سیاه شده است را باز کنید و ببینید خوب کار می کند یا خیر.

روش ۴: تعمیر PS4

در بسیاری از موارد، علت این مشکل یک مسئله سخت افزاری است. ممکن است درگاه HDMI در PS4 شما خراب باشد. همچنین ممکن است اجزای دیگر کنسول شما دچار مشکل شده باشند. شاید لازم باشد از یک متخصص کمک بخواهید. اگر PS4 شما هنوز گارانتی دارد، می توانید برای تعمیر یا تعویض به فروشنده دستگاه یا خدمات مشتریان Sonyمراجعه کنید. در غیر این صورت باید از متخصصین مربوطه کمک بگیرید.

آموزش قدم به قدم ریست فکتوری پلی استیشن ۴

میلاد حیدری

کتاب بخون، بخند و خوب باش تا همه مون در آرامش باشیم... سالهاست در زمینه آموزش رایگان در زمینه های اینترنت، کامپیوتر و دنیای تکنولوژی فعالیت می کنم و هدفم ارتقای سطح علمی هموطنان عزیز در سراسر دنیاست. سوالات خود را مطرح کنید در حد توان پاسخ خواهم داد...

نوشته های مشابه

‫15 دیدگاه ها

  1. سلام من وقتی کابل HDMI رو وصل تلویزیون میکنم صدا داره ولی تصویر ps4 نمیاد بالا چند روز پیش هم اینجور شد کابل رو عوض کردم کلا یه روز خوب بود باز همون مشکل تلویزیون رو بردم تعمیرکار میگه هیچ مشکلی نداره ps4 هم بردم پیش تعمیر کار میگه مشکلی نداره???

    1. با درود خدمت دوستان
      پسرم همین مشکل راداشت ک با استفاده از روش سوم ک توسط دوست عزیزمان توضیح داده شده مرتفع گردید باسپاس بینهایت

    1. سلام.من ps4 رو که به مانیتور وصل میکنم تصویر میاد ولی بعد چند ثانیه پر پرک میشه بعدم هعی روشن میشه خاموش میشه.
      مانیتورم سالمه چون به کیس که وصل میکنم هیچ مشکلی نداره
      مشکلش چیه؟

  2. سلام من حین بازی تصویر یهو میره دوباره میاد ولی با کیفیت بهتر میشه دوباره میپره دوباره میاد همینجور هی یک ربع یبار اینجوری میشه
    یک ماه قبلش اصلا روشنش نکردم به خاطره امتحانا

  3. سلام من هر کاری می کنم صفحه ps4 باز هم توی تلویزیون بالا نمی یاد چی کار باید بکنم ؟ ??

  4. سلام من سونی 4 دارم چند ساله که دارم باهاش بازی میکنم تلوزیونم ال جیە ولی الان تصویر نمیاره تنها باتلوزیون من اینجوریه سونی دیگری وصل میکنم به همون تلوزیون کار میکنه بردم پیش تعمیر کار میگه هیچ کدوم مشکل ندارند فقط این دوتا با هم سازگار نیستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا