آموزش ترفندهای کامپیوتری

کلاس در برنامه نویسی چیست؟ (راهنمای مبتدیان)

wind

مبتدیان خیلی زود نحوه استفاده از کلاسها و تکنیک های برنامه نویسی شی گرا را می آموزند. اما دلیل آن هرگز به آنها گفته نمی شود. اما چرا؟ کلاس در برنامه نویسی چیست؟

پاسخ ساده: برنامه نویسان هر زمان که به بیش از یک مورد از چیزی نیاز داشته باشند از کلاس استفاده می کنند.

اجازه دهید بازی محبوب Candy Crush را مثال بزنیم.

هفت آب نبات آبی روی صفحه دیده می شوند. توسعه دهنده بازی هفت بار یک آب نبات آبی را کد نمی کند. بلکه یک کلاس Blue Candy ایجاد می کند و آن را در هفت ضرب می کند.

کلاس ها مانند کارخانه های تولید آب نبات هستند. یا کارخانه های اتومبیل سازی. شما یک بار یک چیز را تعریف کنید و اجازه دهید کد تعدادی که می خواهید را ایجاد کند!

برنامه نویسی شی گرا (OOP) چیست؟

OOP یا Object-oriented programming = استفاده از کلاسها در برنامه نویسی

اجازه دهید قبل از هرچیز درباره موارد زیر صحبت کنیم.

1- شی (object) چیست؟

در کد، ما گروهی از متغیرها و روش های مرتبط (توابع) را در یک واحد ترکیب می کنیم و آن واحد را یک شی می نامیم.

2- کلاس چیست؟

کلاسها نقشه های اولیه ای هستند که رفتار و اطلاعات اشیا را تعریف می کنند. آنها به ما اجازه می دهند نمونه های جدید را تولید و نمونه سازی کنیم.

3- روش (Method) چیست؟

روش نمونه رفتار اشیا است.

ما می دانیم که کلاس ها به عنوان کارخانه ای برای اشیا ما عمل می کنند و امکان نمونه سازی موارد جدید را به ما می دهند. اگر بخواهیم از این اشیا بخواهیم کاری انجام دهند، چه می شود؟

شغل برنامه نویسی در آمریکا (همه نکات مهم)

در اینجا ما برای نمایش بهتر این مفهوم انتزاعی از یک مثال استفاده خواهیم کرد:

فرض کنید در ساخت برنامه ای برای سرپرستی کوالاها به دولت استرالیا کمک می کنیم. تک تک کوالاها دارای ویژگی هایی مانند نام، سن، وزن و غیره خواهند بود. تصور کنید که ما 50 کوالا داریم و هر کدام را با 5 ویژگی توصیف می کنیم. بدون OOP، 250= 50*5 متغیر خواهیم داشت. با OOP، می توانیم آن را به راحتی و با کد کمتر توصیف کنیم – یک کلاس کوالا 50 نمونه ای. در واقع ما نمی خواهیم یک کد را مرتباً تکرار کنیم.

class Koala

attr_accessor :name, :weight, :age

@@all =[]

def initialize(name)

@name = name

@weight = weight

@age = age

Koala.all << self

end

def self.all

@@all

end

def donation

puts ” Thank you for helping me! “

end

end

بنابراین با این کار، می توانیم به تعداد دلخواه کوالا داشته باشیم.

بهترین سایت برای یادگیری زبان برنامه نویسی

اصول طراحی OO:

1- جداسازی مسئولیت ها از هم

هر بار یک کار انجام دهید

2- انتزاع و عدم تکرار

به جای کپی / پیست متوالی، از کد خود استفاده مجدد کنید

3- محدودیت خط در روش ها و کلاس ها

متدها نباید از 5 خط کد و کلاس ها از 100 خط بیشتر باشند

مزایای OOP:

1- محصور سازی (Encapsulation)

2- انتزاع (Abstraction)

3- وراثت (Inheritance)

4- چند ریختی (Polymorphism)

منابع زیادی برای توضیح چهار مفهوم اصلی OOP وجود دارند، این بهترین ویدیویی است که من در یوتیوب پیدا کردم و تماشای آن می تواند اطلاعات بیشتری در مورد OOP در اختیار شما قرار دهد:

مدت زمان یادگیری برنامه نویسی چقدر است؟

pc-internet
wind

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا