ریپورتاژ تبلیغاتی

بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشک کجاست؟

در سال ۱۴۰۱ تقریبا ۶ هزار و ۵۰۰ پزشک مهاجرت کردند؛ کشورها و سیستم‌های درمانی مختلفی در سراسر دنیا وجود دارند که مسیر پیشرفت آسان و تخصصی را برای دندانپزشکان فراهم می‌کنند. بعضی از این مناطق اهمیت بسیاری به سلامت دندان و دهان می‌دهند؛ ازاین‌رو یکی از درآمدهای بالای جامعه به این متخصصین تعلق می‌گیرد. به‌این‌ترتیب رضایت شغلی بهتری در بعضی از کشورهای جهان خواهید داشت. در این مقاله به بررسی درآمد، مدارک و شرایط لازم برای اشتغال به‌عنوان دندانپزشک در بهترین مقصدهای ممکن می‌پردازیم. فقط کافی است تا چند دقیقه به مطالعه این متن اختصاص دهید.

کانادا؛ یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت دندانپزشکان

تعداد دندانپزشکان در کانادا کم و محدود است؛ ازاین‌رو پاسخگوی نیاز جامعه به دریافت خدمات بهداشت دهان و دندان نیست. به همین دلیل کانادا در سال‌های اخیر به جذب دندانپزشک بین‌المللی اقدام کرده است. این متخصصین به روش اکسپرس اینتری و برنامه نامزدی استانی امکان دریافت ویزای کاری کانادا را خواهند داشت.

ٰبرای افزایش امتیاز اکسپرس اینتری، نمره زبان بالا و سابقه کاری نقش مهمی را به خود اختصاص می‌دهند. برنامه‌های نامزدی استانی نیز مانند اکسپرس اینتری براساس تخصص فرد داده می‌شود. برای مثال یک استان اعلام می‌کند که نیاز به جذب دندانپزشک دارد و فرد درخواست خود را ثبت می‌کند. جذب فرد باتوجه‌به توانمندی‌های وی انجام می‌شود.

دندانپزشکان بین‌المللی برای اخذ ویزای کانادا به‌صورت کاری باید از هیئت ملی دندانپزشکی کانادا یا همان NDEB مجوز انجام کار دریافت کنند. برای اخذ این مجوز آزمونی برگزار می‌شود که بعد از قبولی در آن امکان فعالیت به‌عنوان دندانپزشک در کانادا به‌وجود خواهد آمد.

دندان پزشکان در کانادا

آلمان؛ کشوری با کمبود نیروی متخصص در حوزه دندانپزشکی

آلمان یکی از کشورهایی است که با کمبود نیروی پزشکی، دندان‌پزشک و کادر درمان مواجه شده است. کار در آلمان به‌عنوان دندانپزشک نیاز به دریافت مجوز دولتی دارد؛ بااین‌حال تا قبل از اخذ این مجوز، اجازه کار به‌عنوان دستیار دندانپزشک و بهیار برای افراد وجود خواهد داشت. برای دریافت مجوز باید مدارک خود را طبق پیوست Zahnheilkundegesetz آماده کنید.

به‌طور‌کلی متوسط درآمد یک دندانپزشک در آلمان سال ۲۰۲۳، ۸۸۶۰ یورو برآورد شده است؛ این مقدار باتوجه‌به مهارت، سابقه کاری فرد و شهر محل زندگی تغییر می‌کند.

سابقه کاری و محدودیت سنی؛ دو مورد از شرایط کار در آلمان

برای اشتغال دندانپزشکان در آلمان به حداقل یک سال سابقه کاری نیاز است. همچنین برای مهاجرت کاری به آلمان باید حداقل دانش زبانی در سطح B2 داشته باشید. محدودیت سنی ۲۵ تا ۴۰ سال از شرایط دیگر کار دندانپزشک در آلمان به شمار می‌رود.

به‌طورکلی بسیاری از کشورها برای صدور انواع ویزای مهاجرتی محدودیت سنی در نظر می‌گیرند. برای ورود به آلمان می‌توانید از طریق دوره تحصیلی دندانپزشکی نیز اقدام کنید. شرایط پیدا کردن کار و میانگین درآمد فرد با داشتن مدرک تخصصی از کشور آلمان، آینده شغلی بهتری را برای فرد ایجاد می‌کند.

البته تحصیل در دوره‌های تخصصی دکتری در آلمان شامل محدودیت سنی می‌شود. شرایط سنی در مهاجرت تحصیلی برخی از کشور‌ها با سخت‌گیری‌های بیشتری همراه است؛ هر چند که این محدودیت در مقاطع بالاتر مثل دکتری کمتر می‌شود. برای مثال شرایط سنی برای تحصیل دکترا در کانادا نیز شامل محدودیت‌هایی خواهد بود.

دندان پزشک

آمریکا؛ کشوری برای مهاجرت کاری دندانپزشک با درآمد بالا

مشاغل زیرمجموعه بخش‌های مراقبت بهداشتی کشور آمریکا درآمدهای بالایی را به خود اختصاص می‌دهند. برای مهاجرت کاری دندانپزشک به آمریکا حداقل مدرک لیسانس دندانپزشکی یا مدرکی معادل آن نیاز است. کار در آمریکا به‌عنوان دندانپزشک نیاز به اجازه طبابت در خاک مبدا را نیز دارد. همچنین باید مدرک زبان انگلیسی معتبر برای اثبات دانش زبانی و توانایی برقراری ارتباط با افراد ارائه دهید.

میزان درآمد دندانپزشک در آمریکا بستگی به نوع تخصص دارد. به‌طور متوسط دندانپزشک عمومی از ۱۱۷ هزار دلار در سال ۲۰۲۲ حقوق دریافت می‌کند. برای مهاجرت کاری دندانپزشکان به آمریکا سن یک فاکتور تاثیرگذار محسوب می‌شود؛ ازاین‌رو در صورتی‌که سن بالا و شانس کمی برای مهاجرت کاری به این کشور دارید، از روش‌های دیگری مثل سرمایه‌گذاری در کشورهایی مثل آمریکا و کانادا استفاده کنید. یکی از راه‌های اقامت سرمایه‌گذاری در این کشورها ثبت بیزینس است که می‌توانید کسب‌وکاری متناسب با تخصصتان را راه‌اندازی کنید. در فرایند انتخاب بهترین بیزینس برای اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری با موسسه مهاجرتی ویزاموندیال تماس بگیرید.

مراحل اشتغال به‌عنوان دندانپزشک در آمریکا

برای بررسی صحت معادل‌سازی مدرک دریافتی در ایران به یکی از آژانس‌های اعتبارسنجی در آمریکا مراجعه کنید؛ این مرکز گواهی می‌کند که آیا مدرک معادل پیش‌نیازهای یک دندانپزشک در آمریکا هست یا خیر. علاوه‌بر موارد گفته‌شده، دندانپزشک خارجی باید در آزمون ملی دندانپزشکی با نام NBDE شرکت کند. بعد از قبولی در این آزمون اجازه دریافت مجوز کار و ویزای کاری آمریکا برای فرد وجود دارد.

نروژ؛ یکی از کشورهای مناسب برای مهاجرت دندانپزشکان

مهاجرت کاری دندانپزشک به نروژ با داشتن کلیه مدارک آکادمیک و دریافت مجوزهای مربوطه انجام می‌شود. علاوه‌بر اخذ مجوزهای نروژ، نیاز به ارائه مجوزهای کشور مبدا هم دارید. در صورت شرکت در آزمون‌های خاص قبل از تحصیل یا کار در این رشته و در کشور مبدا، باید مدارک مربوطه را در هنگام درخواست کار در نروژ ارائه دهید.

بعد از ارسال مدارک به اداره بهداشت نروژ، شرایط شما برای دریافت شغل تایید یا رد می‌شود. مرحله بعد از تایید مدارک، قبولی در دو آزمون است که به زبان نروژی برگزار می‌شود؛ بنابراین یادگیری زبان نروژی از الزامات مهاجرت کاری دندانپزشک به این کشور به شمار می‌رود. پس از شروع کار طبق آمار به دست آمده در سال ۲۰۲۲، میانگین درآمد ۶۸۰ هزار کرون است که این مقدار بستگی به سابقه و مهارت‌های فرد دارد.

مهاجرت دندانپزشکان

استرالیا؛ بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان با سطح رفاهی بالا

زندگی در استرالیا بسیار هیجان انگیز است؛ به‌ویژه زمانی که به‌عنوان یک متخصص با درآمد بالا وارد این کشور می‌شوید. حقوق سالانه دندانپزشکان سال ۲۰۲۲، ۷۳۶۰۰ دلار است. در استرالیا به دلیل درآمد بالای دندانپزشکان، سطح رفاه زندگی این دسته از افراد بسیار مطلوب است.

شورا و هیئت دندانپزشکی استرالیا هر دو بر فعالیت‌های این حوزه نظارت دارند. برای کار در استرالیا به‌عنوان دندانپزشک باید مجوزهای لازم را از هیئت دندانپزشکی استرالیا دریافت کنید. امکان کار تا زمانی‌ که شما در امتحانات ADC قبول نشده باشید، وجود ندارد. همچنین در صورت تکمیل نکردن دو سال آموزشی در یکی از مراکز معتبر استرالیا همچنان اجازه کار نخواهید داشت.

سریع‌ترین مسیر اخذ ویزای کاری دندانپزشکی با موسسه مهاجرتی ویزاموندیال

در این مقاله به بررسی بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشک پرداختیم. آلمان و نروژ از بهترین مقصدهای متخصصین این حوزه در قاره سبز اروپا و کانادا و آمریکا در لیست کشورهای ایده‌آل برای مهاجرت دندانپزشکان در آمریکای شمالی قرار دارند. شرایط شروع به کار در هر یک از کشورهای نام برده شده متفاوت است و گاهی از زمان درخواست تا شروع کار چند سال به طول می‌انجامد.

درآمد دندانپزشکان متخصص و عمومی در کشورهای مختلف، متفاوت است؛ بااین‌حال میزان قابل توجهی را به خود اختصاص می‌دهد و به‌خوبی پاسخگوی مخارج زندگی در کشور مقصد است. ازاین‌رو انتخاب بهترین مقصد نیازمند در نظر داشتن نکات مختلفی مثل ساعت کاری، مراحل دریافت مجوز، نحوه اشتغال به کار، درآمد، هزینه‌های زندگی و سطح رفاه کشور مقصد است.

موسسه مهاجرتی ویزاموندیال با سابقه فعالیت در زمینه اخذ ویزای کاری کانادا، آشنایی کافی با چالش‌های احتمالی پیش روی شما دارد. در نتیجه هم‌مسیر شدن با این مشاوران زبده فرآیند مهاجرت به کانادا را آسان‌تر و سریع‌تر می‌کند. برای دریافت مشاوره و خدمات ویزاموندیال برای مهاجرت به کانادا، از طریق راه‌های قرار گرفته در سایت اقدام کنید.

میلاد حیدری

کتاب بخون، بخند و خوب باش تا همه مون در آرامش باشیم... سالهاست در زمینه آموزش رایگان در زمینه های اینترنت، کامپیوتر و دنیای تکنولوژی فعالیت می کنم و هدفم ارتقای سطح علمی هموطنان عزیز در سراسر دنیاست. سوالات خود را مطرح کنید در حد توان پاسخ خواهم داد...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا