به مدت محدود! اپلیکیشن "چرب زبان" با قیمت سال گذشته به فروش می رسد! (بهترین اپ آموزش زبان)

(اینجا کلیک کنید)
ریپورتاژ تبلیغاتی

تفاوت سرور مجازی ایران و خارج چیست؟

قبل از صحبت درباره‌ی تفاوت سرور مجازی ایران و خارج ابتدا به تعریف سرور مجازی میپردازیم.

سرور یک کامپیوتر قدرتمند است که از نظر سخت‌افزاری و اتصال به شبکه از طریق یک سری موارد ضروری قادر به میزبانی یک یا چند سایت است. سرورها در مکانی به نام مرکز داده(دیتاسنتر) نگهداری می‌شوند و برای اتصال و راه‌اندازی این سرورها به اینترنت پرسرعت و قوی نیاز داریم. همچنین باید یک IP اختصاصی داشته باشند تا بتوانند به راحتی در اینترنت در دسترس عموم قرار گیرند. باید توجه داشته باشیم که سرورها باید 24 ساعته به اینترنت متصل باشند و اقداماتی مانند نصب یا پیکربندی سیستم‌عامل برای کاربران راه دور امکان پذیر است.

سرور مجازی ایران

سرور مجازی ایران یک سرویسی است که به کاربران امکان فراهم‌سازی یک سرور مجازی در داخل کشور را بدهد. این سرویس‌ها معمولاً توسط شرکت‌های میزبانی و دیتاسنترهای ایرانی ارائه می‌شود و به کاربران اجازه می‌دهد تا از منابع محلی استفاده کنند و دسترسی سریع‌تری به اینترنت داشته باشند. از سرورهای مجازی ایران معمولاً برای ایجاد وب‌سایت‌ها، برنامه‌های آنلاین و سایر خدمات آنلاین در داخل کشور استفاده می‌شود.

برای درک بهتر در ادامه به مزایا و معایب سرور مجازی ایران میپردازیم.

مزایا

مزایای استفاده از سرور مجازی ایران شامل موارد زیر می‌شود:

  • سرعت بالا: با استفاده از سرورهای مجازی ایران، دسترسی به منابع محلی اینترنت با سرعت بالاتری امکان‌پذیر است البته برای کاربران ایرانی به دلیل فاصله، زیرا سرورها به طور فیزیکی در داخل کشور قرار دارند و از شبکه‌های محلی استفاده می‌کنند.
  • بهبود سئو: برای وب‌سایت‌هایی که مخاطبان اصلی آنها در ایران هستند، استفاده از سرور مجازی ایران می‌تواند به بهبود رتبه‌بندی در موتورهای جستجو کمک کند، زیرا این موتورها معمولاً محل مستقری سایت را در نظر می‌گیرند.
  • پشتیبانی بهتر: با انتخاب سرویس‌دهنده محلی، امکان دسترسی آسان‌تر به پشتیبانی و خدمات فنی در زمان‌های لازم فراهم می‌شود.
  • پیروی از قوانین محلی: با میزبانی داده‌ها در داخل کشور، می‌توان از طریق رعایت قوانین و مقررات محلی در امور حقوقی و مالی مطمئنی بهره‌مند شد.
  • امنیت بیشتر: برای برخی برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها، اطمینان از امنیت داده‌ها و حفظ حریم خصوصی از اهمیت بالایی برخوردار است، و استفاده از سرورهای مجازی ایران خصوصا برای افرادی که در داخل فعالیت میکنند و حاوی اطلاعات مهم و ملی هستند ضروری است.

معایب

  • محدودیت‌های دسترسی: برخی از سرورهای مجازی ایران ممکن است تحت تأثیر محدودیت‌های اینترنتی داخلی باشند که می‌تواند به مشکلات در دسترسی به برخی از خدمات آنلاین منجر شود.
  • ترافیک کمتر: در مقایسه با سرورهای مجازی خارجی، سرورهای مجازی ایران ترافیک کمتری نسبت به سرورهای مجازی خارج ارائه میدهند و معمولا نسبت به آنها محدودترند.
  • ‌قیمت بالاتر: به دلیل محدودیت‌هایی مانند قیمت اینترنت و قوانین مالیاتی داخلی، هزینه‌های مرتبط با سرورهای مجازی ایران ممکن است بیشتر از هزینه‌های مرتبط با سرورهای مجازی خارجی باشد بخصوص هزینه ترافیک اضافه که دیتاسنترهای ایرانی ارائه میدهند چند برابر خارجی‌هاست.
  • محدودیت‌های قانونی: در برخی موارد، سرورهای مجازی ایران ممکن است تحت تأثیر محدودیت‌های قانونی و نظارت دولتی باشند که می‌تواند به محدودیت‌هایی در ارائه خدمات و محتواهای آنلاین منجر شود.
  • کیفیت خدمات:متاسفانه این واقعیت دارد که سطح کیفیت و عملکرد سرورهای مجازی ایران نسبت به سرورهای مجازی خارج و اروپا از نظر شبکه و پهنای باند قابل قیاس نیستند و سرورهای مجازی خارجی عملکرد بهتری دارند.

سرور مجازی خارج

سرور مجازی خارج یک نوع سرویس مجازی است که در یک کشور خارج از کشور محلی که شما در آن قرار دارید، میزبانی می‌شود. به عبارت دقیق‌تر، سرورهای مجازی خارج در مراکز داده(دیتاسنتر) قرار دارند که خارج از مرزهای کشور شما و در دیگر کشورها قرار دارند. و ویژگی‌های و مشخصات خاص خود را دارند و تفاوت‌های زیادی با سرور‌های مجازی ایران دارند و بیشتر برای کاربرانی مناسب است که میخواهند آی‌پی خارجی و تجارت آنها در خارج از مرزها وجود دارد مناسب است در ادامه با مزایا و معایب آن بیشتر آشنا میشویم.

مزایا

دسترسی به منابع جهانی: با استفاده از سرورهای مجازی خارجی، دسترسی به منابع جهانی اینترنت، ابزارها، و تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر امکان‌پذیر است که می‌تواند به بهبود عملکرد وب‌سایت یا برنامه‌های آنلاین شما کمک کند.

سرعت و کارایی بالا: بسیاری از سرورهای مجازی خارجی با زیرساخت پیشرفته‌تری مانند شبکه‌های برتر و سرورهای قدرتمند راه‌اندازی می‌شوند که می‌تواند به افزایش سرعت و کارایی خدمات آنلاین شما کمک کند.

امکانات پیشرفته و تکنولوژی سخت‌افزارهای جدید : سرویس‌دهندگان سرور مجازی خارجی معمولاً امکانات و ویژگی‌های پیشرفته‌تری را ارائه می‌دهند که می‌تواند به بهبود امنیت، مدیریت، و کنترل بر سرویس شما کمک کند.

عدم وابستگی به محدودیت‌های محلی: با استفاده از سرورهای مجازی خارجی، می‌توان از محدودیت‌های محلی مانند قوانین دولتی و فیلترینگ اینترنتی دوری کرد و به آزادی بیشتری در ارائه خدمات آنلاین دست یافت.

معایب

  • سرعت دسترسی محدود نسبت به ایران: اگر کاربران شما در ایران‌اند و سایت شما توسط میزبانی خارجی پشتیبانی میشود سرعت کمتری دریافت میکنید این به دلیل فاصله زیاد کاربران ودیتاسنتر است .
  • قوانین حقوقی و حریم خصوصی: استفاده از سرور مجازی خارجی ممکن است با محدودیت‌ها و قوانین حقوقی متفاوتی در کشور میزبان مواجه شود که ممکن است به تداخل با قوانین حقوقی و حریم خصوصی محلی شما منجر شود.
  • هزینه‌های بالا: معمولاً بعضی هزینه‌های مرتبط با سرورهای مجازی خارجی بیشتر از هزینه‌های مرتبط با سرورهای مجازی محلی است، به خصوص اگر میزبانی در کشورهای با هزینه زندگی بالا صورت گیرد.
  • محدودیت‌های دسترسی: برخی از سرورهای مجازی خارجی ممکن است تحت تأثیر محدودیت‌های اینترنتی یا فیلترینگ در کشور میزبان قرار بگیرند که ممکن است به دشواری در دسترسی به برخی منابع آنلاین منجر شود.
  • پشتیبانی ودسترسی تنها از طریق اینترنت: دسترسی به اطلاعات سرورهای مجازی خارج از کشور تنها از طریق اینترنت امکان‌پذیر است. در صورت اختلال در دسترسی به اینترنت کشور، امکان دسترسی به سرور مجازی شما وجود نخواهد داشت و اگر به پشتیبانی فوری نیاز داشته باشید معمولا تنها از طریق اینترنت امکان‌پذیر است.

جمع بندی

همانطور که از مزایا و معایب هر دو نوع سرور مطلع هستید، تفاوت سرور مجازی ایرانی و خارجی یکی از موارد مهمی است که ممکن است در انتخاب سرور مجازی با آن مواجه شوید. در واقع بعد از اینکه در مورد نوع سرور از نظر نحوه تخصیص منابع تصمیم گرفتید ، اکنون باید در مورد مرکز داده سرور خود به نتیجه برسید. این تاثیر زیادی در انتخاب شما دارد. با توجه به اهمیت موضوع، در این مقاله در مورد تفاوت‌های اساسی سرور مجازی ایرانی و خارجی صحبت کرده‌ایم. نکات مطرح شده در این مقاله به شما کمک می‌کند تا تصمیم نهایی خود را در مورد انتخاب سرور مجازی ایرانی یا سرور مجازی اروپایی بگیرید.

 

چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

میلاد حیدری

کتاب بخون، بخند و خوب باش تا همه مون در آرامش باشیم... سالهاست در زمینه آموزش رایگان در زمینه های اینترنت، کامپیوتر و دنیای تکنولوژی فعالیت می کنم و هدفم ارتقای سطح علمی هموطنان عزیز در سراسر دنیاست. سوالات خود را مطرح کنید در حد توان پاسخ خواهم داد...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا