ریپورتاژ تبلیغاتی

تغییر خدمات هتل‌ها نسبت به دوران اوج کرونا

شیوع بیماری کرونا باعث شد تا در زمان‌های زیادی تعداد مسافران کم شده یا به صفر برسد. هتل‌ها در دوره کرونا خدماتی را به مسافران ارائه می‌کردند که در دوره‌های قبل و بعد تغییراتی دیده می‌شود. اگر درباره قیمت هتل در مشهد تحقیق می‌کنید، بهتر است این‌مقاله را درباره تغییر خدمات هتل‌ها نسبت به دوران اوج کرونا مطالعه کنید.

شیوع ویروس کرونا سفر را برای مدتی تعطیل کرد. بسیاری از کسب‌وکارها و عادت‌ها بعد از دوران تغییرات از کم تا زیاد داشته‌اند. مهم‌ترین مولفه‌ای که کرونا آن را به مردم یادآوری کرد، رعایت بهداشت است. در زندگی روز‌مره گاه به بسیاری از مواردی که ممکن است آلوده باشند، دقت نمی‌کردیم.

در دوره کرونا اهمیت به بهداشت اهمیت بیشتری پیدا کرد. در همین زمان تاکید زیادی از رسانه‌های مختلف بر رعایت بهداشت در محل‌های عمومی و خصوصی شد. سفر از شهر‌های مختلف به نقاط دیگر برای مدتی ممنوع شد و قرنطینه‌ها شدت گرفت. بعد از مدتی اجازه سفر با رعایت پروتکل‌های خاصی داده شد. بخشی از پروتکل‌های به رعایت بهداشت فردی و محیطی ارتباط داشتند. با وجود کاهش کرونا همچنان روی رعایت نکات بهداشتی تامید زیادی می‌شود. مردم از هتل‌های می‌خواهند که نکات بهداشتی را تا حد ممکن رعایت کنند.

حتما بخوانید: 4 اپلیکیشن برتر برای کارت به کارت و موجودی

در این‌مقاله می‌خواهیم درباره تغییر خدمات هتل‌ها نسبت به دوران اوج کرونا صحبت کنیم. اگر هتل جواد مشهد یا دیگر هتل‌های مشهد را قرار است رزرو کنید، حتما این‌مقاله را تا پایان مطالعه کنید.

استفاده از فناوری‌های بدون نیاز به تماس

یکی از راه‌های انتقال ویروس کرونا تماس با محیط‌های آلوده بود. هتل‌ها و محل‌های عمومی برای کاهش تماس دست و بدن افراد با محیط‌های آلوده سعی کردند از فناوری‌های جدید استفاده کنند. درب‌هایی که به تماس فیزیکی دست نیاز نداشتند، شیر‌های آب همراه حسگر چشمی، لامپ‌ها و کلید‌هایی که حسگر دارند، از مواردی هستند که به مسافران کمک می‌کردند تا تماس کم‌تری با محیط داشته باشند.

انتقال ویروس کرونا از طریق تماس محیط‌های آلوده در هتل ها

برخی هتل‌ها سعی کردند از اپلیکیشن‌هایی روی گوشی مسافران استفاده کنند تا نیازی به کلید و کارت هم نداشته باشند. اگر به   یا دیگر هتل‌ها می‌روید، تغییرات بعد از دوره کرونا را بررسی کنید.

تمیزی و نظافت منظم و استفاده بیشتر از وسایل ضد‍‌عفونی و بهداشتی

یکی از تغییرات عمده در هتل‌ها بعد از دوران کرونا، نظافت بیشتر و منظم است. امروزه نظافت برای مسافران هتل جواد مشهد یا دیگر هتل‌ها اهمیت بیشتری از قبل دارد. هتل‌ها نیز برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رضایت مسافران به این‌موضوع توجه بیشتری می‌کنند.

استفاده پرسنل از ماسک، قرار‌دادن مواد ضد‌عفونی در محل‌های عمومی که مسافران و افراد دیگر به آن‌ها دسترسی داشته باشند و رعایت بیشتر بهداشت در محل‌های مختلف هتل‌ها نیز از تغییرات هتل‌ها بعد از کرونا هستند. اگر به قیمت هتل در مشهد توجه می‌کنید، حتما درباره تمهیداتی که آن‌ها برای رعایت بیشتر بهداشت به کار می‌برند نیز تحقیق کنید. برخی هتل‌ها برای راحتی مسافران خود ایستگاه‌های شست‌وشوی دست و دیوارک‌های پلاستیکی نیز قرار داده‌اند.

شفافیت کار‌های هتل

برای جلب‌توجه و رضایت مشتریان هتل‌های بسیاری سعی کرده‌اند فرایند‌های پشت‌صحنه هتل را طوری تغییر دهند که مسافران بیشتر آن را ببینند. مثلا محل آشپزی رستوران شیشه‌ای باشد یا امکان دیدن آن وجود داشته باشد.

آشپزخانه یکی از مثال‌ها است و می‌توان بقیه کار‌ها را نیز در معرض دید مسافران قرار داد. اگر قرار باشد هتلی مانند هتل قصر طلایی مشهد را برای اقامت خود انتخاب کنید، دوست دارید از پشت پرده برخی کار‌ها آگاه باشید یا خیر؟

توسعه محیط‌های رو‌باز

ویروس کرونا در محیط‌های بسته، سریع‌تر منتشر می‌شد. همین موضوع باعث شد تا مسافران و هتل‌های به ارائه برخی خدمات در محیط‌های رو‌باز علاقه بیشتری پیدا کنند. مثلا رستوران برخی هتل‌ها یا قسمتی از رستوران به محیط‌های باز منتقل شد. امروز در بیشتر هتل‌‎ها یا رستوران‌هایی که این‌امکان برای آن‌ها فراهم بوده، محیط‌های رو‌باز توسعه بیشتری پیدا کرده‌اند.

قیمت هتل در مشهد می‌تواند با امکانات و خدماتی که برای رعایت بیشتر بهداشت در‌اختیار شما قرار می‌دهد تغییر کند، اما هتل‌ها این‌خدمات را برای سلامت مسافران و کارکنان خود، رایگان در‌اختیار مسافران قرار می‌دهند. در برخی محیط‌ها که امکان توسعه خدمات در فضا‌های رو‌باز وجود نداشته، هتل‌ها گیاهان و درختانی را به فضا‌های داخلی هتل اضافه کرده‌اند.

 

محصولات هوشمند در طراحی‌های جدید

محصولات جدیدی در دنیا اختراع و تولید شده‌اند که قابلیت‌های بهداشتی خوبی را به هتل‌ها و محل‌های دیگر اضافه می‌کنند. مثلا سطوحی در برخی هتل‌ها می‌بینیم که ضد میکروب هستند. استفاده از این‌فلز در قسمت‌های مختلف هتل، سطح بهداشت را تا حد زیادی جا‌به‌جا می‌کند.

البته ساختار همه این‌فناوری‌ها پیچیده نیست. به‌عنوان‌مثال کاور‌ها و پلاستیک‌های پوششی مناسبی روی انواع وسیله‌ها می‌تواند وجد داشته باشد که به‌راحتی تعویض یا شسته شوند. مثلا ریموت تلویزیون از وسایلی است که در هتل‌های بسیاری مانند هتل جواد مشهد و دیگر هتل‌ها وجود دارد. این‌وسیله ممکن است آلودگی‌های زیادی را جذب کند. برای جلوگیری از این‌موضوع باید کاور ساده‌ای روی آن استفاده کرد.

تسهیلات بیشتر در لابی و اتاق‌ها

همان‌طور که گفته شد، کرونا باعث شده تا امکانات متنوع بیشتر در نقاط مختلف هتل دیده شوند. برخی هتل‌های لوکس برای پاسخ‌گویی به نیاز‌هایی مانند باشگاه و استخر سعی کرده‌اند امکانات مناسبی را برای هر اتاق ایجاد کنند. مثلا ممکن است شما در اتاق خود وسایل ورزشی مانند تردمیل یا دوچرخه ثابت و برخی وسایل فردی باشگاه را داشته باشید.

استفاده از جکوزی در حمام و مانند آن نیز از امکاناتی هستند که در همین راستا در اتاق‌ها قرار داده شده‌اند. الکل و وسایل ضد‌عفونی‌کننده نیز در اتاق‌ها قرار داده می‌شود تا مسافران راحت‌تر باشند. اگر هتل قصر طلایی مشهد را برای سفر خود به مشهد انتخاب کرده‌اید، حتما درباره مواردی که بعد از کرونا اضافه شده سوال کنید.

میلاد حیدری

کتاب بخون، بخند و خوب باش تا همه مون در آرامش باشیم... سالهاست در زمینه آموزش رایگان در زمینه های اینترنت، کامپیوتر و دنیای تکنولوژی فعالیت می کنم و هدفم ارتقای سطح علمی هموطنان عزیز در سراسر دنیاست. سوالات خود را مطرح کنید در حد توان پاسخ خواهم داد...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا