برنامه های اندروید

5 بهترین نرم افزار محدود کننده مصرف اینترنت اندروید+ دانلود

امروزه برنامه های زیادی وجود دارند که به ما کمک می کنند تا کار های مختلف خود را بدون زحمت یا با زحمت حداقلی انجام بدهیم. یکی از این برنامه ها، نرم افزار های رصد مصرف داده هستند که واقعا کاربردی اند. یکی از ویژگی هایی که این برنامه ها دارند، نظارت بر مصرف اینترنت است که به شما امکان می ‌دهد تا میزان داده‌ هایی که استفاده کرده ‌اید و برنامه ‌هایی که بیشترین و کم ترین داده را استفاده کرده‌ اند را بررسی کنید.

با این که اکثر تلفن ‌های اندرویدی قابلیت نظارت بر اینترنت دیتا را دارند اما دانلود یک کلاینت شخص ثالث که امکان نظارت جامع تری را برای تان فراهم می کند، به مراتب بهتر است. ما قصد داریم در این مقاله به پنج برنامه از این دست نگاهی بیندازیم و به شما در انتخاب بهترین آن ها کمک کنیم. اکثر برنامه های کاربردی نظارت بر اینترنت داده را می توان به صورت رایگان دانلود کرد اما برخی هم از شما می خواهند که هزینه جزئی بپردازید یا تبلیغات شان را تحمل کنید!

خب شروع می کنیم!

بهترین اپلیکیشن نظارت بر اینترنت داده در اندروید

1-برنامه Data Usage

برنامه Data Usage

این برنامه به شما کمک می کند تا داده هایی که استفاده کرده اید را به خوبی رصد کنید . بهترین بخشش این است که به شما امکان می دهد تا اطلاعات جداگانه ای در مورد داده های وای فای و سیم کارت دریافت کنید. بنابراین این امکان وجود دارد که تنظیمات لازم برای تعیین میزان مصرف اینترنت دیتا را انجام بدهید. حتی می‌ توانید محدودیت ‌هایی را برای داده ‌های تلفن همراه تان تعیین کنید تا برنامه با نزدیک شدن به آستانه، به شما اطلاع دهد که به سقف مصرفی و مجاز بسته تان نزدیک شده اید. از روی رابط کاربری این برنامه می توان فهمید که کمی قدیمی است، اما از آن جایی که در این برنامه جلوه های بصری خیلی برای کاربر مهم نیستند، ما آن ها را نادیده می گیریم و به مزیت هایش توجه خواهیم کرد.

این اپلیکیشن چندین سال پیش برای اولین بار برای iOS ساخته شد و بعد از آن اندروید را هم شامل شد. هیچ محدودیتی در مورد اپراتور های ارائه دهنده اینترنت ندارد، بنابراین حتی اگر یک اپراتور بسیار محدود دارید، این برنامه به خوبی کار خواهد کرد. از آن جایی که این یک برنامه اندرویدی است ، یک ویجت اختصاصی هم دارد که شما را از میزان مصرف فعلی داده‌ تان مطلع می‌ کند . Data Usage پیش از این میلیون‌ ها بار نصب شده است و در بین برنامه ‌های نظارت بر اینترنت داده ، بسیار محبوب است. دانلود این برنامه رایگان است و با این حال تبلیغات هم دارد اما جالب است بدانید که هیچ خرید درون برنامه ای ندارد.

دانلود کنید: ۹ تا از بهترین نرم افزارهای مدیریت باتری گوشی اندروید

2- GlassWire Data Usage (پیشنهادی)

GlassWire Data Usage

این برنامه جدید تر است و تصاویر و گرافیک جذابی در آن به کار برده شده است. از طرف کارشناسان اندروید هم تحسین شده است. این برنامه همان ویژگی‌ هایی را دارد که از سایر برنامه‌ های نظارت بر داده‌ ها انتظار دارید، به طور مثال قابلیت تنظیم نمودار های لحظه ای برای نمایش برنامه‌ هایی که بیشترین داده را استفاده می ‌کنند را دارد. این ویژگی به شما کمک می کند تا مصرف داده برای یک برنامه خاص را کاهش بدهید و در عین حال برنامه هایی که بیش از حد از داده های ناخواسته استفاده می کنند را هم شناسایی کنید. همچنین می ‌توانید آن دسته از برنامه‌ هایی که مصرفی ندارند را در رتبه صفر درجه بندی کنید .

به علاوه این که می توانید فایروال GlassWire را با قیمت 4.99 دلار فعال کنید . با این کار مطمئن می شوید که یک سری برنامه ها به اینترنت تلفن همراه یا وای فای تان دسترسی ندارند. این ویژگی کمک تان می کند تا قبل از هزینه کردن، یک تست رایگان هم انجام بدهید . به طور کلی، GlassWire یک ابزار جامع نظارت بر داده ها با تمام ویژگی هایی است که احتمالا به آن نیاز دارید. دانلودش رایگان است، خرید های درون برنامه ای دارد و شما را درگیر تبلیغات مزاحم نمی کند . با دستگاه هایی که اندروید 5.1 و بالا تر دارند هم، سازگار است.

3- Data Usage Monitor

Data Usage Monitor

این برنامه که تمام جزئیات مهم را دارد و هیچ ابهامی برای کاربر باقی نمی گذارد. نظارت بر داده‌ ها در این برنامه به ‌محض راه ‌اندازی آن به صورت خودکار انجام می ‌شود، بنابراین برای شروع نیازی به تنظیم دقیق و حرفه ای نیست. با این حال، اگر به دنبال دریافت نوتیفیکیشن و پیام هشدار برای مواقعی هستید که از آستانه مصرف عبور می کنید ، باید یک سری تنظیمات انجام بدهید.

اطلاعات، ارقام و پارامتر های و معیار های فهرست ‌شده در برنامه به راحتی قابل درک است. نکته قابل توجه این است که این برنامه مثل همه برنامه های مانیتور مصرف داده ممکن است که در برخی از گوشی ها به خوبی کار نکند . با این حال، دانلود این برنامه رایگان است، اما با تبلیغات و خرید های درون برنامه ای همراه است.

دانلود کنید: 6 نرم افزار بررسی دمای گوشی اندروید

4- My Data Manager (پر امتیاز)

My Data Manager

این برنامه با نصب توسط بیش از 10 میلیون کاربر، گزینه ای قابل اعتماد برای ردیابی اینترنت داده به حساب می آید. این برنامه عالی به شما کمک می کند تا داده های تلفن همراه و وای فای تان را ردیابی کنید. My Data Manager علاوه بر ردیابی مصرف داده، نگاهی اجمالی به مصرف داده‌ ها در گذشته هم به شما ارائه می دهد. ابزاری مثل این می ‌تواند برای ردیابی مقدار داده‌ های ناخواسته ای که آن ها بی خبرید و توسط برنامه ‌های خاصی استفاده می شوند، بسیار مفید باشد.

اگر برای این برنامه طرح بخرید، کمک تان می ‌کند تا برای زمانی که داده‌های تان از حد مجاز فراتر می‌ رود، زنگ هشدار تنظیم کنید. این یک برنامه رایگان بدون تبلیغات یا خرید درون برنامه ای است .

5- Data Usage – Data Manager

Data Usage - Data Manager

این برنامه کمی پیشرفته از برنامه هایی است که در مورد شان صحبت کردیم. علاوه بر ارائه ویژگی های نظارت بر داده ها، به شما امکان می دهد تا از این که با چه سرعتی از اینترنت دیتا یا وای فای تان استفاده می کنید، مطلع شوید. سرعت بر روی نوار وضعیت نمایش داده می شود، بنابراین شما همیشه می توانید آن را رصد کنید.

از طرفی هم تجزیه و تحلیل دقیق داده ‌های مورد استفاده توسط برنامه‌ های خاص را در قالب نمودار های میله ای خواهید دید و می فهمید که دقیقا چه برنامه ‌هایی زیاد اینترنت مصرف می ‌کنند. به طور طبیعی، شما می توانید یک پارامتر سفارشی تنظیم کنید که به برنامه اجازه می دهد تا زمانی که به آستانه مصرف نزدیک می شوید به شما اطلاع دهد.

ضروری: ۱۰ اپلیکیشن ضد جاسوسی برتر موبایل

اگر گوشی دو سیم‌کارته دارید، این برنامه به ‌طور جداگانه داده‌ های استفاده ‌شده توسط هر سیم‌ کارت را به شما نشان می ‌دهد. دانلود این برنامه کاملا رایگان است ، اما با تبلیغات و خرید های درون برنامه ای همراه است. برای استفاده از این برنامه به یک گوشی هوشمند یا تبلت که حداقل اندروید 4.3 یا بالاتر دارد، نیاز دارید .

برخی از سوالات متداول

1-چه طور متوجه شوم که کدام برنامه از اینترنت استفاده می کنند؟

با استفاده از برنامه‌ های حرفه ‌ای ردیابی داد ه‌ها مثل همین مواردی که در این مقاله معرفی شدند، می‌ توانید به راحتی متوجه شوید که کدام برنامه ‌ها اینترنت بیشتری مصرف می کنند.

2- چه طور می توانم مقدار اینترنت باقی مانده را بررسی کنم؟

برای بررسی میزان مصرف داده، باید این کار را انجام بدهید:

  • Settings را باز کنید.
  • بر روی Connections ضربه بزنید.
  • در صفحه بعدی گزینه Data Usage را انتخاب کنید!

3- آیا مصرف داده قابل ردیابی است؟

بله، با استفاده از برنامه های نظارت بر مصرف داده به راحتی می توانید این مقدار را ردیابی کرده و آستانه مصرف تعیین کنید.

دانلود کنید: 6 بهترین پخش کننده فیلم و موسیقی اندروید

میلاد حیدری

کتاب بخون، بخند و خوب باش تا همه مون در آرامش باشیم... سالهاست در زمینه آموزش رایگان در زمینه های اینترنت، کامپیوتر و دنیای تکنولوژی فعالیت می کنم و هدفم ارتقای سطح علمی هموطنان عزیز در سراسر دنیاست. سوالات خود را مطرح کنید در حد توان پاسخ خواهم داد...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا