ریپورتاژ تبلیغاتی

معرفی جامع آزمون GRE برای پذیرش دانشگاه‌های کانادا+منابع مطالعه

آیا شما هم به دنبال اخذ بورسیه تحصیلی از کشور کانادا هستید؟ یکی از شرایط دریافت بورسیه تحصیلی از بهترین و معتبرترین دانشگاه‌های کانادا، مدرک آزمون GRE است. با قبولی در آزمون gre، می‌توانید مهارت و توانایی خود در رشته تحصیلیتان را به اثبات برسانید. آیا می‌‌دانید آزمون GRE چگونه است و چه زمانی برگزار می ‌شود؟ در این مقاله قصد داریم در خصوص نحوه ثبت نام آزمون gre و منابع مطالعاتی آن برای پذیرش و قبولی صحبت کنیم. قطعا با مطالعه این مطلب می‌توانید گامی مطمئن و هوشمندانه برای شرکت در این آزمون و قبولی در gre بردارید.

آزمون gre چیست؟ فیلتری برای ورود به مقاطع تحصیلی بالا در کانادا

آزمون جی آر آی (Graduate Record Examination) یک امتحان رقابتی در سطح بین‌المللی برای دانشجویانی است که مایل به اخذ مدرک تخصصی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا هستند. در آزمون GRE سه موضوع مهارتی از جمله محاسبات ریاضی، درک مطلب و هم‌چنین مقاله‌نویسی مورد‌بررسی قرار می‌گیرد. آزمون جی آر ای به دو نوع متفاوت با نام‌های GRE General و GRE Subject برگزار می‌شود. این دو آزمون در نحوه برگزاری و محتوای مورد‌سنجش با یکدیگر متفاوت هستند.

آزمون gre صرفا از سوی برخی از دانشگاه‌ها برای مقطع ارشد، اجباری لحاظ شده است. برخی دانشگاه‌ها نیز این آزمون را به‌صورت اختیاری لحاظ می‌کنند؛ اما شرکت به‌صورت اختیاری در آزمون جی آر ای، در روند پذیرش متقاضی تاثیری مثبت خواهد داشت. برای برخی از افراد که پرداخت هزینه ویزای تحصیلی کانادا کمی دشوار بوده، اما از سابقه و مدرک تحصیلی بسیار قوی برخوردار هستند، شرکت در آزمون GRE و قبولی در آن برای تاثیری بسیار خوبی در اپلای شدن آن‌ها دارد.

آزمون gre برای چه رشته هایی است؟ معرفی رشته‌هایی که به GRE نیاز دارند

اکثر شرکت کنندگان در آزمون GRE متقاضی برنامه‌های زیر هستند:

درصد شرکت متقاضیان رشته‌ها
7 درصد Business
5درصد Education
13 درصد Engineering
4 درصد Humanities and Arts
23 درصد Life Sciences
14 درصد Physical Sciences
12 درصد Social and Behavioral Sciences
5 درصد سایر
6 درصد مشخص نشده
11 درصد رشته هایی که نیاز ندارند

جدول بالا نشان می‌دهد که بیشتر دانشجویانی که تمایل به اخذ مدرک تحصیلات تکمیلی مرتبط با رشته تحصیلی علوم زیستی، علوم فیزیکی، مهندسی و علوم اجتماعی دارند، نیاز به شرکت در آزمون GRE خواهند داشت. افرادی که قصد ادامه تحصیل و اپلای دکتری کانادا در رشته‌های حقوق و پزشکی را دارند، در اغلب موارد نیازی به این آزمون نخواهند داشت و باید در آزمون‌های دیگری در این زمینه شرکت کنند.

تاریخ آزمون gre در ایران؛ زمان برگزاری GRE General و GRE Subject

دو نوع آزمون GRE General و GRE Subject در زمان‌های متفاوتی از سال برگزار می‌شوند. برگزاری این آزمون‌ها در شهرهای مختلفی از کشور صورت می‌‌گیرد. آزمون جنرال در همه ماه‌های سال برگزار می‌شود؛ اما شرکت در آزمون سابجکت فقط در ماه‌های سپتامبر، آوریل و اکتبر امکان‌پذیر است.

توجه داشته باشید پس از شرکت در این آزمون‌ها در رشته‌ها و دانشگاه‌هایی که ارائه این مدرک الزامی است؛ باید نمره قبولی بگیرید. درغیراین‌صورت ممکن است یکی از دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا شما، قبول نشدن در این آزمون باشد.

آزمون gre

نحوه ثبت نام آزمون gre؛ آموزش قدم‌به‎قدم برای شرکت در آزمون

نحوه ثبت نام آزمون gre به این صورت است که در ابتدا داوطلبان باید به سایت ets.sanjesh.org مراجعه کنند. متقاضیان پس از تکمیل اطلاعات شخصی شامل مشخصات فردی، انتخاب نوع آزمون، تاریخ آزمون، مرکز مجری آزمون و شماره حساب بانکی خود، پیامکی شامل کد پیگیری و هزینه آزمون دریافت می‌کنند. سپس می‌توانند با وارد کردن کد پیگیری، هزینه آزمون را به حساب مرکز مجری آزمون واریز کنند.

منابع مطالعه و آماده شدن برای آزمون جی آر ای کانادا

برای آزمون GRE، تقریبا منابع محدودی وجود دارد که میان آن‌ها می‌توان به کتاب‌های GRE ETS و Barron’s GRE اشاره کرد. هم‌چنین نرم‌افزارهای GRE، شامل انواع آزمون‏‌های شبیه‌سازی شده GRE را می‌توان از بازار تهیه کرد. نمونه آزمون‌های GRE Sample tests» GRE» نیز در اینترنت وجود دارد. منابع آموزشی آنلاین شامل کلاس‌های آموزشی GRE، نرم‌افزارهای آموزشی و ویدیوهای آموزشی هستند. داوطلبان به کمک این ویدئوها می‌توانند مهارت‌های لازم برای آزمون GRE را بهبود دهند و با قوانین آزمون آشنا شوند.

منابع مطالعه و آماده شدن برای آزمون جی آر ای کانادا

ادامه تحصیل در کانادا با قبولی آسان در آزمون GRE

در این مقاله تلاش کردیم اطلاعات مفید و مختصری در مورد آزمون GRE به شما عزیزان بدهیم. اگر شما هم یکی از افرادی هستید که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارید، حتما کانادا را در صدر لیست کشورهای انتخابی خود قرار دهید. هم‌چنین اگر قصد ادامه تحصیلات تکمیلی را نیز داشته یا دوست دارید گام مهمی به سمت آینده خود بردارید، شرکت در آزمون GRE یک حرکت هوشمندانه است که بهترین عملکرد خود را نشان دهید.

کارشناسان موسسه مهاجرتی ویزا موندیال آماده‌اند تا اطلاعات لازم در خصوص آزمون GRE را در اختیار داوطلبان قرار داده و نحوه ثبت نام را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی برای شما عزیزان شرح دهند. با مراجعه به سایت ویزا موندیال به آدرس اینترنتی visamondial.com می‌توانید از همه اخبار مربوط به این حوزه اعم از ثبت‌نام، اعلام نتایج و زمان برگزاری آزمون GRE مطلع شوید.

میلاد حیدری

کتاب بخون، بخند و خوب باش تا همه مون در آرامش باشیم... سالهاست در زمینه آموزش رایگان در زمینه های اینترنت، کامپیوتر و دنیای تکنولوژی فعالیت می کنم و هدفم ارتقای سطح علمی هموطنان عزیز در سراسر دنیاست. سوالات خود را مطرح کنید در حد توان پاسخ خواهم داد...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا