ریپورتاژ تبلیغاتی

برای خرید مانیتور چی مهمه؟ معیارهای خرید مانیتور براساس جزئیات

برای این که بتوانیم بهتر کار کنیم و تصویر بهتری از کارمان ببینیم، به یک مانیتور خوب نیاز داریم. مانیتورها در ابعاد متنوع و با مشخصات فنی گوناگون طراحی و تولید می‌شوند و همین مسئله انتخاب مدل مناسب را هیجان انگیزتر می‌کند. خرید مانیتور چه برای یک سیستم رومیزی، چه به عنوان یک مانیتور اضافه برای لپ تاپ یا کنسول بازی، نیازمند توجه به جزئیات و دقت در مشخصات هر محصول است. بر اساس نوع کاربری و ویژگی‌هایی که مد نظر شماست و البته توجه به قیمت مانیتور در بازار، باید مدل مناسب را پیدا و آن را از یک فروشگاه معتبر خریداری کنید.

در این مطلب قصد داریم مهم‌ترین نکات مربوط به خرید مانیتور را بررسی کنیم و با ارائه یک راهنمای خرید مختصر و مفید، مسیر انتخاب و سفارش یک مانیتور عالی را از یک فروشگاه اینترنتی معتبر برای شما هموار کنیم. اگر قصد خرید بهترین مانیتور بازار را دارید، با ما همراه باشید.

مهم‌ترین نکات در خرید مانیتور

برای خرید یک مانیتور مناسب، به قیمت و کارآمد لازم است تا نکاتی را در نظر بگیرید. اولین چیزی که باید مشخص شود، کاربری مانیتور است. پس از آن ابعاد و دیگر مشخصات آن را هم می‌توان تعیین کرد. پس از تعیین موارد مد نظر، باید به بازار نگاه کرد و مدل‌های منطبق را با یکدیگر مقایسه کرد. برای این کار بهتر است از امکانات یک فروشگاه اینترنتی معتبر استفاده کنید تا هم مشخصات مدل‌های مختلف را به درستی ببینید و هم از قیمت ارائه شده توسط آن فروشگاه مطمئن باشید.

در ادامه فهرستی از مهم‌ترین نکات پیش از خرید مانیتور را آماده کرده‌ایم که از آن می‌توانید به عنوان یک راهنمای خرید مانیتور هم استفاده کنید. نکات مهم خرید مانیتور مناسب عبارت‌اند از:

نوع کاربری

اولین و مهم‌ترین چیزی که لازم است پیش از خرید مانیتور مشخص شود، کاربری آن است. ممکن است یک مانیتور را برای کارهای گرافیکی لازم داشته باشید یا می‌خواهید از آن صرفا برای گیمینگ استفاده کنید. با مشخص شدن نوع کاربری، مدل‌ها محدودتر و حتی برندها هم مشخص‌تر می‌شوند. به عنوان مثال مانیتور سامسونگ از آن دسته محصولاتی است که برای هر نیازی یک مدل مناسب ارائه می‌دهد اما برندی مثل جی پلاس، برای کارهای گرافیکی گزینه مطلوبی ندارد.

ابعاد مانیتور

وقتی کاربری مانیتور را مشخص کرده باشید، تصمیم‌گیری در مورد ابعاد آن آسان‌تر می‌شود. البته نباید عامل فضای قرارگیری را هم از یاد برد! هنگام خرید مانیتور، شما محدود به فضایی هستید که قرار است مانیتور در آن استفاده شود. به عنوان مثال روی یک میز کوچک نمی‌توانید یک مانیتور اولترا واید ۴۰ اینچی قرار دهید. برای انتخاب ابعاد مناسب مانیتور، به فضا، کاربری و البته فاصله‌ای که از آن خواهید داشت دقت کنید. هرچقدر از مانیتور دورتر باشید، باید مدل بزرگ‌تری انتخاب کنید.

نوع پنل

پنل مورد استفاده در ساخت یک مانیتور، ویژگی‌های ذاتی آن را مشخص می‌کند. هر نوع پنل برای کاربری مشخصی بهترین کارایی را ارائه می‌دهد. بر اساس نوع استفاده، بهتر است پنل مناسب را خریداری کنید. به عنوان مثال پنل‌های OLED و VA بهترین عملکرد را برای بازی‌ها دارند و پنل‌های TN قیمت کمتری داشته و بهترین گزینه برای مصارف اداری هستند.

نوع طراحی

منظور ما از نوع طراحی، در واقع تخت یا خمیده بودن مانیتور است. تلویزیون‌های خمیده محصولات ناموفق بازار بودند اما مانیتورهای خمیده داستانشان متفاوت است. یک مانیتور اولترا واید خمیده، ضمن ارائه سطح وسیع نمایش، فضای کمتری اشغال می‌کند و خستگی چشم‌ها را هم کاهش می‌دهد. مانیتورهای اولترا واید خمیده، به صورت اختصاصی برای گیمینگ و ستاپ‌های تدوین گزینه‌هایی عالی هستند.

رزولوشن و نسبت تصویر

یکی از مهم‌ترین نکات پیش از خرید مانیتور، رزولوشن یا وضوح تصویر آن است. البته رزولوشن یک معیار مطلق و وضوح معیاری نسبی است. رزولوشن مناسب مانیتور بر اساس کاربری و ابعاد آن مشخص می‌شود. اگر یک مانیتور ۱۹ اینچی برای کارهای اداری لازم دارید، رزولوشن HD هم می‌تواند پاسخ‌گوی شما باشد. برای مصارف حرفه‌ای‌تر که به مانیتورهای بزرگ‌تر و با وضوح بیشتری نیاز است، باید به سراغ مدل‌هایی با رزولوشن FHD و بالاتر بروید. نسبت تصویر هم میزان عریض بودن صفحه نمایش را تعیین می‌کند. اگر یک مانیتور برای بازی یا ادیت ویدیو می‌خواهید، مدل‌های ۲۱:۹ گزینه‌های بهتری به حساب می‌آیند.

نرخ تازه‌سازی یا ریفرش ریت

نرخ تازه‌سازی یا همان Refresh Rate مانیتور، به معنای تعداد دفعاتی است که در هر ثانیه، کل پیکسل‌های مانیتور تازه‌سازی می‌شوند. هرچه این مقدار بالاتر باشد، حرکات سریع نرم‌تر نمایش داده می‌شوند. برای کارهای عادی و روزمره، ریفرش ریت ۶۰ هرتز کاملا کافی است اما اگر یک مانیتور برای سیستم گیمینگ می‌خواهید باید روی عددهای بالاتر سرمایه‌گذاری کنید. این عامل می‌تواند تأثیر زیادی روی قیمت داشته باشند. به عنوان مثال به نگاهی به قیمت مانیتور ایسوس، متوجه می‌شویم مدل‌هایی که ریفرش‌ریت بالاتری دارند، گران‌تر هستند.

word image 60768 2

زمان پاسخ دهی یا ریسپانس تایم

زمان پاسخ‌دهی هم درست مثل ریفرش ریت در نرمی تصاویر متحرک و سایه نداشتن تصاویر سریع نقش اساسی دارد. این زمان که با میلی ثانیه نشان داده می‌شود، هرچه کم‌تر باشد بهتر است. برای کارهای اداری اعداد ۵ میلی ثانیه کاملا کافی است و برای گیمینگ، بهتر از پایین‌تر از این باشد.

ورودی‌ها و خروجی‌ها

اگر تمام نکات بالا را برای خرید مانیتور مشخص کرده باشید، بهتر است پیش از سفارش یکی از مدل‌های مناسب، کمی درنگ کنید! ورودی‌ها و خروجی‌های احتمالی مانیتور هم می‌تواند روی عملکرد آن تأثیر بگذارد. باید توجه کنید که بر اساس استفاده و دستگاهی که قرار است مانیتور به آن متصل شود، نوع ورودی‌های محصول منطبق باشد و اگر به خروجی‌هایی مثل جک هدفون یا هاب USB احتیاج دارید، وجودشان را در مدل‌های مد نظر، بررسی کنید.

امکانات جانبی مانیتور

به عنوان آخرین نکته‌ای که لازم است در مسیر خرید مانیتور در نظر گرفته شود، باید به ویژگی‌های جانبی این محصولات هم توجه شود. ویژگی‌هایی مثل برخورداری از استانداردهای جلوگیری از پرش تصویر و پیشگیری از خستگی چشم، بلندگو، پایه‌های تنظیم شونده و پشتیبانی از استاندارد VESA از جمله این ویژگی‌ها هستند. البته نوع کاربری روی این استانداردها تأثیر زیادی دارد.

قیمت مانیتور

مهم‌ترین عامل تعیین کننده در خرید مانیتور، قیمت آن است. اگر همه ویژگی‌های بالا را در نظر گرفته باشید و یه یک مانیتور با قیمت بالا رسیده باشید، ممکن است همه چیز عوض شود. برای گیمرها این وضعیت سخت‌تر است. در مسیر محدود کردن مدل‌ها، لازم است حواستان به قیمت مانیتورهای باقی‌مانده و بودجه‌ای که برای خرید مانیتور در نظر گرفته‌اید، باشد.

word image 60768 3

خرید مانیتور با قیمت مناسب از تاپ رایان

خرید مانیتور، می‌تواند یک تجربه جذاب و لذت‌بخش باشد. اگر مواردی که در بالا گفته شد را به دقت در نظر بگیرید، به فهرستی از چند مدل خواهید رسید که می‌توانید بر اساس سلیقه، قیمت یا خواندن نظرات دیگر خریداران، در موردشان تصمیم‌گیری کنید. تمام این فرایند به آسانی و بدون نیاز به دانش فنی تخصصی در فروشگاه اینترنتی تاپ رایان امکان‌پذیر است.

با استفاده از امکانات تخصصی در بخش مانیتور فروشگاه اینترنتی تاپ رایان، می‌توانید به راحتی تمام مشخصات مد نظر را انتخاب و لیستی از مدل‌های موجود را مشاهده کنید. امکان مقایسه مدل‌ها و انتخاب بهترین گزینه هم وجود دارد. در تاپ رایان، علاوه بر امکانات هوشمند جستجوی محصول، می‌توانید از مشاوره تخصصی هم استفاده کنید. کافی است با استفاده از چت آنلاین یا تماس تلفنی، از کارشناسان این فروشگاه کمک بخواهید.

میلاد حیدری

کتاب بخون، بخند و خوب باش تا همه مون در آرامش باشیم... سالهاست در زمینه آموزش رایگان در زمینه های اینترنت، کامپیوتر و دنیای تکنولوژی فعالیت می کنم و هدفم ارتقای سطح علمی هموطنان عزیز در سراسر دنیاست. سوالات خود را مطرح کنید در حد توان پاسخ خواهم داد...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا