ریپورتاژ تبلیغاتی

ادوبی پریمیر (Adobe Premiere) چیست و چه کاربردی دارد؟ تفاوت پریمیر با افتر افکت

Ready for Charb gif

امروزه رشد تکنولوژی نه تنها در بخش سخت‌ افزاری بلکه در بخش نرم‌ افزاری نیز به رشد قابل توجهی رسیده است. این روزها نرم افزارها در تمام المان‌های زندگی بشر جای خود را یافته‌اند و با کارایی و قابلیت‌هایی که ارائه می‌دهند، سرعت، دقت و کیفیت را برای تولیدات متنوع و گسترده به ارمغان آورده‌اند. قسمت جذاب ماجرا بازار کاری است که افراد می‌توانند به صورت دورکاری در آن به کسب درآمد بپردازند و با انجام پروژه‌های نرم افزاری مختلف با کارفرمایان بسیاری همکاری سازنده داشته باشند. اگر به عنوان یک فریلنسر در صنعت فیلم‌سازی دستی داشته باشید، به احتمال زیاد نام ادوبی پریمیر (Adobe Premiere) به عنوان یک نرم افزار قدرتمند به گوش‌تان خورده است. هر چند در صنعت فیلم‌سازی نرم افزارهای متعددی به کار گرفته می‌شوند، اما استفاده از ادوبی پریمیر با کارایی‌های منحصربه‌فردی که ارائه می‌دهد، نقش پررنگ‌تری در حوزه ادیت و ویرایش محتواهای ویدئویی دارد.‌

ادوبی پریمیر

ادوبی پریمیر چیست؟

برای این که کاربرد این نرم افزار و تفاوت‌های آن با افتر افکت را بشناسید، لازم است به صورت مجزا و البته جامع با هر یک از این نرم افزارها آشنا شوید. ادوبی پریمیر که به عنوان پریمیر پرو نیز شناخته می‌شود، یکی از پرطرفدارترین نرم افزارها در حوزه ویرایش فیلم است که توسط شرکت ادوبی طراحی و منتشر شده است؛ بنابراین می‌توان آن را یک نرم افزار حرفه‌ای و قدرتمند دانست که از تکنولوژی و امکانات بالا در زمینه ویرایش فیلم برخوردار است.‌ این نرم افزار دیجیتال قدیمی نقش بسیار پررنگی در تدوین و ویرایش فیلم‌هایی دارد که تاکنون مشاهده کرده‌اید. جذابیت این نرم افزار گذشته از امکاناتی که در اختیار کاربر قرار می‌دهد، استفاده گسترده آن توسط افراد مبتدی تا افراد حرفه‌ای است. درواقع هر فردی بر حسب توانایی خود می‌تواند از کاربردهای نرم افزار پریمیر استفاده کند.‌ قطعا کیفیت فیلم‌ها و ویدئوهای مختلف تأثیر بسیار زیادی در جذب مخاطب دارد و پریمیر این امکان را به کاربران خود می‌دهد که انواع محتواهای ویدئویی را بالاترین کیفیت ادیت کنند.

حتما بخوانید: ادوبی پریمیر پرو چیست

کاربرد ادوبی پریمیر

این نرم افزار کاربردهای بسیار زیادی دارد و فریلنسرها می‌توانند از امکانات آن در راستای تدوین یک کار حرفه‌ای بهره برده و درآمدهای قابل توجهی در این مسیر کسب کنند. در واقع پریمیر پرو هر آنچه برای ادیت یک فیلم احتیاج دارید را در اختیارتان می‌گذارد. از کاربردهای قابل توجه این نرم افزار کامپیوتری می‌توان به سرعت بالا در ویرایش فیلم، ترکیب فایل‌های دیجیتالی صوتی و تصویری و ویرایش آن‌ها، برخورداری از ابزارهای مونتاژ و صداگذاری، امکان ذخیره فیلم با فرمت و کیفیت دلخواه، پشتیبانی از فرمت‌های مختلف و ایجاد جلوه‌های صوتی و تصویری به واسطه آن، سازگاری با سایر نرم افزارهای شرکت ادوبی و امکان ترکیب آن‌ها، هماهنگی با نرم افزارهای ادیت صدا، قابلیت زیرنویس برای فیلم‌ها، امکان برش بخش‌هایی از فیلم که آن‌ها را نمی‌پسندید، امکان قرار دادن لوگو و … اشاره کرد؛ علاوه بر این‌ها، امکان استفاده از این نرم افزار بدون داشتن مهارت خاص برای فریلنسرهای آماتور بسیار حائز اهمیت است.

 


چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

کاربرد ادوبی پریمیر

افتر افکت چیست؟

افکر افکت نیز مانند ادوبی پریمیر یکی از نرم افزارها و برنامه‌های کاربردی است که توسط  شرکت ادوبی توسعه یافته است. این نرم افزار در ایجاد جلوه‌های بصری و حرکت‌های گرافیکی دو بعدی کاربرد دارد. شما می‌توانید با استفاده از این نرم افزار تصاویر پویای بسیار جذابی را تدوین کنید. توسعه افتر افکت و استفاده از این نرم افزار زمینه‌ساز شکوفایی خلاقیت و ابتکارات افراد در ویرایش محتواهای ویدئویی است. درواقع این نرم افزار به کاربران خود امکان می‌دهد که با تهیه ویدئوهای بسیار زیبا یک اثر هنری جذاب و نوآورانه خلق کنند. شما می‌توانید با استفاده از افترافکت صحنه‌های ثابت را به تصاویر متحرک تبدیل کرده و صحنه‌های خلاقانه و خیال‌انگیز در فیلم ایجاد کنید.‌ درنهایت این نرم افزار پویا به شما کمک می‌کند که با ارائه تیزهای تبلیغاتی و انجام پروژه‌های خارق‌العاده برای شرکت‌های تبلیغاتی، به صورت دورکاری به کسب درآمدهای بالا برسید.

مقایسه پریمیر با افتر افکت

همانطور که گفتیم، نرم افزارهای ادوبی پریمیر و افتر افکت از نرم افزارهای پرکاربرد و جذاب ادوبی هستند که در حوزه ادیت و تدوین ویدیو استفاده می‌شوند. مسئله اینجا است که کدام یک از این نرم افزارها برای پردازش فیلم‌ها مناسب‌ترند؟ این دو نرم افزار با وجود شباهت‌‌ها، تفاوت‌های بسیاری در ارائه عملکرد خود دارند‌. نرم افزار پریمیر بیشتر برای ادیت فیلم‌های خام، فیلم‌های طولانی یا ادیت هم‌زمان چند فیلم استفاده می‌شود؛ درواقع شما می‌توانید با این نرم افزار فیلم‌هایی را که مستقیما فیلم‌برداری شده‌اند به صورت حرفه‌ای تدوین کنید.

این در حالی است که برای ساخت جلوه‌های خاص، تصاویر متحرک چند بعدی، طراحی موشن گرافیک، اضافه کردن افکت‌ها و … در فیلم به نرم افزار افتر افکت احتیاج است. افتر افکت صرفا برای تدوین استفاده نمی‌شود و ادوبی پریمیر برای این منظور مناسب‌تر است.‌ می‌توان در جایگاه مقایسه، این دو نرم افزار را مکمل یک‌دیگر دانست.

استخدام تدوینگر ویدیو

با توجه به این که نرم افزارهای زیرمجموعه ادوبی در حوزه تدوین ویدئو کاربردهای بسیار گسترده‌ای دارند، فرصت‌های شغلی زیادی برای تدوینگران حرفه‌ای و آشنا با نرم افزارهای ادوبی پریمیر و افترافکت وجود دارد. همچنین افراد زیادی به صورت فریلنسری در این حوزه فعالیت می‌کنند. در صورتی که نیاز به استخدام تدوینگر ویدیو برای پروژه‌های خود دارید، می‌توانید در سایت‌های فریلنسری مانند پونیشا افراد حرفه‌ای مسلط بر پریمیر و افترافکت را برای این کار پیدا کرده و استخدام کنید.

پریمیر

در نهایت

استخدام افراد ماهر و قابل اعتماد و سپردن پروژه‌های مختلف به آن‌ها می‌تواند چالش برانگیز باشد. پونیشا به عنوان بهترین و معتبرترین سایت فریلنسری شناخته می‌شود که بازار کار مناسبی برای پروژه‌های فریلنسینگ فراهم ساخته است. پونیشا درواقع بستری است که فریلنسرها و کارآفرینان را به کارفرمایان و شرکت‌های نیازمند خدمات آنلاین معرفی کرده و با ایجاد یک پل ارتباطی بین آن‌ها در راستای ایجاد یک سبک زندگی متفاوت برای فریلنسرها و ایجاد دنیای بهتر برای همه تلاش می‌کند. شما می‌توانید بدون حضور فیزیکی و با اطمینان بالا در سایت پونیشا پروژه‌های تدوین خود را به افراد حرفه ای بسپارید و یا برعکس، به عنوان فریلنسر فعالیت کرده و این نوع پروژه‌ها را بپذیرید و با انجام آن‌ها به کسب درآمد بپردازید. در این سایت هزاران فریلنسر وجود دارند که با خلق پروژه‌های حرفه‌ای برای کارفرمایان مختلف با یک‌دیگر رقابت می‌کنند. اگر در حوزه تدوین فیلم و گرافیک مهارت داشته و به خدمات پونیشا نیاز دارید، کافی است سری به سایت پونیشا بزنید.

میلاد حیدری

کتاب بخون، بخند و خوب باش تا همه مون در آرامش باشیم... سالهاست در زمینه آموزش رایگان در زمینه های اینترنت، کامپیوتر و دنیای تکنولوژی فعالیت می کنم و هدفم ارتقای سطح علمی هموطنان عزیز در سراسر دنیاست. سوالات خود را مطرح کنید در حد توان پاسخ خواهم داد...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا