ریپورتاژ تبلیغاتی

آموزش نصب گلس گوشی

برای برخی افراد، نصب گلس روی صفحه یک گوشی از سخت ترین کارهای دنیاست. اگر شما هم جزو همین دسته هستید، تا انتهای این مقاله همراه ما و آموزش نصب گلس گوشی باشید تا نشان دهیم که انجام این کار چقدر ساده است.

مراحل آموزش نصب گلس گوشی در چند گام ساده

روش های مختلفی برای نصب گلس موبایل وجود دارد که هرکدام از آن ها ممکن است در نوع خود کاربردی باشند. در ادامه، نحوه چسباندن گلس گوشی به آسان ترین شکل ممکن را توضیح خواهیم داد:

1- انتخاب محیط مناسب برای نصب گلس

قبل از شروع کار باید مطمئن شوید فضایی که در آن قرار دارید، تمیز باشد؛ وجود ذرات گردوغبار زیاد در هوا، کار شما را بسیار دشوار می کنند و ممکن است بدون آنکه متوجه شوید، زیر گلس بروند. نصب گلس در نزدیکی پنجره یا کولر هم اصلا توصیه نمی شود. علاوه بر این، برای راحتی کار سعی کنید سطحی صاف را برای نصب گلس روی گوشی در نظر بگیرید.

اگر قبلا گلس روی موبایل شما نصب شده است، آن را با دقت جدا کرده و حتما دستان خود را بشویید. این موضوع شاید از دیدگاه بسیاری از افراد ساده به نظر رسد، اما واقعا مهم است، چرا که حین جدا کردن گلس ممکن است ذرات مختلفی به دست بچسبند و موقع نصب گلس، روی صفحه بیفتند.

نصب گلس

2- تمیز کردن صفحه گوشی

در ادامه آموزش نصب گلس گوشی به یکی از مهم ترین بخش ها یعنی شیوه تمیز کردن صفحه می رسیم؛ برای این کار باید از یک پارچه یا حوله نرم استفاده کرد. معمولا همراه با گلس ها، یک دستمال مرطوب و یک دستمال خشک کوچک که روی آن ها شماره های 1 و 2 درج شده نیز در اختیار کاربران قرار می گیرد. این پارچه های کوچک، توانایی خوبی در تمیز کردن صفحه گوشی دارند، اما اگر لازم شد می توانید از حوله یا یک پارچه نرم برای پاک کردن چربی ها و کثیفی ها نیز استفاده کنید.

پیش از نصب گلس مطمئن شوید که هیچ ذره یا گردوغباری روی صفحه باقی نمانده است؛ اگر صفحه به درستی تمیز نشود، ذرات گردوغبار باعث ایجاد حباب های ریز در زیر گلس خواهند شد. یکی از بهترین تکنیک ها برای از بین بردن این ذره ها، استفاده از چسب نواری است؛ فقط کافیست دو سر تکه ای چسب نواری را با انگشتان خود نگه داشته و آن را روی بخش های مختلف صفحه یا قسمتی که فکر می کنید ذرات گردوغبار وجود دارند، بزنید تا همه به آن بچسبند.

3- تنظیم زاویه گلس

قبل از نصب گلس روی گوشی، دستگاه را به صورت افقی در مقابل خود قرار داده و تمام بخش ها و حفره های گلس را متناسب با محل سنسورها، دوربین و … به دقت بررسی کنید. معمولا بلندگوی بالایی، دوربین سلفی یا گوشه های دستگاه، بهترین محل برای تنظیم موقعیت دقیق گلس هستند.

تنظیم زاویه گلس

4- نصب گلس گوشی

بعد از جدا کردن گلس و تنظیم زاویه، نوبت به قرار دادن آن روی صفحه گوشی می رسد. برای این کار، نیاز به هیچ تکنیک یا ترفند خاصی نیست؛ فقط کافیست گلس را از فاصله ای کوتاه روی صفحه رها کنید تا خودش به صفحه گوشی بچسبد. برای راحت تر شدن کار می توانید ابتدا بخش بالایی و سپس بخش پایین را به گوشی نزدیک کنید تا به صفحه بچسبد.

نصب گلس گوشی

5- از بین بردن حباب ها

برخی مواقع ممکن است حباب های کوچک یا درشتی را زیر گلس ببینید که نشان می دهد گلس به خوبی به صفحه نچسبیده است. برای از بین بردن این حباب ها کافیست یک پارچه نرم را روی آن ها قرار داده و با فشار آوردن، حباب ها را به سمت لبه صفحه هدایت کنید تا هوای اضافی خارج شده و گلس به صفحه بچسبد. توصیه می کنیم برای اینکه این حباب ها را بهتر ببینید، گوشی را پیش از شروع کار خاموش کنید.

با نصب یکی از انواع گلس ها روی گوشی می توان از هزینه های احتمالی بسیار بالا جلوگیری کرد. در آموزش نصب گلس گوشی نیز تلاش کردیم تمام نکاتی را که می توانند به انجام هرچه آسان تر این کار کمک کنند، بیان کنیم تا بدون پرداخت هزینه های اضافه به مغازه داران، خود از عهده نصب گلس بر روی گوشی برآیید.

 

میلاد حیدری

کتاب بخون، بخند و خوب باش تا همه مون در آرامش باشیم... سالهاست در زمینه آموزش رایگان در زمینه های اینترنت، کامپیوتر و دنیای تکنولوژی فعالیت می کنم و هدفم ارتقای سطح علمی هموطنان عزیز در سراسر دنیاست. سوالات خود را مطرح کنید در حد توان پاسخ خواهم داد...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا