به مدت محدود! اپلیکیشن "چرب زبان" با قیمت سال گذشته به فروش می رسد! (بهترین اپ آموزش زبان)

(اینجا کلیک کنید)
آموزش های متنوع دیگر

کدام سری لپ تاپ ایسوس را بخریم؟ [شباهت و تفاوت ها]

اگر قصد خرید بهترین مدل لپ تاپ asus را دارید و نمی‌دانید کدام یک را باید بخرید، این مطلب می‌تواند به شما کمک کند. البته پیش از خرید لپ تاپ، باید سری لپ تاپ های ایسوس را بشناسید و تفاوت هر یک را بررسی کنید. در این صورت می‌توانید گزینه مناسب با نوع کاربری خود را خریداری نمایید. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی تفاوت سری های لپ تاپ ایسوس بپردازیم.

تفاوت سری های لپ تاپ ایسوس

ایسوس با در نظر گرفتن طیف گسترده‌ای از کاربران و نیازهایشان، سری لپ تاپ های متنوعی را به بازار عرضه کرده است. بنابراین، این مطلب می‌تواند یک راهنمای جامع برای انتخاب بهترین مدل ایسوس با توجه به نیاز و نوع کاربری شما باشد.

لپ تاپ های سری گیمینگ ایسوس

لپ تاپ های گیمینگ عمدتا دارای سخت افزار قدرتمندی هستند که آن‌ها را برای نبرد در روزهای سخت و گیم‌های سنگین آماده می‌سازد. لپ تاپ های گیمینگ ایسوس به 2 سری بزرگ تقسیم می‌شوند:

  1. سری راگ (ROG)
  2. سری تاف (TUF)

سری راگ (ROG)

سری ASUS ROG قدرتمندترین لپ تاپ های گیمینگ را دل خود جای داده است. بهترین پردازنده‌ها و کارت گرافیک‌ها در سخت افزار این لپ تاپ دیده می‌شوند. همچنین، نمایشگرهایی با کیفیت فوق‌العاده و نرخ نوسازی بالا سبب شده تا این سری از لپ تاپ ها به غول سرسخت میدان تبدیل شوند. سری راگ خود به 3 زیرمجموعه کوچک‌تر تقسیم‌بندی می‌شوند:

  1. ROG Strix
  2. ROC Zephyrus
  3. ROG Flow

هر یک از این سری‌های دنیای متفاوتی با یکدیگر دارند و بر روی یک ویژگی خاصی متمرکز شده‌اند. در ادامه به اختصار هر یک را توضیح می‌دهیم.

سری ROG Strix

سری ایسوس راگ استریکس بر گیمینگ حرفه‌ای و قدرت سخت‌افزاری بالا متمرکز شده است. پردازنده قوی در کنار کارت گرافیک قدرتمند انویدیا قرار گرفته‌اند. همچنین، به یک سیستم کولینگ پیشرفته نیز مجهز شده‌اند.

صفحه نمایش از 15.6 تا 18 اینچ

نرخ نوسازی: از 120 تا 360 هرتز

کیفیت: QHD+/ WQHD

پردازنده اینتل: Core i7/ Core i9

AMD: Ryzen 7/ Ryzen 9

گرافیک انویدیا سریRTX/ GTX
حافظه رم از 8 تا 64 گیگابایت
حافظه داخلی از 512 گیگابایت تا 4 ترابایت

اگر بخواهیم به جذاب‌ترین مدل سری راگ استریکس اشاره کنیم، لپ تاپ ایسوس 18 اینچی مدل ROG Strix 18 GL814JIR در صدر جدول قرار می‌گیرد. مشخصات این لپ تاپ عبارت است از:

  • پردازنده Core i9 14900HX
  • گرافیک RTX 4070
  • صفحه نمایش 18 اینچی WQXGA و نرخ نوسازی 240 هرتزی
  • رم 32 گیگابایتی
  • SSD یک ترابایتی

سری ROG Zephyrus

راگ زفیروس سری دوست داشتی راگ ایسوس است که علاوه بر سخت افزار قدرتمند، بر طراحی ظریف متمرکز شده است.به همین دلیل، قابلیت حمل آسانی دارد. این سری هم برای گیمرها و هم برای کاربران حرفه‌ای انتخابی بسیار مناسبی است.

صفحه نمایش از 14 تا 17.3 اینچ

نرخ نوسازی: از 60 تا 300 هرتز

کیفیت: QHD+/ WQHD/ UHD+/ FHD+/ 4K

پردازنده اینتل: Core i7/ Core i9/ Ultra 7/Ultra 9

AMD: Ryzen 7/ Ryzen 9/ Ryzen AI HX

گرافیک انویدیا سریRTX/ GTX
حافظه رم از 16 تا 64 گیگابایت
حافظه داخلی از 512 گیگابایت تا 4 ترابایت

یکی از بهترین مدل‌های سری راگ زفیروس، لپ تاپ ایسوس 16 اینچی مدل ROG Zephyrus G16 GU605MV است. این مدل دارای مشخصاتی به شرح زیر است:

  • پردازنده Ultra 7 155H
  • گرافیک RTX 4060
  • صفحه نمایش 16 اینچی WQXGA و نرخ نوسازی 240 هرتزی
  • رم 32 گیگابایتی
  • SSD یک ترابایتی

https://plazadigital.ir/product/pdp-153597/لپ-تاپ-گیمینگ-ایسوس-16-اینچی-مدل-rog-zephyrus-g16-gu605mv-ultra-7-155h-32gb-1tb-ssd-rtx4060/

سری ROG Flow

جذاب‌ترین گروه از سری راگ، لپ تاپ های ROG Flow هستند که قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای دارند. طراحی بسیار ظریف، قابلیت تبدیل‌پذیری و نمایشگر لمسی از برجسته‌ترین ویژگی‌های این گروه به شمار می‌روند.

صفحه نمایش از 13.4 تا 17.3 اینچ

نرخ نوسازی: از 60 تا 240 هرتز

کیفیت: UHD+/ FHD+/ 4K

پردازنده اینتل: Core i5 / Core i7/ Core i9

AMD: Ryzen 9

گرافیک انویدیا سری RTX/ GTX

اینتل Iris

حافظه رم از 16 تا 64 گیگابایت
حافظه داخلی از 512 گیگابایت تا 2 ترابایت

word image 61599 2

سری تاف گیمینگ (TUF Gaming)

لپ تاپ های ایسوس تاف قیمتی مناسب‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر از سری راگ دارند، اما این موضوع به این معنی نیست که قدرت و کارایی لازم را برای امور حرفه‌ای و گیمینگ ارائه نمی‌دهند. در ادامه به طور مختصر به مشخصات لپ تاپ های ایسوس تاف گیمینگ اشاره می‌‌‌کنیم.

صفحه نمایش از 14 تا 17.3 اینچ

نرخ نوسازی: از 60 تا 360 هرتز

کیفیت: QHD+/ FHD+/ WQHD

پردازنده اینتل: Core i5/ Core i7/ Core i9

AMD: Ryzen 5/ Ryzen 7/ Ryzen 9

گرافیک انویدیا سری RTX/ GTX
حافظه رم از 8 تا 64 گیگابایت
حافظه داخلی از 512 گیگابایت تا 2 ترابایت

از برترین مدل های سری ایسوس تاف گیمینگ، می‌توان به لپ تاپ ایسوس 16 اینچی مدل TUF Gaming F16 FX607JVR اشاره کرد. این لپ تاپ گیمینگ جذاب دارای مشخصاتی به شرح زیر است:

  • پردازنده Core i9 14900HX
  • گرافیک RTX 4060
  • صفحه نمایش 16 اینچی WQXGA و نرخ نوسازی 165 هرتزی
  • رم 16 گیگابایت
  • SSD یک ترابایتی

لپ تاپ های سری اداری-دانشجویی

همان طور که از نام این خانواده ایسوس پیداست، برای امور مهندسی، اداری، دانشجویی و … مناسب هستند. از ویژگی‌های برتر این سری می‌توان به طراحی ظریف و قابلیت حمل آسان آن‌ها اشاره کرد. لپ تاپ های سری اداری-دانشجویی متشکل از 2 خانواده جذاب ویووبوک و زنبوک هستند. هر یک از این سری‌ها ویژگی‌ها و مشخصات جذاب و منحصر‌به‌فرد خود را دارند. در ادامه، هر یک از این سری‌های جذاب ایسوس را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

سری زنبوک (ZenBook)

یک سری جذاب و دوس داشتنی از سری لپ تاپ های اداری ایسوس که طراحی بی‌نظیر و ظریف خود، طرفداران بسیاری دارد. طراحی مدرن سری زنبوک در کنار سخت افزار بسیار خوب، گویای توانایی این لپ تاپ در پردازش‌های مهندسی و … است. مشخصات کلی این سری به شرح زیر است:

صفحه نمایش از 14 تا 16 اینچ
پردازنده اینتل: Core i5/ Core i7/ Core i9/ Core Ultra 5/ Core Ultra 7 / Core Ultra 9

AMD: Ryzen 5/ Ryzen 7/ Ryzen 9

گرافیک انویدیا سری MX / RTX / GTX
حافظه رم از 8 تا 32 گیگابایت
حافظه داخلی از 256 گیگابایت تا یک ترابایت

یک محصول جذاب از سری ASUS ZenBook که در لیست بهترین لپ تاپ های ایسوس قرار می‌گیرد، لپ تاپ ایسوس 14 اینچی مدل ZenBook 14 OLED UX3405MA-A است. مشخصات این لپ تاپ به شرح زیر است:

  • پردازنده Ultra 9 185H
  • گرافیک آنبرد Intel Arc
  • صفحه نمایش 14 اینچی 3K و نرخ نوسازی 120 هرتزی
  • رم 16 گیگابایت
  • SSD یک ترابایتی

word image 61599 3

سری ویووبوک (VivoBook)

یک سری جذاب دیگر اما کمی مقرون‌به‌صرفه‌تر از سری زنبوک، لپ تاپ های ایسوس VivoBook هستند. در این سری، طراحی ظریف و باریک همچنان حفظ شده است. البته نباید قدرت پردازشی این سری را نیز دست کم گرفت؛ چرا که از پس پردازش‌های حرفه‌ای نیز برمی‌آید.

صفحه نمایش از 14 تا 17 اینچ
پردازنده اینتل:

Core i3/ Core i5/ Core i7/ Core i9/ Core Ultra 5/ Core Ultra 7/ Core Ultra 9

AMD: Ryzen 3/ Ryzen 5/ Ryzen 7/ Ryzen 9

گرافیک انویدیا سری MX / RTX / GTX

یا گرافیک آنبرد

حافظه رم از 4 تا 32 گیگابایت
حافظه داخلی از 256 گیگابایت تا یک ترابایت

یک مدل جذاب و حرفه‌ای از سری ویووبوک ایسوس که عملکرد بسیار خوبی را ارائه می‌دهد، لپ تاپ ایسوس 15.6 اینچی مدل Vivobook Pro 15 OLED N6506MV نام دارد. این لپ تاپ دارای مشخصات زیر است:

  • پردازنده Ultra 7 155H
  • گرافیک GeForce RTX 4060
  • صفحه نمایش 15.6 اینچی OLED با رزولوشن 3K و نرخ نوسازی 120 هرتزی
  • رم 16 گیگابایتی DDR5
  • حافظه SSD یک ترابایتی

لپ تاپ طراحی

اگر به عنوان یک گرافیست یا طراح حرفه‌ای فعالیت می‌کنید، مناسبترین گزینه برای شما لپ تاپ های ایسوس ProArt StudioBook است. این لپ تاپ های به طور اختصاصی برای امور گرافیکی طراحی‌شده‌اند و عملکرد بی‌نظیری در را رندرگیری و اجرای برنامه‌های حرفه‌ای گرافیکی ارائه می‌دهند. صفحه نمایش این لپ تاپ های دقت رنگی فوق‌العاده بالا و رزولوشن عالی دارد؛ به همین منظور، برای امور گرافیکی که نیاز به دقت بالایی دارند، مناسب خواهد بود.

صفحه نمایش 16 اینچ
پردازنده اینتل: Core i7/ Core i9

AMD: Ryzen 5/ Ryzen 7/ Ryzen 9/ Ryzen AI 9

گرافیک Nvidia Quadro یا RTX
حافظه رم از 8 تا 64 گیگابایت و بالاتر
حافظه داخلی از 256 گیگابایت تا یک ترابایت

بهترین سری لپ تاپ ایسوس

با توجه به سری‌های معرفی شده، بهترین سری ایسوس، لپ تاپ های سری راگ هستند. اما با این حال شما باید با توجه به نیاز خود و از بین بهترین مدل‌هایی که معرفی کرده‌ایم، مدل مناسب خود را انتخاب کنید.

خرید لپ تاپ ایسوس با پایین ترین قیمت از پلازا دیجیتال

برای خرید لپ تاپ ایسوس با بهترین قیمت بازار و گارانتی معتبر می‌توانید به فروشگاه پلازا دیجیتال مراجعه کنید. علت اصلی پایین بودن قیمت لپ تاپ های ایسوس در پلازا دیجیتال این است که این فروشگاه، نمایندگی رسمی ایسوس در ایران بوده و به طور مستقیم کالاها را وارد کشور می‌کند. با دریافت مشاوره تخصصی از کارشناسان فروش می‌توانید بهترین گزینه را خریداری نموده و از گارانتی معتبر نیز برخوردار شوید. توجه داشته باشید که امکان خرید اقساطی لپ تاپ ایسوس از پلازا دیجیتال فراهم شده است.

 

چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

تیم تولید محتوا

کتاب بخون، بخند و خوب باش تا همه مون در آرامش باشیم... سالهاست در زمینه آموزش رایگان در زمینه های اینترنت، کامپیوتر و دنیای تکنولوژی فعالیت می کنم و هدفم ارتقای سطح علمی هموطنان عزیز در سراسر دنیاست. سوالات خود را مطرح کنید در حد توان پاسخ خواهم داد...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا