آموزش های متنوع دیگر

تکنسین چیست؛ راه های تکنسین شدن در ایران و خارج از کشور

رشته‌های فنی حرفه‌ای از جمله مشاغلی محسوب می‌شوند که بازار کار خوبی دارند و کسب مهارت در این زمینه‌ها می‌تواند شما را به یک شغل مناسب برساند. احتمالا شما هم تاکنون نام تکنسین فنی را شنیده‌اید و تا حدودی می‌دانید که به فرد شاغل در زمینه مشاغل فنی حرفه‌ای، تکنسین می‌گویند. در ادامه این مطلب پاسخ این سوال را در می‌یابید که تکنسین چیست و چگونه می‌توان به عنوان یک تکنسین در ایران یا خارج از ایران مشغول به کار شد؟

تکنسین چیست؟

تکنسین به فردی گفته می‌شود که بدون تحصیلات دانشگاهی و از طریق آموزش‌های عملی در یک رشته فنی حرفه‌ای، مهارت کسب می‌کند. آموزش‌های یک تکنسین، اغلب بر مباحث عملی متکی است و در آن کمتر به موضوعات تئوری پرداخته می‌شود. پس از دریافت آموزش‌های لازم، یک تکنسین این مهارت را دارد تا در حوزه کاری خود مشغول شده و درآمد به دست آورد.

روش های تکنسین شدن در ایران و خارج از کشور

اکنون این سوال پیش می‌آید که چگونه می‌توان به عنوان تکنسین در رشته‌های مختلف مشغول به کار شد؟ در پاسخ به این سوال ابتدا باید بدانید که قصد شما ورود به بازار کار ایران است یا قصد دارید تا به عنوان یک تکنسین، مهاجرت شغلی داشته باشید.

تکنسین شدن در ایران

اولین گام برای ورود به یک زمینه شغلی، کسب مهارت از طریق آموزش‌های عملی است. دوره‌های مختلفی توسط آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای برگزار می‌شود که در طی این دوره‌ها، فرد دانش و مهارت لازم در یک رشته فنی حرفه‌ای را کسب می‌کند.

علاوه بر مهارت، کسب مدرک معتبر فنی حرفه‌ای نیز مسیر شما برای ورود به این شغل را هموار می‌کند. برای آنکه بتوانید مدرک معتبر به دست آورید، باید به آموزشگاه‌هایی مراجعه کنید که در پایان دوره، برای کارآموزان مدرک معتبر صادر می‌کنند. پس شما برای ورود به بازار کار به عنوان یک تکنسین باید در آموزشگاه‌های معتبر، دوره‌های آموزشی را ثبت نام کنید.

تکنسین شدن در خارج از ایران

یکی از مسیرهای ممکن برای مهاجرت شغلی، کسب مدرک فنی حرفه‌ای قابل ترجمه و اقدام برای اپلای شغلی با این مدرک است. اگر قصد دارید تا از این طریق مهاجرت کنید، باید دوره‌های فنی حرفه‌ای را در آموزشگاه‌هایی سپری کنید که در پایان دوره مدرک معتبر و قابل ترجمه صادر می‌کنند. به خاطر داشته باشید که علاوه بر دریافت مدرک باید مهارت کافی در زمینه شغلی موردنظر را کسب کرده و یک تکنسین حرفه‌ای و باتجربه شوید.

آموزش مهارت‌های فنی و تربیت تکنسین‌های باتجربه در مجتمع پل

آموزش مهارت‌های فنی و تربیت تکنسین‌های باتجربه در مجتمع پل

مجتمع آموزشی پل از جمله بهترین آموزشگاه‌هایی است که دوره‌های فنی حرفه‌ای در رشته‌های مختلف را برگزار کرده و تکنسین‌های باتجربه و ماهر را تربیت می‌کند. دوره‌های حضوری مجتمع آموزش های اشتغال محور پل در استان گیلان و شهر رشت برگزار می‌شود که البته برای کارآموزانی که از شهرهای دیگر قصد حضور در این دوره‌های حضوری را دارند، امکانات خوابگاهی نیز در نظر گرفته شده است.

همچنین مجتمع پل دوره‌های مختلف را به صورت آنلاین نیز ارائه می‌دهد تا کلیه کارآموزان از شهرهای مختلف، امکان کسب مهارت‌های فنی را داشته باشند. برخلاف برخی از آموزشگاه‌ها، مجتمع پل مهارت‌های لازم را از صفر تا ۱۰۰ آموزش می‌دهد و در پایان دوره شما به سطح مهارت یک متخصص می‌رسید و امکان ورود به بازار کار را خواهید داشت. از دیگر ویژگی‌های دوره‌های آموزشی مجتمع پل می‌توان به قیمت مناسب آن اشاره کرد که البته برای رفاه حال کارآموزان، امکان پرداخت اقساطی نیز وجود دارد.

صدور مدرک فنی حرفه‌ای معتبر و مدرک دانشگاهی در مجتمع پل

همان‌طور که گفتیم ورود به بازار کار به عنوان تکنسین نیاز به مدرک معتبر دارد. مجتمع آموزشی پل در پایان دوره و پس از قبولی در آزمون نهایی، برای کارآموزان مدرک معتبر فنی حرفه‌ای صادر می‌کند. همچنین مجتمع پل تنها آموزشگاه در ایران است که امکان صدور مدرک دانشگاهی پودمانی را نیز فراهم کرده است که توسط وزارت علوم مورد تایید خواهد بود.

این مدارک فنی حرفه‌ای و دانشگاهی، قابل ترجمه بوده و از آن‌ها می‌توان برای مهاجرت شغلی به عنوان تکنسین به دیگر کشورها استفاده کرد. در ضمن شرکت در دوره‌های این آموزشگاه به هیچ پیش‌زمینه تخصصی یا مدرک دانشگاهی خاصی نیاز ندارد.

دوره های مجتمع آموزشی پل

دوره‌های مجتمع پل بر اساس بهترین رشته‌های فنی حرفه‌ای یعنی رشته‌های مرتبط با حوزه تکنولوژی در نظر گرفته شده‌اند که در ادامه این بخش به معرفی آن‌ها پرداخته‌ایم.

دوره تعمیرات موبایل

یکی از دوره‌های مجتمع پل، دوره تعمیرات موبایل در سطح نرم‌افزار و سخت‌افزار است. شما با شرکت در این دوره تضمینی آموزش تعمیرات موبایل علیرغم اینکه مهارت تعمیرات موبایل را به صورت کاملا تخصصی یاد گرفته‌اید، در وقت و هزینه خود صرفه جویی کرده‌اید و بعد از دوره، از خدمات پشیبانی و آموزش‌های آپدیت گوشی‌های جدید در پنل اختصاصی خود بهره‌مند می‌شوید و می‌توانید همواره جز تعمیرکارانی باشید که در سریع‌ترین زمان ممکن به جدیدترین قلق‌های تعمیراتی گوشی‌های جدید دسترسی داشته باشید تا نسبت به سایر تعمیرکاران مزیت رقابتی بالاتری داشته باشید و همینطور درآمد بیشتری کسب نمایید.

دوره نصب دوربین مداربسته و هوشمندسازی ساختمان

دوره نصب دوربین مداربسته و هوشمندسازی ساختمان

در دوربین‌های مداربسته در همه جا استفاده می‌شوند و تکنسین نصب و راه‌اندازی این دوربین‌ها از جمله مشاغلی است که بازار کار خوبی دارد. در مجتمع آموزشی پل با نصب و اعمال تغییرات در سیستم دوربین‌های مداربسته آشنا شده و پس از دوره آماده ورود به بازار کار خواهید بود. همچنین شرکت در دوره هوشمندسازی ساختمان نیز موجب افزایش مهارت‌های شما می‌شود.

دوره تعمیرات لپ‌تاپ و کامپیوتر

دوره تعمیرات لپ‌تاپ، آموزشی جامع برای تعمیر انواع لپ‌تاپ و سیستم‌های کامپیوتری است که در طی آن با کلیه مهارت‌های تعمیرات سخت‌افزار و نرم‌افزار لپ‌تاپ آشنا خواهید شد. دیگر بخش‌های این دوره شامل موارد زیر است:

  • تعمیر کلیه سیستم‌های کامپیوتری
  • تعمیرات ماینر
  • تعمیر کنسول‌های بازی

ورود به بازار کار با مجتمع آموزشی پل

مجتمع پل با بیش از ۲۰ سال سابقه در زمینه تربیت تکنسین‌های باتجربه بهترین دوره‌ها را برگزار کرده و مسیر شما برای ورود به بازار کار را هموار می‌کند. مجتمع پل در پایان دوره‌ها نیز به حمایت از کارآموزان ادامه داده و با معرفی، زمینه ورود آن‌ها به بازار کار را فراهم می‌کند.

میلاد حیدری

کتاب بخون، بخند و خوب باش تا همه مون در آرامش باشیم... سالهاست در زمینه آموزش رایگان در زمینه های اینترنت، کامپیوتر و دنیای تکنولوژی فعالیت می کنم و هدفم ارتقای سطح علمی هموطنان عزیز در سراسر دنیاست. سوالات خود را مطرح کنید در حد توان پاسخ خواهم داد...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا