آموزش های متنوع دیگر

تفاوت انواع ایکس باکس ها

مایکروسافت در سال 2020 با دو کنسول پا به نسل جدید گذاشت. هر دوی این محصولات توانستند نظر عده‌ای را جلب کنند و به محصولاتی محبوب تبدیل شدند. اما تفاوت انواع ایکس باکس ها در چیست؟ ما در این مطلب قصد داریم به شما بگوییم ایکس باکس سری ایکس و اس چه فرقی با هم دارند. پس در ادامه با ما همراه باشید.

حالا که تقریبا ۳ سال از زمان عرضه این کنسول‌ها می‌گذرد، می‌توان با اطمینان گفت که این محصولات دقیقا همان چیزی هستند که مایکروسافت قول‌اش را داده بود. ایکس باکس سری ایکس یک دستگاه قدرتمند است که یک تجربه تمام عیار از نسل نهم را ارائه می‌دهد و در سمت دیگر نسخه سری ایکس کنسولی اقتصادی به حساب می‌آید که می‌تواند برای گیمرهایی که بودجه محدودی دارند انتخاب معقولی در نظر گرفته شود. ما در ادامه به صورت دقیق‌تر به تفاوت انواع ایکس باکس ها اشاره می‌کنیم تا کاربرانی که قصد تهیه یکی از آن‌ها را دارند، راحت‌تر بتوانند تصمیم‌گیری کنند.

تفاوت انواع ایکس باکس ها از نظر قیمت

شاید بتوان گفت سری اس تنها در این بخش است که می‌تواند نسبت به نسخه بالارده برتری داشته باشد. مایکروسافت Xbox Series S را با برچسب قیمتی ۳۰۰ دلاری عرضه کرد در صورتی که نسخه سری ایکس قیمتی ۵۰۰ دلاری دارد. در بازار ما نیز نسخه Xbox Series X با قیمتی تقریبا ۲ برابر مدل پایین‌رده به فروش می‌رسد.

اما بیایید در ادامه با نگاهی به مشخصات و قابلیت‌های انواع ایکس باکس ببینیم آیا این اختلاف قیمت ارزش‌اش را دارد یا نه. همچنین با بررسی‌های پیش رو متوجه می‌شویم که سری اس به درد چه کسانی می‌خورد.

 ایکس باکس

فرق ایکس باکس سری ایکس و اس از نظر عملکرد

تفاوت قیمتی این دو دستگاه در این بخش توجیه می‌شوید؛ چرا که خواهید دید نسخه بالارده قدرت بالاتری نسبت به سری اس دارد. هر دوی این محصولات از پردازنده مشابهی استفاده می‌کنند، اما شرایط از نظر گرافیک، رم و حافظه داخلی متفاوت است.

سری ایکس کارت گرافیک AMD RDNA 2 و ۱۲ ترافلاپی و ۱.۸ گیگاهرتزی دارد، در صورتی که در مدل دیگر این کارت گرافیک ۴ ترافلاپی و ۱.۶ گیگاهرتزی است. مایکروسافت نسخه بالارده را با ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی عرضه کرده، اما گیمرهایی که به سراغ Xbox Series S می‌روند با دستگاهی دارای ۱۰ گیگابایت رم و ۵۰۰ گیگابایت حافظه داخلی مواجه خواهند شد.

نسخه سری ایکس از نظر قدرت مشخصا برادر کوچک‌اش را شکست می‌دهد و می‌تواند تجربه‌ی بهتری را برای گیمرها به ارمغان آورد. قابلیت ری‌ترسینگ (Ray Tracing) در سری اس محدود است، اما کاربران نسخه قوی‌تر روی آثار بیشتری از این تکنولوژی بهره می‌برند. علاوه بر این، شما با سری ایکس می‌توانید با کیفیت 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه بازی کنید، اما با مدل اقتصادی تنها امکان تجربه بازی‌ها با کیفیت 2K وجود دارد. بد نیست اشاره کنیم که Xbox Series X در بهترین حالت امکان تجربه بازی‌ها با کیفیت 8K و نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه را نیز ارائه می‌دهد.

تفاوت انواع ایکس باکس ها از نظر طراحی

ایکس باکس سری ایکس نسبت به سری اس اندازه بزرگی دارد و ممکن است قرار دادن‌اش در اتاق‌تان کمی چالش‌برانگیز باشد. هرچند از نظر ظاهری جذاب است. اما در سوی دیگر ما با دستگاهی طرف هستیم که یکی از کوچک‌ترین و سبک‌ترین کنسول‌های جهان به حساب می‌آید و در هر جایی می‌توان آن را قرار داد.

تفاوت انواع ایکس باکس ها از نظر طراحی

این نکته را نیز از یاد نبرید که نسخه سری اس صرفا دیجیتالی است، اما سری ایکس درایو دیسک دارد و می‌توانید نسخه فیزیکی بازی‌ها را با خرید آن مورد استفاده قرار دهید.

(خرید ایکس باکس)

جمع‌بندی

در این که مهم‌ترین تفاوت انواع ایکس باکس ها مربوط به عملکرد آن‌ها است شکی نیست. نسخه سری ایکس به شکل واضحی قوی‌تر است و برای گیمرهایی که بودجه محدودی ندارند انتخاب بهتری به حساب می‌آید.

اما اگر بودجه محدودی دارید و نمایشگری از آن استفاده می‌کنید 1080p است (و قصد ارتقا آن را ندارید) بهتر است خرید ایکس باکس سری اس را در برنامه قرار دهید.

پر فروش ترین دسته های بازی در ماه گذشته

میلاد حیدری

کتاب بخون، بخند و خوب باش تا همه مون در آرامش باشیم... سالهاست در زمینه آموزش رایگان در زمینه های اینترنت، کامپیوتر و دنیای تکنولوژی فعالیت می کنم و هدفم ارتقای سطح علمی هموطنان عزیز در سراسر دنیاست. سوالات خود را مطرح کنید در حد توان پاسخ خواهم داد...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا