به مدت محدود! اپلیکیشن "چرب زبان" با قیمت سال گذشته به فروش می رسد! (بهترین اپ آموزش زبان)

(اینجا کلیک کنید)
آموزش های متنوع دیگر

برای یادگیری شبکه از کجا شروع کنیم؟ + معرفی بهترین دوره نتورک پلاس

یادگیری اصول شبکه امروز محبوبیت زیادی پیدا کرده است. شرکت در بهترین دوره network قطعا موجب می‌شود که بتوانید تمامی نکات و مواردی که در این حوزه وجود دارند را یاد بگیرید؛ اما سوال اصلی این است که از کجا باید این کار را شروع کنیم؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که دوره‌های بسیار زیادی در این زمینه منتشر شده‌اند؛ شما باید ابتدا بهترین مسیر یادگیری کامل شبکه را بررسی کرده و سپس در بهترین دوره برای این کار شرکت کنید. در ادامه این موارد را به شما توضیح خواهیم داد.

برای یادگیری شبکه چه دوره‌هایی باید بگذرانیم؟

سوالی که بسیاری از کاربران دررابطه‌با شبکه پرسیده‌اند این است که چه دوره‌هایی را باید برای این کار بگذرانیم؟ مسیر یادگیری یا همان نقشه راه یادگیری شبکه و امنیت دوره‌های گوناگونی را شامل می‌شود که بهترین دوره نتورک پلاس نیز جزء آن‌ها به‌حساب می‌آید. این نقشه به‌صورت زیر است:

  • دوره آموزش نتورک پلاس
  • دوره CSCU
  • دوره Linux Essentials
  • دوره برنامه‌نویسی با زبان پایتون
  • شرکت در دوره‌های شبکه سیسکو، مایکروسافت، لینوکس و میکروتیک
  • تست نفوذ وب
  • تست نفوذ شبکه
  • تست نفوذ موبایل
  • مهندسی معکوس
  • شرکت در دوره CEH، PWK، MSFU، ECSA و LPT
  • شرکت در دوره‌های تست نفوذ وب مانند WAPT v.3
  • تست نفوذ شبکه‌های وایرلس در دوره SANS 617
  • دوره SANS 575 برای تست نفوذ موبایل اپلیکیشن
  • دوره SANS 506 برای جرم‌شناسی
  • شرکت در انواع دوره‌های امنیت اطلاعات
  • یادگیری مهندسی معکوس بدافزارها
  • پاسخ‌گویی به حوادث در دوره SANS 555

دوره Network چیست؟

word image 60956 2

همان‌طور که در بخش‌های قبلی نیز اشاره کردیم، شرکت در دوره network یکی از مهم‌ترین قدم‌هایی است که باید برای یادگیری مفاهیم شبکه و تست نفوذ بردارید. دوره آموزش نتورک پلاس به‌گونه‌ای است که در آن مفاهیم پایه شبکه بررسی می‌شوند.

در واقع در این دوره لایه‌های شبکه به‌شکل اولیه بررسی شده و توسط مؤسسه CompTIA ارائه می‌شود. پس‌از گذراندن دوره network قادر هستید در مشاغلی مانند کارشناس جونیور شبکه، تکنسین شبکه و کامپیوتر، کارشناس پشتیبانی شبکه و حتی تکنسین Help Desk نیز مشغول کار شوید. شما باید بهترین آموزشگاه برای این دوره را پیدا کنید تا مطالب مفیدی را فرا بگیرید.

سرفصل‌های دوره Network

برای اینکه بتوانید به‌طور کامل و دقیق با دوره نتورک پلاس یا همان دوره network+ آشنا شوید، باید بدانید که چه سرفصل‌هایی را در آن استفاده می‌کنند. بهترین آموزشگاه‌ها مانند آکادمی لیان گروپ از سرفصل‌های زیر برای این کار بهره می‌برند.

مفاهیم شبکه

اولین سرفصلی که در دوره نتورک پلاس به شما آموزش می‌دهند، مفاهیم اولیه‌ای است که برای شبکه وجود دارند. در این سرفصل کاربرد پورت‌ها و پروتکل‌های مختلف، تجهیزات، برنامه‌ها، سرویس‌ها در لایه‌های گوناگون، Routing و Switching را فرا خواهید گرفت.

زیرساخت

سرفصل دیگری که در بهترین دوره نتورک پلاس به شما آموزش داده می‌شود، زیر ساخت‌های این حوزه هستند. قطعا این را می‌دانید که برای هر تکنولوژی یا فناوری، زیرساخت‌های مختلفی وجود دارند که نقش پایه و اساس را در آن‌ها بازی می‌کنند.

در این سرفصل انواع روش‌های کابل‌کشی در یک سناریو مناسب توضیح داده می‌شوند. تعیین بهترین مکان برای دستگاه‌های شبکه، استقرار و پیکربندی دیوایس‌ها، توضیح اهداف هرکدام از دیوایس‌های شبکه، شرح اهداف مجازی‌سازی و فناوری‌های ذخیره‌سازی در شبکه و مقایسه انواع فناوری‌های WAN، مواردی هستند که در این بخش از دوره network فرا می‌گیرید.

عملیات شبکه

درصورتی‌که به‌دنبال پیدا کردن بهترین دوره آموزش نتورک پلاس هستید، باید بدانید که سرفصل عملیات شبکه از مهم‌ترین مواردی است که در آن آموزش داده می‌شود. در این سرفصل شاهد موارد مهمی همچون بهره‌گیری از اسناد و نمودارهای مناسب برای مدیریت شبکه هستید.

همچنین اساتید برتر سعی می‌کنند مفاهیم Business continuity و Disaster Recovery را برای شما مقایسه کنند. فرایندهای اسکن، مانیتور و وصله ‌کردن عملیات نیز در این سرفصل شرح داده می‌شوند. شناخت سیاست‌ها و بهترین روش‌های دسترسی از راه دور نیز در این بخش وجود دارد.

امنیت شبکه

سرفصل بسیار مهمی که در دوره network وجود داشته و آموزشگاه‌های برتر آن را در اولویت‌های خود قرار می‌دهند، امنیت شبکه است. در انواع دوره نتورک پلاس، امنیت شبکه از مفاهیم مهمی است که باید هر متخصص شبکه و تست نفوذ به آن تسلط داشته باشد.

مواردی که در این سرفصل آموزش داده می‌شوند شامل اهداف دستگاه‌های امنیتی فیزیکی، احراز هویت کنترل دسترسی، امن کردن شبکه‌ای وایرلس، حملات مختلف شبکه و انجام Hardening دیوایس‌های شبکه می‌شوند.

عیب‌یابی شبکه و ابزارها

اما آخرین سرفصلی که می‌توان از آن به‌عنوان یکی از بخش‌های مهم در دوره network یاد کرد، عیب‌یابی شبکه و ابزارهایی است که برای این کار وجود دارند. روش‌های مختلفی برای عیب‌یابی یک شبکه وجود دارند؛ تمامی آن‌ها در این بخش به شما آموزش داده می‌شوند.

ازطرف‌دیگر ابزارهای مناسبی که قادر هستید از آن‌ها برای عیب‌یابی بهره ببرید نیز به شما معرفی شده و سپس روش‌هایی برای برطرف ‌کردن مشکلات عادی آموزش داده می‌شوند. مانند اتصالات بی‌سیم و مشکلات مربوط به آن. در انتها نیز قادر هستید مشکلات سرویس شبکه را در قالب یک سناریو مناسب عیب‌یابی کنید.

معرفی بهترین دوره network

word image 60956 3

همان‌طور که می‌دانید دوره network در ایران محبوبیت زیادی داشته و به همین دلیل موسسه‌های آموزشی فراوانی آن را ارائه می‌دهند؛ بهترین مرکزی که قادر هستید در دوره‌های آن شرکت کنید، گروه لیان است. لیان گروپ یکی از بزرگ‌ترین تیم‌های امنیت شبکه و تست نفوذ در ایران است که با برترین شرکت‌ها، کارخانه‌ها و سازمان‌های دولتی همکاری داشته‌اند.

این شرکت بزرگ علاوه‌بر ارائه خدمات مختلف درزمینه شبکه، از اساتید برتر در آکادمی خود بهره می‌برد. ارائه مدارک معتبر، رکورد تمامی کلاس‌ها، بهره‌گیری از آزمون‌های بین‌المللی و ارائه بهترین فرصت‌های شغلی از مزایای شرکت در دوره‌های لیان گروپ هستند.

جمع‌بندی

اگر به‌دنبال یادگیری مفاهیم پایه شبکه، امنیت و عیب‌یابی آن هستید، باید بهترین دوره network را برای این کار پیدا کنید. بهترین دوره شبکه همان دوره نتورک پلاس نام دارد. در این دوره مفاهیم پایه شبکه ازجمله لایه‌ها، تجهیزات و دیوایس‌ها به شما آموزش داده می‌شوند.

البته سرفصل‌های فراوانی برای این دوره وجود دارند؛ مانند راه‌اندازی زیرساخت‌های شبکه، تأمین امنیت شبکه و ابزارهای عیب‌یابی.

 

چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

میلاد حیدری

کتاب بخون، بخند و خوب باش تا همه مون در آرامش باشیم... سالهاست در زمینه آموزش رایگان در زمینه های اینترنت، کامپیوتر و دنیای تکنولوژی فعالیت می کنم و هدفم ارتقای سطح علمی هموطنان عزیز در سراسر دنیاست. سوالات خود را مطرح کنید در حد توان پاسخ خواهم داد...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا