آموزش های متنوع دیگر

آموزش اکسل از مبتدی تا پیشرفته

نرم‌افزارهای مایکروسافت می‌توانند نیازهای هر کسب‌وکاری را برآورده کنند؛ از همین رو، شهرت جهانی یافته‌اند. اکسل یکی از این مهم‌ترین این نرم‌افزارها است که کمک می‌کند تا بتوانید به تجزیه‌وتحلیل داده‌هایتان بپردازید و آن‌ها را به خوبی دسته‌بندی کنید. می‌توانید این نرم‌افزار را از سطح مبتدی تا سطوح پیشرفته بیاموزید. آموزش اکسل یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید در اسرع وقت انجام دهید.

آموزش اکسل 2016 یا اکسل 2019 مثل آموزش آخرین ورژن‌ آن روش‌ها و مراحل خاص خود را دارد. نکته مهم این است که بتوانید از اساتید معتبر و دوره‌های جامعی استفاده کنید که مکتب‌خونه برای شما تدارک دیده است. با شرکت در این دوره‌ها شما می‌توانید صفر تا صد بسیاری از مهارت‌ها و راهکارهایی که در موقعیت شغلی‌تان به آن‌ها نیاز دارید را بیاموزید و یک گام به موفقیت نزدیک‌تر شوید.

اکسل یکی از بهترین نرم‌افزارهای مایکروسافت است

اکسل یکی از بهترین نرم‌افزارهای مایکروسافت است

اکسل و سطوح مختلف آموزش آن

اکسل از آن دسته نرم‌افزارهای بسیار کاربردی است که به شما کمک می‌کند داده‌هایتان را تجزیه‌وتحلیل کرده و حجم زیادی از اطلاعات را ذخیره، سازمان‌دهی و حتی ردیابی کنید. نکته جالب در مورد برنامه اکسل این است که می‌توانید از انواع فرمول‌ها و توابع موجود در این نرم‌افزار بهره ببرید. شاید برنامه‌هایی مانند Google Sheets و Numbers را بتوان جایگزین این نرم‌افزار کرد، اما هیچ‌کدام از این نرم‌افزارها نمی‌توانند مثل برنامه اکسل طیف وسیعی از نیازهای شما را برآورده کنند.

آموزش اکسل شامل سه سطح مقدماتی، متوسط و پیشرفته می‌شود. هر کدام از این سطوح نیاز به دانش خاصی دارد و اگر مهارت‌های مربوط به هر سطح را بیاموزید، می‌توانید مهارت‌های سطح بعدی را یاد بگیرید و دانش خود را ارتقا دهید. آنچه در ادامه می‌خوانید بررسی نیازها و پیش‌نیازهای هرکدام از این سطوح است.

مهارت‌های سطح مقدماتی

افرادی که در سطح اکسل مقدماتی مهارت دارند به خوبی می‌توانند از عملکردهای اصلی این نرم‌افزار یعنی قالب‌بندی سلول‌ها و جابه‌جایی آن‌ها استفاده کنند. سایر مهارت‌های سطح مقدماتی عبارت‌اند از:

  • وارد کردن داده و قالب‌بندی آن‌ها
  • ترسیم سلول
  • ایجاد فرمول‌هایی همچون AVERAGE، SUMIF و COUNTIF
  • پیمایش داده‌ها
  • سازمان‌دهی کاربرگ‌های موجود
  • تنظیم نمودارهای مختلف برای انواع داده‌ها
  • تفریق، ضرب، تقسیم
  • مرتب‌سازی فیلترها بر اساس توابع

مهارت‌های سطح متوسط

اگر از سطح مقدماتی به سطح متوسط ارتقا پیدا کنید، می‌توانید درک عمیق‌تر و درست‌تری از قابلیت‌های مختلف اکسل به دست آورید. در واقع به خوبی می‌توانید از توابع استفاده کنید و تجزیه‌وتحلیل درست‌تری از داده داشته باشید. مهارت‌هایی که در این سطح یاد می‌گیرید عبارت‌اند از:

  • فرمول‌نویسی برای دست‌کاری داده‌ها
  • تنظیم نمودارهای چندگانه
  • ترسیم جدول تجزیه‌وتحلیل
  • آشنایی با ابزار گزارش‌گیری Pivot table
  • و…

مهارت‌های پیشرفته اکسل

در آموزش اکسل پیشرفته مهارت‌های پیچیده‌ای می‌آموزید که با آن‌ها نه تنها می‌توانید از فرمول‌های اولیه استفاده کنید، بلکه می‌توانید تجزیه‌وتحلیل‌های پیشرفته‌ای انجام دهید که بدون این نرم‌افزار کار دشواری است. در این سطح، شما می‌توانید این نرم‌افزار را به نحوی تنظیم کنید که به صورت خودکار برخی از کارها را انجام دهد. همچنین می‌توانید داده‌های بسیار زیاد را به شکل کاربردی مدیریت کنید. دیگر مهارت‌هایی که در این سطح می‌توانید بیاموزید عبارت‌اند از:

  • استفاده از فرمول پیشرفته مانند INDEX MATCH،OFFSET و SUMPRODUCT
  • استخراج گزارش‌های جدید و پیشرفته با استفاده از PivotTable
  • ضبط یا ویرایش ماکروها

مهارت‌های پیشرفته اکسل چه مزایایی دارند؟

شاید با یادگیری دوره مقدماتی بتوانید تا حدودی از پس نیازهای نرم‌افزاری خود برآیید، اما باید به این نکته مهم توجه کنید که آموزش اکسل در سطوح پیشرفته می‌تواند مزایای بسیار زیادی برای شما داشته باشد و تأثیر مثبتی بر فعالیت‌های شغلی خواهد داشت. چند مزیت مهم یادگیری اکسل در سطح پیشرفته به شرح زیر است:

  • ارتقا شغلی: با یادگیری نرم افزار اکسل می‌توانید به خوبی در شغل خود ارتقا پیدا کنید و حتی درآمدتان را افزایش دهید.
  • بهبود عملکرد: ویژگی منحصربه‌فرد برنامه اکسل این است که می‌تواند برخی فرایندهای تکراری یا حتی پیچیده را به صورت خودکار انجام دهد.
  • تجزیه‌وتحلیل پیشرفته: برخی مشاغل مانند حسابداری مستلزم تجزیه‌وتحلیل دقیق داده‌هاست. محاسبات پیچیده، کشف الگوها و بررسی روابط میان داده‌ها را می‌توانید با این نرم‌افزار شگفت‌انگیز انجام دهید.

اگر می‌خواهید اکسل را یاد بگیرید، ابتدا باید در دوره‌های مقدماتی شرکت کنید

اگر می‌خواهید اکسل را یاد بگیرید، ابتدا باید در دوره‌های مقدماتی شرکت کنید

برای پیشرفت کدام مشاغل به یادگیری اکسل در سطح پیشرفته نیاز دارید؟

کاربرد اکسل در همه مشاغل در دنیای امروز کاملاً واضح و مشخص است؛ اما در بعضی کسب‌وکارها، یادگیری مهارت‌های مربوط به نرم‌افزار اکسل لازم و ضروری است و باید به مقوله آموزش اکسل حتماً توجه کرد. مشاغلی که شما باید در آن‌ها در سطح پیشرفته به نرم‌افزار اکسل تسلط داشته باشید عبارت‌اند از:

  • تحلیلگر داده‌: مهارت تجزیه‌وتحلیل داده‌ که معمولاً با برنامه اکسل انجام می‌شود مهم‌ترین مهارتی است که برای این مشاغل ضروری است. کار با توابعی مانند INDEX MATCH یا تنظیم نمودار و پیش‌بینی بر اساس آن از جمله ابزارهایی است که باید در سطح پیشرفته آموخته باشید تا بتوانید در این شغل پیشرفت کنید.
  • تحلیلگر مالی: کار با جدول اکسل، بودجه‌بندی، پیگیری جریان نقد و تجزیه‌وتحلیل از جمله مهارت‌هایی است که در سطح پیشرفته به آن دست پیدا می‌کنید. پس اگر به این فعالیت مشغول هستید حتماً باید برای یادگیری این مباحث اقدام کنید.
  • تحلیلگر بازار: excellern به شما کمک می‌کند تا بتوانید به خوبی شرایط بازار مدنظر خود را تحلیل کرده و حتی فرصت‌های تجاری آینده را پیش‌بینی کنید. PivotTables، Conditional Formatting و VBA از جمله مهارت‌های سطح پیشرفته اکسل هستند که به تحلیلگران بازار کمک می‌کنند تا با توجه به داده‌هایی که دارند با آگاهی برای آینده تصمیم بگیرند.

اکسل برای پیشرفت در بسیاری از مشاغل ضروری است

اکسل برای پیشرفت در بسیاری از مشاغل ضروری است

پیشرفت در یادگیری اکسل

برای آموزش اکسل روش‌های زیادی وجود دارد که شما بسته به شرایط خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و برای یادگیری بهتر اقدام کنید. کافی است یک فایل اکسل باز کنید و با یک پیمایش کوچک، درست کردن چند جدول و وارد کردن تعدادی داده کار خود را شروع کنید. کلاس‌های آنلاین بهترین فرصت هستند که به شما کمک می‌کنند متناسب با سبک یادگیری خودتان و با توجه به ساعاتی که در اختیار دارید برای یادگیری این مهارت اقدام کنید.

اگر در اینترنت جست‌وجو کنید برای یادگیری این مهارت‌ها دوره‌های زیادی می‌توانید مشاهده کنید. کافی است سری به youtube بزنید تا با دنیایی از این آموزش‌ها روبه‌رو شوید. نکته اینجاست که شما باید از دوره‌هایی استفاده کنید که نه تنها به بهترین شکل ممکن مهارت‌های مربوط به اکسل را به شما می‌آموزند، بلکه در پایان دوره به شما مدرک معتبری می‌دهند که برای پیشرفت شغلی‌تان قابل‌ارائه باشد. برای یادگیری صفر تا صد مهارت‌های نرم‌افزار اکسل بهتر است از مجموعه‌ای که در آموزش این نرم‌افزار تخصص دارد کمک بگیرید.

بسیاری از کسب‌وکارها به excel نیاز دارند.

بسیاری از کسب‌وکارها به این مهارت نیاز دارند.

سخن پایانی

با اکسل می‌توانید بسیاری از داده‌ها را دسته‌بندی و مدیریت کنید، فرمول‌های پیچیده را گره‌گشایی کنید، نمودار تنظیم کنید و در یک کلام سختی‌های کار خودتان را آسان و ساده کنید.

آموزش اکسل زمانی شیرین، مفید و کاربردی می‌شود که آن را از مکتب‌خونه بیاموزید. دوره‌های این مجموعه به شما کمک می‌کنند تا تمام مهارت‌های سطح مبتدی تا سطح پیشرفته را بیاموزید و برای رسیدن به هدف نهایی خود گام بسیار مفیدی بردارید. شما از همین حالا می‌توانید شروع کنید.

میلاد حیدری

کتاب بخون، بخند و خوب باش تا همه مون در آرامش باشیم... سالهاست در زمینه آموزش رایگان در زمینه های اینترنت، کامپیوتر و دنیای تکنولوژی فعالیت می کنم و هدفم ارتقای سطح علمی هموطنان عزیز در سراسر دنیاست. سوالات خود را مطرح کنید در حد توان پاسخ خواهم داد...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا