به مدت محدود! اپلیکیشن "چرب زبان" با قیمت سال گذشته به فروش می رسد! (بهترین اپ آموزش زبان)

(اینجا کلیک کنید)
آموزش های متنوع دیگر

اندازه گیری اکسیژن خون با گوشی سامسونگ

گوشی های هوشمند امروزی در چند سال اخیر به طرز شگفت ‌انگیزی تکامل یافته ‌اند و کاربران شان را از ویژگی های جدیدی بهره مند کرده اند. سامسونگ هم یکی از شرکت های فناوری است که بیشتر به استفاده از فناوری در محصولاتش اهمیت می دهد که نمونه آن در آخرین خطوط سری گلکسی دیده می شود.

بدون شک و همانطور که می دانید؛ یکی از پارامتر های حیاتی بدن انسان، سطح اکسیژن خون است که برای اندازه گیری آن باید از دستگاه اُکسی متر استفاده شود. گوشی های سامسونگ در اکثر مدل های شان سنسور داخلی دارند که اگر بخواهیم می توانیم با آن، مقدار اکسیژن خون را اندازه بگیریم.

هنگام اندازه‌ گیری اکسیژن خون با گوشی سامسونگ، به هیچ برنامه خارجی نیاز نیست، مگر این که برنامه مربوطه روی گوشی تان نصب نشده باشد. نرم افزار انحصاری که معمولا مقدار اکسیژن را اندازه گیری می کند، Samsung Health است که بیشتر به درد ورزشکاران و افراد مسن تر می خورد.

SpO2 (اندازه‌ گیری اکسیژن خون) چیست؟

اندازه‌ گیری اکسیژن خونSpO2

SpO2 درصد اشباع اکسیژن است که معمولا با پالس اکسیمتر اندازه گیری می شود. مقدار آن باید بین 95 تا 100 باشد تا نرمال در نظر گرفته شود. اگر کم تر باشد، حتما باید با پزشک مشورت کرد.

حتما بخوانید: 5 روش حل مشکل هنگ کردن مدلهای گلکسی سامسونگ

برای این که مقدار درست اکسیژن را بفهمید، باید از پالس اکسی متر به درستی استفاده کنید. برای این منظور، باید از پالس اکسی متری که می تواند گوشی یا ساعت هوشمند تان باشد، کمک بگیرید.

برنامه Samsung Health

برنامه Samsung Health

برنامه Samsung Health را خودِ شرکت سامسونگ طراحی کرده است تا بتوانید با ثبت خودکار بسیاری از فعالیت ها بر سلامتی تان نظارت کنید. این برنامه امکان مدیریت عناصر صفحه اصلی مثل تعداد قدم هایی که هر روز بر می دارید، زمان فعالیت ورزشی ، وزن بدن و موارد دیگر را می دهد.

Samsung Health تمامی فعالیت های ورزشی مثل دویدن، شنا ، دوچرخه سواری و ورزش های مختلف دیگر را ثبت کرده و مدیریت می کند. استفاده از این برنامه واقعا آسان بوده و بسیار هم شبیه به Huawei Health است.

سامسونگ هِلث از شما اطلاعات لازم برای ادامه کار مثل میزان مصرف آب روزانه ، تعداد وعده های غذایی و حتی تنقلات روزانه مصرفی تان را هم می خواهد. در Nutrinal Balance آن دسته از ویتامین ها و مواد مغذی که روزانه باید به بدن تان برسد، مشخص می شود.

کدام گوشی های سامسونگ دارای اکسیژن سنج هستند؟

در حال حاضر تعداد کمی از گوشی های سامسونگ یعنی فقط مدل های سری S و Note اکسیژن سنج دارند. در اکثر مدل های جدید تصمیم گرفته شده است که این سنسور کنار گذاشته شود.

سامسونگ دقیقا یکی از شرکت هایی است که بیشترین سرمایه گذاری را برای افزودن ویژگی های جدید به گوشی هایش انجام داده است، اما گاهی اوقات نمی توان انتظار داشت که همه چیز بی عیب باشد و متاسفانه سنسور اکسی متر در همه گوشی های سری S20 سامسونگ گنجانده نشده است و هنوز مانده تا زمانی که همه آن ها دارای این قابلیت شوند .

حتما دانلود کنید: بهترین اپلیکیشن های سامسونگ

برای این که اکسیژن خون را با یک گوشی سامسونگ اندازه گیری کنید، لطفا سطح انگشت تان را با یک پارچه نرم پاک کنید، فقط باید ناخن های تان تمیز باشد و اگر خانم هستید لاک نداشته باشید زیرا روی اندازه گیری تاثیر می گذارد، در حین اندازه گیری حرکت نکنید و تا بند اول انگشت تان را روی سنسور قرار بدهید.

گوشی های دارای سنسور اکسیژن خون موارد زیر هستند:

  • samsung galaxy s5
  • samsung galaxy s6
  • Samsung Galaxy S6 Edge
  • samsung galaxy s7
  • samsung galaxy s8
  • Samsung Galaxy S9
  • Samsung Galaxy S10
  • Samsung Galaxy S10+
  • Samsung Galaxy Note4
  • Samsung Galaxy Note5
  • Samsung Galaxy Note6
  • Samsung Galaxy Note 7
  • Samsung Galaxy Note 8
  • Samsung Galaxy Note 9

فرآیند اندازه گیری SpO2 با گوشی سامسونگ

Health

اگر سطح اشباع اکسیژن خون از میزان قابل قبولی برخوردار باشد، نشان می دهد که سلول های بدن تان اکسیژن مورد نیاز را دریافت می کند.

این اندازه گیری به طور خاص با یک سری محرک های روی انگشت انجام می شود.

11 روش خالی کردن حافظه موقت و کش گوشی سامسونگ

اگر می خواهید اکسیژن تان را با موبایل سامسونگ تان اندازه بگیرید، دستورالعمل های زیر را به درستی انجام بدهید:

  • ابتدا در گوشی تان وارد برنامه Samsung Health شوید.
  • در پایین صفحه به دنبال گزینه Manage elements باشید.
  • روی Oxygen in blood و سپس بر روی “+” کلیک کنید تا در صفحه اصلی برنامه نمایش داده شود و در نهایت روی گزینه Save ضربه بزنید.
  • حالا در صفحه اصلی روی Blood Oxygen کلیک کنید، انگشت تان را روی سنسور پشت گوشی قرار بدهید تا اندازه گیری مقدار اکسیژن بدن تان شروع شود.
  • انگشت تان را نگه دارید تا نوتیفیکیشن ظاهر شود. آن وقت می توانید انگشت تان را بردارید.

گزینه های دیگر برای اندازه گیری SPO2

Galaxy Active 2

سامسونگ نصب سنسور اکسیژن خون را در گوشی های هوشمند جدیدش متوقف کرده است اما ساعت های هوشمند از این ویژگی برخوردار هستند. این شرکت کره ای ساعت های متنوعی دارد که کارایی شان بسته به قیمت شان و نیاز شما متفاوت است.

حتما بخوانید: ۲۰ تا از بهترین ترفندهای گوشی سامسونگ

ساعت ‌هایی که قابلیت اندازه ‌گیری SPO2 دارند، عبارتند از : Samsung Galaxy Fit، Galaxy Fit 2 ، Galaxy Watch، Watch Active، Watch Active 2 وWatch Ative 3 . که بسیار هم پر طرفدار هستند.

 

چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

تیم تولید محتوا

کتاب بخون، بخند و خوب باش تا همه مون در آرامش باشیم... سالهاست در زمینه آموزش رایگان در زمینه های اینترنت، کامپیوتر و دنیای تکنولوژی فعالیت می کنم و هدفم ارتقای سطح علمی هموطنان عزیز در سراسر دنیاست. سوالات خود را مطرح کنید در حد توان پاسخ خواهم داد...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا