به مدت محدود! اپلیکیشن "چرب زبان" با قیمت سال گذشته به فروش می رسد! (بهترین اپ آموزش زبان)

(اینجا کلیک کنید)
بازی

بالاترین درآمد بازیهای کامپیوتری دنیا

در دنیای امروز، صنعت سرگرمی حتی از صنایع پایه و تولید اسلحه نیز پرسودتر است و سهم عمده‌ای از این درآمد فوق‌العاده را بازی‌های کامپیوتری تشکیل می‌دهند. جذابیت‌های بیشمار بازی‌های کامپیوتری باعث شده تا این صنعت بتواند ظرف کمتر از 50 سال به سوددهی فوق‌العاده‌ای دست پیدا کند و آمارهای شگفت‌انگیزی را ثبت نماید. منبع اخبار بازی: bazipro.com

بالاترین درآمد صنعت بازی‌های کامپیوتری

شاید پذیرش این آمار کمی برای شما سخت باشد اما درآمد برخی از شرکت‌های بازی‌سازی امروزی، حتی از درآمد شرکت‌های نفتی هم بیشتر است! موسسات مختلفی هستند که سالانه به برآورد میانگین گردش مالی و ارزش بازار صنعت گیم می‌پردازند. در سال‌های اخیر، به ویژه در دوران همه‌گیر شدن ویروس کرونا، این صنعت رشد بسیار گسترده‌ای کرد و توانست مخاطبان بسیار زیادی پیدا کند.

با این وجود پس از اتمام پاندمی کووید19، این بازار مسیر تعادل را در پیش گرفت و به نسبت سال‌های قبلی کمی افت کرد. صنعت گیم در سال 2022 به آمار فوق‌العاده درآمد بیش از 92 میلیارد دلاری در سطح جهان دست پیدا کرد که البته نسبت به آمار عجیب و غریب 157 میلیارد دلاری در سال گذشته (دوره کرونا) افت کرده بود. کاهشی که البته قابل پیش‌بینی بود و شرکت‌های گیمینگ نیز خود را برای مقابله با آن آماده کرده بودند.

تا اینکه ظرف کمتر از یک سال، این صنعت دوباره رشد عجیب و غریبی را تجربه کرد و توانست در سال 2023 به آمار بالای 184 میلیارد دلار برسد و یک رکورد تاریخی را ثبت کند.

بالاترین درآمد بازی های کامپیوتری

البته افزایش تنوع و رواج بسیار زیاد بازی‌های موبایلی که به سادگی در دسترس همه مخاطبان در تمامی رده‌های سنی قرار دارند، تأثیر بسزایی در افزایش درآمد این صنعت داشته است. از جمله عوامل کلیدی در افزایش موفقیت بازی‌های موبایلی و رشد سهم بازار آن‌ها، امکان دانلود رایگان و خرید درون برنامه‌ای است. این موضوع باعث شده تا بسیاری از افراد به طمع تجربه رایگان بازی وارد آن شوند اما پس از مدتی به پرداخت مبلغ اندک درون برنامه‌ای رضایت دهند.

علاوه بر بازی‌های موبایلی، امروزه بازی‌های آنلاین و اینترنتی نیز تأثیر گسترده‌ای روی گسترش فرهنگ گیمینگ و افزایش سهم بازار این صنعت داشته‌اند زیرا توانسته‌اند قابلیت مولتی‌پلیر را به جایگاه‌های جدیدی برسانند. گسترش بازی‌های آنلاین و گروهی به قدری زیاد شده که امروزه عملاً دنیا را به یک گیم‌نت بزرگ تبدیل کرده است. بازی‌هایی از جمله کال‌آف‌دیوتی، لیگ‌آو لجندز، پاب‌جی و غیره هرکدام به تنهایی میلیون‌ها نفر کاربر فعال روزانه دارند که حاضر به پرداخت‌های درون برنامه‌ای هستند.

البته رشد گیم استریمینگ‌های جذاب نیز باعث شده تا مخاطبان آشنایی بیشتری با این فضا پیدا کرده و میزان علاقه‌مندی به این حوزه افزایش پیدا کند.

پرفروش‌ترین بازی‌های کامپیوتری دنیا

این یکی از رایج‌ترین سوالات موجود در صنعت گیم است که آمار فروش بازی‌ها چقدر است؟ پرفروش‌ترین بازی‌های تاریخ کدامند؟ حقیقت این است که به واسطه تنوع روش‌های کسب درآمد از بازی، برآورد کردن این آمار به صورت دقیق عملاً غیرممکن است.

به عنوان مثال می‌توان آمار فروش مستقیم نسخه‌های هارد کپی (سی‌دی بازی) را محاسبه کرد که عدد مشخصی است، اما درآمد بازی‌ها به آن محدود نمی‌شود. شمار زیادی از گیم‌ها به جای فروش نسخه سخت، به صورت رایگان همراه با بعضی از نسخه‌های کنسول‌های مختلف عرضه می‌شوند و سود غیر مستقیمی از این راه کسب می‌کنند.

از طرفی تعداد بی‌شماری بازی وجود دارد که تماماً به صورت رایگان قابل دانلود هستند و شیوه کسب درآمد آن‌ها از طریق پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای است که دست یافتن به آمار آن غیرممکن است. همچنین بسیاری از بازی‌ها نیز کاملاً به صورت آنلاین انجام می‌شوند و هیچ فروش مستقیمی به آن معنی ندارند و می‌توانند از پلن‌های تبلیغاتی و اسپانسری درآمد به دست بیاورند.

با این وجود برای اینکه بتوانید به درک بهتری از بالاترین درآمد بازی‌های کامپیوتری دنیا دست پیدا کنید، با در نظر گرفتن آمار فروش مستقیم نسخه‌های سخت، در زیر برترین بازی‌های کامپیوتری تاریخ را از نظر درآمد لیست می‌کنیم:

  1. تتریس (بیش از 52 میلیون نسخه) – تتریس افسانه دنیای بازی‌های کامپیوتری و یکی از گیم‌هایی است که از نسل اول کنسول‌های گیمینگ تا گوشی‌های هوشمند امروزی همراه ماست. محبوبیت این بازی به قدری زیاد است که بعید است هیچ شخص زیر 50 سالی آن را بازی نکرده باشد.

  2. ماینکرافت (300 میلیون نسخه) – ساختن یک جهان شخصی در یک دنیای ساده و عظیم به قدری جذاب و دوست‌داشتنی است که باعث شده تا ماینکرافت به دومین بازی پرفروش تاریخ تبدیل شود.

  3. GTA V (میلیون نسخه) – جی‌تی‌ای قطعا یکی از نوستالژیک‌ترین و برترین بازی‌های دنیای باز محسوب می‌شود که گیمرهای سال‌های زیادی به نسخه‌های مختلف آن خاطره دارند. تقریباً هر نسخه جدیدی که از این بازی وارد بازار می‌شود رکوردهای فروش را جابجا می‌کند اما نسخه پنجم آن به قدری محبوبیت پیدا کرد که توانست به راحتی جایگاه سومین بازی پرفروش تاریخ را از آن خود کند.

  4. Wii Sports (82.9 میلیون نسخه)– این بازی اولین تجربه گسترده از گیم کنترلرها بود و توانست مخاطبان زیادی را از نسل‌های مختلف به خود جذب کند. Wii Sports که پرفروش‌ترین نسخه از بازی‌های مخصوص نینتندو به شمار می‌رود تا مدت‌ها به صورت رایگان و همراه با کنسول عرضه می‌شد که آن را در این آمار فروش محاسبه نکرده‌ایم، در غیر این صورت می‌توانست رتبه بسیار بالاتری داشته باشد.

  5. PUBG (75میلیون نسخه) – طبیعی است، گیمی که توانست سبک بتل رویال را زنده کند به چنین آمار خیره‌کننده‌ای دست یابد. فروش 75 میلیون نسخه از این بازی تنها برای نسخه‌های کنسولی بوده و بدون در نظر گرفتن دانلود‌های نسخه موبایلی محاسبه شده است.

در ادامه فهرست پرفروش‌ترین بازی‌های تاریخ می‌توان به موارد زیر هم اشاره کرد:

  1. Mario Kart 8 Deluxe (63.9 میلیون نسخه)

  2. The Elder Scrolls V: Skyrim ( 60 میلیون نسخه)

  3. Red Dead Redemption 2 (55 میلیون نسخه)

  4. The Witcher 3: Wild Hunt (50 میلیون نسخه)

  5. Overwatch (50 میلیون نسخه)

یکی از دلایل مهمی که نمی‌توان به آمار عددی فروش این بازی‌ها اشاره کرد این است که قیمت هرکدام از آن‌ها در زمان فروش با دیگری تفاوت داشته و همچنین برچسب قیمتی نسخه‌های کنسول‌های مختلف آنان نیز می‌توانسته با یکدیگر فرق داشته باشد.

بازی های کامپیوتری

پُردرآمدترین کمپانی‌های بازی‌سازی دنیا

وقتی از بالاترین درآمد بازی‌های کامپیوتری دنیا صحبت می‌کنیم، نمی‌توانیم سود کمپانی‌های سازنده آن‌ها را نادیده بگیریم. بر اساس آمارها و گزارشات مالی مختلف، در حال حاضر، پُردرآمدترین کمپانی‌های بازی‌سازی در دنیا عبارتند از:

  1. سونی (بیش از 25 میلیارد دلار)

  2. تنسنت (بیش از 13 میلیارد دلار)

  3. نینتندو (بیش از 12 میلیارد دلار)

  4. مایکروسافت (11.6 میلیارد دلار)

  5. اکتیویژن بلیزارد (8.1 میلیارد دلار)

  6. الکترونیک آرتز (5.5 میلیارد دلار)

  7. اپیک گیمز (4.2 میلیارد دلار)

  8. تیک تو اینتراکتیو (3.1 میلیارد دلار)

  9. سگا سامی (2.8 میلیارد دلار)

  10. بندای نامکو (2.2 میلیارد دلار)

پولسازترین بازی‌های کامپیوتری دنیا

آخرین مطلبی که باید به آن اشاره کنیم، درآمد بالای گیمرهایی است که از طرق مختلفی از این بازی‌ها کسب درآمد می‌کنند. گرچه راه‌های مختلفی برای به دست آوردن درآمد از طریق بازی‌های ویدیویی وجود دارد، اما بهترین آن‌ها استریم کردن در شبکه‌های اجتماعی است.

امروزه پُردرآمدترین استریمر دنیا یعنی پیودی‌پای، شخصاً رکورد 55 میلیون دلار درآمد از طریق گیم استریمینگ را به ثبت رسانده که یک رقم فوق‌العاده است!

بهترین بازی‌هایی که می‌توانید از طریق استریم آن‌ها به کسب درآمد برسید عبارتند از:

  • دو تا 2

  • لیگ آو لجندز

  • فیفا و NBA

  • کانتر استرایک

  • کال آو دیوتی

  • پابجی

  • رینبو سیکس سیج

  • فورتنایت

  • وارکرفت

بازی کامپیوتری

 

 

چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

تیم تولید محتوا

کتاب بخون، بخند و خوب باش تا همه مون در آرامش باشیم... سالهاست در زمینه آموزش رایگان در زمینه های اینترنت، کامپیوتر و دنیای تکنولوژی فعالیت می کنم و هدفم ارتقای سطح علمی هموطنان عزیز در سراسر دنیاست. سوالات خود را مطرح کنید در حد توان پاسخ خواهم داد...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا