ریپورتاژ تبلیغاتی

معرفی 8 برنامه مدیریت عکس که از فناوری تشخیص چهره استفاده می کنند

اگر یک عکاس حرفه ای و یا حتی یک فرد عادی باشید، تعداد بی شماری عکس در گالری خود دارید که نیاز به مرتب کردند دارند. با عکس های زیادی مواجه هستید که مرتب سازی آن ها کاری دشوار و زمان بر است. حتی یافتن عکسی از میان انبوه عکس ها مانند یافتن سوزن در انبار کاه سخت است.

اینجا همان جایی است که می توان از قابلیت های تشخیص چهره استفاده کرد. تشخیص چهره به شما در مرتب سازی خودکار این تصاویر کمک می کند. شناسایی، دسته بندی، برچسب گذاری، جستجو و بازیابی تصاویر همگی با کمک فناوری تشخیص چهره امکان پذیر هستند. در ادامه به بررسی تعدادی از اپلیکیشن های مدیریت تصویر می پردازیم.

ابزارهای سازماندهی تصویر با قابلیت تشخیص چهره

word image 60720 2

در ادامه با تعدادی از ابزارهای سازماندهی و مدیریت تصویر آشنا می شویم.

Google Photos

Google Photos یک برنامه ی مدیریت تصاویر است که رابط کاربری ساده است دارد و برای کاربران مبتدی استفاده از آن بسیار ساده و راحت است. این برنامه هم دارای نسخه ی وب هم هم نسخه ای برای اندروید و iOS است.

کارکرد آن ها بسیار ساده است و با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی اقدام به گروه بندی تصاویر می کند. برای مثال گروه بندی بر اساس مکان، اشیا، حیوانات خانگی و افراد می تواند انجام شود.

با استفاده از فناوری تشخیص چهره، می توان اشخاص را در تصاویر شناسایی کرد و اقدام به دسته بندی آن ها کرد. همچنین امکان افزودن تگ وجود دارد تا با استفاده از آن اقدام به شناسایی اقلام دیگر کرد.

علاوه بر موارد بالا Google Photos دارای ویژگی هایی برای سازمان دهی تصاویر به صورت دستی هم دارد. می توانید پوشه های مختلفی ایجاد کنید و عکس ها را در این پوشه ها مرتب کنید. همچنین امکان بوک مارک کردن تصاویر نیز وجود دارد. تصاویر دلخواه خود را بوک مارک می کنید و در آینده در صورت نیاز به این تصاویر مراجعه می کنید.

در کنار این Google Photos یک ابزار برای مدیریت تصویر است، می تواند چندین کار ساده را نیز به منظور ویرایش تصویر انجام دهد. برای ویرایش های حرفه ای نیاز به یک ابزار قوی تر دارید.

Excire Foto

word image 60720 3

برند Excire از هوش مصنوعی و پردازش تصویر برای مدیریت دقیق تر و سریع تر تصاویر استفاده می کند. Excire در سال 2023 برنامه ی Foto 2024 را معرفی کرد که از 5 الگوریتم هوش مصنوعی برای مدیریت تصاویر استفاده می کند.

X-tags AI: این الگوریتم به صورت هوشمند، کلمات کلیدی را به تصاویر مرتبط می کند.

X-alike AI: عکس های تکراری را شناسایی می کند و همچنین قابلیت جستجوی تصاویر مشابه مربوط به این الگوریتم است.

X-prompt AI: تصاویر را بر اساس یک دستور متنی جستجو می کند.

X-tetics AI: تصاویر را بر اساس ویژگی های زیبایی شناختی آن ها دسته بندی و تحلیل می کند.

X-face AI: تصاویر افراد خاص یا بر اساس ویژگی های خاص چهره بازیابی می کند.

Adobe Lightroom Classic

Adobe Lightroom Classic یک برنامه با قابلیت های سازماندهی تصویر قدرتمند و همچنین برنامه ویرایش تصویر با قابلیت تشخیص چهره پیشرفته است. اگر به دنبال یک نرم افزار جامع برای سازماندهی تصاویر خود هستید این نرم افزار برای شماست!

ماژول کتابخانه ی Lightroom امکان دسته بندی سلسله مراتبی، برچسب گذاری بر اساس رنگ، پرچم گذاری و نام گذاری عکس ها بر اساس کلمات کلیدی را شامل می شود.

Lightroom به طور تخصصی از هوش مصنوعی استفاده نمی کند اما دارای یک ویژگی تشخیص چهره است که می تواند عکس ها را بر اساس چهره طبقه بندی کند. سپس می توانید نام هایی را به گروه های شناخته شده، نسبت داد. از این قابلیت برای بازیابی و دسته بندی تصاویر بر اساس چهره می توانید استفاده کنید.

ACDSee Photo Studio

برنامه ACDSee Photo Studio یک برنامه برای مدیریت و سازماندهی تصاویر است که دارای ابزارهایی قوی برای ویرایش تصاویر است. ACDSee Photo Studio دارای تمام امکانات اولیه ی یک برنامه ی مدیریت تصویر است.

نکته ای که در مورد ACDSee Photo Studio حائز اهمیت است و آن را متمایز می کند قابلیت تشخیص چهره ی قدرتمند آن است که می تواند تصاویر را بر اساس چهره دسته بندی کند. نسخه ی قوی تر این برنامه تصاویر را بر اساس کلمات کلیدی مرتبط با آن تصویر برچسب گذاری می کند.

Microsoft Photos

Microsoft Photos بخشی از سیستم عامل ویندوز است و قابلیت های اولیه تشخیص چهره را ارائه می دهد. این برنامه می‌تواند چهره ها را در عکس های شما شناسایی کرده و آنها را با هم گروه بندی کند. در نتیجه سازماندهی و جستجوی کتابخانه عکس شما را آسان تر می کند. این برنامه گزینه ای مناسب برای کاربران ویندوزی است که به دنبال ابزارهای ویندوزی و دسکتاپی برای مدیریت عکس هستند.

DigiKam

word image 60720 4

اگر به دنبال یک برنامه ی سازماندهی تصاویر هستنید که دارای قابلیت تشخیص چهره نیز باشد DigiKam همان چیزی است که به دنبال آن هستید. DigiKam یک برنامه متن باز هستند که دارای نسخه های مختلف دسکتاپ برای سیستم عامل های Mac، Windows و لینوکس است. این برنامه دارای ابزارهای مختلفی برای گروه بندی، برچسب گذاری و رتبه بندی تصاویر است. این برنامه دارای قابلیت تشخیص چهره ی قدرتمندی است که ابتدا می توانید تعدادی از تصاویر ار برچسب بزنید و خود نرم افزار شروع به برچسب گذاری خودکاری تصاویر دیگر می کند.

یکی از مسائلی که در مورد DigiKam وجود دارد، رابط کاربری قدیمی و پیچیده ی آن است. ابزارهای بسیار زیاد و با جزئیات زیاد وجود دارند که استفاده از آن را خسته کننده می کند.

اگر به قابلیت سفارشی‌سازی شدید نیاز دارید و برایتان مهم نیست که چقدر برای آشنایی با نرم افزار وقت بگذارید، یا اگر به دنبال نرم‌افزار رایگانی هستید که دسته‌بندی مبتنی بر چهره داشته باشد، digiKam مطمئناً ارزش امتحان کردن را دارد. اما اگر مبتدی هستید به جای آن برنامه‌ای مانند Excire Foto 2024 را انتخاب کنید.

Amazon Photos

Amazon Photos فضای ذخیره سازی نامحدودی را برای تصاویر ارائه می دهد. این برنامه شامل ویژگی های تشخیص است. با قابلیت تشخیص چهره ی این برنامه می توان افراد را در تصاویر شناسایی کرد و بر اساس همین شناسایی آن ها را گروه بندی نمود. در نتیجه جستجو و بازیابی تصاویر هم ساده می شود.

Apple Photos

برنامه ی Apple Photos به صورت خودکار با برنامه ی iCloud یکپارچه می شود و به تمام عکس های خود در تمام دستگاه های اپل دسترسی داشته باشید. این برنامه نیز از قابلیت تشخیص چهره برای شناسایی افراد در تصاویر استفاده می کند و بر این اساس تصاویر را دسته بندی می نماید.

میلاد حیدری

کتاب بخون، بخند و خوب باش تا همه مون در آرامش باشیم... سالهاست در زمینه آموزش رایگان در زمینه های اینترنت، کامپیوتر و دنیای تکنولوژی فعالیت می کنم و هدفم ارتقای سطح علمی هموطنان عزیز در سراسر دنیاست. سوالات خود را مطرح کنید در حد توان پاسخ خواهم داد...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا