به مدت محدود! اپلیکیشن "چرب زبان" با قیمت سال گذشته به فروش می رسد! (بهترین اپ آموزش زبان)

(اینجا کلیک کنید)
ریپورتاژ تبلیغاتی

شرایط آب و هوایی و بهترین زمان سفر به بافق

بافق، شهرستانی در قلب کویر ایران یعنی یزد است. موقعیت مکانی ایده آل شهرستان بافق با وجود کویر‌های شنی، شب‌های پر ستاره و آثار باستانی باقی مانده از ادوار تاریخی گذشته بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی را به سفر با بلیط قطار بافق، وادار می‌کند.

آب و هوای بافق چطور است؟

شهرستان بافق در استان یزد دارای آب و هوای گرم است. به همین منظور، آب جاری در قنات و کاریز‌های این شهرستان شور است. فصل‌های گرم سال در بافق شاهد تابش مستقیم خورشید، عدم بارش باران و دمای بالای هوا هستیم. از طرفی فصل زمستان بافق هم به دلیل قرارگیری در هوای خشک، سرمای سوزناکی ایجاد می‌کند.

بهترین زمان سفر به بافق چه زمانی است؟

به طور کلی بهترین زمان سفر به بافق متناسب با هدف مسافر تعیین می‌شود. در صورتی که به دنبال گردش در شهرستان و بازدید از اماکن تفریحی و تاریخی می‌گردید، فصل بهار انتخاب بهتری به شمار می‌رود. اما اگر می‌خواهید پس از رسیدن با بلیط قطار بافق، به کویر نوردی و آفرود سواری بپردازید، انتهای شهریور تا نیمه پاییز به دلیل تابش ملایم خورشید انتخاب بهتری است.

در نظر داشته باشید که سفر به بافق با بلیط قطار در ایام پیک مانند تعطیلات نوروز یا عید فطر نسبت به سایر ایام سال، شلوغ‌تر است و به همین جهت ممکن است برای بازدید اماکن دیدنی کمی اذیت شوید. به هر حال قبل از شروع سفر، نسبت به آب و هوای بافق یزد اطلاعات کسب کنید تا چمدان خود را متناسب با آن ببندید.

نحوه سفر و اقامت در بافق چگونه است؟

سفر به بافق علاوه بر جاده‌های مختلف از اکثر شهرهای تهران، اصفهان، اهواز، ایلام، اردبیل و باقی موارد ممکن است مسافران را ترغیب کند تا از ماشین خود برای سفر استفاده کنند. توجه داشته باشید که سفر با ماشین امکان مدیریت بودجه و آزادی عمل بیش‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهد. این در شرایطی است که سفر با قطار امنیت بالاتری دارد.

در صورتی که تصمیم بگیرید با بلیط قطار بافق به این شهر سفر کنید، از مبدا‌های مختلف مانند مشهد، تهران، کرمان و بسیاری از شهرهای دیگر سوار قطار می‌شوید و در ایستگاه بافق به مقصد خود می‌رسید. قطارهایی که این مسیر را طی می‌کنند، دارای امکانات رفاهی و خدمات پذیرایی متفاوتی هستند که می‌توانید متناسب با بودجه و سلیقه خود، دست به انتخاب بزنید.

ضمنا شهرستان بافق دارای اقامتگاه‌های متنوعی با طراحی متناسب نیاز مسافران است. سطح خدمت رسانی در این اقامتگاه‌ها به طور معمول، کاملا استاندارد است و از طرفی با فرهنگ و تمدن مردم این شهرستان هم ‌خوانی دارد.

اماکن دیدنی بافق

بافق به دلیل قرارگیری در دل کویر ایران، آب و هوای خشکی دارد. به همین منظور اغلب اماکن گردشگری این شهر در کویر و آثار باستانی خلاصه می‌شود. در عین حال، برخی از روستا‌های این شهر با نماد‌های قدیمی موجب جلب توجه می‌شوند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

_ کویر کاراکال

کویر به دلیل ابعاد وسیع ماسه‌ای، اقامتگاه‌های بومی و آسمان پرستاره زیبایی‌های خود را دارد‌. تفریحاتی که در طول کویر گردی، احساس هیجان را به شما تزریق می‌کند شامل آفرود سواری، زیپ لاین و شتر سواری است. کویر کاراکال به عنوان زیبا‌ترین کویر یزد، برای میهمانان اقامتگاه‌هایی را تعبیه کرده است تا بتوانند سفر خود را در آرامش سپری کنند.

word image 61261 2

_ خانه وحشی بافقی

اگر شما هم پس از خواندن اشعار یا داستان نویسندگان، دوست دارید با سبک زندگی آن‌ها بیش‌تر آشنا شوید، خانه وحشی بافقی را که شاعر سده دهم ایران بوده است، بازدید کنید. بنای کاه‌گلی، ورودی‌های کانال مانند و درب چوبی از جمله مواردی است که در ابتدا توجه شما را جلب سادگی و زیبایی خانه‌های قدیمی می‌کند.

_ باغ تیتو

این اثر که مربوط به دوران صفوی است، باغی به مساحت ۶ هزار متر مربع است که فضای سنتی و بسیار زیبایی دارد. در حیاط مرکزی این باغ حوضی بزرگ قرار دارد که از ایوان‌های مختلف می‌توان به آن دسترسی داشت. در و پنجر‌های سرتاسری این باغ چوبی است که با تراش‌ کاری‌های بسیار ظریف، زیبایی خود را حفظ می‌کند. عمده پوشش گیاهی موجود در این باغ درختان نخل و انگور است که زیبایی بی‌نظیری را به آن می‌افزایند. پس از تهیه بلیط قطار بافق، گردش در باغ تیتو را در برنامه خود قرار دهید.

_ مسجد جامع بافق

مسجد جامع یکی از آثار باستانی تمام شهر‌های قدیمی است که معمولا به واسطه بازدید از آن، در عصر جدید صرفا جنبه گردشگری دارد. این مسجد مربوط به دوره تاریخی صفویان است و شامل دو طبقه زیر زمینی و پشت بام می‌شود جالب است بدانید که با ورود به این مسجد اولین چیزی که توجه‌تان را جلب می‌کند، درختان نخل سر به فلک کشیده و زیبا است.

_ دره سنگاب بیشه در

فرض کنید از میان دره‌ای باریک با سنگ‌های فرو رفته و زیبا عبور می‌کنید تا در نهایت به طاق سنگی نزدیک قله برسید. این منظره که چند ساعتی شما را مشغول پیاده روی می‌کند، حس خوبی از دیدن مناطق جدید و در عین حال زیبای بافق به شما القا می‌کند.

_ امام زاده عبدالله

امام‌ زاده عبدالله بافق بنای مذهبی با معماری الهام گرفته از دوران آل مظفر است. این مکان سنگ کاری آبی و فیروزه‌ای رنگی دارد که در کنار بنای آجری آن، هارمونی بسیار زیبایی خلق می‌کند.

سوغاتی‌های بافق

اگر به بافق سفر کردید خرما، پسته و روناس را به عنوان سوغاتی خوراکی تهیه کنید. چرا که طعم این خوراکی با سایر شهر‌ها فرق دارد و برای هدیه دادن به اقوام درجه یک و دو مناسب است.

word image 61261 3

اما در صورتی که به دنبال خرید یادگاری هستید تا با دیدن آن خاطرات سفر را مرور کنید، صنایع دستی حصیری شامل کلاه آفتاب گیر، پادری و سایر موارد انتخاب منحصر به فردی است.

کلام آخر

بافق شهرستانی در استان یزد است که به دلیل آب و هوای گرم خود در فصل بهار و پاییز، بیش‌تر مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد. شما می‌توانید پس از سفر با بلیط قطار بافق، در اقامتگاهی ساکن شوید و سپس با اهداف کویر گردی، بازدید از آثار باستانی، مشاهده طبیعت بکر و سایر موارد مقصد خود را تعیین کنید.

 

چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

تیم تولید محتوا

کتاب بخون، بخند و خوب باش تا همه مون در آرامش باشیم... سالهاست در زمینه آموزش رایگان در زمینه های اینترنت، کامپیوتر و دنیای تکنولوژی فعالیت می کنم و هدفم ارتقای سطح علمی هموطنان عزیز در سراسر دنیاست. سوالات خود را مطرح کنید در حد توان پاسخ خواهم داد...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا