ریپورتاژ تبلیغاتی

افزایش بازدید با سئو و بهینه سازی سایت

یک کسب و کار تازه کار هستید و دارید قدم های اولیه خود را برمی دارید؟ یا یک کسب و کار آنلاین جاافتاده هستید که می خواهید بیش از قبل پیشرفت کنید؟ در هر صورت «ریراکو سئو» آماده است تا همکار جدید شما باشد و افزایش بازدید با سئو و بهینه سازی سایت را برایتان به ارمغان بیاورد.

افزایش بازدید با سئو را می توان یکی از کارآمدترین روش های افزایش ترافیک سایت دانست. با بهینه سازی وب سایت، صفحات شما به صفحه اول گوگل نزدیک تر می شوند. از آنجایی که بیش از 75% کاربران فقط در صفحه اول گوگل می مانند و این عدد با بالا رفتن عدد صفحه گوگل، کم و کمتر می شود، بودن در صفحه اول یا دوم گوگل، به معنی جذب درصد زیادی از کاربران گوگل است. پس اینجا همراه ما باشید تا درباره افزایش بازدید با سئو و بهینه سازی سایت  بیشتر بدانیم.

چطور می توانیم با سئو بازدید سایتمان را زیاد کنیم؟

سال ها قبل که الگوریتم های گوگل به اندازه امروز پُخته نبودند، همین که صفحاتمان را با کلمات کلیدی پر می کردیم، ما را به صفحات اول می رساند. تا جایی که گاهی حتی اگر فقط کلیدواژه های محبوبِ بی ربط را در صفحه خود پخش می کردیم، برای فریب دادن گوگل کافی بود.

اما گوگلِ امروز، گوگلِ آن سال ها نیست! حالا دیگر ربات های این موتور جست و جو حتی روی تعداد تکرار هر کلیدواژه و میزان ارتباط کلمه کلیدی به محتوای اصلیِ صفحه حساس هستند. این یعنی برای رسیدن به رتبه های برتر و به دنبال آن برای افزایش بازدید با سئو، به محتوای باکیفیتی نیاز دارید که با کلمات کلیدی مرتبط و محبوب تولید شده باشند.

شاید انتخاب کلیدواژه مناسب و گنجاندن آن در محتوای اصلی، تگ هدر و توضیحات متا مهم ترین روش های رتبه گرفتن باشند. چون این تکنیک ها به موتورهای جست و جو خبر می دهد که این صفحه درباره چیست. با این حال، واقعیت این است که این تکنیک ها «لازم» هستند؛ ولی «کافی» نیستند!

پس مهم ترین قدم های افزایش ترافیک با سئو چه هستند؟ در ادامه می بینیم.

1/ آپدیت کردن محتواهای قبلی

شاید شما هم مثل بسیاری از کسب و کارها فقط به فکر تولید محتوای جدید باشید و محتواهای قدیمی خود را در حال خاک خوردن رها کنید. اما اگر بدانید که چه گنجی در این محتواهای قدیمی نهفته است، هرگز از آنها غافل نمی شوید!

بنابراین سری به محتواهایی بزنید که قبلاً تولید و منتشر کرده اید. ببینید کدام یک از این کارها را می توانید برای آنها انجام دهید:

  • ادغام کردن دو محتوای نزدیک به هم و ساخت یک راهنمای جامع از آنها.
  • اضافه کردن سال جاری در عنوان محتوا (که به شدت باعث جذب کاربران و افزایش بازدید با سئو می شود) و آپدیت کردن خود محتوا مطابق با سال فعلی.
  • اضافه کردن سؤالات متداول به محتوا.
  • تطبیق بیشتر محتوا با هدفی که کاربران از جست و جوی این کلمه کلیدی دارند.
  • ایجاد لینک های داخلی جدید بین محتواهای جدیدتر و این محتوای قدیمی.
  • لینک دادن به منابع تحقیقاتی جدید.

2/ استفاده از Keyword Gap

Keyword Gap

Keyword Gap به معنی شکافی است که بین کلیدواژه های سایت شما و رقبا وجود دارد. مثلاً اگر در حوزه «فروش سخت افزار کامپیوتر» فعالیت دارید، شاید کلیدواژه «تعمیر موس سیم دار» را هنوز پوشش نداده اید.

پیدا کردن این کلیدواژه ها کار سختی نیست. ابزارهایی هستند که می گویند رقبایتان برای چه کلیدواژه هایی رتبه خوبی گرفته اند که شما هنوز از آنها استفاده نکرده اید. در قدم بعدی نیز باید محتوایی جذاب و کاربردی برای این کیوردها تولید کرده و این شکاف ها را به مرور زمان پُر کنید.

3/ روی هوا زدنِ بک لینک های شکسته رقبا

ین یک واقعیت است که بک لینک های باکیفیت در افزایش بازدید با سئو معجزه می کنند؛ اما ساخت چنین بک لینک هایی معمولاً دشوار است! ولی خوشبختانه روش های حرفه ای تری هم برای ایجاد چنین لینک هایی وجود دارند. مثل چی؟ مثل روی هوا زدن بک لینک های شکسته رقبا.

در این روش اول باید صفحات شکسته (صفحاتی با خطای 404) وب سایت رقبا را پیدا کنید. بعد دامنه هایی را پیدا کنید که به این صفحات شکسته بک لینک داده اند. حالا می توانید به این دامنه ها پیغام بزنید که به جای بک لینک دادن به این صفحه شکسته (که متعلق به رقباست) به صفحه شما بک لینک بدهند. البته طبیعتاً قبل از آن باید برای همان موضوع محتوایی باکیفیت و منحصر به فرد تولید کنید.

با این روش هم شما بک لینک می گیرید و هم آن دامنه ها لینک های شکسته خود را کاهش می دهند. چون لینک خارجی دادن به یک صفحه شکسته برای سئوی خودِ آن دامنه ها هم خوب نیست. پس این یک معامله دو سر بُرد است.

4/ راه اندازی کمپین های رپورتاژ آگهی

رپورتاژها هم یکی از محبوب ترین روش های دریافت بک لینک هستند. البته اگر در این تکنیک زیاده روی کنید یا با احتیاط پیش نروید، نه تنها نتیجه مثبت نمی گیرید؛ بلکه توسط گوگل جریمه هم می شوید!

برای راه اندازی کمپین های رپورتاژ اگهی، موضوعات جذاب و پرطرفدار حوزه خود را لیست کنید. بعد به سراغ منابعی بروید که رپورتاژ منتشر می کنند. یادتان باشد که مرتبط ترین منابع را انتخاب کنید. چون هر چه آن وب سایت به حوزه فعالیت شما نزدیک تر باشد، بک لینکتان هم باکیفیت تر خواهد بود.

اما در انتخاب این منابع چند نکته دیگر را هم مد نظر داشته باشید:

  • متوسط بازدید ماهانه بالایی داشته باشند.
  • Spam Score آنها کم و ترجیحاً زیر 20 باشد.
  • Time On Page کاربران آنها 2 دقیقه یا بیشتر باشد.
  • بک لینک هایی که به شما می دهند ترجیحاً از نوع Follow باشند.

5/ بهینه سازی تصاویر برای بخش Images گوگل

در حال حاضر بیش از 10% جست و جوهای گوگل به بخش «Images» آن تعلق دارند. یعنی کاربران عبارتی را جست و جو می کنند، وارد بخش «Images» می شوند و از روی تصاویر تصمیم می گیرند که وارد کدام وب سایت شوند. پس اگر به فکر بهینه سازی برای جست و جوی تصویری نباشیم، یعنی فرصت های جذب ترافیک را دودستی تقدیم رقبا کرده ایم.

حالا چطور تصاویر را برای افزایش بازدید با سئو و قرار گرفتن در رتبه های برتر Google Images بهینه کنیم؟ با ترفندهایی مانند:

  • نوشتن متن جایگزین تصویر که شامل کلمه کلیدی باشد و تصویر را توصیف کند.
  • استفاده از تصاویر باکیفیت، متفاوت و جذاب.
  • گنجاندن کلمه کلیدی در نام فایل تصویر.
  • تغییر ابعاد تصویر به اندازه های استاندارد.
  • کاهش حجم تصاویر برای بارگذاری سریع تر.
  • ایجاد «سایت مپ» تصویری.
  • آپلود کردن تصاویر وب سایت روی CDN برای بارگذاری سریع تر.

6/ بهینه سازی وب سایت برای Core Web Vitals

گوگل بارها و بارها بر اهمیت تجربه کاربری سایت های تأکید کرده و در سال 2021 نیز مجدداً تجربه کاربری را به عنوان یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی اعلام کرد. در نتیجه، بدون داشتن تجربه کاربری خوب، جایی در رتبه های برتر گوگل نخواهیم داشت.

تجربه کاربری خوب، شامل موارد متنوعی است؛ مانند: سازگاری سایت با موبایل، HTTPS بودن پروتکل آن و … . با این حال، بدون شک وقتی صحبت از تجربه کاربری خوب در سئو است، باید به سراغ Core Web Vitals برویم.

Core Web Vitals مجموعه ای از چند فاکتور متنوع است که سرعت بارگذاری صفحات را از زوایای مختلف بررسی می کنند. اگر رتبه خوبی در فاکتورهای Core Web Vitals داشته باشید، یعنی می توانید مطمئن باشید که گوگل سرعت سایتتان را تأیید می کند.

Core Web Vitals را می توانید در ابزارهای Site Audit یا در ابزارهایی مانند GTMetrix تست کنید.  حتی می توانید توصیه های افزایش سرعت صفحات را هم در این ابزارها ببینید.

افزایش بازدید سایت با ریراکو سئو

نکته مهم درباره ریراکو سئو این است که این شرکت فقط بعضی از مراحل بهینه سازی سایت ها را پوشش نمی دهد! بلکه تمام گام های یک استراتژی سئو را برای شما پیش خواهد برد. از طراحی و اجرای خودِ استراتژی گرفته تا دریافت بک لینک، راه اندازی کمپین های رپورتاژ آگهی و حتی تولید محتوا و … .

بنابراین شما همراهان گرامی می توانید همکاری خود را با ریراکو سئو آغاز کرده، گزارش روند پیشبرد سایتتان را به صورت دوره ای دریافت کرده و شاهد پیشرفت وضعیت وب سایتتان باشید.

برای شروع همکاری با ریراکو سئو می توانید وارد صفحه «خدمات سئو سایت» شده و فرم مربوطه را تکمیل فرمایید. مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند تا ضمن آشنایی بیشتر با کسب و کارتان، مقدمات شروع پروژه را نیز فراهم کنند.

لازم است اشاره کنیم که اگر به دنیای سئو و تکنیک های آن علاقه دارید، می توانید سری به «اخبار سئو» در وب سایت ریراکو سئو بزنید تا در کنار یادگیری اصول سئو، از جدیدترین اخبار این عرصه جذاب نیز باخبر شوید. از همراهی شما سپاسگزاریم.

میلاد حیدری

کتاب بخون، بخند و خوب باش تا همه مون در آرامش باشیم... سالهاست در زمینه آموزش رایگان در زمینه های اینترنت، کامپیوتر و دنیای تکنولوژی فعالیت می کنم و هدفم ارتقای سطح علمی هموطنان عزیز در سراسر دنیاست. سوالات خود را مطرح کنید در حد توان پاسخ خواهم داد...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا