ریپورتاژ تبلیغاتی

گوشی‌های شیائومی چه مشکلاتی دارند؟

Ready for Charb gif

برند شیائومی به عنوان یک نام غریبه و تازه‌کار وارد بازار موبایل شد و برای رقابت با کمپانی های معروفی مانند سامسونگ و اپل و هوآوی، راه سختی در پیش داشت. تردیدی نبود که این برند با کاهش قیمت گوشی ها و همینطور تمرکز بر روی گوشی های هوشمند ارزان و اقتصادی، برای خود جایگاهی می‌خرد. اما برای همه این سوال مطرح بود که این جایگاه تا کی باقی می‌ماند؟ شیائومی اگر دست از کاهش قیمت گوشی‌های موبایل بردارد، همچنان می‌تواند در بازار باقی بماند؟ یا شاهد سقوط برند شیائومی خواهیم بود؟

شیائومی

با گذشت تقریبا 11 سال از تاسیس برند شیائومی، تمام این سوال‌‌ها پاسخ داده شد. شیائومی توانست به طور جدی رقیبی برای گوشی های موجود در بازار باشد. هوآوی که با اعمال تحریم های گوگل، محبوبیت خود را از دست داد، فرصت خوبی برای برند چینی تازه نفس به وجود آورد. شیائومی بی هیچ دردسری توانست از هوآوی عبور کند و به سراغ رقیب های دیگر برود. در حقیقت خود را به جمع سه برند گوشی پرفروش جهانی رساند و حتی توانست عنوان دومین برند گوشی موبایل پرفروش جهان را از آن خود کند. اما آیا شیائومی قصد دارد مثل یک شوالیه عمل کند و همواره گوشی های هوشمند با کیفیت و ارزان را روانه‌ی بازار کند؟ یا مشکلات گوشی های شیائومی به مرور زمان برای کاربران دردسر درست می‌کند؟

چرا گوشی شیائومی ارزان است؟

در اصل تفاوتی به حال مشتریان ندارد که یک کمپانی برای کاهش هزینه های خود چه اقداماتی می‌کند اما در رابطه با شیائومی یا هر برندی که با قیمت کم و کیفیت بالا رقبای خود را جا می‌گذارد، نگرانی هایی وجود دارد. برای مثال ما می‌خواهیم بدانیم شیائومی از متریال و قطعات کم کیفیت استفاده می‌کند؟ گوشی های شیائومی چقدر عمر می‌کنند؟ حاشیه سود شیائومی کم است و یا هزینه‌ی ساخت گوشی های شیائومی پایین است؟

 


چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

خرید گوشی شیائومی

شیائومی بر خلاف برندی مانند اپل، مخاطبان خاصی را در نظر نگرفته است و سیاست طراحی محصول و فروش را برپایه‌ی گسترش مخاطب بنا کرده. به همین دلیل شما می‌توانید با هر بودجه‌ای و هر نیازی، گوشی شیائومی بخرید. برای مثال می‌توانید یک پرچمدار گران قیمت مانند شیائومی 12 پرو (Xiaomi 12 Pro) را انتخاب کنید که علاوه بر کلاس بالای گوشی، امکانات فوق‌آلعاده‌ای مانند پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 و دوربین با کیفیت لایکا را در اختیارتان قرار دهد. یا اگر قصد خرید گوشی هوشمند تا 4 میلیون تومان برای سالمندان را دارید، گوشی Redmi 10A بخرید. وسعت کالاهای شیائومی یکی از دلایل ارزان بودن گوشی های موبایل شیائومی است. فروش زیاد و سود کم، اصلی ترین دلیل قیمت‌های شیائومی است.

شیوه تبلیغات شیائومی در واقع تمام قوانین مارکتینگ را زیر سوال برده. این کمپانی به تبلیغات پر هزینه پشت کرده و تبلیغات خود را تنها به رضایت مشتریان محدود کرده است.

شیائومی برای ساخت قطعات گوشی های موبایل خود، از برندهای معروف و با سابقه کمک می‌گیرد و ادعایی در تولید صد درصدی قطعات ندارد. همین تصمیم گیری باعث کاهش قیمت و همینطور افزایش کیفیت گوشی های شیائومی می‌شود.

مشکلات گوشی های شیائومی چیست؟

شاید از دوستان و آشنایان خود شنیده باشید که «گوشی برند سامسونگ بهتر از شیائومیه.»، «ایفون باتری ضعیفی داره.» و یا «سامسونگ فقط پول برندش رو می‌گیره.» این صحبت‌ها در رابطه با تمام گوشی های هوشمند موجود در بازار شنیده می‌شود. اما حقیقت این است که اکثر این جملات تنها حاصل تجربه‌ی شخصی افراد است که ضریب خطای بالایی دارد. مثلاً ممکن است کسی به قصد انجام بازی با گوشی موبایل، یک گوشی شیائومی بخرد که پردازنده قدرتمند و مناسب بازی ندارد. یا شخصی که استفاده بهینه از گوشی موبایل را بلد نیست یا به طور کل، کاربر پر مصرفی به حساب می‌آید، میگوید آیفون باتری ضعیفی دارد.

شما که قصد خرید گوشی شیائومی دارید، بهتر است مشکلات گوشی شیائومی را پیش از خرید بدانید. مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری که بتوان گفت مختص گوشی های شیائومی باشد، وجود ندارد. هرچند هر مدل گوشی از هر برندی ممکن است نقاط ضعف و قوتی داشته باشید اما در این مقاله به تنها مشکل اساسی گوشی های شیائومی می‌پردازیم.

نمایندگی های متعدد اما خدمات؟

پس از تصویب قوانین رجیستری گوشی موبایل، رد گوشی های قاچاق و دردسرهایشان از بازار، پاک شد. در حقیقت این قانون تاثیر بسیار زیادی در کاهش ناامنی در خرید گوشی موبایل داشت. در این شرایط تمام شرکت های وارد کننده گوشی های شیائومی و لوازم جانبی شیائومی، تنها از مسیر قانونی قادر به انجام این فرایند هستند. افزون بر این، لازم است تمام گوشی های وارد شده را برای مشتریان گارانتی کنند. اما تمام این شرکت ها قابلیت ارائه‌ی خدمات گارانتی را دارند؟

ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی یک کار بسیار تخصصی به شمار می‌آید که علاوه بر دانش تخصصی در حوزه‌ی تکنولوژی و تعمیرات، نیازمند ارتباط مستقیم، مستمر و امن با شرکت سازنده گوشی موبایل است. با در نظر گرفتن تحریم‌ها و مشکلات پیش روی وارد کنندگان گوشی های موبایل و لوازم جانبی، می‌توان گفت تعداد بسیار محدودی از شرکت های گارانتی موبایل هستند که قادر به ارائه خدمات پس از فروش واقعی هستند.

مزایای خرید گوشی شیائومی

برای مثال شرکت تسک میران، به عنوان یکی از اولین وارد کنندگان گوشی های شیائومی در ایران، از معتبرترین گارانتی های شیائومی در کشور است. این مجموعه به واسطه ارتباط مستقیمی که با کمپانی شیائومی دارد، خرید شما را به خوبی گارانتی می‌کند. گارانتی تسک میران قادر است تا مدت‌ها قطعات موردنیاز گوشی شما را تأمین نماید. بنابراین حتی پس از اتمام مدت 18 ماهه‌ی گارانتی، باز هم نگرانی از بابت نایاب شدن قطعات گوشی شیائومی و یا تعمیرات غیر تخصصی آن نخواهید داشت. جمعاً اگر شما قصد خرید گوشی شیائومی دارید، با خیال راحت با انتخاب مدل مناسب خود بپردازید اما در هنگام انتخاب شرکت گارانتی کننده‌ی گوشی شیائومی دقت کافی را داشته باشید.

منبع : taskmiran.com

میلاد حیدری

کتاب بخون، بخند و خوب باش تا همه مون در آرامش باشیم... سالهاست در زمینه آموزش رایگان در زمینه های اینترنت، کامپیوتر و دنیای تکنولوژی فعالیت می کنم و هدفم ارتقای سطح علمی هموطنان عزیز در سراسر دنیاست. سوالات خود را مطرح کنید در حد توان پاسخ خواهم داد...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا