ریپورتاژ تبلیغاتی

چطور وارد دوره‌های پیشرفته شبکه‌های کامپیوتری شویم؟

Ready for Charb gif

دنیای فناوری اطلاعات یکی از حوزه‌های مهم در دنیا است که در سال‌های اخیر با سرعت بالایی در حال توسعه و پیشرفت است. این حوزه از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که هر کدام نقش مهمی در توسعه آن بازی می‌کنند. زیرساخت‌های شبکه یکی از مهم‌ترین بخش‌های حوزه فناوری اطلاعات به حساب می‌آید که وظیفه انتقال اطلاعات و داده‌ها بین اجزای درونی سیستم و همچنین بین کاربران و سیستم‌ها را بر عهده دارد. اهمیت بالای شبکه در حوزه فناوری اطلاعات باعث شده است که موقعیت‌های شغلی فراوانی در این زمینه ایجاد شود و به همین دلیل بسیاری از شرکت‌ها و مؤسسات تحت عنوان آموزشگاه IT دوره‌های تخصصی شبکه را برای افراد مختلف برگزار نمایند.

اهمیت آموزش شبکه

بر اساس پیش‌بینی اداره کار آمریکا مشاغل مربوط به حوزه شبکه و سیستم‌های کامپیوتری تا سال 2022 میلادی رشد 12 درصدی را تجربه خواهند کرد. بر همین اساس و طبق گزارش سالانه حقوق و دستمزد که در سال 2018 منتشر شده است، افراد فعال در حوزه شبکه به صور میانگین در حدود 97 هزار دلار درآمد به صورت سالانه داشته‌اند. همه این آمارها و گزارش‌ها نشان می‌دهد که افراد با شرکت در دوره‌های آموزشی تخصصی شبکه،‌ آموزش دواپس و غیره می‌توانند با فعالیت در این حوزه در مشاغل با درآمد خوب مشغول به کار شوند.

نحوه تبدیل شدن به کارشناس شبکه

افرادی که قصد دارند به عنوان کارشناس شبکه در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت کنند، ابتدا باید از دانش و پیش‌زمینه اطلاعاتی خوبی مربوط به سیستم‌های IT برخوردار باشند. بهترین راه برای ورود به این حوزه و فعالیت در آن، اخذ مدرک دانشگاهی در یکی از رشته‌های مربوط به علوم کامپیوتر است. هر چند این تنها راه برای شروع فعالیت در این حوزه نیست اما برخورداری از یک دانش پایه در این زمینه می‌تواند در موفقیت افراد مؤثر باشد.

 


چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

برای تبدیل شدن به یک کارشناس شبکه موفق در بازار کار فناوری اطلاعات و کسب جایگاه و درآمد عالی، این نیاز وجود دارد که افراد در دوره‌های پیشرفته مربوط به شبکه مانند دوره‌های آموزش سیسکو، مایکروسافت، آموزش ویپ، میکروتیک و غیره شرکت کرده و جدیدترین و پیشرفته‌ترین اطلاعات علمی در این زمینه را کسب کنند.

پس از اینکه افراد دانش خود را در زمینه سیستم‌های کامپیوتری تکمیل کردند باید دانش خود را در حوزه شبکه و مسائل مربوط به آن به صورت تخصصی ارتقاء دهند. بهترین اقدام برای این کار مراجعه به یک آموزشگاه IT معتبر و شرکت در دوره‌های تخصصی و پیشرفته شبکه است. بسیاری از مدارک و گواهینامه‌های تخصصی مربوط به شبکه توسط شرکت‌ها و برندهای مطرح در زمینه طراحی و تولید تجهیزات شبکه مانند Cisco، Huawei، Juniper و غیره ارائه می‌شود. همچنین مدارک و گواهینامه‌های تخصصی دیگری، مانند آموزش دواپس، مایکروسافت و غیره نیز وجود دارد که به طور مشخص به یک کمپانی، نرم‌افزار یا سخت‌افزار خاص مربوط هستند. یک سری از این مدارک و گواهینامه‌ها به عنوان مدارک مستقل یا Vendor-Neutral شناخته می‌شوند که از مهم‌ترین دوره‌های آن می‌تواند به دوره‌های کامپتیا (CompTIA) در زمینه شبکه اشاره کرد.

کارشناس شبکه

مهم‌ترین دوره‌های تخصصی و پیشرفته شبکه

همانطور که گفته شد افراد برای تبدیل شدن به یک کارشناس شبکه موفق باید دانش تخصصی خود را در این زمینه از طریق شرکت در دوره‌های پیشرفته آموزش شبکه، آموزش ویپ و غیره ارتقاء دهند. اگر علاقه‌مند به مطالعه‌ی مقاله در مورد شبکه های کامپیوتری هستید، می‌توانید به سایت کندو مراجعه کنید. در این سایت مقاله‌ها در سطوح مختلف مبتدی تا پیشرفته، اطلاعات جامعی از دوره‌های شبکه‌های کامپیوتری در اختیار شما می‌گذارد.  از جمله مهم‌ترین دوره‌های پیشرفته مربوط به شبکه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

دوره آموزشی CompTIA Network+

پس از مراجعه به یک آموزشگاه IT معتبر و مشاهده فهرست دوره‌های تخصصی مربوط به شبکه بدون شک با نام Network+ آشنا خواهید شد. این دوره تخصصی مربوط به شبکه را می‌توان پیش‌نیاز تمام دوره‌های تخصصی مربوط به مایکروسافت و سیسکو دانست. این دوره آموزشی به شکلی طراحی شده که در آن افراد بتوانند با مفاهیم اساسی و پایه طراحی، پیکربندی و عیب‌یابی زیرساخت‌های متعلق به شبکه‌های با سیم و بی‌سیم آشنا شوند.

دوره آموزشی CCNA Cisco

در صورتی که افراد پس از گذراندن دوره‌های آموزشی نتورک پلاس یا آموزش دواپس و غیره تجهیزات برند سیسکو (Cisco) را برای ادامه کار در حوزه شبکه انتخاب کنند، برای اولین گام باید در دوره آموزشی CCNA مربوط به شرکت سیسکو شرکت کنند. هر چند این دوره آموزشی به صورت اختصاصی مربوط به برند سیسکو تجهیزات آن است، اما مفاهیمی که در این دوره آموزش داده می‌شود می‌تواند برای استفاده از دیگر تجهیزات شبکه نیز کارایی لازم را داشته باشد. امکان دسترسی به منابع آموزشی و تعداد قابل توجهی از دانش‌آموختگان این دوره که باعث ایجاد یک جامعه گسترده به منظور یادگیری بهتر است، از مزایای دوره CCNA به حساب می‌آید.

تبدیل شدن به کارشناس شبکه

دوره آموزشی Microsoft MCSA

در کنار شرکت در دوره‌های تخصصی مانند آموزش ویپ، یکی دیگر از راه‌های ورود به بازار کار شبکه و موفقیت در این حوزه شرکت در دوره‌های تخصصی مایکروسافت است. اولین گام در دوره‌های آموزشی مایکروسافت شرکت در دوره MCSA است که در آن فراگیران به صورت کامل با اساس مربوط به شبکه و شکل آن آشنا می‌شوند. افرادی که در این دوره‌های شرکت می‌کنند مهارت‌های لازم برای پشتیبانی از زیرساخت‌های شبکه را می‌آموزند. این دوره آموزشی کلیه مباحث مربوط به سخت‌افزارهای شبکه، پروتکل‌ها، سرویس‌ها و همچنین کار با Windows Server را پوشش می‌دهد.

کلام آخر

در دنیای امروز که حوزه فناوری اطلاعات با سرعت زیادی در حال رشد و پیشرفت است، بازار کار بسیار خوبی برای افراد مختلف در این حوزه فراهم شده است. به همین دلیل افراد زیادی علاقه دارند که در یکی از حوزه‌های مربوط به فناوری اطلاعات مانند شبکه مشغول به کار شوند. از این رو افراد برای ورود به بازار کار این رشته باید در دوره‌های پیشرفته و تخصصی شبکه شرکت کرده و مهارت‌های کافی برای کار در این حوزه را کسب کنند. جهت مشاهده‌ی دوره‌های آموزش شبکه، می‌توانید به سایت آموزشگاه IT کندو مراجعه کنید.

میلاد حیدری

کتاب بخون، بخند و خوب باش تا همه مون در آرامش باشیم... سالهاست در زمینه آموزش رایگان در زمینه های اینترنت، کامپیوتر و دنیای تکنولوژی فعالیت می کنم و هدفم ارتقای سطح علمی هموطنان عزیز در سراسر دنیاست. سوالات خود را مطرح کنید در حد توان پاسخ خواهم داد...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا