آموزش های متنوع دیگر

کپی تریدینگ چیست؟ آشنایی با مزایا و معایب کپی تریدینگ

پیشنهاد‌های متنوع و طرح‌هایی مختلف تخفیفی و ارائه ابزارها و امکانات تسهیل کننده معاملاتی از جمله ترفند‌هایی است که بروکرها برای جذب مشتریان بیشتر استفاده می‌کنند. در بازار رقابتی بروکرها جذب مشتریان جدید از عوامل حیاتی در ادامه فعالیت بروکر است. در این رقابت طبیعتاً بروکری برنده خواهد بود که مشتریان بیشتری را برای افتتاح حساب جذب کند.

کپی تریدینگ از جمله ابزارهایی است که جهت جذب مشتریان بیشتر توسط بروکرها ارائه می‌شود. بروکر امارکتس از جمله بروکرهایی است که دسترسی به معاملات کپی را برای کاربران خود فراهم کرده است. این روش که فرایند معاملاتی را هر دو دسته کاربران با تجربه و تازه کار تسهیل می‌کند. به همین دلیل برای گروه وسیعی از کاربران جذابیت زیادی دارد.

با استفاده از معاملات کپی، سفارش‌های معامله‌گر انتخاب شده عیناً در حساب کاربر اجرا می‌شود و مطابق با شرایط معامله اول در حساب کاربر ثبت می‌شود. در ادامه با کپی تریدینگ بیشتر اشنا می‌شویم.

کپی تریدینگ

کپی تریدینگ

کپی تریدینگ از جمله امکاناتی است که بروکرهای بسیاری به کاربران خود ارائه می‌دهند. این روش به معامله‌گرانی که تجربه زیادی در بازار نداشته یا فرصت کافی برای حضور و پیگیری بازار ندارند، در معاملات بازار شرکت کرده و از فرصت‌های سود‌آور آن بهره ببرند. کپی تریدینگ به خدماتی اشاره دارد که به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا به‌طور خودکار معاملات سایر معامله‌گران با تجربه را تکرار کنند.

در ادامه مراحل انجام کپی تریدینگ را بررسی می‌کنیم.

انتخاب معامله‌گر

بروکرهای فارکس که خدمات کپی تریدینگ را ارائه می‌دهند گروهی از معامله‌گران حرفه ای را در خدمت دارند که مشتریان می‌توانند از بین این گروه فردی را که هماهنگی بیشتری با استراتژی‌های معاملاتی آنها داشته باشد را انتخاب کنند و بر اساس عملکرد وی فعالیت‌های معاملاتی خود را برنامه‌ریزی کنند.

برای انتخاب معامله‌گران به منظور کپی تریدینگ عوامل مختلفی باید در نظر گرفته شود از جمله سابقه معاملاتی فرد، استراتژی مدیریت ریسک و معاملاتی، انضباط و ارتباط و شفافیت عملیات، تعداد افرادی که آنها را برای کپی تریدینگ انتخاب کرده‌اند.

تکرار معاملات

پس از انتخاب معامله‌گر برای کپی تریدینگ، پلتفرم معاملاتی کپی معاملات آنها را به‌طور خودکار در حساب معاملاتی مشتری تکرار می‌کند. به این ترتیب هر زمان معامله‌گر به فرصت معاملاتی وارد یا از آن خارج شود، همزمان اقدامات معامله‌گر در حساب مشتری نیز اجرا می‌شود.

فرایند کپی تریدینگ با هدف انجام دقیق و به موقع معاملات انجام می‌گیرد اما به دلیل نوسانات بازار و بسیاری عوامل دیگر این امکان وجود دارد که قیمت اجرا شده در حساب مشتری با معامله‌گر متفاوت باشد.

باید توجه داشته باشید که معاملات کپی شده از لحاظ پارامترهای مختلف معامله مانند نماد معاملاتی، اندازه معامله، قیمت ورود، حد ضرر، حد سود و سایر پارامترها مانند معامله‌ای است که معامله‌گر ثبت کرده است.

با استفاده از پلتفرم‌های کپی تریدینگ کاربر این امکان را دارد که درصد مشخصی از سرمایه خود را به معامله‌گر انتخابی اختصاص دهد، در این حالت پلتفرم متناسب با سرمایه در نظر گرفته شده معاملات کپی در حساب کاربر انجام می‌شود.

در این معاملات این امکان وجود دارد که حد ضرر و سود را بر اساس میزان ریسک‌پذیری خودتان تنظیم کنید. پس از اجرای معاملات کپی این سطوح قابل تغییر است. به‌علاوه در معاملات کپی این امکان وجود دارد که بخشی از معاملات در حساب اجرا شود و کاربر می‌تواند تکرار معاملات در حساب خود را مدیریت کند.

طی فرایند کپی تریدینگ، کاربر می‌تواند معاملات انجام شده در حساب خود را مشاهده و نظارت کند، عملکرد معامله‌گر را تجزیه و تحلیل کند.

مدیریت ریسک

در معاملات کپی، جهت مدیریت ریسک پیشنهاد‌های مختلفی ارائه می‌شود. کاربر می‌تواند بخشی از سرمایه خود را به معامله‌گر برای کپی تریدینگ اختصاص دهد و یا حد ضرر و سود را مطابق استراتژی معاملاتی و ریسک‌پذیری خود تغییر دهد و یا اندازه معامله را با توجه به معیارهای معاملاتی خود تنظیم کند.

همان‌طور که می‌دانید، مدیریت ریسک از عوامل حیاتی در معاملات است، به همین دلیل پلتفرم‌های کپی تریدینگ نیز دسترسی‌های متعددی برای کنترل ریسک و نظارت بر معاملات برای کاربر فراهم می‌کند.

نظارت بر معاملات

با وجودی که معاملات به صورت خودکار انجام می‌شود اما کاربر می‌تواند کنترل کامل روی حساب داشته باشد. در حین معاملات کپی کاربر این امکان را دارد ک بر معاملات نظارت داشته و در صورت تمایل معاملات را اصلاح کند یا آن را متوقف کند.

نظارت بر معامله در زمان انجام آن یکی از نکات مهم کپی تریدینگ است و این امکان را فراهم می‌کند تا کاربر کنترل دقیق بر حساب خود داشته باشد. با این ویژگی کاربر قادر است عملکرد معاملات کپی شده را ردیابی کرده و بازده و اثربخشی آن را بررسی کند و نسبت به ادامه این روند تصمیم‌گیری کند.

تریدینگ

به‌علاوه در زمان انجام معاملات کپی، اعلان‌های اجرای سفارش، جهت اطلاع کاربر ارسال می‌شود. در این اعلان‌ها جزئیات سفارش مثل نماد، نوع معامله، قیمت، حد ضرر و سود و هر گونه تغییر در معاملات به کاربر ارسال می‌شود. مدیریت معاملات و شفافیت از دیگر ویژگی‌هایی است که در معاملات کپی در نظر گرفته شده است.

کنترل ریسک

نظارت همزمان با انجام معاملات به کاربر امکان می‌دهد تا مدیریت فعالانه‌ای بر ریسک معاملات کپی در حساب خود داشته باشد. در صورتی‌که عملکرد معامله‌گر برای کاربر رضایت بخش نباشد می‌تواند معاملات کپی از آن معامله‌گر را متوقف کند. این ویژگی کنترل ریسک تضمین می‌کند که شما توانایی ایجاد تغییرات در سبد خود و محافظت از سرمایه خود را دارید.

کپی تریدینگ از امتیازات رقابتی است که بروکرها برای تشویق مشتریان به افتتاح حساب استفاده می‌کنند. این روش فرایند انجام معاملات را برای کاربران تسهیل می‌کند و کاربران با هر سطح تجربه و مهارت می‌توانند از فرصت‌های سود‌آور بازار فارکس بهره‌مند شوند، به همین دلیل این روش مورد توجه بسیاری از فعالان بازار فارکس است.

در کپی تریدینگ کاربر با انتخاب معامله‌گری حرفه‌ای که استراتژی معاملاتی نزدیک‌تری به استراتژی وی دارد، معاملات انجام شده توسط وی را عیناً و با همان مشخصات در حساب خود ثبت می‌کند. این فرایند تحت پلتفرم‌های خود انجام می‌شود اما این قابلیت وجود دارد که در صورتی که سفارشات مطابق استراتژی و سطح ریسک پذیری کاربر نباشد، می‌تواند آنها را مطابق معیار‌های خود تغییر دهد. به‌علاوه با نظارت مداوم بر معاملات کپی و نتیجه آنها، عملکرد معامله‌گر را مورد سنجش قرار داده و نسبت به ادامه کپی معاملات وی، تصمیم‌گیری کند.

در این مقاله با روش کپی تریدینگ آشنا شده و نکاتی که در این روش مد نظر قرار می‌گیرد و ویژگی‌های این روش را بررسی کردیم.

میلاد حیدری

کتاب بخون، بخند و خوب باش تا همه مون در آرامش باشیم... سالهاست در زمینه آموزش رایگان در زمینه های اینترنت، کامپیوتر و دنیای تکنولوژی فعالیت می کنم و هدفم ارتقای سطح علمی هموطنان عزیز در سراسر دنیاست. سوالات خود را مطرح کنید در حد توان پاسخ خواهم داد...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا