آموزش های متنوع دیگر

واچر هتل چیست و دریافت آن چه مزایایی دارد؟

یکی از کارهای مفیدی که می‌توانید برای آرامش روحی و جسمی خودتان انجام دهید و کمی از شلوغی مغزتان بکاهید، سفر کردن و دیدن جاهای جدید است. زمانی که قصد سفر داشته باشید، باید یک‌سری قوانین را رعایت کرده تا بتوانید بهترین تجربه را کسب کنید. یکی از این نکات رزرو هتل و محل اقامت شماست.

word image 60739 2

واچر هتل چیست؟

خود کلمه‌ی واچر یا ووچر، در صنعت گردشگری مانند یک رسید پرداخت عمل کرده و می‌توان آن را برای اثبات پرداخت هزینه‌ی بلیط هواپیما، هتل، تور و امثال این موارد استفاده کرد. در این‌جا منظور ما از واچر، واچر هتل است، که زمان پرداخت هزینه‌ی رزرو، برای شما صادر می‌شود.

این واچر به دو صورت می‌تواند صادر شود. اگر به طور مستقیم از هتل مورد نظر واچر را بگیرید، برای شما ایمیل خواهد شد و اگر از طریق آژانس‌های گردشگری مانند flightio اقدام به رزرو هتل کنید، این آژانس‌ها واچر را در اختیار شما می‌گذارند. داشتن واچر هتل، هنگامی که می‌خواهید اتاق خود را تحویل بگیرید، الزامی‌ است و سند پرداخت هزینه‌ی شماست؛ هرچند در برخی مناطق دنیا، مانند گرجستان، این سند را در فرودگاه چک می‌کنند و بهتر است زمانی که به گرجستان سفر می‌کنید، واچر هتل خودتان را دم دست بگذارید.

آنچه که تاکنون متوجه شدیم این است که داشتن واچر هتل در هر شرایطی الزامی است و باید آن را همراه خود داشته باشید.

word image 60739 3

انواع مختلف واچر هتل

به طور کلی واچرهای هتل دو نوع داخلی و خارجی هستند. به عبارتی، بسته به اینکه به خارج از کشور سفر می‌کنید یا اینکه تصمیم دارید به شهرهای داخلی ایران بروید، واچری که تهیه می‌کنید متفاوت است و باید به این موضوع دقت کافی داشته باشید.

واچر هتل داخلی، برای هتل‌های داخل کشور

واچرهای هتل داخلی، در ایران به زبان فارسی بوده و شامل اطلاعات شخصی شما مثل نام و شماره‌ی شناسایی‌ هستند. در واچر هتل داخلی اطلاعات دیگری درج نشده است. این هم به این دلیل است که، شما با شماره شناسایی یا به عبارتی شماره ملی خود به خوبی شناسایی می‌شوید و هیچ‌کس نمی‌تواند از آن سوءاستفاده کند.

واچر هتل خارجی، برای هتل‌های خارج از کشور

واچرهای هتل‌های خارجی، یکی از مهم‌ترین مدارک برای اخذ ویزا به شمار می‌روند و شما با در دست داشتن این مدرک می‌توانید از سفارت اجازه‌ی ورود به کشور را بگیرید. این نوع از واچرها به زبان انگلیسی هستند. به یاد داشته باشید که واچر هتل‌هیا خارجی سندی هستند که نشان می‌دهند شما پس از ورود به کشور مقصد، جایی را برای ماندن و گذراندن وقت دارید و بر اساس آن است که به شما ویزا می‌دهند. داشتن واچر هتل خارجی برای دریافت ویزا از کشورهایی که ویزا الزامی است، یک ضرورت محسوب می‌شود و بهتر است که به آن دقت کافی داشته باشید تا هزینه‌های پرداختی شما چه برای هتل و چه دیگر موراد سفر، هدر نروند.

word image 60739 4

مزایای دریافت واچر هتل و کاربرد آن

به طور کلی، واچر هتل یکی از مهم‌ترین مدارکی است که هنگام سفر باید آن را تهیه کنید. برخی از کشورها مانند روسیه و ایتالیا، قوانین سخت‌گیرانه‌ای در رابطه با واچر هتل شما دارند و بدون این واچر اجازه‌ی حضور شما را در کشور صادر نمی‌کنند. در ادامه به برخی از کاربردها و مزایای استفاده از واچر هتل آشنا می‌شوید.

تاییدیه‌ی رزرو بلیط و هتل

شما با در دست داشتن واچر هتل خودتان، می‌توانید اثبات کنید که رزرو این هتل و یا در مواردی که از واچر برای بلیط استفاده می‌شود، رزرو بلیط خودتان را به طور تمام و کمال انجام داده‌اید. با این کار، جلوی کلاه‌برداری‌های بسیاری را خواهید گرفت و می‌توانید با اطمینان خاطر سفر کنید. این موضوع نشان می‌دهد که شما با برنامه‌ریزی سفر خود را پیش گرفته‌اید و قرار نیست در کشور مقصد شرایط اسفناکی را پشت سر بگذارید. این موضوع، برای سفارت کشورهای خارجی بسیار اهمیت دارد.

برای اخذ ویزا

کشورهایی که نیاز به اخذ ویزا و تاییدیه‌ی سفارت دارند، با تایید واچر هتل شما ویزا را صادر می‌کنند. ویزای شینگن از این نوع است و شما باید حتما واچر هتل مد نظرتان را در اختیار داشته باشید تا سفارت حضور شما را در کشور تایید کند.

سند پرداخت

واچر هتل نشان‌دهنده‌ی این است که شما تمام هزینه‌ها و یا بخشی از هزینه‌های هتل را از قبل پرداخت کرده‌اید و وجود این سند، همان‌طور که گفتیم، از بروز بسیاری از کلاه‌برداری‌ها جلوگیری می‌کند. شما می‌توانید با در دست داشتن واچر هتل مد نظرتان، با خیالی آسوده، اتاق خود را تحویل بگیرید و برای پیاده‌روی عصر، استراحت کنید. این واچر نوعی سند است و مسئولین هتل وقتی رسید را در دست شما ببینند نمی‌توانند هیچ ادعایی مبنی بر عدم پرداخت هزینه‌های هتل، داشته باشند.

مدرک مهم سفارت

اگر برای حضور در کشوری نیاز به مراجعه به سفارت آن کشور داشتید، حتما واچر هتل مد نظرتان را نیز با خود به همراه داشته باشید. واچر هتل شما اثبات می‌کند که در کشور مد نظر مکانی مشخص برای اقامت دارید و این مدرک برای سفارت، بسیار مهم و حیاتی‌ است.

بودجه‌بندی را آسان می‌کند

شما با دریافت واچر هتل و پرداخت هزینه‌ی آن می‌توانید برای دیگر فعالیت‌های خود، برنامه‌ریزی کنید و بودجه‌بندی بهتری داشته باشید تا بتوانید حداکثر لذت را ببرید.

می‌توانید آن را هدیه بدهید

چه کادویی از یک سفر خوب و استراحت در هتلی چند ستاره بهتر است؟ واچر هتل، برای شما این امکان را فراهم می‌کند که بتوانید آن را به عزیزان خود هدیه داده و جای مخصوصی برای خود در قلب آن‌ها نیز رزرو کنید. قطعا همه از اینکه یک واچر هتل دریافت کنند و بدانند که محل اقامت آن‌‌ها در سفر تضمین شده است، بسیار خوشحال خواهند شد. چرا که بسیار سفرها هستند که به خاطر هزینه‌های هتل، کنسل می‌شوند.

میزان کنسلی را کاهش می‌دهد

واچر هتل باعث شده است که میزان کنسلی‌های رزرو هتل تا حد زیادی کاهش یابد و با این تفاسیر شما زمانی که واچر یک هتل را تهیه می‌کنید، هتل مد نظر شما زمینه‌ی پذیرایی در شان شما را نیز فراهم می‌کند تا بتوانید بهترین تجربه را داشته باشید.

اطلاعات واچر هتل

در این‌جا به اطلاعاتی که با گرفتن واچر هتل در دست خواهید داشت، پرداخته‌ایم:

اطلاعات آژانس

روی واچر هتل شما، اطلاعات آژانسی که از طریق آن اقدام کرده‌اید موجود است و اگر به طور شخصی از هتل واچر را گرفته باشید، این اطلاعات، اطلاعات شخصی خود شما خواهد بود.

اطلاعات تامین‌کننده‌ی محل اقامت

روی واچر هتل، شماره‌ی شناسایی و اطلاعات کسی که به شما محل اقامت را تحویل می‌دهد، نوشته شده است.

شماره‌ی کانفرم

شماره‌ی کانفرم یا همان تاییدیه‌ی رزرو هتل شما، به صورت یک کد منحصربه‌فرد روی واچر هتل ثبت شده است و شما می‌توانید با تطابق دادن این کد با کد ثبت‌شده در سیستم هتل، استعلام واچر خود را دریافت کنید. حتما این اقدام را انجام دهید تا مطمئن شوید که همه چیز به خوبی پیش رفته است.

اطلاعات شخصی

طبیعتا یکی از اطلاعات مهم روی واچر هتل، اطلاعات شخصی مسافر یا مسافرانی است که قصد اقامت در این هتل را دارند؛ این اطلاعات باید بدون هیچ مشکل و اشتباهی ثبت شده باشند و شما باید بعد از تحویل گرفتن واچر، حتما این اطلاعات را با اطلاعات خود تطابق دهید.

اگر واچر هتلی که برای آن اقدام کرده‌اید، برای یک هتل خارجی باشد این اطلاعات شامل اطلاعات شناسنامه‌ای و شماره‌ی پاسپورت شما می‌شوند و اگر هتلی که برای آن اقدام کرده‌ای یک هتل داخلی باشد، این اطلاعات شامل نام و شماره‌ی ملی شما خواهد بود.

تاریخ

تاریخ رزرو، تاریخ چک‌این و چک‌اوت به صورت کاملا دقیق روی واچر هتل ثبت خواهد شد.

اطلاعات هتل

تمامی اطلاعات هتل اعم از آدرس، تعداد اتاق، نوع اتاق و اطلاعات خود هتل به صورت کاملا دقیق چک شده و روی واچر هتل ثبت می‌شود. شما اگر برای اتاق رو به دریا ( برای رزرو‌هتل‌های ساحلی) یا اتاق رو به حرم ( رزرو هتل‌های مشهد) هزینه را پرداخت کرده باشید، این اطلاعات باید حتما روی واچر هتل به طور دقیق وجود داشته باشد تا مشکلی برای تحویل اتاق وجود نداشته باشد.

تمامی اطلاعات روی واچر هتل را با اطلاعات شخصی خود چک کنید و تطابق دهید تا در هنگام اقامت در هتل هیچ مشکلی پیش نیاید.

راهنمای دریافت و نکات لازم

قبل و بعد از دریافت واچر هتل، باید نکاتی را رعایت کنید تا با کمترین دردسر، بیشترین لذت را از سفر خود ببرید؛ در ادامه به این نکات مهم خواهیم پرداخت.

دریافت واچر هتل

با تکمیل مراحل رزرو و وارد کردن اطلاعات شخصی خود به صورت کاملا دقیق، می‌توانید نوع اتاق مد نظر خود را انتخاب کرده و واچر هتل را تحویل بگیرید. این واچر به صورت پیامک و یا ایمیل برای شما ارسال خواهد شد که می‌توانید پرینت آن را با خود همراه داشته باشید.

تطبیق اطلاعات

هر چقدر از اهمیت این نکته بگوییم کم است که شما باید حتما اطلاعاتی که روی واچر هتل دارید را با اطلاعات شخصی خود تطابق دهید. زمانی که واچر هتل را تحویل هتل مد نظر می‌دهید، طبق اطلاعات ثبت‌شده روی واچر، به شما اتاق تحویل خواهند داد و بهتر است حتما به نوع اتاقی که رزرو کرده‌اید دقت کنید.

اهمیت واچر را بدانید

واچرهای هتل به دو زبان فارسی و انگلیسی صادر می‌شوند که نوع انگلیسی آن برای هتل‌های خارجی استفاده می‌شود و در برخی موارد همان‌طور که اشاره کردیم، شما در فرودگاه و یا هنگام صدور ویزا باید این واچر را در اختیار داشته باشید.

ویزای شینگن

اگر قصد سفر به کشورهایی دارید که نیاز به ویزای شینگن دارند، باید حتما قبل از اخذ ویزا نسبت به گرفتن واچر هتل خود اقدام کنید. وجود واچر هتل برای سفارت این کشورها الزامی‌ است و ثابت می‌کند شما قبل از حضور در این کشور، هتل خود را رزرو کرده‌اید و محل اقامت مشخصی دارید.

رسمیت واچر را بررسی کنید

واچری که برای سفارت می‌برید باید حتما رسمی باشد و اگر واچر صوری با خود همراه داشته باشید، از دادن ویزا به شما جلوگیری خواهد شد؛ پس حتما رسمیت واچر خود را بررسی کرده و سپس برای اخذ ویزا، اقدام کنید.

هتل مناسب رزرو کنید

اگر قصد دارید که واچر هتل خود را به سفارت ارائه دهید، حتما هتل را در نزدیکی مرکز شهر انتخاب کنید و از رزرو هتل در حومه‌های شهر تا حد امکان اجتناب کنید.

رسید را به همراه داشته باشید

ممکن است در سفارت رسید میزان پرداختی شما را مطالبه کنند، پس بهتر است رسید پرداخت هزینه‌ی هتل را به همراه داشته باشید؛ در واچر هتل این اطلاعات ثبت نخواهد شد و تنها با داشتن واچر هتل نمی‌توانید میزان پرداختی خود را اثبات کنید.

برای گرفتن اتاق، واچر را فراموش نکنید

شما برای گرفتن اتاق مد نظرتان نیاز به واچر هتل خواهید داشت و مخصوصا در روزهای شلوغ و پیک مسافرتی که هتل‌ها از مهمانان پر می‌شود با داشتن واچر هتل خود می‌توانید از بروز مشکل هنگام گرفتن اتاق، جلوگیری کنید.

سوالات رایج کاربران درباره اخذ واچر

  • آیا باید واچر هتل را همراه داشته باشیم؟ در اکثر مواقع شما با ارائه‌ی نام و مدرک شناسایی می‌توانید اتاق را تحویل بگیرید؛ اما اگر مشکلی پیش بیاید تنها با داشتن واچر هتل می‌توانید بر ادعای خود پافشاری کنید؛ پس همراه داشتن واچر هتل حتی به صورت یک فایل الکترونیکی اکیدا توصیه می‌شود مخصوصا اگر در حال سفر به خارج از کشور باشید.
  • در واچر چه اطلاعاتی وجود دارد؟ تمامی اطلاعات شخصی مسافر یا مسافران، اطلاعات هتل، تاریخ‌های مهم مثل ورود و خروج شما از هتل و شماره‌ی کانفرم از اطلاعات مهمی هستند که روی واچر هتل شما ثبت خواهند شد.
  • چگونه واچر هتل بگیریم؟ شما با رزرو هتل مد نظرتان و ثبت اطلاعات و انتخاب اتاق، واچر هتل مد نظر را به صورت پیامک یا ایمیل دریافت خواهید کرد.
  • اگر اطلاعات ما در واچر هتل اشتباه بود، چه باید کرد؟ اگر از آژانس گردشگری معتبری واچر هتل را گرفته باشید، می‌توانید به پشتیبانی اطلاع داده و پشتیبانی سایت نیز موظف است در صورت امکان، اطلاعات شما را اصلاح کند.
  • اگر در سفرهای خارجی پس از دریافت واچر هتل، موفق به اخذ ویزا نشدیم، چه اقدامی باید انجام دهیم؟ در این صورت با توجه به شرایط رزرو هتل، می‌توانید هتل مد نظر خود را کنسل کنید.

میلاد حیدری

کتاب بخون، بخند و خوب باش تا همه مون در آرامش باشیم... سالهاست در زمینه آموزش رایگان در زمینه های اینترنت، کامپیوتر و دنیای تکنولوژی فعالیت می کنم و هدفم ارتقای سطح علمی هموطنان عزیز در سراسر دنیاست. سوالات خود را مطرح کنید در حد توان پاسخ خواهم داد...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا