به مدت محدود! اپلیکیشن "چرب زبان" با قیمت سال گذشته به فروش می رسد! (بهترین اپ آموزش زبان)

(اینجا کلیک کنید)
آموزش های متنوع دیگر

حافظه پنهان گوشی سامسونگ کجاست؟ 3 روش پاک کردن آن

گوشی های اندرویدی معمولا دچار مشکل کمبود حافظه می شوند و باز شدن این فضا فقط با حذف فایل ‌ها و برنامه‌ ها ممکن است و لاغیر.

بیشتر وقت ها مشکل توسط چیزی به نام حافظه پنهان ایجاد می شود. به همین بهانه در این مقاله کش یا حافظه پنهان گوشی های اندروید را معرفی کرده و دستورالعمل های گام به گامی را ارائه می دهیم که می توانید برای خالی کردن فضا آن ها را دنبال کنید.

حافظه پنهان اندروید چیست؟

برنامه‌ هایی مثل YouTube، Spotify یا Reddit دائما داده ‌هایی را دانلود می‌ کنند تا محتوای مورد علاقه ‌تان را ارائه بدهند. از آن جایی که توسعه دهندگان این برنامه ها هوشمند هستند، می دانند که برخی از داده ها مثل تصاویر بند انگشتی دائما درخواست می شوند.

و از آن جایی که دانلود مکرر این داده ها منطقی نیست، توسعه دهندگان برنامه های شان را طوری برنامه ریزی می کنند که این اطلاعات به صورت محلی در یک فضای ذخیره سازی مخصوص به نام حافظه کش ذخیره شوند.

5 بهترین گوشی های سامسونگ در ایران (آپدیت 2022)

همان طور که از نام این حافظه هم پیدا است، کش از دید پنهان است، بنابراین هنگام پاک سازی گوشی، به راحتی می توان آن را نادیده گرفت که اصلا چیز خوبی هم نیست. علت این است که حجم این حافظه به مرور زمان افزایش می یابد تا جایی که مقدار فضای قابل توجهی را اشغال می‌ کند و انجام کار های حیاتی مثل نصب برنامه ‌های جدید، گرفتن عکس یا ضبط یادداشت ‌های صوتی دشوار یا حتی غیر ممکن می ‌شود.

برای بازیابی فضای ذخیره سازی اشغال شده توسط حافظه کش گوشی، باید محتوایش را به صورت دستی حذف کنید. در بخش بعدی این مقاله توضیح می دهیم که چه طور می توانید این کار را انجام بدهید.

چه طور کش را در گوشی پاک کنیم؟

یادگیری نحوه تمیز کردن کش در اندروید کار سختی نیست، اما همیشه ترفند هایی وجود دارد که این کار را آسان تر می کند.

توجه: همه گوشی ها مثل هم نیستند، بنابراین ممکن است بسته به دستگاهی که دارید، مجبور شوید تا دستورالعمل های ما را کمی دستکاری کنید.

برای پاک کردن کش در گوشی سامسونگ:

1-ابتدا برنامه Settings را اجرا کنید.

2- بعد بر روی Apps ضربه بزنید.

3- برنامه ای که می خواهید کش آن خالی شود را انتخاب کنید.

4- روی Clear data ضربه بزنید.

پاک کردن کش در گوشی سامسونگ

5- گزینه Clear cache را انتخاب کرده و تایید کنید.

باید مراحل بالا را برای هر اپلیکیشنی که می ‌خواهید کشش پاک شود، تکرار کنید.

حتما بخوانید: 5 روش حل مشکل هنگ کردن مدلهای گلکسی سامسونگ

با خالی کردن حافظه پنهان گوشی، تنظیمات تان به هم نخواهد خورد، اما ممکن است متوجه شوید که روند بارگیری برنامه ‌ها طولانی شده و نسبت به قبل کُند شده اند. دلیلش این است که برنامه ‌ها حالا باید به جای بازیابی سریع داده ‌های لازم از حافظه پنهان، همه چیز را از اول بارگیری کنند.

خبر خوب این است که این مشکل به سرعت برطرف می شود زیرا برنامه های آسیب دیده به طور خودکار حافظه پنهان مربوطه به خودشان را بازسازی می کنند.

برنامه های پاک کننده حافظه کش شخص ثالث

پاک کردن حافظه کش در یک گوشی سامسونگ می تواند فرآیندی زمان بر و خسته کننده باشد، به همین دلیل است که بسیاری از کاربران حرفه ای به برنامه های مخصوص این کار روی می آورند. ما هم در ادامه سه تا از محبوب ترین برنامه ها برای این منظور را معرفی کرده ایم که توصیه می کنیم حتما دانلود شان کنید.

1-برنامه SD Maid

برنامه SD Maid

SD Maid یک برنامه با رتبه خوب است که می توانید از آن برای خالی کردن حافظه کش ، مدیریت برنامه های نصب شده، بهینه سازی پایگاه داده و موارد دیگر استفاده کنید.

این برنامه رایگان است، اما بسیاری از ویژگی های کاربردی اش فقط از طریق نسخه SD Maid Pro، در دسترس قرار می گیرند.

حتما دانلود کنید: بهترین اپلیکیشن های سامسونگ

2- برنامه Ccleaner (پیشنهاد من)

برنامه Ccleaner

به احتمال زیاد حداقل در مورد نسخه ویندوز CCleaner شنیده اید که می تواند فایل های ناخواسته و ورودی های نامعتبر رجیستری ویندوز را پاک کند. نسخه موبایلی این برنامه هم به همان اندازه توانایی دارد، با این تفاوت که برای گوشی های اندرویدی طراحی شده است.

علاوه بر انجام کار های معمول مثل پاک کردن حافظه مخصوصا حافظه کش؛ می‌ تواند فضای ذخیره ‌سازی عکس ها را بهینه کند، بر عملکرد دستگاه تان نظارت کند و مصرف باتری را بسته به جایی که هستید، کنترل کند.

3-برنامه Avast Cleanup

برنامه Avast Cleanup

Avast Cleanup که توسط شرکت معروف آنتی ویروس آواست ساخته شده است ، یک برنامه پاک سازی کارآمد است که می تواند فورا هر چیزی که فضا را اشغال کرده را حذف کند تا جا برای عکس ها، فیلم ها، برنامه ها و داده های ارزشمند اندروید باز شود.

نسخه پریمیوم این برنامه تعدادی ویژگی جذاب دارد که به مشکلاتی که معمولا کاربران اندرویدی تجربه می کنند، می پردازد . قفل این ویژگی ها را می توان از طریق خرید درون برنامه ای باز کرد.

چه زمانی باید کش را پاک کنم؟

خب، جواب به اولویت شما بستگی دارد. اگر فضای ذخیره‌ سازی محدودی دارید، پاک کردن ماهانه یا هفتگی کش می‌ تواند رویکرد مناسبی باشد. با این که هر بار که یک حافظه پنهان را پاک می کنید با افت عملکرد مواجه خواهید شد، اما مقدار فضایی که باز می شود، ارزشش را دارد.

از طرف دیگر، اگر فضای آزاد زیادی دارید، نیازی نیست که حافظه پنهان تان را پاک کنید. احتمالا هر چند ماه یک بار کافی است.

حتما بخوانید: ۲۰ تا از بهترین ترفندهای گوشی سامسونگ

علاوه بر این لازم به ذکر است که داده‌ های کش ممکن است خراب شوند و باعث شوند تا برنامه‌ ها آن طور که انتظارش را ندارید، رفتار کنند. یا حتی در موارد شدید، اصلا مانع از کار کردن آن‌ ها شوند. در چنین مواردی، در پاک کردن فوری حافظه پنهان تردید نکنید.

کلام پایانی

یادتان باشد که پاک کردن داده های حافظه پنهان تنها یکی از کار هایی است که برای نگهداری از سیستم باید انجام بدهید. گاهی لازم است فایل های غیر ضروری را به صورت دستی حذف کنید، تمام برنامه ها و سیستم عامل اندروید را آپدیت نگه دارید و نسخه بک آپ تهیه کنید.

برخی از سوالات متداول

چه طور حافظه کش را در گوشی ام ببینم؟

متأسفانه، مشاهده محتوای کش در گوشی بدون دسترسی روت غیر ممکن است. البته هیچ چیز جالبی هم در آن جا پیدا نخواهید کرد و فقط نسخه ذخیره شده فایل هایی که دائما استفاده می شوند را می بینید.

آیا می توانیم تصاویر بند انگشتی در گوشی ام را حذف کنم؟

بله، می ‌توانید با حذف دستی داده ‌های حافظه پنهان یا استفاده از برنامه ‌های پاک سازی شخص ثالث، تصاویر بند انگشتی را در هر گوشی سامسونگی حذف کنید.

آیا CCleaner کش را پاک می کند؟

بله، CCleaner درست مثل بسیاری دیگر از برنامه‌ های مشابه می ‌تواند داده ‌های کش را پاک کند تا فضا باز شود.

11 روش خالی کردن حافظه موقت و کش گوشی سامسونگ

آیا باید حافظه کش را مرتبا پاک کنید؟

بله، پاک کردن حافظه پنهان به طور منظم ایده خوبی است ، اما نیازی نیست که در این کار زیاده روی کنید. اگر فضای آزاد زیادی دارید و با مشکلات ناشی از خرابی فایل های موجود در حافظه کش مواجه نیستید، می ‌توانید پاکسازی اش را به بعد موکول کنید.

 

چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

تیم تولید محتوا

کتاب بخون، بخند و خوب باش تا همه مون در آرامش باشیم... سالهاست در زمینه آموزش رایگان در زمینه های اینترنت، کامپیوتر و دنیای تکنولوژی فعالیت می کنم و هدفم ارتقای سطح علمی هموطنان عزیز در سراسر دنیاست. سوالات خود را مطرح کنید در حد توان پاسخ خواهم داد...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا