آموزش های متنوع دیگر

7 روش رفع مشکل وای فای تلویزیون ال جی

تا به حال هنگام وبگردی در اینترنت با استفاده از تلویزیون هوشمند با مشکل عدم اتصال تلویزیون ال جی به وای فای مواجه شده اید؟ به نظر می رسد که مشکل پیش آمده می تواند هم ناشی از نواقص سخت افزاری و هم نرم افزاری باشد. با اینکه مشکلات عدم اتصال تلویزیون به وای فای آزاردهنده هستند، اما به سادگی قابل رفع هستند.

اگر تلویزیون هوشمند ال جی شما قادر به اتصال به وای فای نیست و به طور مداوم از وای فای قطع می شود، ما در این مطلب، سعی می کنیم این اشکال را برطرف کنیم. بعد از آن تلویزیون هوشمند ال جی شما با موفقیت به وای فای متصل خواهد شد.

دانلود کنید: ۱۰ اپلیکیشن کاملاً کاربردی که هر کاربر  در ایران نیاز دارد

اگر با مشکل عدم اتصال تلویزیون ال جی به وای فای مواجه باشید، نمی توانید به محتوای آنلاین دسترسی پیدا کنید. با این حال، راه حل سریع برای عدم اتصال تلویزیون ال جی به وای فای، تغییر نحوه به اتصال به اتصال سیمی است.

دلایل بروز مشکل در وای فای تلویزیون ال جی

دلیل اصلی عدم اتصال وای فای به تلویزیون، احتمالا اشکالی عمومی در تلویزیون است. اشکال می تواند باعث بروز خطا شود. با این حال، اگر اطلاعات نادرستی را در شبکه وارد کرده باشید، وای فای به تلویزیون شما متصل نخواهد شد. دلایل زیادی برای ایجاد این مشکل وجود دارد که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

1- ترافیک در شبکه (Busy Network): هنگامی که دستگاه های زیادی به یک شبکه وای فای متصل هستند، اتصال تلویزیون متوقف می شود.

2- سیگنال ضعیف شبکه: اگر روتر و تلویزیون از یکدیگر دور باشند، قدرت سیگنال ضعیف تر و ضعیف تر می شود.

3- تاریخ و زمان نادرست: منطقه زمانی بر شبکه تأثیر می گذارد. وقتی اطلاعات تاریخ و زمان تلویزیون صحیح نیست، به وای فای متصل نمی شود. بنابراین، تلویزیون به اینترنت دسترسی نخواهد داشت.

4- سیستم عامل قدیمی: ورژن نرم افزار نقش حیاتی در هنگام اتصال به وای فای ایفا می کند. اگر سیستم عامل قدیمی باشد، برخی از عملکردها به درستی کار نمی کنند. علاوه بر این، تلویزیون به درستی عمل نخواهد کرد.

5- اشکال یا نواقص: برخی از اشکالات عمومی وجود دارد که باعث خطاهای موقت در تلویزیون می شود. اگر مشکل به دلیل وجود باگ ایجاد شده باشد، ممکن است چندین بار با مشکل مواجه شوید.

موارد ذکرشده موجب عدم اتصال تلویزیون ال جی به وای فای می شوند. برای حل کامل مشکل، باید دلیل واقعی را تجزیه و تحلیل کنید. بر اساس نواقص و فرضیاتی که می توانند موجب ایجاد اختلال شوند، روش های عیب یابی زیادی وجود دارد.

عیب یابی عدم اتصال تلویزیون ال جی به وای فای

تا اینجا دلایل اتصال تلویزیون ال جی به وای فای را مورد بحث قرار دادیم. در ادامه، می توانید با استفاده از راه حل های ذکر شده مشکل را حل کنید و بتوانید به وای فای متصل شوید. برخی از ترفندها از قبل آزمایش شده اند و تاثیرگذار هستند. متدهایی که به عنوان «توصیه شده» علامت گذاری شده اند بسیار مهم اند و نباید از آن ها غافل شوید.

روش 1: خاموش کردن و روشن کردن مجدد دستگاه

اول از همه، شما باید هر دستگاهی را که در فرآیند اتصال تلویزیون به وای فای قرار دارد، یک بار خاموش و روشن کنید. اکثر کاربران دارای یک تلویزیون و روتر در فرایند اتصال به اینترنت هستند. با این حال، باید تلویزیون و روتر را کاملاً خاموش کنید تا زمانی که برق آن ها تخلیه شود.

برای انجام این کار، به سادگی تلویزیون خود را خاموش کنید و سپس تمام اتصالات منبع تغذیه را جدا کنید. پس از آن، چند دقیقه صبر کنید و سپس هر دو دستگاه را دوباره به منبع تغذیه وصل کنید و سپس آن ها را روشن کنید.

روش 2: ریست فکتوری تلویزیون ال جی بدون ریموت

اگر به هر دلیلی به کنترل از راه دور تلویزیون تان دسترسی ندارید، هم چنان می توانید تلویزیون تان را به تنظیمات کارخانه برگردانید.

برای این کار دکمه پاور تلویزیون را پیدا کنید. بسته به مدل ، این دکمه ممکن است در سمت راست، چپ یا پایین دستگاه تان قرار گرفته باشد.

ضمن روشن بودن تلویزیون، دکمه پاور را حدود 10 ثانیه فشار بدهید و نگه دارید. اگر جواب نداد، از کنترل پنل جوی استیک در تلویزیون برای رفتن به Menu > All Settings > General > Reset to Initial Settings استفاده کنید.

اگر در یافتن این دکمه ها در تلویزیون تان با مشکل مواجه هستید، یا اگر تلویزیون شما در جای بدی نصب شده است، گزینه های دیگری هم وجود دارد.

اول یک صفحه کلید که پورت USB دارد را مستقیما به پشت تلویزیون تان وصل کنید.

سپس می توانید از صفحه کلید برای پیمایش و تنظیم مجدد تلویزیون استفاده کنید .

اگر هم تلویزیون هوشمند دارید، گزینه دیگر، دانلود اپلیکیشن LG ThinQ در گوشی تان است.

بعد از اتصال تلویزیون به برنامه، می توانید از گوشی به عنوان ریموت استفاده کنید!

آخرین گزینه این است که اگر کنترل از راه دور یونیورسالی دور و برتان دارید، از آن کمک بگیرید و کد LG درست را وارد کنید تا کار کند.

در این مرحله باید مشکل صل نشدن وای فای تان کاملا حل شده باشد، اما اگر یک درصد هم نشد ، چند مرحله دیگر هست که می توانید آن ها را امتحان کنید.

روش 3: لوکیشن تلویزیون تان را به روز کنید

گاهی وقتی لوکیشن تلویزیون ‌های ال ‌جی روی Set Automatically تنظیم می‌ شود، با مشکل اتصال وای فای مواجه می شوند.

به نظر می رسد که نرم افزار تلویزیون در تعیین مکان مشکل پیدا می کند و در نتیجه اتصال وای فای برقرار نمی شود و به مشکل خواهید خورد.

برای رفع این مشکل، باید ابتدا لوکیشن تلویزیون تان را به صورت دستی به روز کنید. با انتخابAll settings > General > Location > LG Service Country‌ لوکیشن را تغییر بدهید.

برای رفع این مشکل، باید ابتدا لوکیشن تلویزیون تان را به صورت دستی به روز کنید. با انتخابAll settings > General > Location > LG Service Country‌ لوکیشن را تغییر بدهید.

حالا نکته این جا است که یک کشور در لیست که کشور شما هم نیست را به صورت تصادفی انتخاب کنید. تلویزیون ریست می شود. حالا دوباره به عقب برگردید و این بار کشور خودتان را انتخاب کنید.

در نهایت، بعد از تنظیم مجدد تلویزیون ، Location را باز کرده و مجددا Set Automatically را انتخاب کنید.

از شما خواسته می شود تا اتصال وای فای تان را تنظیم کنید. بعد از ورود به سیستم، اینترنت شما باید دوباره کار کند!

روش 4: تنظیمات زمان و تاریخ را تغییر دهید

توصیه می کنیم در حین رفع مشکل، این راه حل را امتحان کنید. پس از راه اندازی مجدد تلویزیون، تاریخ و زمان به طور خودکار تغییر می کند. این به دلیل یک باگ عمومی اتفاق می افتد یا زمانی رخ می دهد که گزینه تنظیم خودکار تاریخ و زمان را در تلویزیون خود فعال نکرده باشید.

در این صورت، باید تاریخ و زمان را به صورت دستی تغییر دهید. علاوه بر این، دستورالعمل های داده شده را دنبال کنید تا به صورت دستی زمان و تاریخ را در تلویزیون هوشمند ال جی خود تغییر دهید:

1- دکمه Home را روی کنترل ریموت فشار دهید و سپس به Setting بروید.

2- گزینه All Settings و سپس General را انتخاب کنید.

3- گزینه Time and Date را انتخاب کنید.

تنظیمات زمان و تاریخ را تغییر دهید

حالا تاریخ و زمان را با توجه به منطقه خود تنظیم کنید. تاریخ تنظیم خودکار در منطقه زمانی را بررسی کنید و سپس منطقه زمانی خود را انتخاب کنید. پس از اصلاح تاریخ و زمان، می توانید تلویزیون هوشمند خود را به وای فای متصل کنید.

دانلود کنید: 14 اپلیکیشن برتر کنترل تلویزیون برای گوشی اندروید

روش 5: تنظیمات DNS را تغییر دهید

اگر تلویزیون هوشمند شما قبلاً به وای فای متصل است اما همچنان قطع می شود، این اتفاق می تواند به دلیل اطلاعات نادرست رخ دهد. هنگامی که سرور DNS نادرست است، از عملکرد اینترنت جلوگیری می کند.

در این صورت، تلویزیون هوشمند اتوماتیک وای فای را در صورت عدم دسترسی به اینترنت قطع می کند. اگر هنوز با مشکل مواجه هستید، باید پیکربندی DNS را در تلویزیون هوشمند ال جی خود تنظیم کنید. برای انجام این کار:

1- گزینه Network و سپس Network Status را انتخاب کنید.

2- گزینه Edit و سپس Enter را انتخاب کنید.

گزینه Network و سپس Network Status را انتخاب کنید.گزینه Edit و سپس Enter را انتخاب کنید.

3- گزینه Set Automatically را علامت بزنید.

گزینه Set Automatically را علامت بزنید.

4- 8.8.8.8 را وارد کرده و سپس connect را انتخاب کنید.

حالا، تلویزیون شما به وای فای متصل می شود. با این حال، هنگام پیکربندی تنظیمات DNS، می توانید سرورهای دیگر DNS را انتخاب کنید. در اینجا برخی از سریع ترین سرورهای DNS برای تلویزیون هوشمند ال جی آورده شده است.

۴ روش دیگر اتصال گوشی به تلویزیون (باسیم و بی سیم)

روش 6: اتصال ایمن به مودم

اگر هنوز در تلاش برای اتصال تلویزیون خود به وای فای هستید، راه دیگری برای اتصال به وای فای وجود دارد که به آن روش WPS Pin می گویند. برای اتصال وای فای از طریق روش WPS Pin دستورالعمل ها را دنبال کنید:

1- دکمه Home را روی ریموت و سپس All Settings را فشار دهید.

2- گزینه Network و سپس WiFi Connection را انتخاب کنید.

3- حالا Connect via WPS PIN را انتخاب کنید.

گزینه Network و سپس WiFi Connection را انتخاب کنید.حالا Connect via WPS PIN را انتخاب کنید.

روش 7: بازنشانی تلویزیون هوشمند ال جی به تنظیمات کارخانه ای

متأسفانه، اگر هیچ یک از روش ها در تلویزیون شما برای رفع مشکل عملکرد نکرد، باید تلویزیون خود را به حالت کارخانه بازنشانی کنید. تنظیم مجدد کارخانه همه چیز را حذف می کند. ممکن است خطا ناشی از یک فایل داده خراب باشد. دستورالعمل های زیر را برای تنظیم مجدد تلویزیون هوشمند ال جی دنبال کنید:

1-از روی کنترل دکمه Home را فشار دهید.

2- گزینه Settings و سپس All settings را انتخاب کنید.

3- گزینه General را انتخاب کنید و سپس Reset to Initial Settings را انتخاب کنید.

4- حالا security key (پسورد) را وارد کنید.

گزینه General را انتخاب کنید و سپس Reset to Initial Settings را انتخاب کنید. حالا security key (پسورد) را وارد کنید.

برای تکمیل بازنشانی کارخانه، دستورالعمل های روی صفحه تلویزیون را دنبال کنید. پس از تنظیم مجدد، سعی کنید به وای فای متصل شوید.

بسیار کاربردی: انتقال صفحه گوشی اندرویدی به تلویزیون (بدون سیم)

سؤالات متداول در مورد عدم اتصال تلویزیون ال جی به وای فای

1-دکمه WPS چیست؟

دکمه Wi-Fi Protected Setup (WPS) یک ویژگی روی مودم است که برای پردازش اتصال به یک اتصال ایمن از دستگاه طراحی شده است.

2- چرا شبکه اینترنت نمایش داده نمی شود؟

مطمئن شوید که وای فای در دستگاه شما فعال است. اگر فعال باشد، احتمالا SSID (Service Set Identifier) پنهان شده است. می توانید ویژگی پنهان کردن SSID را از روی مودم خود غیرفعال کنید.

جمع بندی

مشکل عدم اتصال تلویزیون ال جی به وای فای بعد از اعمال این دستورالعمل ها رفع می شود و اشکال یا نقصی که مانع از اتصال وای فای می شود از بین می رود. با این حال توصیه می کنیم که برای رفع خطا، همه راه حلهای موجود را امتحان کنید.

حتما بخوانید: رفع مشکل عدم شناسایی هارد و فلش در تلویزیون

هیچ راه حل به خصوص یا مشترکی برای رفع مشکل عدم اتصال تلویزیون به وای فای وجود ندارد. همه روش ها قادر به حل خطا هستند. فقط باید مشخص شود که چه دلیلی باعث ایجاد مشکل شده است.

میلاد حیدری

کتاب بخون، بخند و خوب باش تا همه مون در آرامش باشیم... سالهاست در زمینه آموزش رایگان در زمینه های اینترنت، کامپیوتر و دنیای تکنولوژی فعالیت می کنم و هدفم ارتقای سطح علمی هموطنان عزیز در سراسر دنیاست. سوالات خود را مطرح کنید در حد توان پاسخ خواهم داد...

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. یکی از مشکلات رایج در اتصال به وای فای بعضی مدل های تلویزیون های الجی مشکلات سخت افزاری است. علامت بارز این مشکل هم عدم اتصال کنترل جادویی و یا کندی خیلی زیاد آن هست. همچنین بسته شدن ناگهانی اپلیکشن های تماشای ویدئو هم علامت همین مشکل سخت افزاری است. این اشکال به دلیل نحوه مهار سیم کشی های داخلی تلویزیون در کارخانه است . در صورتی که تجربه و مهارت حداقلی در حد باز کردن تلویزیون دارید می توانید خودتان با کمک فیلم های موجود در یوتیوب و آپارات تلویزیون را باز کرده و چسبهای نواری مهار کننده کابلهای رابط بین برد اصلی و برد وایفای که در قسمت دکمه پاور قرار دارد را با کاتر قطع کنید و کابل ها را از خم های 90 درجه ای دربیاورید. اگر کار دست خودتان نمیدهید در همان حالت تلویزیون را روشن کرده و عملکرد کنترل را بررسی نمایید تا از درست شدن مطمئن شوید. سپس تلویزیون را ببندید و تمام.

  2. تلویزیون الجب ما به وای فای متصل نی شود. اما در تنظیمات گزینه برای ورود به سایت ها وجود ندارد. ممنون میشم راهنمایی کنید

  3. سلام سلام سلام واقعا از راهنمایی هایی که میکنید 100 درصد مشگلات مارو حل میکنید من همون لوکیشن و از اتوماتیک دراوردم okشد🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻😘😘😘😘😘

  4. با سلام…
    من میخوام اینترنت گوشیم به تلویزیون الجی وصل کنم ولی سرچ نمیکنه و ارور میده میگه
    وای فای خاموش است. آن را روشن کنید تا لیستی از شبکه‌های موجود را که می‌توانید به آن‌ها متصل شوید و آیتم‌های مرتبط دیگر منو ببینید.. ولی وای فای من روشنه دلیلش چیه…؟ ممنون میشم سریع جواب دهید…🙏🏻

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا