ریپورتاژ تبلیغاتی

معاملات آسان با صرافی کوینکس | آیا کوینکس قابل اعتماد است؟

با بیش از ۶ سال تجربه در عرصه ارزهای دیجیتال، صرافی کوینکس به‌عنوان یکی از پیشگامان این صنعت به رسمین شناخته شده است. این صرافی در سال ۲۰۱۷ میلادی در هنگ کنگ تاسیس شد. کوینکس علاوه بر فراهم کردن امکانات متنوع، به بیش از ۳ میلیون کاربر در سراسر جهان خدمات ارزشمندی ارائه می‌کند. همچنین این صرافی با پشتیبانی از ۱۶ زبان مختلف، توانسته است جامعه‌ای گسترده از کاربران را به خود جذب کند و محیطی چند فرهنگی و بین‌المللی را برای معاملات ارزهای دیجیتال فراهم کند. در ادامه به بررسی ویژگی‌های صرافی کوینکس خواهیم پرداخت و شما خواهید دانست که آیا می‌توانید در معاملات و سرمایه‌گذاری‌های خود، با آسودگی خاطر روی این صرافی حساب کنید یا خیر! با ما همراه باشید.

آیا کوینکس به کاربران ایرانی خدمات ارائه می‌کند؟

همان‌طور که مشهود است، موضوع تحریم‌ها و عدم پشتیبانی ناگهانی صرافی‌ها و بروکرها برای کاربران ایرانی، به یکی از چالش‌های اصلی در معاملات ارزهای دیجیتال و حتی در فارکس شده است. در این روند، صرافی‌ها و بروکرهایی همچون بایننس، کوکوین، هات‌فارکس، فارکس‌تایم و دیگر پلتفرم‌های معاملاتی به تدریج همکاری خود را با مشتریان ایرانی متوقف کرده و دسترسی آنان را به سرویس‌ها و خدمات خود محدود کرده‌اند. به‌همین دلیل این موضوع برای کاربران ایرانی در هنگام انتخاب صرافی، اهمیت بسیاری دارد.

پس از مسدود شدن بایننس و قطع دسترسی معامله گران ایرانی به این صرافی، کوینکس به یک گزینه جدید برای کاربران ایرانی تبدیل شده است زیرا هنوز روند احراز هویت در این صرافی اجباری نیست و کاربران ایرانی می‌توانند به‌آسانی در آن فعالیت داشته باشند. البته باید توجه کرد که حتما برای استفاده از خدمات این صرافی باید با آی پی ثابت اقدام به فعالیت کنید.

نکته دیگر مهم این است که پشتیبانی از زبان فارسی در کوینکس و عدم تحریم این صرافی برای کاربران ایرانی، نشان از تمرکز این صرافی بر جذب مخاطبان ایرانی دارد. این اقدامات به نظر می‌رسد که به منظور افزایش اعتماد کاربران ایرانی به این پلتفرم انجام شده باشند.

به‌روزرسانی‌های اخیر نشان می‌دهد که صرافی کوینکس به دلیل شکایتی از دادستان نیویورک، تصمیم به تعلیق خدمات خود به کاربران آمریکایی گرفته است بنابراین کاربران ایرانی که به صرافی کوینکس از طریق آی پی آمریکا متصل می‌شوند، حتما قوانین جدید را رصد و رعایت کنند زیرا ممکن است این محدودیت این افراد را نیز در بر گیرد.

آیا صرافی کوینکس معتبر است؟

با پیشرفت روزافزون دنیای ارزهای دیجیتال، یافتن یک صرافی معتبر و قابل اعتماد برای معاملات امری بسیار حیاتی برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران است. پس از تصمیم بایننس برای اجرای قوانین احراز هویت اجباری و قطع دسترسی به معامله‌گران ایرانی، بسیاری از افراد فعال در زمینه کریپتو، به‌دنبال جایگزینی مناسب برای ادامه فعالیت‌های خود بودند. در این میان، صرافی کوینکس به‌عنوان یکی از گزینه‌های مورد توجه افراد، به‌سرعت مطرح شد و بر سر زبان‌ها افتاد. اما چگونه می‌توان به اعتبار این صرافی پی برد؟

صرافی‌هایی که در لیست کوین مارکت کپ ثبت می‌شوند، معمولاً به عنوان گزینه‌ای قابل اعتماد و قابل اطمینان شناخته می‌شوند و این موضوع می‌تواند به جذب سرمایه و معاملات بیشتر کمک کند. تا زمان تدوین این مقاله، هیچ گزارشی مبنی بر کلاهبرداری یا پولشویی از سوی کوینکس منتشر نشده است، که این می‌تواند به عنوان یک نشانه دیگر از اعتماد به این صرافی محسوب شود.

همچنین، با توجه به میانگین ماهیانه ۱.۴ میلیون بازدید کننده از سایت کوینکس به اطلاعات ارائه شده توسط Similarweb، مشخص است که این صرافی محبوبیت زیادی در بین معامله‌گران دارد. با این حال، باید به یاد داشت که نوسانات بازار رمزارزها بخش غیرقابل جداشدنی از این بازار است و همچنین هیچ صرافی‌ از مشکلات دائمی در طول زمان مصون نیست. به همین دلیل، احتیاط و توجه به موقعیت بازار و شرایط روز، امری بسیار حیاتی برای هر معامله‌گر است.

بررسی سابقه هک کوینکس

در تاریخ ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۳، شرکت‌های امنیتی بلاکچین متوجه تراکنش‌های غیرمعمول و بسیار زیادی شدند که نشان‌دهنده خروج دارایی‌های بسیار زیادی از صرافی کوینکس بود. این وضعیت باعث تعلیق تمامی واریز و برداشت‌ها شد و نگرانی‌های بسیار زیادی را برای کاربران، به‌ویژه کاربران ایرانی این صرافی ایجاد کرد.

word image 58217 2

پس از مدت کوتاهی صرافی کوینکس صراحتا اعلام کرد که این صرافی مورد حمله هکرها قرار گرفته است و مقدار قابل‌توجهی از سرمایه و دارایی کاربران به سرقت رفته است. البته خوشبختانه کوینکس تضمین کرد که تمامی دارایی‌های از دست رفته را جبران خواهد کرد. پس از یک هفته نیز تمامی وضعیت واریز و برداشت‌ها به حالت عادی بازگشت و افراد مال باخته تمامی دارایی‌های از دست رفته خود را از کوینکس دریافت کردند.

با توجه به گزارشات به دست آمده، در این جمله بیش از ۷۰ میلیون دارایی کاربران به سرقت رفت اما اقدام حرفه‌ای کوینکس در پی جبران خسارت‌های به بارآمده، بار دیگر باعث جلب اعتماد کاربران شد. هم‌اکنون نیز این صرافی به فعالیت خود ادامه می‌دهد و خدمات بسیار خوبی را به کاربران ارائه می‌کند.

مزایای صرافی کوینکس

معاملات اهرمی: کوینکس با ارائه قابلیت معاملات اهرمی به کاربران، این امکان را فراهم کرده که سرمایه چند برابری را برای معاملات در اختیار داشته باشند. البته این قابلیت با ریسک‌های مخصوص به خود همراه است. بنابراین استفاده صحیح از آن از اهمیت بالایی برخوردار است تا از ضررهای جبران‌ناپذیر جلوگیری شود.

امکان سپرده‌گذاری: کاربران می‌توانند بدون فعالیت مداوم در بازار ارزهای دیجیتال، تنها با وام‌دهی منابع مالی خود به صرافی، کسب درآمد کنند و در ازای آن به‌صورت ثابت و یا متغیر، سود دریافت کنند.

رابط کاربری آسان: طراحی زیبا و کاربرپسند فضای کوینکس، تجربه معاملاتی را برای کاربران، ساده و لذت‌بخش می‌کند. درواقع داشتن رابط کاربری ساده به افراد امکان می‌دهد تا به‌راحتی اطلاعات مورد نیاز را دریافت و عملیات مختلف مانند خرید، فروش و مدیریت حساب را انجام دهند.

علاوه بر موارد گفته شده، امکانات مختلف این صرافی نیز، به عنوان مزایایی برای آن به شمار می‌رود که عبارتند از:

  • حجم معاملاتی مناسب و نقدشوندگی بالا
  • پشتیبانی از زبان فارسی
  • تنوع بالای رمزارزها
  • بازار فیوچرز و اسپات
  • قابلیت استیکینگ

و …

خلاصه مطلب

صرافی ارز دیجیتال کوینکس به‌عنوان یکی از پیشگامان در دنیای رمزارزها با بیش از ۶ سال سابقه شناخته می‌شود. خوشبختانه این صرافی به کاربران ایرانی خدمات ارائه می‌کند و امکان فعالیت در آن حتی بدون احراز هویت نیز وجود دارد. هم‌اکنون کوینکس در لیست صرافی‌های برتر در کوین مارکت کپ قرار دارد. این موضوع می‌تواند سندی بر اعتبار این صرافی باشد. همچنین تابه‌حال هیچگونه گزارشی مبتنی بر پولشویی از این صرافی ارائه نشده است. بنابراین کاربران ایرانی می‌توانند با خیال راحت در این بروکر خرید و فروش کنند.

میلاد حیدری

کتاب بخون، بخند و خوب باش تا همه مون در آرامش باشیم... سالهاست در زمینه آموزش رایگان در زمینه های اینترنت، کامپیوتر و دنیای تکنولوژی فعالیت می کنم و هدفم ارتقای سطح علمی هموطنان عزیز در سراسر دنیاست. سوالات خود را مطرح کنید در حد توان پاسخ خواهم داد...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا