به مدت محدود! اپلیکیشن "چرب زبان" با قیمت سال گذشته به فروش می رسد! (بهترین اپ آموزش زبان)

(اینجا کلیک کنید)
ریپورتاژ تبلیغاتی

پیگیری سرقت ارز مجازی

پیگیری سرقت ارز مجازی ، با وجود ادعای غیرقابل هک بودن فناوری بلاکچین، کاربران این حوزه همچنان مورد سوءاستفاده کلاهبرداری‌ های اینترنتی و از دست رفتن سرمایه‌های دیجیتال خود قرار می‌گیرند. سرقت ارز مجازی یکی از موارد کلاهبرداری ارز دیجیتال محسوب می‌شود و پیگیری چنین پرونده‌هایی در ایران، در حوزه کار وکلای کیفری باتجربه ازجمله وکیل یزد، قزوین، تبریز و سایر شهرها است. در این مطلب به شرح مراحل پیگیری سرقت ارز دیجیتال (رمزارزها) می‌پردازیم.

تفاوت ارز مجازی، رمزارزها و ارز دیجیتال را بشناسید

اگرچه، مفاهیم ارز مجازی، رمزارز و ارز دیجیتال غالباً به جای یکدیگر به کار می‌روند، اما تفاوت‌هایی میان آن‌ها وجود دارد. در یک بیان کلی، ارز دیجیتال به مفهوم گسترده‌تری اطلاق می‌شود که علاوه‌بر ارزهای مجازی، رمزارزها مانند بیت‌کوین، دوج‌کوین و … را نیز دربرمی‌گیرد.

  • ارزهای دیجیتال: به هرگونه ارزشی که به صورت دیجیتالی انتقال داده شود، اشاره دارد و علاوه‌بر ارزهای مجازی و رمزارزها، طلا و نفت را هم شامل می‌شود. این ارزها تحت‌کنترل بانک‌های مرکزی هستند.
  • ارزهای مجازی: به هر نوع ارز دیجیتال یا ارزش دیجیتالی گفته می‌شود که مستقل از واحد پولی معمول باشند و به‌طورمعمول در پلتفرم‌های مجازی، تجارت الکترونیک یا بازی‌های آنلاین به کار برده می‌شوند.
  • رمزارزها: نیز ارزهای دیجیتالی هستند که بر پایه تکنولوژی رمزنگاری بلاکچین کار می‌کنند و بدون پایه و اساس روشنی به وجود می‌آیند؛ این ارزها توسط بانک مرکزی صادر نمی‌شوند و نظارتی هم روی آن‌ها وجود ندارد. منظور از بی‌پایه و اساس بودن ارز مجازی این است که بعضی از آن‌ها مثل بیت‌کوین یا لایت‌کوین بدون اساس خاصی و بدون پیروی از قانون خاصی دچار روند صعودی و نزولی می‌شوند.

اگرچه کلاهبرداری ارز دیجیتال شامل کلاهبرداری‌ ارزهای مجازی نیز می‌شود، اما بیشترین اقدامات پیگیری سرقت ارز مجازی مربوط به حوزه ارزهای رمزنگاری‌شده است. ازآنجایی‌که سیستم امنیتی کاملاً مطمئنی برای ارزهای دیجیتال رمزنگاری وجود ندارد، مسئله امنیت، همچنان چالش کاربران این حوزه بوده است. خوشبختانه با وجود دشواری‌های موجود، بازیابی ارز دیجیتال دزدیده‌شده و امکان پیگیری و مجازات سرقت ارز مجازی از طریق بهترین وکیل قزوین، تبریز، یزد و … طی مراحلی به شرح زیر امکان‌پذیر است.

پیگیری سرقت ارز مجازی در ادامه با ما همراه باشید …

word image 60842 2

مراحل پیگیری سرقت ارز دیجیتال

کلاهبرداری ارز دیجیتال یکی از جرایم سایبری محسوب می‌شود؛ ازاین‌رو، گزارش سرقت به پلیس فتا، اولین و کارآمدترین راهکار برای پیگیری موضوع و دستیابی دوباره به دارایی‌ دیجیتال دزدیده‌شده است. نبود قوانین خاص برای این موضوع در کشور ایران، افراد را به سمت راهکارهای جایگزین، یعنی استخدام وکیل و اقدام از طریق قوانین و مقررات دادرسی کیفری یا گاهاً مدنی سوق می‌دهد.

پیگیری ارز دیجیتال سرقت‌شده از طریق پیگیری کیفری یا اقدام مدنی

خوب است بدانید پیگیری کلاهبرداری های اینترنتی از طریق قوانین و مقررات دادرسی مدنی اگرچه غیرممکن نیست، اما انجام آن به عوامل متعددی بستگی دارد. به این صورت که حتماً باید شخص یا شرکت قابل شناسایی به‌عنوان متهم موردنظر وجود داشته باشد. همچنین در صورت ناشناس بودن فرد در وضعیت اولیه، (مثلاً در شرایط استفاده از نام‌های جعلی یا هک کردن) باید مشخص شود که شناسایی فرد یا گروه چقدر امکان‌پذیر است و اینکه آیا امکان ارائه احضاریه برای شناسایی هویت طرف مقابل وجود دارد یا خیر؟

موارد مذکور، پیشبرد پیگیری کلاهبرداری ارز دیجیتال از طریق مدنی را دشوار می‌کند؛ بر این اساس، اقدام از طریق مقررات کیفری، کارآمدترین راهکار ممکن است. بهترین وکیل کیفری تبریز با تجربه وکالت در پرونده‌های مشابه و موفقیت در پیگیری سرقت ارز مجازی، در این زمینه به شما کمک خواهد کرد.

پیگیری سرقت ارز مجازی در ادامه با ما همراه باشید …

استخدام وکیل کلاهبرداری ارز دیجیتال

درحال‌حاضر، ارزهای دیجیتال در ایران هنوز به‌ طور کامل به رسمیت شناخته نشده‌اند؛ بااین‌حال در صورت کلاهبرداری یا عدم انجام تعهدات در این حوزه، می‌توان با کمک وکیل ارز دیجیتال و ارائه دعوا به دادگاه، پرونده را برای رسیدگی قضایی به جریان انداخت، دادگاه نیز موظف به رسیدگی خواهد بود. بیشترین پرونده‌های که در حوزه ارزهای رمزنگاری در دادگاه مطرح و توسط بهترین وکیل یزد، قزوین، تبریز و سایر شهرها رسیدگی شده است، عبارت‌اند از:

  • فیشینگ (سرقت اطلاعات از طریق وب‌سایت‌ها و ایمیل‌های جعلی و شبکه‌های اجتماعی)
  • سرقت از کیف پول ارز دیجیتال
  • صرافی‌های جعلی و فیک
  • هدایا و جوایز جعلی
  • بدافزارهای کپی ـ پیست
  • پونزی و طرح‌های هرمی
  • باج‌‌افزارها

می‌توانید به کمک بهترین وکیل قزوین یا هر شهر دیگری، پرونده کیفری ارزهای دیجیتال را به جریان بیندازید و تمام راه‌های قانونی برای رسیدن به دارایی ازدست‌رفته یا مجازات سارق را انجام دهید.

پیگیری سرقت ارز مجازی در ادامه با ما همراه باشید …

مجازات سرقت ارز مجازی

باتوجه به عدم تعریف و تصویب قوانین مختص ارزهای دیجیتال در ایران، برای پیگیری سرقت ارزهای دیجیتال باید به قوانین کیفری موجود درخصوص جرایم مشابه رجوع کنیم. در این راستا مجازات سرقت ارز دیجیتال، موارد زیر را شامل می‌شود.

  • دسترسی غیرمجاز رایانه‌ای: در سرقت ارز دیجیتال نیز، فرد سارق بدون اجازه مالک به کیف پول وی دسترسی پیدا می‌کند و چنین عملی مشمول جرم دسترسی غیرمجاز رایانه‌ای خواهد شد.
  • سرقت رایانه‌ای: سرقت ارزهای دیجیتال در فضای مجازی و رایانه‌ای و از طریق ربودن اطلاعات دیگران اتفاق می‌افتد، لذا مشمول قوانین مربوط جرم سرقت رایانه‌ای خواهد بود.

هرکدام از جرایم مذکور، مجازات‌هایی شامل حبس و جزای نقدی را در پی خواهد داشت. می‌توانید اطلاعات دقیق‌تر از را بهترین وکیل کیفری تبریز دریافت کنید.

word image 60842 3

اقدامات مربوط به پیگیری سرقت ارز دیجیتال

سرقت ارزهای رمزنگاری‌شده از طریق ربایش اطلاعات و دسترسی به کیف پول‌های ارز دیجیتال یا به صورت عدم تعهد به قراردادها در زمینه ارزهای دیجیتال رخ می‌دهد. در صورت وقوع چنین اتفاقاتی می‌توان از طریق قانون و به کمک وکلای باتجربه در زمینه کلاهبرداری های اینترنتی (مجموعه قدرتمند پارس وکیل)، پیگیری‌های لازم را به عمل آورد.

 

چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

میلاد حیدری

کتاب بخون، بخند و خوب باش تا همه مون در آرامش باشیم... سالهاست در زمینه آموزش رایگان در زمینه های اینترنت، کامپیوتر و دنیای تکنولوژی فعالیت می کنم و هدفم ارتقای سطح علمی هموطنان عزیز در سراسر دنیاست. سوالات خود را مطرح کنید در حد توان پاسخ خواهم داد...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا