ریپورتاژ تبلیغاتی

طراحی سایت آموزش مجازی

امروزه، فراگیر شدن و در دسترس بودن اینترنت برای بسیاری از افراد، باعث شده تا مدرسان و اساتید به دنبال راهی برای برگزاری کلاس های درس به صورت آنلاین باشند.

یکی از این راه ها، طراحی صفحه ای با عنوان وبسایت آموزش مجازی است که در فضای آنلاین وب، پیاده سازی می شود.

وبسایت های آموزش مجازی یا آنلاین معمولا با هدف جذب مخاطبان هدف که دسته وسیعی از کاربران اینترنتی را شامل می شوند، طراحی و در اختیار آنها قرار می گیرد.

مخاطبان هدف این سایت، به طور کلی شامل مدرسان، اساتید دروس دانشگاهی و مدارس، دانشجویان و دانش آموزان، برگزار کننده ها و شرکت کنندگان وبینارها و دوره های موسسات خصوصی می شود.

حتما بخوانید: 4 سایت برتر ساخت و طراحی امضا آنلاین (رایگان)

در این سایت، علاوه بر تدریس اساتید و آموزش دیدن دانش آموختگان، می توان کلاس ها را به صورت آفلاین در سایت مشاهده کرد و امتحانات میان ترم و پایان ترم را نیز در صفحه مخصوص آزمون ها به صورت آنلاین به پایان رساند.

همچنین در این نوع از وبسایت ها، امکان فروش دوره های آنلاین و جامع که پیرامون موضوعات آموزشی باشد نیز مجاز است و مدرسان دوره های خصوصی می توانند دوره های خود را برای فروش در این وب سایت درج کنند.

سئو طراحی سایت آموزش مجازی چگونه است؟

سئوی وب سایت های آموزشی یا سایت هایی که استراتژی محتوایی آنها به این صورت شکل گرفته، در مقایسه با صفحات وبی همچون سایت های شرکتی یا فروشگاهی که در بستر موتورهای جستجوگر قرار دارند کمی متفاوت است.

در واقع دانش آموزان و دانشجویان برای ورود به سایت آموزش مجازی مدرسه یا دانشگاه خود، معمولا از لینک مستقیم سایت و به کمک یکی از موتورهای جستجو مثل گوگل وارد صفحه آموزش مجازی دانشگاه شده و در کلاس درس شرکت می کنند.

از آنجایی که دامنه این دسته از وب سایت ها در هنگام جستجوی کاربران، مشخص و تعیین شده است، می توان گفت بهینه سازی این دسته از صفحات در بستر وب به نحوی دیگر صورت می گیرد و به تحقیق دقیق کلمات کلیدی، بالا بردن حجم ترافیک، تعداد نرخ تبدیل و … تقریبا نیازی نیست.

اما در مقابل، برخی از نکات بهینه سازی سایت آموزش مجازی از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند و باید به اندازه کافی به آنها توجه شود؛ به عنوان مثال، برای این دسته از صفحات وب، ریسپانسیو بودن، سرعت بالای سایت، بروزرسانی های متناسب با الگوریتم های گوگل، استراتژی مناسب در هنگام ساخت لینک و غیره از جمله مواردی هستند که در سئو یا بهینه سازی سایت آموزش مجازی به شما کمک می کنند.

انواع خدمات طراحی سایت آموزش مجازی

وبسایت آموزش آنلاین یا مجازی نیز قطعا همانند بسیاری از سایت ها که در بستر وب پیاده سازی می شوند، خدماتی را در اختیار شما قرار می دهد که علاوه بر جذب مخاطبان هدف موجب وجه تمایز این صفحه در بین مابقی صفحات وب، در موتورهای جستجو می شود.

خدمات این طراحی سایت آموزشی به دلیل نوع محتوایی که منتشر می کند، حول محور خدمات آموزشی و تدریس دروس مختلف قرار می گیرد.

پس با توجه به نکاتی که بالاتر گفته شد، خدمات یک وبسایت آموزش مجازی به صورت زیر دسته بندی می شوند:

  1. برگزاری کلاسهای آنلاین درس دانشگاهی و موسسات خصوصی
  2. برگزاری امتحانات میان ترم و پایان ترم از طریق سایت آموزش مجازی
  3. مشاهده نمرات امتحانات دانشجویان
  4. درج نمرات دانشجویان و دانش آموزان در سایت توسط اساتید
  5. برگزاری وبینارها و دوره های متفاوت از دروس دانشگاهی

مزایای طراحی سایت آموزش مجازی

مزایای طراحی سایت آموزش مجازی

طراحی این نوع سایت در دنیای آنلاین برای 2 گروه از مخاطبان که شامل اساتید و دانش آموختگان می شود، مزیت های بسیار خوبی را به همراه دارد؛ مزایایی که هر کدام می توانند دلایل قانع کننده ای برای ساخت وبسایت آموزش مجازی یا آنلاین باشند.

جذاب ترین مزایای طراحی سایت آموزش های مجازی به شرح زیر است:

  • دسترسی کاربران در هر ساعتی از شبانه روز به کلاس های ضبط شده
  • درج انواع تبلیغات و فروش دوره های مختلف آموزشی در جهت کسب درآمد از سایت
  • کاهش قابل توجه هزینه های رفت و آمد
  • صرفه جویی در زمان دانش آموزان، دانشجویان، اساتید و غیره
  • جذب آسان تر و دقیقتر مخاطبان وبسایت (دانشجویان، شکت کنندگان دوره های آموزشی آنلاین، دانش آموزان و غیره)

 

امکانات طراحی سایت آموزش مجازی

ساخت یک وبسایت با هدف آموزش مجازی به دانشجویان، دانش آموزان و … قطعا امکانات بسیار خوبی را ارائه مس دهد که به شما در طراحی این صفحه از وب کمک می کند.

امکاناتی که هر کدام به تنهایی می توانند یک امتیاز ویژه برایتان محسوب شوند و یک فرصت استثنایی را برای پیاده سازی این سایت در بستر وب برای شما فراهم کنند.

از مهم ترین امکانات طراحی سایت آموزش مجازی عبارت است از:

  • قابلیت آرشیو کردن کلاس های آنلاین و وبینارها
  • درج صفحه “درباره ما”
  • گزینه اختصاصی برای معرفی اساتید
  • امکان ایجاد حساب کاربری برای کاربران و اساتید
  • قابلیت جستجوی پیشرفته
  • درج گزینه “تماس با ما”
  • امکان طراحی سایت به صورت Responsive
  • درج خبرنامه برای آگاه کردن کاربران از آخرین رویدادها و اخبار سایت
  • قابلیت دسته بندی کردن خدمات وبسایت
  • امکان برگزاری نظرسنجی های آنلاین در بین کاربران فعال سایت

جمع بندی

ما در این مقاله سعی کردیم همه آنچه که شما برای طراحی و ساخت یک وبسایت آموزش مجازی یا آنلاین به آن نیاز دارید را برایتان عنوان کنیم.

مواردی همچون سایت آموزش آنلاین چه خدمات و امکاناتی را در اختیارتان قرار می دهد تا اینکه برای بهینه سازی این نوع از وب سایت ها باید چه کارها و فعالیت هایی را انجام دهید.

احتمالا فکر می کنید که طراحی چنین سایتی با این ساختار، ویژه مدارس، دانشگاه ها، آموزشگاه های عالی و … است؛ اما این، تنها یک گمان است؛ زیرا بسیاری از مدرسان و اساتید نیز توانایی پیاده سازی، مدیریت و پشتیبانی این سایت ها را را دارند.

در یک جمع بندی کلی می توان گفت، طراحی سایت آموزش به روش آنلاین، علاوه بر اینکه به کم شدن هزینه ها در رفت و آمد کمک می کند، باعث کاهش آلودگی زیست محیطی نیز می شود؛ پس با این تفاصیر، این سایت ها را می توان به عنوان دوست داران محیط زیست به دیگران معرفی کرد.

میلاد حیدری

کتاب بخون، بخند و خوب باش تا همه مون در آرامش باشیم... سالهاست در زمینه آموزش رایگان در زمینه های اینترنت، کامپیوتر و دنیای تکنولوژی فعالیت می کنم و هدفم ارتقای سطح علمی هموطنان عزیز در سراسر دنیاست. سوالات خود را مطرح کنید در حد توان پاسخ خواهم داد...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا