ریپورتاژ تبلیغاتی

راهنمای خرید گوشی سامسونگ در سال جاری

امروزه گوشی‌های تلفن همراه به بخشی جداناپذیر از زندگی همه ما تبدیل شده‌اند و برندهای زیادی در زمینه تولید انواع این وسیله پرکاربرد فعالیت می‌کنند. سامسونگ اما یکی از رتبه‌های اول را در میان همه آن‌ها داراست و می‌توان به‌جرئت این شرکت را غولی در زمینه تولید تلفن‌های هوشمند دانست. بهترین کار پیش از خرید یکی از تلفن‌های هوشمند این شرکت مطالعه راهنمای خرید گوشی سامسونگ خواهد بود.

مطالعه این راهنما به شما در زمان خرید کمک می‌کند باتوجه‌به انتظارات و بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید، بهترین گزینه‌های مورد نظرتان را پیدا کنید. راهنمای خرید گوشی سامسونگ در سال 1401 سعی دارد تا محصولات این شرکت را علاوه بر مشخصات ظاهری و فنی از لحاظ بازه قیمتی هم دسته‌بندی کند تا دسترسی آسان‌تری به بهترین مدل‌ها داشته باشید.

حتما بخوانید: راهنمای خرید گوشی نو

راهنمای خرید گوشی سامسونگ در بازه‌های قیمتی متفاوت

بی‌شک بحث قیمت موبایل سامسونگ را می‌توان از اصلی‌ترین پارامترهای مؤثر در انتخاب محصول مورد نظرتان دانست. همان‌طور که اشاره کردیم بازار خریدوفروش برای محصولات این شرکت بسیار پرتلاطم بوده و سامسونگ در بازه‌های زمانی کوتاهی، مدل‌های جدیدتری را معرفی می‌کند. ازاین‌رو این راهنما را بر اساس گوشی‌های سامسونگی که در یک سال اخیر معرفی شده‌اند، تنظیم کرده‌ایم.

راهنمای خرید گوشی سامسونگ اقتصادی

در بازار تلفن‌های همراه اصولاً محصولاتی که قیمتی زیر 5 میلیون تومان داشته باشند، به‌عنوان محصولات اقتصادی شناخته می‌شوند. این بازه می‌تواند از 2 میلیون تا 5 میلیون متغیر باشد و طبیعتاً هرچه قیمت تلفن همراه بالاتر برود، امکانات و زیبایی بیشتری هم خواهد داشت.

گلکسی A03

گلکسی A03

این گوشی با حافظه‌های 32، 64 و البته 128 گیگابایتی در بازار عرضه می‌شود که اگر به دنبال انتخابی مقرون‌به‌صرفه هستید، بهتر است سراغ مدل 32 گیگابایتی آن بروید. یکی از مزیت‌های این گوشی را می‌توان باتری 5000 میلی‌آمپری آن دانست که تا ساعت‌ها شارژدهی خواهد داشت.

سامسونگ برای این گوشی از تراشه Unisoc T606 استفاده کرده که قدرت به نسبت خوبی دارد. گلکسی A03 دارای یک دوربین عریض 48 مگاپیکسلی در کنار یک عمق‌سنج 2 مگاپیکسلی است که ترکیب بسیار خوبی برای یک گوشی اقتصادی به نظر می‌رسد.

گلکسی M21

گلکسی M21

سنسورهای 5+8+48 مگاپیکسلی، ترکیب دوربین این تلفن همراه را تشکیل می‌دهند و از تراشه اکسینوس 9611 برای مغز پردازشگر آن استفاده شده است. این گوشی اقتصادی دارای یک باتری با ظرفیت 6000 میلی‌آمپری است که برای مدت طولانی شما را از شارژ مجدد بی‌نیاز می‌کند. تنها نکته منفی در مورد این گوشی را می‌توان فناوری شارژ 15 واتی آن دانست که برای شارژ کامل باتری به زمان به نسبت زیادی نیاز خواهد داشت.

راهنمای خرید گوشی سامسونگ میان‌رده

در ادامه راهنمای خرید گوشی سامسونگ به محصولات میان‌رده می‌رسیم. به‌طورکلی بازه خاصی برای مشخص‌ کردن اینکه کدام یک از قیمت‌ها در بازه اقتصادی و کدام یک در بازه میان‌رده قرار می‌گیرند، وجود ندارد.

بااین‌وجود عموماً گوشی‌هایی که بازه قیمتی آن‌ها از 5 میلیون تومان بالاتر و از 12 میلیون تومان کمتر است را می‌توان میان‌رده دانست. برخی از این میان‌رده‌ها از نظر ظاهر و کارایی بسیار شبیه به گوشی‌های پرچمدار هستند، اما این برند همواره سری‌های خاص خود را به‌عنوان گوشی‌های پرچمدار ارتقا می‌دهد.

گلکسی M52

 

سامسونگ برای گلکسی M52 از نمایشگر Super AMOLED Plus استفاده کرده و به لطف پردازنده اسنپ دراگون G778 نصب شده روی آن، می‌توانید به ‌راحتی بازی‌های به‌روز را انجام دهید. دوربین پشتی در این گوشی از نوع عریض و 64 مگاپیکسلی بوده و دوربین سلفی هم کیفیت 32 مگاپیکسلی دارد.

گلکسی A73

بی‌شک می‌توان این محصول را پیشرفته‌ترین گوشی میان‌رده سامسونگ دانست که این شرکت برای طراحی و سخت‌افزار آن از هیچ لطفی دریغ نکرده است. اسپیکر استریو، پردازنده اسنپ دراگون G778، دوربین پشتی باکیفیت 64 مگاپیکسل و گواهینامه استاندارد IP67 را می‌توان ازجمله مهم‌ترین مشخصات این میان‌رده زیبا دانست.

راهنمای خرید گوشی سامسونگ پرچمدار

در میان پرچمدارهای این شرکت می‌توان به زد فیلیپ 2 و 3 اشاره کرد، اما این محصولات به دلیل قیمت بسیار بالایی که در بازار ایران دارند، چندان ارزش خرید نخواهند داشت. بااین‌وجود جای نگرانی نیست، چراکه سامسونگ همچنان سری S را در صدر گوشی‌های پرچمدارش نگه داشته است. این سری از ابتدا به‌عنوان گوشی‌های پرچمدار سامسونگ شناخته می‌شدند. سامسونگ هرچند سال یک‌بار، مدل جدید از این سری گوشی‌های پرطرفدار را به بازار معرفی می‌کند که سبب شگفتی مخاطبان می‌شود.

گلکسی S21 FE

سامسونگ برای گلکسی S21 FE نیز همانند S21 از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده کرده است؛ با این تفاوت که این حسگر از نوع اپتیکال خواهد بود. برای پردازنده این گوشی از اسنپ دراگون 888 استفاده شده که یکی از معروف‌ترین و قوی‌ترین پردازنده‌های گوشی‌های تلفن همراه به شمار می‌رود.

نمایشگر این مدل را می‌توان نقطه قوت برای آن دانست که از نوع امولد با نرخ رفرش 120 هرتزی است. به‌علاوه که گلکسی S21 FE یکی از تلفن‌های همراهی است که توانسته گواهینامه IP68 را دریافت کند. به‌این‌ترتیب مطمئن خواهید بود که این گوشی تا حد زیادی در برابر گردوغبار و حتی آب مقاوم است. تنها نقطه‌ضعفی که برای این محصول وجود دارد، قاب پشتی پلاستیکی آن خواهد بود که برای برخی افراد چندان جالب به نظر نمی‌رسد.

گلکسی S22 اولترا

آخرین مورد در راهنمای خرید گوشی سامسونگ، گلکسی S22 اولترا نام دارد که جدیدترین پرچمدار این شرکت است. این تلفن همراه را می‌توانید با حافظه 256 گیگابایتی سفارش دهید و به‌این‌ترتیب مشکل کمبود حافظه را احساس نخواهید کرد. قلم S-Pen، فناوری شارژ 45 واتی، باتری 5000 میلی‌آمپری، نمایشگر Dynamic AMOLED 2X، تراشه اسنپ دراگون 8 نسل 1 و دوربین 3 گانه را می‌توان ازجمله نقاط قوت برای این محصول نام برد.

خرید گوشی از نمایندگی رسمی سامسونگ

باتوجه‌به گستردگی بازار و تنوع محصولات سامسونگ که هر روز مدل‌های جدیدتری به آن اضافه می‌شوند، احتمالاً شما هم سردرگم خواهید شد. در مورد قیمت موبایل سامسونگ هم باید اشاره کنیم که محصولات این برند می‌توانند بازه‌های مختلفی را پوشش دهند. بدون ‌شک مدل خاص و موردنظر شما باتوجه‌به بودجه‌تان در بین آن‌ها وجود دارد.

در انتهای راهنمای خرید گوشی سامسونگ توصیه می‌کنیم که برای تجربه یک خرید مطمئن و رضایت‌بخش به نمایندگی رسمی سامسونگ مراجعه کنید. در این نمایندگی‌ها علاوه بر این که می‌توانید اطلاعات کاملی در مورد انواع مدل‌ها به دست آورید، امکان خرید اقساطی سامسونگ هم وجود دارد.

میلاد حیدری

کتاب بخون، بخند و خوب باش تا همه مون در آرامش باشیم... سالهاست در زمینه آموزش رایگان در زمینه های اینترنت، کامپیوتر و دنیای تکنولوژی فعالیت می کنم و هدفم ارتقای سطح علمی هموطنان عزیز در سراسر دنیاست. سوالات خود را مطرح کنید در حد توان پاسخ خواهم داد...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا