ریپورتاژ تبلیغاتی

آیفون 12 پرو مکس اپل بخریم یا سامسونگ Z Fold2؟

سامسونگ و اپل دو شرکت شناخته شده و پیشتاز در عرصه تولید گوشی هستند. رقابت تنگاتنگ این دو شرکت باعث شده تا هر بار و در فواصل زمانی کوتاه، شاهد ورود یک محصول جدید با آپشن‌های جذاب باشیم. البته این موضوع گرچه تنوع گوشی‌ها را بالا برده است؛ اما از طرفی باعث شده افراد در انتخاب میان گوشی اپل یا سامسونگ با مشکل مواجه شوند. اگر شما هم جز افرادی هستید که در تصمیم‌گیری برای انتخاب یکی از این دو گوشی با تردید مواجه هستید، با این نوشته همراه شوید تا با برخی از تفاوت‌ها، کارآیی‌ها و محاسن این دو گوشی آشنا شوید. برای این منظور ما دو مدل از جدیدترین گوشی‌های اپل و سامسونگ را برای آشنایی شما در نظر گرفته‌ایم.

آیفون 12 پرو مکس اپل

آیفون 12 پرو مکس از جدیدترین محصولات شرکت اپل است که در نوامبر 2020 به بازار عرضه شد. این محصول با سیستم عامل iOS 14، از نظر فنی دارای پردازنده گرافیکی 4 هسته‌ای، به همراه پردازنده مرکزی 6 هسته‌ای است. صفحه نمایش این گوشی، ۶.۷ اینچ با فناوری OLEDو رزولوشن ۲۷۷۸ در ۱۲۸۴ پیکسل (458 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی) طراحی شده است. دوربین اصلی آیفون 12 از نوع سه‌گانه 12 مگاپیکسل و دوربین سلفی آن 12 مگاپیکسل است. حافظه داخلی گوشی 128 گیگابایت و حافظه رم آن 6 گیگابایت است. قابلیت اضافه کردن حافظه هم در این گوشی وجود ندارد.

باتری آیفون از نوع لیتیوم یونی ۳۶۸۷ میلی آمپر ساعتی است که امکان ۱۷ ساعت پخش فیلم را فراهم کرده است و غیر قابل تعویض است. این گوشی همچنین دارای اسلات سیم کارت نانو و نیز eSIM است که می‌توان از هر دو استفاده کرد. آیفون 12، از نظر فناوری ارتباطی نیز قابلیت پشتیبانی از اتصال سریع 5G را دارد. سنسور لیدار (LiDAR) هم یکی از قابلیت‌های جدید این گوشی است که در این مدل از گوشی تعبیه شده و امکان عکس‌برداری در شب را با کیفیت بالا فراهم کرده است. در نهایت اینکه وزن این گوشی 228 گرم است و پوشش اولفوبیک با قابلیت کاهش بازتاب نور و لکه دست در کنار پوشش ضد خش آن، به امتیازات خوب این گوشی افزوده است.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy Z Fold2 LTE SM-F916B

گوشی سامسونگ، Galaxy Z Fold2 LTE SM-F916B  محصولی از شرکت سامسونگ است که در ۵ آگوست 2020 به بازار عرضه شد. سیستم عامل این گوشی Android است و پردازنده آن 8 هسته‌ای (یک هسته ‌3.09 گیگاهرتز Kryo 585 و سه هسته ‌2.42 گیگاهرتز Kryo 585 و چهار هسته ‌1.8 گیگاهرتزKryo 585) است که نسبت به مدل آیفون 12 پرومکس بالاتر است. صفحه نمایش گوشی سامسونگ در ابعاد 7.6 اینچ با رزولوشن 1768 در 2208 پیکسل (373 پیکسل در اینچ تراکم پیکسلی) طراحی شده است. حافظه داخلی این گوشی 256 گیگابایت و رم آن 12 مگابایت است که به نظر می‌رسد فضای نامحدودی را برای کسانی که به نصب بازی‌ها و برنامه‌های متعدد علاقمند هستند، گشوده است. باتری گوشی سامسونگ از نوع لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4500 میلی آمپر ساعت با شارژ سریع 25 وات و غیر قابل تعویض است. این گوشی هم به مانند گوشی آیفون تک سیم‌کارته است و از سیم‌کارت‌های سایز نانو و نیز نیز eSIMپشتیبانی می‌کند. دوربین اصلی این گوشی شامل 3 سنسور 12 مگاپیکسلی است که امکان زوم تا 2.5 برابر را فراهم کرده است.

دوربین سلفی10 مگاپیکسلی هم که بر روی صفحه نمایش قرار دارد، از آپشن‌های خوب این گوشی است که استفاده از آن بسیار راحت بوده و نیاز به باز کردن گوشی ندارد. بلوتوث
5.0، A2DP، LE، aptX HD، درگاه usb، و شبکه بی‌سیم وای‌فای، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات هم از قابلیت‌های ارتباطی گوشی سامسونگ است. وزن گوشی سامسونگ علیرغم صفحه بزرگ آن 282 گرم است که گرچه نسبت به آیفون 12 پرومکس کمی بیشتر است؛ اما این تفاوت وزنی بسیار ناچیز است. علاوه بر اینها گوشی سامسونگ از برخی ویژگی‌های منحصر و خاص هم برخوردار است که می‌تواند برای بسیاری جذاب باشد. این ویژگی‌ها عبارت است حس‌گر اثر انگشت و قابلیت تاشو گوشی. البته برخی به قابلیت تاشو بودن گوشی انتقادهایی داشته‌اند و معتقدند این موضوع باعث شده تا کاور یا قاب گوشی نتواند به خوبی آن را پوشش دهد و یا آن را از حالت خوش‌دست بودن خارج کرده است، اما باید توجه داشت که این انتقادات ناشی از سلیقه‌های متفاوت افراد بوده و بسیار ضعیف هستند.

نکته پایانی

دو گوشی آیفون 12 پرو مکس اپل و سامسونگ Z Fold2 از لحاظ کارآیی و آپشن‌های ظاهری، ویژگی‌های نزدیک بهم دارند. با این حال قیمت این دو محصول از تفاوت قابل توجهی برخوردار است. این تفاوت در قیمت بالاتر سامسونگ است که توانسته است بعد از چند سال گوی سبقت را از اپل برباید و بسیاری از بازارهای بزرگ و تولیدکننده‌های مهم موبایل در بازار را از آن خود کند. البته در این مورد عامل تعیین کننده سلیقه و اهداف خریداران است که می‌خواهند یک گوشی با برند شرکت اپل داشته باشند یا یک گوشی از محصولات سامسونگ با کارکردهای فنی خاص و جذاب. در هر صورت اگر با خواندن این مطلب، به خرید یکی از این دو گوشی جذاب علاقمند شدید، می‌توانید با تهیه اعتبار لازم حتی از طریق خرید قسطی گوشی، صاحب یکی از این دو گوشی زیبا شوید.

میلاد حیدری

کتاب بخون، بخند و خوب باش تا همه مون در آرامش باشیم... سالهاست در زمینه آموزش رایگان در زمینه های اینترنت، کامپیوتر و دنیای تکنولوژی فعالیت می کنم و هدفم ارتقای سطح علمی هموطنان عزیز در سراسر دنیاست. سوالات خود را مطرح کنید در حد توان پاسخ خواهم داد...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا