آموزش های متنوع دیگر

آموزش دیجیتال مارکتینگ از مبتدی تا پیشرفته

مطالعات نشان می‌دهد که ارزش بازار جهانی دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) در سال 2022، حدود 531 میلیارد دلار بوده است و تا سال 2030، به 1.5 تریلیون دلار خواهد رسید. در واقع ارزش بازار جهانی دیجیتال مارکتینگ تا 7 سال آتی حدوداً 3 برابر خواهد شد که واقعاً اعجاب‌آور و تأمل‌برانگیز است. رشد عجیب بازاریابی دیجیتال باعث شده است که تمایل بسیاری از افراد برای یادگیری و آموزش دیجیتال مارکتینگ به میزان چشمگیری افزایش یابد. یکی از سوالاتی که در این زمینه مطرح می‌شود این است که چه روش‌هایی برای آموزش بازاریابی دیجیتال از مبتدی تا پیشرفته وجود دارد؟

در این مقاله تصمیم داریم روش‌های مختلف یادگیری بازاریابی دیجیتال را در کنار هم مرور و بررسی کنیم. در صورتی که شما هم به آموزش دیجیتال مارکتینگ علاقه‌مند هستید و تمایل دارید که از بازار بزرگ و پرسود بازاریابی دیجیتال، سهمی ببرید، پیشنهاد می‌شود که 5 دقیقه زمان بگذارید و تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید. امید است که با مطالعه این مقاله بتوانید بهترین روش آموزش دیجیتال مارکتینگ را برای خودتان برگزینید.

روش اول برای آموزش دیجیتال مارکتینگ: مطالعه بهترین کتاب‌های این حوزه

یکی از روش‌های زمان‌بر، عمیق و تأثیرگذار برای آموزش دیجیتال مارکتینگ، خواندن بهترین کتاب‌های این حوزه است. درست است که خواندن این کتاب‌ها زمان زیادی نیاز دارد، ولی قطعاً نگاه شما را نسبت به مسئله بازاریابی، فروش و کسب و کار تغییر می‌دهد و بینش نوین و راهگشایی به شما می‌بخشد. در صورتی که تمایل دارید بازاریابی دیجیتال را از طریق مطالعه کتاب دیجیتال مارکتینگ بیاموزید، پیشنهاد می‌شود کتاب‌های زیر را مطالعه کنید:

  • کتاب نسل پنجم بازاریابی اثر فیلیپ کاتلر
  • کتاب بازاریابی پرمحتوا اثر جو پولیتزی
  • کتاب بازاریابی اجازه‌ای اثر ست گادین
  • کتاب این است بازاریابی اثر ست گادین
  • کتاب بازاریابی یک صفحه‌ای آلن دیب
  • کتاب بازاریابی سرراست اثر دانلود میلر و جی جی پیترسون
  • کتاب بازاریابی عصبی اثر ژان بقوسیان و آذر جوزی

این آثار به شما کمک می‌کنند که اصطلاحات مارکتینگ و تکنیک‌های حرفه‌ای بازاریابی و فروش را یاد بگیرید و استراتژی دیجیتال مارکتینگ بیزینس خود را با آگاهی، دانش و تخصص بیشتری طراحی کنید.

کتاب آموزش دیجیتال مارکتینگ از مبتدی تا پیشرفته

اگر به مطالعه کتاب‌های رایگان علاقه‌مند هستید، کافی است عبارت «دانلود رایگان کتاب صفر تا صد دیجیتال مارکتینگ» را گوگل کنید. گوگل، سایت‌های مختلفی را به شما پیشنهاد می‌دهد که کتاب‌های رایگان و مفیدی در زمینه بازاریابی دیجیتال منتشر کرده‌اند.

روش دوم: یادگیری دیجیتال مارکتینگ از طریق وب‌سایت‌های معتبر بین‌المللی

در حال حاضر وب‌سایت‌های مختلفی از جمله «Hubspot Academy» دوره دیجیتال مارکتینگ رایگان برگزار می‌کنند و به افرادی که در این دوره‌ها حضور می‌یابند، مدرک بین‌المللی نیز می‌دهند. گوگل هم دوره‌ دیجیتال مارکتینگ با مدرک بین المللی برای علاقه‌مندان برگزار می‌کنند.

شرکت در دوره دیجیتال مارکتینگ وب‌سایت‌ها و مراکز معتبر بین‌المللی در صورتی کارآمد و مناسب است که به زبان انگلیسی مسلط باشید. از طرفی اکثر کسانی که در این دوره‌ها شرکت می‌کنند، خودشان متخصص دیجیتال مارکتینگ هستند و تنها برای گرفتن مدرک و افزایش اعتبار حرفه‌ای خودشان در این دوره‌ها حضور می‌یابند.

در صورتی که آشنایی نسبی با مفاهیم و مهارت‌های دیجیتال مارکتینگ مثل سئو و تولید محتوا دارید و می‌خواهید رزومه بهتری برای خودتان بسازید، حتماً در دوره‌های دیجیتال مارکتینگ وب‌سایت‌های بین‌المللی شرکت کنید و مدارک‌شان را بگیرید؛ ولی اگر در ابتدای مسیر یادگیری و آموزش دیجیتال مارکتینگ هستید، پیشنهاد می‌شود روش بهتر و اصولی‌تری را برای یادگیری در پیش بگیرید. به عنوان مثال در یک دوره آموزش جامع دیجیتال مارکتینگ به زبان فارسی شرکت کنید.

روش سوم: حضور در کلاس‌های آموزش حضوری بازاریابی دیجیتال

در حال حاضر در کشورمان دوره‌های مختلفی در زمینه آموزش دیجیتال مارکتینگ برگزار می‌شود و بعضی از این دوره‌ها حقیقتاً پرطرفدار و محبوب هستند. مشکل دوره‌های حضوری این است که همه افراد، زمان و فرصت کافی برای شرکت در این دوره‌ها را ندارند و ناگزیر هستند که روشی دیگری را برای یادگیری بازاریابی دیجیتال برگزینند.

در صورتی که شما هم به یادگیری مهارت‌های بازاریابی دیجیتال مارکتینگ مثل سئو علاقه‌مند هستید و در شهر محل زندگی‌تان، کلاس‌های آموزش حضوری دیجیتال مارکتینگ برگزار می‌شود، می‌توانید در صورت تمایل اطلاعات بیشتری در مورد این کلاس‌ها کسب و در آن‌ها شرکت کنید.

روش چهارم: شرکت در دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ؛ روشی بهینه و موثر

یکی از بهترین و کارآمدترین روش‌های آموزش دیجیتال مارکتینگ، شرکت در دوره‌های حرفه‌ای، جامع و آنلاین بازاریابی دیجیتال است. این دوره‌ها معمولاً به صورت به صورت ویدیوهای ضبط‌شده و آماده هستند. کافی است ویدیوها را تماشا کنید، تمرین‌ها را انجام دهید و برای استاد خود بفرستید. استاد یا مدرس دوره، تمرین‌های شما را بررسی می‌کند و در صورت پاسخ درست به تمرین‌ها می‌توانید مدرک پایان دوره را دریافت کنید.

آموزش دیجیتال مارکتینگ از مبتدی تا پیشرفته

دوره‌های آنلاین و معتبر دیجیتال مارکتینگ، پشتیبانی هم دارند؛ یعنی اگر در هنگام شرکت در دوره اشکال یا پرسشی برایتان مطرح شود، می‌توانید تیکت پشتیبانی ارسال کنید و استاد دوره یا متخصصان مجموعه، خیلی سریع پاسخ سوال شما را می‌دهند. یکی دیگر از مزایای شرکت در دوره‌های آنلاین این است که هر زمانی از شبانه‌روز که بخواهید، می‌توانید ویدیوهای دوره را تماشا کنید.

روش پنجم: شرکت در دوره رایگان دیجیتال مارکتینگ از طریق تماشای ویدیوهای یوتیوب

پنجمین روش آموزش دیجیتال مارکتینگ که در این مقاله به آن اشاره می‌کنیم، تماشای ویدیوهای رایگانی است که در یوتیوب، آپارات و سایر سایت‌ها قرار دارد. این ویدیوها به زبان فارسی و انگلیسی منتشر شده است و استادان در این ویدیوها، مهارت‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ را به شکل درست و حرفه‌ای آموزش می‌دهند.

در صورتی که زمان کافی دارد، می‌توانید ویدیوهای مختلفی را که برای آموزش دیجیتال مارکتینگ روانه بازار شده است، بررسی و تماشا کنید و مفاهیم و مهارت‌های مورد نیاز را از طریق آن‌ها فرابگیرید.

یکی از اشکالات ویدیوهای رایگان آن است که بعضی از افرادی که دیجیتال مارکتینگ تدریس می‌کنند، هیچ تخصصی در این زمینه ندارند و مفاهیم و راهکارهایی که به شما آموزش می‌دهند، اصلاً کارآمد و حرفه‌ای نیست. بعضی اوقات تکنیک‌های این دسته از اساتید، به گونه‌ای است که به نظرتان می‌رسد که بهتر است این افراد با دیجیتال مارکتینگ خداحافظی کنند و وارد حوزه نتورک مارکتینگ یا سایر عرصه‌های بازاریابی شوند.

دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ مکتب‌خونه؛ راهی برای ورود سریع و آسان به بازار کار

در این مقاله تلاش کردیم 5 روش متنوع برای یادگیری و آموزش دیجیتال مارکتینگ از مبتدی تا پیشرفته معرفی کنیم. امیدواریم که نکات و روش‌هایی که در این مقاله بیان کردیم، به شما کمک کند که بهترین روش آموزش و بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ را به فراخور شرایط خود پیدا و انتخاب کنید.

در صورتی که به بازاریابی دیجیتال علاقه دارید و دوست دارید که آینده خود را به این حوزه جذاب و درخشان گره بزنید، پیشنهاد می‌شود که سراغ مجموعه‌ها و اساتید باتجربه و خبره بروید و مهارت‌های لازم را از این اساتید، یاد بگیرید. با یادگیری از اساتید خبره و آگاه است که از ترندها و نیاز بازار اطلاع پیدا می‌کنید، به‌سرعت وارد بازار کار می‌شوید و به درآمد مناسبی می‌رسید.

مجموعه مکتب‌خونه با در نظر گرفتن اهمیت بازاریابی دیجیتال و نقش پررنگ آن در روزگار آینده، تصمیم گرفته است که کلکسیونی از دوره‌های آموزش دیجیتال مارکتینگ را در وب‌سایت خود عرضه کند و در اختیار علاقه‌مندان و متقاضیان قرار دهد. در صورتی که تمایل دارید اطلاعات بیشتری در مورد این دوره‌ها کسب یا در آن‌ها ثبت نام کنید، کافی است به صفحه یادگیری دیجیتال مارکتینگ مراجعه کنید.

میلاد حیدری

کتاب بخون، بخند و خوب باش تا همه مون در آرامش باشیم... سالهاست در زمینه آموزش رایگان در زمینه های اینترنت، کامپیوتر و دنیای تکنولوژی فعالیت می کنم و هدفم ارتقای سطح علمی هموطنان عزیز در سراسر دنیاست. سوالات خود را مطرح کنید در حد توان پاسخ خواهم داد...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا