به مدت محدود! اپلیکیشن "چرب زبان" با قیمت سال گذشته به فروش می رسد! (بهترین اپ آموزش زبان)

(اینجا کلیک کنید)
آموزش های متنوع دیگر

چطور از سنگ قبر در مقابل گرما و سرما محافظت کنیم؟

تحت تاثیر گران شدن قیمت سنگ قبر و افزایش خطرات آب و هوایی در داخل کشور، بسیاری از کسانی که به دنبال خرید سنگ قبر مناسب برای اموات خود هستند، تلاش می‌کنند روش‌هایی را برای حفظ و نگهداری از سنگ قبرهای عزیزان خود یاد گرفته و با اعمال این روش‌ها در مقابل نوسانات آب و هوایی از شکستگی یا فرسایش سنگ قبر جلوگیری کنند. در این میان تولید اسپری‌های نانو و مواد مختلف توانسته تا حد زیادی تاثیر مثبتی بر روی افزایش طول عمر سنگ قبرها داشته باشد. ولی به تنهایی استفاده از آنها کافی نبوده و باید عوامل چندگانه را نیز در نگهداری از سنگ قبر اعمال کنید. در این مقاله قصد داریم برای شما چند نمونه از اصلی‌ترین مواردی که می‌توانند به شما در نگهداری از سنگ قبر کمک کنند را معرفی کنیم.

برای نگهداری از سنگ قبر چه باید کرد؟

اولین نکته‌ای که باید در بحث نگهداری از سنگ قبر در نظر داشته باشید، این است که هر نوع سنگی که برای اقوام خود انتخاب می‌کنید، شاخص‌های مختلفی را دارد که باید در بحث تعمیر و نگهداری، آنها را مد نظر قرار دهید. به عنوان مثال، برای سنگ قبرهای مرمر، استفاده از مواد اسیدی به شدت بر روی فرسایش سنگ قبر تاثیر منفی دارد و طول عمر آن را کاهش می دهد. به همین دلیل است که بسیاری از افراد می گویند بر روی سنگ قبرهای مرمر، تحت هیچ شرایطی محلول سرکه و آب را نریخته و بیشتر تلاش شود از اسپری‌هایی که برای این نوع سنگ قبرها تولید شده، استفاده شود.

علاوه بر نوع سنگ قبر، شرایط آب و هوایی که در آن قرار دارید، تاثیر بسیار زیادی بر روی حفظ و نگهداری سنگ قبر دارد و باید بر اساس نوسانات آب و هوا، گزینه مناسب را انتخاب کنید. به عنوان مثال، در شرایط بسیار گرم پیشنهاد می‌شود از خرید سنگ قبرهای پخ که قرنیزی بر روی آنها اعمال نمی‌شود، خودداری شده و نمونه‌هایی را انتخاب کنید که از سطح زمین چندین سانت فاصله دارد.

آیا روش های نگهداری سنگ قبر مرمر، گرانیت با یکدیگر فرق دارد؟

اگر بخواهیم به صورت دقیق به این موضوع نگاه کنیم، اگر شما موارد کلیدی مانند استفاده بهینه از قرنیز و تمیز کردن مستمر سنگ قبر را انجام دهید، تفاوتی بین نگهداری گرانیت و مرمر وجود ندارد.  اگر در شهرهای بسیار گرم و یا سرد زندگی می‌کنید، بهتر است پیش از اینکه اقدام به نگهداری از سنگ قبر کنید، این موارد را در نظر داشته و سپس نسبت به اعمال مواد خارجه اقدام کنید.  در بخش پیش رو بر اساس هر شرایط آب و هوایی، مواردی که برای سنگ قبرهای مختلف باید در نظر بگیرید را اعلام کردیم.

روش های مختلف برای محافظت از سنگ قبر در گرما

اگر شما نیز در شهرهای بسیار گرمی مانند اهواز و یا بوشهر زندگی می‌کنید، پیشنهاد می‌دهیم برای افزایش طول عمر سنگ قبرها از محافظ‌های سنگ قبری که به صورت برزنتی و یا پارچه‌ای در بازار وجود دارند، استفاده کنید. این محافظ‌ها کمک می‌کنند میزان تابش آفتاب تا حد زیادی کاهش پیدا کرده و کدر شدن سنگ قبرها مخصوصاً مرمر به حداقل برسد. در بحث گرانیت تجربه نشان داده که استفاده از پارافین بر روی سنگ قبر می‌تواند در طول تابستان از تابش مستقیم آفتاب جلوگیری کرده و طول عمر سنگ قبرهای گرانیت را تا حد زیادی افزایش دهد. البته باید در نظر داشته باشید پارافین را باید زیاد بر روی سنگ قبر اعمال نکنید تا هوا در سطح سنگ قبر جریان بیشتری داشته باشد.

روش های مختلف برای محافظت از سنگ قبر در سرما

استفاده از محافظ‌های پارچه‌ای در شهرهایی که با میزان بارش زیادی همراه هستند، می‌تواند حجم فرسایش سنگ قبر را به شدت کاهش دهد. نکته‌ای که وجود دارد، در صورت اینکه سنگ قبر مرمر را برای عزیزان خود خریداری می‌کنید، حتماً در زمستان و پاییز از اسپری‌های نانو برای بالا بردن طول عمر سنگ قبر عزیزان خود استفاده نمایید. باید در نظر داشته باشید که محافظ‌های پارچه‌ای و برزنتی، سنگ قبر را در برابر عوامل محیطی مانند خاک و جریان مستقیم آب حافظت می‌کنند. ولی خوردگی و فرسایش تحت تاثیر عوامل محیطی تنها از طریق اسپری‌های نانو و یا به کار گرفتن وازلین از میان می‌رود.

دقت در هنگام خرید و انتخاب سنگ قبر

اگر هنگام خرید سنگ قبر سعی کنید از مراجع معتبر و تولید کننده های برتر ایران خرید کنید قطعا تا مادام العمر از کیفیت سنگ خریداری شده خیالتان راحت می شود. مجموعه سنگ بهشت بعنوان مرجع تولید و قیمت سنگ قبر مرمر و گرانیت و نانو و قروه و هرات در ایران شناخته می شود که تمامی سنگ ها را با ضمانت دائمی ارائه می کند. اگر قصد دارید اطلاعات دقیقی از نحوه محافظت از سنگ قبر داشته باشید، با کارشناسان این مجموعه ارتباط داشته باشید و مشاوره رایگان بگیرید.

 

چرب زبان

با این اپلیکیشن ساده، هر زبانی رو فقط با روزانه 5 دقیقه گوش دادن، توی 80 روز مثل بلبل حرف بزن! بهترین متد روز، همزمان تقویت حافظه، آموزش تصویری با کمترین قیمت ممکن!


 

میلاد حیدری

کتاب بخون، بخند و خوب باش تا همه مون در آرامش باشیم... سالهاست در زمینه آموزش رایگان در زمینه های اینترنت، کامپیوتر و دنیای تکنولوژی فعالیت می کنم و هدفم ارتقای سطح علمی هموطنان عزیز در سراسر دنیاست. سوالات خود را مطرح کنید در حد توان پاسخ خواهم داد...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا